Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Päť scenárov, kde by mohla skončiť Hlavná stanica v Bratislave

09.01.2017 | Tomáš Vašuta

Diskusia (13 reakcií) Pravidlá diskusie

09.01.2017 | Niless

Postup je jednoduchy.
Ak sudny spor zablokuje nakladanie s majetkom okolo Hlavnej stanice je nutne zvazovat alternativny rozvoj a to bud ZST Nove Mesto alebo Zabi majer ktory ma predpoklady pre rozvoj na hlavnu stanicu mesta (dostatok priestoru, napojenie na vsetky trate, moznost dobudovat prepojenie s letiskom) s tym ze sa zrusi ZST Vinohrady a Predmestie.
Trnavske myto je podla mna utopia, mozno ZST Filialka by bola vhodna ako dalsia stanica ale problem je malo priestoru pre rozvoj, najma parkovanie a nastupistia pre MHD ale to by sa dalo vyriesit prepojenim podchodmi s Trnavskym mytom.

09.01.2017 | bluehen

Neviem ci tomuto niekto uveri - ze mesto (primator) uvazuje presadzovat novu stanicu inde ako je teraz.
S tou "docasnou" rekonstrukciou no neviem, preco tam nepustia normalnych architektov k tomuto projektu, aspon k zakladnej diskusii ci pod alebo nad zemou, povodna budova alebo nova sklenna skatula a pod.

09.01.2017 | Etaniel

Mozno preto ze samotnu stanicu - budovu, kolajisko vlastnia ZSR a tie maju nadalej s Transprojektom zmluvu na dalsich 50 rokov? Samotna stanica vsak Transprojekt nezaujima, nie su charita, to o co im islo a co teraz skoncilo vyprsanim zmluvy su pozemky od budovy stanice az dolu po Sancovu, ktore prevazne vlastni mesto. Prebudovat budovu stanice a odbavovacie zazemie bol pre Transprojekt len vedlajsi efekt vybudovania obchodno hotelovo kancelarskych priestorov a to im teraz padlo, mozu vsak veselo z trucu blokovat dalsie aktivity voci ZSR, s ktorymi stale maju zmluvu. A mesto tazko moze projektovat prestavbu stanice ako celku, ked nema ziadny dosah na samotnu budovu stanice, ktora nie je v ich vlastnictve a navyse dlhorocne nadalej zazmluvnena.
Takze hladaniu alternativ sa vobec nedivim. A nielen pre estetiku stanice ale aj kapacitu trati do nej a nastupisk, ktore su uz vraj 'na hrane' a pri uvazovanom vacsom rozvoji zeleznicnej dopravy na uzemi BA a zavedenim hustejsej taktovej prevadzky to uz zdaleka nemusi stacit.

09.01.2017 | Laco_100

Ak by sa Hlavná stanica postavila na Trnavskom mýte (alebo presnejšie pod Trnavským mýtom), vznikol by menší problém s medzinárodnými vlakmi, ktoré by tam nemohli zachádzať, pretože by bolo technicky problematické vrátiť ich späť na trať 130/110. A je úplným nezmyslom, aby cestujúci vystúpili na Trnavskom mýte a potom sa s kuframi MHDčkou trepali na Hlavnú stanicu č.2. Na to by bol potrebný ďalší tunel, ktorý by pod zemou viedol oblúkom cez STU, Slavín Horský park a vyústil by niekde pred Patrónkou .... čo je z finančného hľadiska nemožné

09.01.2017 | Brano L.

Máte pravdu, žiaľ na všeličo sú peniaze, ale na takéto riešenie peniaze nie sú. Ale bolo by to naelegantnejšie riešenie. Trnavské mýto - Filiálka by bolo najlepšie riešenie, možné ho urobiť etapovite. V 1.etape prímestská doprava a tunel do petržalky, v 2 .etape tunel smerom na Kúty.
Žabí majer je dosť nevýhodná poloha, výsledkom by bolo, že by sa podporila vlastne individuálna automob.doprava. Žabí Majer je ďaleko od väčšiny mestkých častí v Bratislave.

09.01.2017 | Roman Kanala

Železnica a mesto sú dva svety, ktoré majú jediný styčný bod, a tým je stanica. Stanica prijíma cestujúcich z vlakov a vypúšťa ich do ulíc. Na stanicu chodia ľudia z celého mesta, aby si kúpili lístok a nasadli na vlak.

Integrácia stanice do mestského tkaniva je teda otázkou kapacity mestskej dopravy odniesť veľa ľudí naraz, ako prišli vlakom, a doniesť veľa ľudí postupne, ako prichádzajú na vlak. Ideálne by stanica mala byť v centre, aby ľudia mohli chodiť peši, mať mimoúrovňové riešenie podchodmi a multimodálne napojenie na verejnú dopravu: autobusy, trolejbusy, električky.

Bratislavská hlavná stanica nemá dobrú polohu, nie je integrovaná do mesta, všetko je ďaleko a treba buď pešovať 15-20 minút po ulici, alebo jazdiť MHD. Tá tiež nie je dobre vyriešená. Chýba električka po Štefánikovej. Jedinou výhodou tej starej stanice je výborné prepojenie železničné. Zbytok treba vybudovať. Výhodou Trnavského mýta je poloha, ale železničné spojenie treba vybudovať. A stanicu pokiaľ možno dať pod zem. Alebo naopak nad zem.

