Diskusia

Diskusia (24 reakcií )

  • Lokalita, lokalita, lokalita...

    5.1.2010 / xartex / Reagovať

    Bytovka vyzera byt solidne riesena, ale jej umiestnenie na konci sveta ju robi de facto nezaujimavou pre ludi zijucich v BA. Samozrejme, ak niekto nerobi cely zivot vo VW. Z tohto pohladu aj ceny bytov treba skor porovnavat s cenami stavieb na periferii a nie s cenami bytov v BA. Su teda stale relativne vysoke.
    Inak fascinuje ma co je uz dnes 2-izbovy byt. Ten podorys ukazuje len jednu spalnu a jednu obyvacko-kuchynu. Najma to "moderne" prepojenie kuchyne s obyvackou podla mojej skusenosti uplne nici pohodu v obyvacke, staci ze sa v kuchyni nieco vari... Inak na zapade sa taketo byty oznacuju ako "1 bedroom" byty. Panelakove 2-izbaky zo sociku zvyacajne kuchyne uplne oddelovali od obytneho priestoru. Ja skor preferujem toto riesenie. Viac sa to blizi aj realnej predstave o 2-izbaku.

    • Re: Lokalita, lokalita, lokalita...

      5.1.2010 / Economist / Reagovať

      To oznacenie 1 bedroom je presne, pretoze realne mate dvojgarzonku a nie dvojizbovy byt. Len s prichodom moderneho trendu prepajania obyvacky s kuchynou sa vytvoril nejaky standard, ze sa byt oznacuje za 2 izbovy s kuchynskym kutom. Najkrajsie je, ked ma obyvacko kuchyna obrovskych 14 m2.

    • Re: Lokalita, lokalita, lokalita...

      5.1.2010 / grgo / Reagovať

      Vidite, pre mna s manzelkou je prepojenie obyvacky s kuchynou velmi dolezite. Ked pridu znami na obed, alebo veceru tak sa moze zaroven pripravovat jedlo a rozpravat sa s hostami. Urcite lepsie riesenie ako usadit navstevu do obyvacky ku keksom aby sa potom hostitel vytratil do kobky 2x3 metre na druhu stranu bytu vysmazat hranolky. U nas sa v tejto kuchynoobyvacke odohrava vacsina dna - ci uz vareni, domace prace (zehlenie atd.) praca za pocitacom (mame na to v obyvacke vyhradeny kutik), sledovanie televizie, stolovanie, citanie/relax na gauci atd. Odmalicka som vyrastal v izbe so surodencami, takze pre mna je prijemny pocit ze so mnou v priestore niekto je a to aj beztoho ze by sme nevyhnutne komunikovali. Ak potrebujem sukromie, vzdy mozem ist do spalne.

      Zapach pre nas nie je ziaden problem, prave naopak. Vona dobreho jedla ci upeceneho chlebika je pre mna bonusom. Upozornujem ze vobec nevysmazame a jedla nepripalujeme :) A ak je treba tak zapojime digestor alebo proste otvorime okno.

      Vyhodou prepojenia kuchyne s obyvackou je prave pocit velkeho priestoru, a je to aj prakticke. Pri dobrom rieseni mozete prijat aj vacsie mnozstvo ludi, ktorych usadite na obyvackovej suprave a aj za jedalensky stol, ktory je vacsinou na rozhrani kychyne-obyvacky bez toho aby to posobilo nejako rusivo. V recenzovanom projekte je napriklad obyvacka 25m2 a kuchyna 8,5 m2. Rozdiel v pobyte v obyvacke 5x5 metrov verzus 3,5 x 4 metre je pre mna ohromny. V buducnosti budem urcite preferovat velke priestranne dobre presvetlene izby (ak na to budem mat).

      • Re: Re: Lokalita, lokalita, lokalita...

        5.1.2010 / martin2000 / Reagovať

        Podla mojho nazoru je prepojenie kuchyne s obyvackou, ak ide len o menej izbovy byt (co su u nas temer vsetky) znacne nevhodne a neprakticke riesenie. Ine je, ked mate samostatnu halu, obyvacku,kombinovanu jedalen so spolocenskou miestnostou plus take 2-3 bedrooms ako je to bezne aj u strednej ci robotnickej vrstvy na zapade. Ak mate okrem tohto hybridu uz len jednu izbu...v tom by som teda byvat nechcel. a urcite nie za tie miliony co za to pytaju. mozno ako najomny byt. Navyse, jedna izba spalna/detska, druha obyvacka,kuchyna, pracovna...uff.

