Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Obchody naopak: online do kamenných centier

18.09.2012 | Ľuboš Mistrík | © 2012 TREND Holding

Pôvodné internetové predajne otvárajú čoraz viac skutočných prevádzok

Moderná doba so sebou priniesla rastúcu módu online nakupovania, kam sa celosvetovo presunuli masy zákazníkov. Obchodné centrá však prichádzajú späť so svojimi najsilnejšími zbraňami. Vôňa, dotyk, chuť a hudba je to, čo na internete nikdy nebude, zhodli sa účastníci na konferencii Czech & Slovak Retail Real Estate pod záštitou organizácie ISCS.

„Online nakupovanie má len jeden rozmer. Je to v poriadku, pokiaľ chcete kúpiť len potrebné, ale nie ak chcete do svojho života pridať farbu a zábavu,“ hovorí Rich Hay, predseda československej odnože ISCS. V súčasnosti existuje viacero prípadov, keď expanzia internetového obchodu do sveta offline zlepšila predaje.

Kamenný obchod otvoril Google, rozširuje sa aj Amazon. Na Slovensku je takýmto príkladom kníhkupectvo Martinus, ktoré vyrástlo na internete. Konferencia spomínala aj tureckého predajcu doplnkov pre bábätká E-bebek so vznikom v roku 2001 a prvou prevádzkou v obchodnom centre v roku 2009. Kým webstránka má 750-tisíc návštevníkov a 1,75-percentnú úspešnosť predaja, v obchodoch firmy nakúpi minimálne pätina.

„Nákupná skúsenosť začína ešte dávno pred tým, než zákazník vojde do predajne. Mnohí vedia, že prvými dverami bude dobrá webstránka predajcu,“ hovorí R. Hay. A spokojný zákazník nielenže kúpi viac, ale si to aj užije a vďaka tomu sa vráti. Konferencia ISCS hovorí o tom, že skončila doba vývesiek s nápismi „Nechytať“.

Zážitkový štýl nakupovania pomaly prichádza aj na Slovensko, no v menšom ako v zahraničí. Príkladom okrem spomenutého Martinusu môže byť aj ďalšie kníhkupectvo Panta Rhei. Možnosť naplno vyskúšať tovar a zahrať si v predajni napríklad futbal umožňuje aj športový gigant Decathlon, i keď nie vo všetkých predajniach. Chystá sa aj do Košíc a Bratislavy.

Ilustračné foto - Flickr

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia