Diskusia

Diskusia (24 reakcií )

  • že by dno?

    15.6.2010 / Reagovať

    v SR to dno ešte nie je, ak by bolo, tak by neboli v BA byty-ležiaky. Tie sú, takže dno je niekde dolu v tme

  • Aj na Slovensku

    15.6.2010 / Suger / Reagovať

    este pojde cena bytov (aj ostatnych stavieb) rapiden dole. Nova vlada stopne minimalne na rok dialnice a tie svojim stavebnym objemom maju priamy aj nepriamy efekt na stredne a male stavby...osobne to uz citim v projekcii, kde pripravovane projekty (bytove domy, hotely, sluzby),sa prehodnocuju vdaka novej vlade (zmene vlady). Kriza v stavebnictve sa predlzuje o dalsi rok.Lepsie cisla mozno ocakavat az v roku 2013.

    • Re: Aj na Slovensku

      15.6.2010 / Frayer / Reagovať

      zaujimave by bolo mat cisla kolko vlada zamestnava ludi, to znamena statny zamestnanci/ zamestnanci v skuromnom sektore.

      Skrty bude samozrejme citi, a nie len skrty ale aj vyssie zdanenie.
      Celkove sa znizi objem penazi, bytove cenovky z minulosti su este stale hodne v buducnosti.

  • v nemeckom Stuttgarte

    15.6.2010 / Frayer / Reagovať

    dvojizbový byt za 557E mesacne.
    To je tak na urovni BA! Akurat ze neviem ci maju v Stutgarte aj panelove byty...

    • Re: v nemeckom Stuttgarte

      15.6.2010 / pavelo / Reagovať

      557e vratane energii za byt 2+1 je na BA vysoka suma.
      A ten Stuttgart je aj s energiami a inymi poplatkami naokolo?

  • Od roku 2006 vzrastli

    15.6.2010 / Frayer / Reagovať

    realiti v CZ o 100%
    najomne zdrazelo o 14%
    Otazka znie:
    O kolko musia reality v CZ klesnut aby odrzkladlovali rast najomneho?

    Myslienka na koniec.
    Co sa asi moze stat ak lacne urokove sadzby zacnu postupne centralne banky dvihat aby sa ochranili pred inflaciou (bankami napumpovanymi peniazmi v realnej ekonomike)?

  • A čo znalecké posudky?

    15.6.2010 / poverenik / Reagovať

    Ako sa odzrkadlí cenový vývoj v cenových posudkoch. Znalec odhadol rovnaký panelový byt v rovnakej lokalite v roku 2007 na dvojnásobok hodnoty ako v roku 2004.

  • Ceny nehnuteľností v ČR

    16.6.2010 / Pítí / Reagovať

    pozeral som ceny napr. v Ostrave, ktorá má takmer 350 tis. obyvateľov a cena 3-izb. bytu je 1,2-1,5 mil. CZK (47-58,5 tis. EUR). Kdežto napr. také Košice u nás - tam sa pohybujú ceny 70-80 tis. eur za 3-izb. byt. Takže to tvrdenie o tom, že ceny nehnuteľností majú ísť dole v ČR, ale u nás sú už na minime vyznievajú dosť divne - až smiešne !!!

    • Re: Ostrava

      16.6.2010 / PaloK / Reagovať

      Namiesto Ostravy, z ktorej každý kto môže a je rozumný odchádza, sa pozri radšej na Brno, Prahu, Plzeň, ...

      • Re: Re: Ostrava

        16.6.2010 / Pítí / Reagovať

        ok, tak si to porovnajme s Banskou Bystricou, kde 3 izbový byt stojí 55-75 tis. EUR. A veľkosťou sa BB nemôže ani zdaleka rovnať Ostrave, v BB je iba Europa, nemocnica a Smrečina. A vidieť, že ešte stále je cena vyššia v BB ako v Ostrave, kdežto analytici tvrdia, že u nás už nemá kam zlacnieť a v ČR môže o 15% - na to som chcel poukázať!

        • Re: Re: Re: Ostrava

          16.6.2010 / pavelo / Reagovať

          Slovensko je mala vidiecka krajina, pouzivanie velkosti mesteciek je vacsinou nanic. Napokon Bratislava velkostou nie je daleko od Ostravy tiez.

          Pokial z BB ludia neutekaju a z Ostravy ano, je Vase porovnanie rovnako nanic. Pri takomto porovnavani je hlavny problem porovnafat fakt porovnatelne. Inak vam vidu nezmysly, ako ked niekto porovnava ceny nehnutelnosti na Slovensku vs. byvala NDR.

          Zoberte si napriklad Ostrava vs. Prievidza (ako porovnanie banskych miest). V tom pripade Ostrava bude ta drahsia.

          • Re: Re: Re: Re: Ostrava

            16.6.2010 / milanll / Reagovať

            Zato tie Vase prirovnania davaju strasne vela logiky!

            Pokial viem, do Ostravy a okolia este stale smeruju stovky Slovakov, hladajucich si pracu.

            Ostravske mzdy su stale vyssie, ako priemerne slovenske a Nosovicky Hyundai tiez dava do buducna celkom dobru perspektivu rozvoja tohto regionu.

            A do toho vsetkeho pridete Vy a chcete Ostravu porovnavat so slovenskou Prievidzou.

            MImochodom, este aj ceny nehnutelnosti v Ostrave su abnormalne predrazene.

            V mestach, ako Ostrava, Kosice, alebo BB, pri dnesnych priemrnych mzdach, by sa mali 2-izb. byty v komunistickych panelakoch pohybovat uz od 20 000 euro.

          • Re: Re: Re: Re: Ostrava

            16.6.2010 / Ze / Reagovať

            nuz ale prievidza je ozajstna rit sveta, aj ked si odmyslim pesnicku od karpiny. pri vsetkej ucte proti tomu je ostrava velkomesto. co tak porovnat ceny bytov v okrajovych sidliskach viedne a bratislavy? velice podobne, celkova zivotna uroven vsak celkom inde. nehovoriac o beznom zapadoeurposkom meste podobnej velkosti, ako ta nasa sranda na dunaji.

          • Re: Re: Re: Re: Ostrava

            16.6.2010 / Pítí / Reagovať

            sorry pavelo, ale porovnávať Prievidzu a Ostravu - tak to ste poriadne mimo. pretože porovnával som približne veľkosťou rovnaké mestá - KE a Ostravu, potom BB, aj ked tá je daleko menšia ako Ostrava. A nemám podľa vás porovnať cenu v dedine pri Rim. Sobote s Ostravou? Ostrava je 3-4 najväčšie české mesto, bol som tam dlhšie a nemal som pocit, že by to bol koniec sveta, ani tam nie je nezamestnanosť o nič vyššia ako v KE alebo BB. Takže si myslím, že to porovnanie bolo adekvátne... A preto stále tvrdím, že ceny nehnuteľností v SR sú premrštené !!!

            • Re: Re: Re: Re: Re: Ostrava

              16.6.2010 / pavelo / Reagovať

              a.) ja som to uviedol ako priklad hlupeho porovnania :). Vy porovnavate mesta cez velkost populacie, tak ja som nazorne pouzil ine kriterium. (rovnako hlupe)

              b.) Je samozrejme mozne, ze mate pravdu to porovnanie Ostrava-Kosice je koser. Mne sa to nezda, ale mozno mam len skresleny prazacky pohlad na Ostravu.

  • Rapidny pokles ?

    16.6.2010 / mottor1 / Reagovať

    Pokial budu existovat typkovia ktory za neprerobeny 2 izbak 50m2
    v povodnom stave ochotne vycaluju 2.5 melona z usmevom na tvari,/ nech je to kdekolvek / ziadny dramaticky pokles sa nekona.
    Pomenovat to ako "vyhodna kupa" asi suvisi zo stratou sudnosti.

    • Re: Rapidny pokles ?

      16.6.2010 / pavelo / Reagovať

      ...a preto sny o tom, ze ceny pojdu radikalne dole (vid vyssie) maju znacnu pravdepodobnost, ze ostanu len snami :).

      Tych ludi, co tolko su ochotni zaplatit je totit stale dost a nejak neviem o tom, ze by sa minali.

      • Re: Re: Rapidny pokles ?

        16.6.2010 / dzony69 / Reagovať

        pavelo, nevytvaraj prosim iluzie, ze kazdy v BA ma len tak vo vacku 80-90 tis. EUR

        • Re: Re: Re: Rapidny pokles ?

          16.6.2010 / pavelo / Reagovať

          Malokto ma vo vacku 80-90.000 eur... a ten co to ma si nebude kupovat 2+1 na Kosickej.

          Kludcove slovo sa vola hypoteka ;). Ak mate indicie, ze banky hodlaju prestat poskytovat hypoteky, mozte sa s nimi podelit.

          • Re: Re: Re: Re: Rapidny pokles ?

            16.6.2010 / dzony69 / Reagovať

            klucove slovo sa vola zdravy rozum ;-)
            netvrdim, ze hypo neni riesenie, ale nebavime sa tu o sposoboch finacovania ale o cenach. asi vam unikla podstata a priciny realitnej krizy, ktora vo svete fici uz nejaky ten rok. takze navrhujem sa zobudit, prestat snivat o nikdy neklesajucich cenach nehnutelnosti a rozhliadnut sa okolo seba. odbornikov co tvrdili, ze cena nehnutelnosti nikdy neklesne, takych tu uz bolo...

            • Re: Re: Re: Re: Re: Rapidny pokles ?

              16.6.2010 / pavelo / Reagovať

              Ja som pisal o tom, ze je dost ludi co zaplatia cca 2.5-3M SKK za 3+1 v panelaku.
              To z coho to zaplatia je v zasade nepodstatne z pohladu trhovej ceny.

              Je samozrejme vseobecne zname, ze hypoteky dvihaju ceny, ale to nema nic s Vasou uvodnou vetou "kazdy v BA ma len tak vo vacku 80-90 tis. EUR".
              Pokial nepride niekto kto zacne tvorit lacne stavby/banky nepriskrtia hypoteky nie je zmysluplne cakat extremny pokles sucasnych cien.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapidny pokles ?

                17.6.2010 / dzony69 / Reagovať

                mozno som nieco prehliadol, v tom pripade sa ospravedlnujem, ale:

                1, neviem kde ste pisali o 3+1, ale cely cas sa tu bavime o 2+1 ako reakciu na prispevok od mottor1

                2, "kazdy v BA ma len tak vo vacku 80-90 tis. EUR" neni moja veta, ale Vasa, kedze ste vyssie tvrdili, ze takych ludi co su ochotni platit je stale dost a neminaju sa (a je jedno ci maju cash alebo cez hypo)

                3, ja len tvrdim, ze aj ked banka poskytne hypo 80 tis.EUR, tieto peniaze nie su lacny spas najma voci hodnote, ktoru kupucujuci v dnesnej dobe za ne dostane tj. 80 tis. EUR za neprerobeny dvojizbak je sialena cena a kazdy sudny clovek si to rozmysli, nikto ho kupovat nenuti. a suhlasim, kym bude takychto "neuvedomelych" kupujich dost, ceny nikdy neklesnu.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapidny pokles ?

                  17.6.2010 / pavelo / Reagovať

                  1.) ano to mate pravdu, to som ciastocne zmotal :). Mozte abstrahovat od kontretnych typov bytov. Proste je dost ludi co to zaplatia. Ocividne mi to uz nejak horsie myslelo vcera :).

                  2.) V hotovosti to ma nevela ludi. Ako hypoteku to dostane "dostatocne vela zaujemcov".
                  (tot to ako to myslim, ak to nebolo jasne)

                  3.) Myslim si, je ze nadkriticky vela ludi to ochotnych zaplatit a preto asi ceny razantne neklesnu z dovodu "nizkych prijmov slovace". Je samozrejme mozne, ze ceny klesnu z dovodu lacnej novej vystavby, pripadne zhorsenia ekonomiky. Pokial neverite, ze nastane nieco take, je celkom racionalne kupit byt za taku "premrstenu" cenu.

                  Osobne ocakavam v Bratislave v horizonte tohto roku mierny pokles cien (tak cca 10%) s naslednou stabilizaciou. [ak to tak bude, mozem sa uchadzat o pracovu poziciu vestice ;)]

    • Re: Rapidny pokles ?

      16.6.2010 / milanll / Reagovať

      Ti typkovia budu existovat dovtedy, pokial za svoju tuzbu byvat a za svoj 2.5 milion euro nedostanu adekvatnu a kvalitnu ponuku.

      Bohuzial, ta dnesna vystavba ma od tej kvalitnej ponuky neuveritelne daleko.

HYPOKALKULAČKA
Jednoduchý spôsob, ako si vypočítať pravidelné mesačné splátky z hypoúveru.
 EUR
 % p.a.
 rokov
Kalkulačky TREND Analyses
Realitná PPC inzercia - ako na to?
Hľadáte si nový domov?

Hľadáte si nový domov?

1 - 5 izbové byty s predzáhradkami alebo terasami v Bratislave • 30 – 140 m2 • zelené strechy • podzemné parkovanie • uzavreté zóny oddychu • SKOLAUDOVANÉ!

VINOHRADIS - využite nové super ceny !

VINOHRADIS - využite nové super ceny !

3 izb. byt už od 139 tis. EUR 4 izb. byt už od 199 tis. EUR 5 izb. byt už od 238 tis. EUR Volajte 0904 003 308 alebo píšte info@reb.sk

SLNEČNICE - NEPREMEŠKAJTE AKCIOVÚ PONUKU!

SLNEČNICE - NEPREMEŠKAJTE AKCIOVÚ PONUKU!

Jedinečná ponuka nových bytov v projekte SLNEČNICE! Využite akciové ceny:1kk od 57.201 EUR, 2kk od 82.984 EUR, 3kk od 130.207 EUR! PREDAJCA: 02/20 86 88 66

SEVERNÉ VILY V JUŽNOM MESTE!

SEVERNÉ VILY V JUŽNOM MESTE!

Vyžite akciovú ponuku nových bytov v predaji! 1kk od 57.201 EUR, 2kk od 82.984 EUR, 3kk od 130.207 EUR! Predajca projektu SLNEČNICE: 02/ 20 86 88 66

Investujte v III Vežiach!

Investujte v III Vežiach!

Hľadáte vhodný byt na bývanie ale aj investíciu? Tri Veže - ideálny projekt. S našimi skúsenosťami pre vás vyberieme ten najvhodnejší! Volajte 02/20 86 88 66.

PLÁNUJETE INVESTOVAŤ DO NEHNUTEĽNOSTÍ?

PLÁNUJETE INVESTOVAŤ DO NEHNUTEĽNOSTÍ?

Na základe Vašich individuálnych požiadaviek zostavíme pre vás najvhodnejšiu ponuku.Pre informácie o kompletnom portfóliu nehnuteľností volajte 02/20 86 88 66.

PODKOLIBSKÁ  REZIDENCIA 3. etapa

PODKOLIBSKÁ REZIDENCIA 3. etapa

Predáva REB - REAL PARTNERS, 3 izb. už od 251 tis. EUR, 0904 003 308, www.reb.sk

JANTÁR JAROVCE - 3kk už od 156.000!

JANTÁR JAROVCE - 3kk už od 156.000!

Najlepší rezidenčný projekt roku 2011! Nadštandardné rodinné bývanie za cenu štandardu. DEŇ OTVORENÝCH DVERÍ každý ŠTVRTOK! Volajte na 02 20 86 88 66!

EXTRA REALITY
Realitné kategórie