        Kuchynsky kut byva nevhodne rieseny - v kute izby a okno je na druhej strane. vsetky vypary prechadzaju cez obyvacku. a to nehovorim o tom, ze aj praca v kuchyni si vyzaduje najlepsie denne svetlo. Navyse v kuchyni sa zvykne nieco rozsypat, vyliat, niekde musi byt chladnicka, umyvacka riadu a tu to mate vsetko priamo v obyvacke. Opticky vacsi priestor to nezachrani. Na umele oddelenie casti kuchyne od casti obyvacieho priestoru polostenou je to zase dost maly celkovy priestor.

        A na zaver, je drzost nazyvat to dvojizbakom - to je dvojgarzonka.

        • Re: Re: Re: Lokalita, lokalita, lokalita...

          5.1.2010 / grgo / Reagovať

          Deti s manzelkou nemame a uplne suhlasim ze do takehoto riesenia je dieta nevhodne. Tu podla mna plati zasada, aby z psychohygienickych dovodov bola aspon jedna izba na osobu. Tento byt je idealne riesenie ako startovaci pre mladu rodinu, o tom nie je pochyb (mozno s malym dietatom do 2-3 rokov). Pre takuto rodinu si myslim ze poskytuje idealny komfort - hocikedy by som bral velku 25 m2 obyvackou pred riesenim obyvacky 13 m2 a dalsej izby 10 m2. Ako vravim - takato velka obyvacka dava velky komfort. Spravil som si v nej maly kutik s pocitacom avsak stale som vo velkom priestore. Taktiez tam mame volnu plochu cca 2x3 m, ktoru mozeme striedavo vyuzivat na rozlicne veci od zehlenia, cez susenie pradla az po cvicenie na zinenke. Mame tam stenu s knihami, velku gaucovu supravu s otomanom a stale ostava dostatok priestoru na pohodlny pohyb.

          Ohladom kuchyne - toto je dalsia vyhoda. Ak ju porovnam s kuchynou v 3 izbovom panelakovom byte u mamy v tvare sliza, tak poskytuje omoho vacsi komfort. Spotrebice (chladnicka, mycka) mame vstavane (pracka je v kupelni), pokryte materialom farby linky. Kupili sme nehlucnu mycku, takze pri nej nemam problem ani sledovat televiziu. Sporak je "za rohom" (mala krycia stena), takze nan nie je vidiet z Gauca. Kuchyna je vsak na pomery bytu priestranna, v blizkosti je jedalensky stol ktory moze sluzit aj na pripravu (krajanie) jedal/ ako odkladaci pult. V kuchyni mame priestor aj na mensie spotrebice (kavovar, robot, rychlovarna kanvica atd.) A hlavne moja zena (ktora sa stara o vacsinu varenia) sa v nej citi dobre, ked vari tak nema pocit ze je nejaky otrok ktory funguje ako kuchar/casnik. Mimochodom uz ste niekedy boli v domacnosti, kde sa navstevy radsej usadia na kave za ministolom v kuchyni ci dokonca postavaju vo dverach do kuchyne namiesto toho aby sa usadili do pohodlnej vycackanej obyvacky? A teraz si skuste spomenut preco.

          Ohladom vyparov - neviem ako varite vy, my v takomto byte s manzelkou zijeme 2 roky, pravidelne varime aj cez tyzden a s vyparmi sme nemali ani raz problem. Samozrejme toto moze zavisiet od typu stravy a skusenosti - my iba varime/dusime/opekame maso na panvici (maso na prirodno, staky atd.). Ziadne smazenie a fritovanie. V drvivej vacsine pripadov ani nezapiname digestor, kedze je to uplne zbytocne. Tiez som mal podobne obavy a sam som prekvapeny ze to skutocne funguje.

          Ohladom pomenovania dvojizbak suhlasim. Avsak to je len otazka zvyku. Niekto zo zahranicia by sa zase mohol cudovat ake kobky sa u nas nazyvaju "izbou" ci to ze niekto priestor na dvojplatnicku a umyvadlo honosne nazve "kuchynou".

      • Re: Re: Lokalita, lokalita, lokalita...

        5.1.2010 / spigot / Reagovať

        Su ludia ako vy, ktorym to vyhovuje. Ale su aj ostatni, ktorym to nevyhovuje a medzi nich patrim aj ja.
        Nie je problem, ze sa taketo byty stavaju, ale to, ze sa ine nestavaju. Takze clovek nema na vyber, ako vzdy je kupujic ten co sa musi prisposobyt napriek tomu, ze by mal byt pan, kedze on je ten kto ma peniaze.

        • Re: Re: Re: Lokalita, lokalita, lokalita...

          7.1.2010 / grgo / Reagovať

          Co sa tyka dispozicii bytov, tak uplne suhlasim. V case ked som kupoval moj byt sa mi chcelo nad niektorymi dispoziciami plakat. 3 prechodne izby za sebou, obrovske chodby zatocene do L, obrovske balkony/logie presahujuce plochu bytu (za rovnaku cenu na m2).

          Podla mna je vsak rozumne ak sa v kategorii 50-60 m2 nachadzaju prave taketo "dvojizbove byty/dvojgarznonky". Tu skutocne nie je nejake miesto na spekulovanie a kazdy m2 ktory by zaberali steny by bolo citit. O samostatnych kuchyniach, pripadne 3-izbovych bytoch je podla mna mozne uvazovat tak od 70 m2 (velmi bojove podmienky), idealne okolo 80m2.

    • Re: Lokalita, lokalita, lokalita...

      9.2.2012 / Jakub8d / Reagovať

      Konecne normalny projekt v Bratislave. Pekne byty, aj ked tie dvojizbaky skor ako startovacie byty pre mladych a tie trojizbaky-uplne super. Hlavne,nech uz ludia prestanu kupovat tie otrasne komunisticke byty a potom na rekonstrukciu minut dalsie peniaze. Koncene byty, ktore su uplne super riesene- ziadne zbytocne delenie izieb-krasna velka obyvacka s kuchynou, velka kupelna a tie byty s predzahradkami- konecne byvanie pre ludi – nie ako tie kralikarne v Petrzalke a na inych komunistickych sidliskach. Je super, ze aj na Slovensku sa rozsiruje suburbanizacia a ze ludia konecne pochopili, ze byvat aj pracovat v centre mesta nie je nic moc a ze clovek ma klud od mestskeho ruchu aspon cez vikend a poobede. Devinska je najlepsia lokalita – po dialnici autom 15 min do mesta a k tomu este aj vlak – uplne super. Tichucko ako na vidieku, a ten VW nieje vobec hlucny. Paci sa mi, ze developer myslel aj na take detaily ako zelen okolo bytovky a na parkovisku, ci nove detske ihrasika.

  • 5.1.2010 / dzony69 / Reagovať

    Ako ratam, tak ratam...ale za 1400 EUR na m2 som na ich stranke nenasiel ani jeden byt...jedine ak by do vypoctu zahrnuli aj balkon/lodziu, parkovacie miesto, spolocne priestory a kusok prijadovej cesty...

  • Lokalita nevhodná na bývanie

    5.1.2010 / Derrik / Reagovať

    Tá lokalita je úplne nevhodná na bývanie - obzvlášť pre budúce rodiny s malými deťmi. Pár nevýhod:
    - absolútny okraj mesta (vzdialenejší kút, už je len Devínsky dvor)
    - žiadna občianska vybavenosť, žiadne obchody, potraviny a pod., jediné normálne potraviny v DNV je TERNO a LIDL, čo je ale na opačnom konci DNV ako je ten Devínsky dvor, rovnako aj Pošta,
    - nie je sa kam normálne prejisť (nie to ešte s malými deťmi), poza popri VW je betónová ulica po ktorej jazdia kamióny, kúsok za tými bytovkami dokonca aj parkujú kamióny, žiadne ihriská a pod.
    - verejná doprava: veľa toho na výber nie je: linka 20 do Dúbravky, alebo linka 28 pod Nový most (35min jazdy), to už je skoro do Viedne vlakom rýchlejšie zo stanice DNV, ktorá je kúsok.
    - výhľady z okien: jeden na VW a druhý na sklady na druhej strane ulice, (šedé plechové budovy)

    • Re: Lokalita nevhodná na bývanie

      5.1.2010 / rudo / Reagovať

      Hmm, som mal rok keď sme sa voľakedy prisťahovali na koniec Dúbravky. Ja sa prirodzene nepamätám, ale podľa spomienok rodičov to bol, rovnako ako píšeš, absolútny okraj mesta, žiadna občianska vybavenosť (ani Terno, ani Lidl…). DNV je myslím ale dobrá lokalita napríklad pre nájomné byty (keby ich dnes niekto staval, pravda).

      • Re: Re: Lokalita nevhodná na bývanie

        5.1.2010 / Filip Glasa / Reagovať

        DNV nie je zlá. Zlé je to depresívne umiestnenie, v rámci samotnej devínskej: medzi továrňou VW a továrňami dodávateľov. To nie je nič moc.
        K občianskym vybavenostiam do centra DNV je to pešo cca 20min, alebo 3 min. autom/busom. Z tohoto pohľadu sú aj horšie projekty, ale ideálne to nie je.
        Do Viedne veľmi pohodlne vlakom, do centra BA tiež vlakom, alebo 28,20,21.

  • lokalita

    5.1.2010 / hurahura / Reagovať

    podla mna v tej lokalite kde moze naozaj s radostou byvat len zamestnanec VW by mali pytat minimalne este o 30% menej. Neviem si predstavit kto by tam chcel ist dobrovolne byvat. Pre rodiny absolutne nevhodne.

  • Správcovská spoločnosť

    5.1.2010 / devinsky / Reagovať

    Dobry den pan Mistrik,

    dakujem za pekny clanok. Este by som chcel doplnit informacie ohladne vety "Správcovská spoločnosť zatiaľ nie je vybratá, preto nevedno, aké budú poplatky."

    Spravcovska spolocnost je vybrana uz davno, je to uplne nova firma bez ziadnych predchadzajucich skusenosti. Mozno by bolo dobre keby ste sa konatela "Byty Opletalova s. r. o." opytali na poplatky a doplnili to do clanku.

    P.S. Najdete ju aj na ORSR pod www.orsr.sk

    P.S.2 Konatel spravcovskej spolocnosti je ta ista osoba ako projektovy manazer developera.

    • Re: Správcovská spoločnosť

      5.1.2010 / Ľuboš Mistrík / Reagovať

      Dobry den, dakujem za doplnujucu info, idem ju do textu doplnit. Mal som asi este stare informacie, pozeram ze v orsr je tato firma uz od leta. Mozem Vas poprosit poslat mi do mailu kontakt na konatela, pripadne niekoho, kto by spravcovske poplatky poznal? Rad tam presnu vysku doplnim, je to vec, ktora citatelov taktiez zaujima.

      Dakujem,

      Lubos Mistrik
      (mistrik@trend.sk)

  • nechapem

    5.1.2010 / Ajam27 / Reagovať

    Preco je trosku vacsia nez miniaturna kupelna problem. Ved v "standardnej" slovenskej kupelni sa clovek ani nezabali do osusky, lebo sa v nej neotoci! Hlavne, ze vo vsetkych tych casopisoch o zariadovani bytu sa fotografuju obrovske kupelne s oknom "oazy relaxu" a podobne. A v bytovke je clovek rad, ze sa mu vojde do kupelne vana a mini umyvadielko.
    Kuchyna navrhnuta na opacnom konci ako je okno a denne svetlo je tiez len pre ludi, ktori nevaria, maximalne nieco ohreju v mikrovlnke.
    Ja mam kuchynu ako extra miestnost, nadvazujucu na obyvacku (do tvaru L) , len bohuzial bez dveri a ked varim, tak je vsade smrad z varenia. A to ani nevyprazam ani nesmazim. Ale ked date trosku osmahnut cesnak na oleji, a potom na to date hoci aj kuracie prsia, tak to je citit este hodne dlho a podla mna to teda prilis atraktivne nie je. Dufam, ze coskoro budem mat instalovane dvere.
    Okrem toho, varit sa da aj tak, ze nestojite 2 hodiny v kuchyni - vacsina zdravych jedal sa da urobit za 15 minut (ak si clovek dopredu pripravi prisady) a ked mate navstevu, tak holt jeden navstevu zabava a druhy je 15 minut v kuchyni. No skutocne problem ....


    • Re: nechapem

      7.1.2010 / grgo / Reagovať

      Kupelna - absolutny suhlas. Mame kupelnu+zachod 9m2 a chcel by som viac. Mame v nej umiestnenu pracku plnenu zpredu (plochu na pracke vyuzivame ako odkladaciu plochu), okrem toho mame v kupelni skrinku na hygienicke potreby. A je tam dost priestoru aby sa tam v pripade potreby pohybovali aj dvaja ludia. Bohuzial sa nam tam nezmestil sprchovy kut, toto je nieco co mi velmi chyba.

      Ohladom toho smradu skutocne neviem. Pre mna je cesnak tiez zaklad, casto varime taliansku kuchynu kde sa bez cesnaku a nepohnete. Napriek tomu to ako problem nevnimam ani ja a ani manzelka. Mozno je to tym ze co iny povazuju za smrad my povazujeme za vonu. Co smrdi su pripaleniny - olej, alebo maso - toto vznika najma pri vysmazani. Cervena omacka s cesnakom a oreganom ku spagetam je pre mna vonave jedlo. Upozornujem ze sme nefajciari a na smrad sme inak dost citlivi. Mozno sme si iba zvykli, je to mozne. Kazdopadne to pre nas vobec nie je problem a ako hovorim, vacsinou ani nezapiname digestor.

      Ohladom casu - priprava jedla nie je dlha a skutocne to moze byt 15 minut avsak - treba nastolovat, okrem jedla treba priniest napoje, odniest pohare atd. Nehovorim ze sa to neda zvladnut - takto ludia fungovali roky, iba je to podla mna rusive. Podla mna je hlupe ak musi niekto pre kazdu prkotinu odbiehat do druhej casti bytu ci uz je to len pre novu flasu vina alebo pre pohar s vodou.

      Kuchyna a denne svetlo - tomuto nerozumiem. V prvom rade vdaka otvorenosti kuchyne do obyvacky je dostatocne osvetlena nepriamym slnecnym svetlom. Navyse polovicu casu aj tak varime za tmy - v zime je tma ako v rohu uz o piatej. Kuchyna musi byt tak osvetlena (bodovym svetlom, a celkovym svetlom) aby sa tam dalo pracovat bez ohladu na vonkajsie osvetlenie.

  • Lokalita

    5.1.2010 / Suger / Reagovať

    Tiez si myslim, ze cena je este stale nadhodnotena. To su ceny, za ktore by sa mali predavat byty podobneho standartu v sirsom centre a nie na periferii BA, pri mamutej firme VW. Nie som zastanca tychto dispozicii co sa tvaria ako 2izbaky a pri tom ide o dvoj-garzonku s tmavou kuchynou. Tento typ bytu nieje vhodny pre rodinu s detmi, hlavne pre skolopovinne. Sam byvam v starom byte v centre BA, ktory je evidovany ako 2 izbovy (65m2), ale mam v nom 3 samostatne velke izby (samostatna velka kuchyna).

  • pripajam sa

    7.1.2010 / friha / Reagovať

    ja som tiez deprimovany dispoziciami novych bytov. este som nenasiel ponuku, kde by bola kuchyna urobena ako samostatna izba. je to hroza. k tomuto "modernemu" trendu vlastne neexistuje alternativa. iba starsie byty.

  • kde zacat??

    8.1.2010 / zuzanan. / Reagovať

    chcem kupit byt v novostavbe v bratislave..len neviem, kde zacat?? to si mam byt vybrat na internete a potom obiehat jednotlive stavby a porovnavat?? ako ste kupu bytu riesili vy?? dakujem z.

    • Re: kde zacat??

      8.1.2010 / mircik / Reagovať

      treba si najprv definovat, co chce clovek kupit. Zasadna je lokalita (centrum, periferia, mimo BA), typ projektu (bytovy dom, viladom, rodinny dom) a typ a velkost bytu (mezonet, plosny, 2-izbovy, viacizbovy..)

      idealne zacat na webe, ked najdes nieco, co sa ti paci, zistit cenu.. Ak bude akceptovatelna, treba si vytipovane ponuky ist prezriet.. co este nestoji aspon v stadiu hrubej stavby, uplne vypustit z rozhodovacie vyberu (aspon ja by som to urobil, mohla by si cakat na byt roky so zaplatenou zalohou a kludne sa aj nedockat).

      na zaciatok skus pozriet tento zoznam novostavieb (ak mas zaujem o BA), je sice starsieho data, ale vecsina linkov je este aktualnych. Vela stastia a nenechaj sa nachytat na medove motuzy developerov o "luxusnom byvani" a "skvelej lokalite".

      www.skyscrapercity.com

      • Re: Re: kde zacat??

        8.1.2010 / lubo_ba / Reagovať

        mircik ti radi velmi dobre. ked uz budes mat premyslene zhruba o co mas zaujem, ja ti poradim galeriu novostavieb na prievozskej.bol som tam pred vianocami, maju tam slusnu ponuku projektov, daju ti letaky, potrebne info.mas to pod jednou strechou..drzim palce

    • Re: kde zacat??

      8.1.2010 / Ľuboš Mistrík / Reagovať

      ...a samozrejme sledujte nase Rande s realitou :-)

      Obaja pani poradili dobre, zasadou je povedat si aspon zhruba co chcem (vymera, pocet izieb), potom kde to chcem (lokalita), v akom projekte (vyskovka, mala obytna zona) a potom len klikat, telefonovat, chodit a hladat. Drzim palce.

    • Re: kde zacat??

      8.1.2010 / zuzanan. / Reagovať

      trend pravidelne pozeram :)
      vyzera to na dlhy proces, dakujem za reakcie.Tu galeriu urcite pojdem pozriet..

HYPOKALKULAČKA
Jednoduchý spôsob, ako si vypočítať pravidelné mesačné splátky z hypoúveru.
 EUR
 % p.a.
 rokov
Kalkulačky TREND Analyses
Realitná PPC inzercia - ako na to?
Prekvapivá zľava 15% na vybrané byty!

Prekvapivá zľava 15% na vybrané byty!

Vyberte si z našej ponuky 1 až 4-izb. bytov s loggiami a využite zľavu 15% alebo kuchyňu vrátane spotrebičov zadarmo. Dohodnite si obhliadku už dnes!

Chceli by ste znížiť splátky hypotéky?

Chceli by ste znížiť splátky hypotéky?

Hypocentrum vám bezplatne poradí, kde získať pre vás tú najvýhodnejšiu hypotéku a vybaví celý prenos hypotéky za vás.

PLÁNUJETE INVESTOVAŤ DO NEHNUTEĽNOSTÍ?

PLÁNUJETE INVESTOVAŤ DO NEHNUTEĽNOSTÍ?

Na základe Vašich individuálnych požiadaviek zostavíme pre vás najvhodnejšiu ponuku.Pre informácie o kompletnom portfóliu nehnuteľností volajte 02/20 86 88 66.

Hľadáte nový byt v Bratislave?

Hľadáte nový byt v Bratislave?

Bývajte v kvalitnej novostavbe na európskej úrovni - teraz s kuchyňou a spotrebičmi Whirlpool k bytu zadarmo!

EXKLUZÍVNA ADRESA - EXKLUZÍVNE MOŽNOSTI

EXKLUZÍVNA ADRESA - EXKLUZÍVNE MOŽNOSTI

Long Stay River Park Apartments ponúkajú prenájom apartmánov s možnosťou využitia všetkého, čo moderný komplex ponúka. Luxusné bývanie už od 1260 €.

Nový 3-izbový byt za 93.000 € : CASSALLE

Nový 3-izbový byt za 93.000 € : CASSALLE

3-4 izbové skolaudované byty v projekte CASSALLE v Trnave. Akcia: 3-izbový byt 93.000 € s DPH (s parkovacím státím). Úver s úrokom 3,5% od Slovenskej sporiteľne

Vienna Gate - život v centre diania

Vienna Gate - život v centre diania

Vyberte si svoj byt alebo apartmán. Štýlové bývanie, perfektné spojenie so svetom a vynikajúce ceny.

Hypotéky za najnižšie úroky aj bez poplatkov

Hypotéky za najnižšie úroky aj bez poplatkov

Potrebujete vybaviť hypotéku? Kontaktujte hypotekárnych špecialistov s dlhoročnou odbornou praxou, ktorí vám poskytnú BEZPLATNÉ poradenstvo a sprostredkovanie.

EXTRA REALITY

Tagy:

byty

,

rande s realitou

Realitné kategórie