Pre dlhodobý rozvoj mesta by bolo lepšie riešenie Trnavské mýto. Ak sa bude i naďalej len prízemne žabáriť, tak stará Hlavná stanica, ale vyriešiť napojenie na mesto. Pohyblivý pás do mesta, električka pod zem, a tak.

09.01.2017 | stryko drzgros

aha ho, chrobak truhlik je odbornik aj na zeleznicu v blave :-)))
ake mudrosti tu vygrcal, ze "Na stanicu chodia ľudia z celého mesta, aby si kúpili lístok a nasadli na vlak. ", sakra to som ani nevedel ...

09.01.2017 | Don Quijote

Z hľadiska polohy je najlepšie riešenie Trnavské mýto, len tam nie je dostatok miesta. Jedine, že by zbúrali Istropolis. Terajšia hlavná stanica svojou polohou aj riešením spĺňa parametre pre regionálne mesto, ktorým Bratislava bola v čase, keď bola stanica vybudovaná. Žabí majer je absolútna hovadina, úplne mimo mesta, vlaková stanica nie je letisko.

09.01.2017 | mierotvorca

Mňa by skôr zaujímalo , prečo keď sa o tomto probléme píše , alebo onom vyprávajú v televízií , ani za toho boha nechcú verejnosti konečne prezradiť ktorí ľudia spískali súčasný stav(na desaťročia zablokovaný). A ďalej a hlavne ktorí "ľudia"
(tu by bolo určite zaujímavé vedieť s kým sú príbuzný) sú skutočný poberatelia výhod Transprojektu.

Minul som 10 minút svojho času a na www.orsr.sk som zistil nasledovné :
V súčasnosti má Transprojekt 3 spoločníkov(majiteľov):
1-firma z Cypru.
2-slovenská sro-čka , ktorú vlastní ďalšia firma z Cypru.
3-slovenská sro-čka za 200000bývalých korún slovenských , ktorej majiteľ je súčasne štatutár Transprojektu.
Mimochodom Transprojekt má aj druhú štatutárku , ktorá je súčasne štatutárkou aj v iných firmách s Cyprerským majiteľom,napríklad firmy č.2 (o 3 riedky vyššie ).

Prečo pri medializácií problému okolo hlavnej stanice média nepoukazujú aj na tieto skutočnosti???
Tu sa natíska otázka či o tom príslušný novinári nevedia?(To by bolo naozaj smiešne a nie len to)
Alebo má toto iný dôvod a príčinu(a podmienky)?

09.01.2017 | kaxno

Na Trnavske Myto sa nova hlavna stanica nema sancu zmestit. Ten priestor je priuzky.
Aktualne je tam tusim 8 kolaji, bez nastupisk. Aj ked bola Filialka projektovana povodne, v ramci TEN-T, tak sa ratalo s dvoma nastupistami, kde kazde malo mat 2 nastupne hrany + jednou prejazdnou kolajou (cize 5 kolaji), co staci akurat tak na tie regionalne osobaky (plus tam nie je moc ako obiehat supravy, cize tam mozu chodit len push/pull supravy + ucelene jednotky).
Jedine co ma napada je, ze by sa to dalo riesit "dvojurovnovo" cize by tam boli az dve podzemne urovne nastupisk (ale tam si neviem predstavit tie investicne naklady).
Zaroven, Filialka je aj z hladiska napojenia na koridory uplne slepa vetva, kedze este aj Rakusania sa rozhodli, ze primarna trat bude Marchegg, nie Petrzalka, cize vsetky hlavne spojenia, ci uz na HU, UA, CZ, AT idu cez aktualnu Hlavnu Stanicu.

Za mna by stanica mohla ostat tam kde je, akurat by si to vyzadovalo pomerne velke buranie rodinnych domov v spodnej casti Jaskoveho Radu (oblast ohranicena ulicami Matuskova / Pod Strazami / Jaskovy Rad) + asanaciou nejakych pridruzenych objektov pozdlz Prazskej ulice.

Alternativne v priestore ako je aktualne Rusnove Depo medzi ulicami Pionierska a Tupeho, kde je dost velky priestor. Tam je ale problem ako tam dopravit ludi a napojit MHD. Tusim ze niekde tam chceli stavat stanici svojho casu aj komunisti...

09.01.2017 | Brano L.

Pri Filiálke je problém najmä Istropolis.
Dvojúrovňovo by to asi nevyšlo, Potrebujeme sa dostať aspoň 18-20m hlboko ak chceme dve úrovne a neviem, či vzhľadom na vzdialenosť BA predmestie by to bolo možné.
Ostatné možnosti si vyžadujú rovnako veľmi vysoké náklady, či už privedenie MHD, prípojky.
Podľa mňa to ostane tak ako to je....žiadne varianty sa zvažovať vôbec nebudú....veď to nie je tak slovensky typické....jedine žeby príde ten "správny" na správny úrad/ministerstvo a hned sa bude vediet kde a čo stavať.

10.01.2017 | Roman Kanala

Problémom hlavnej stanice začína byť kapacita. Ak sa má posilniť úloha železnice pri riešení dopravného problému, kapacita nemusí stačiť.

Doteraz sa nerozmýšľalo o tom, ako využiť kombináciu všetkých železničných staníc. Medzinárodné vlaky by mohli stále chodiť na hlavnú stanicu, ale osobáky, ktoré nosia pracovnú silu ráno do mesta tam nepotrebujú ísť. Niektoré osobné vlaky by mohli končiť na iných staniciach a na hlavnú ísť len vtedy, ak sú prípojom na medzinárodný vlak. Práve Trnavské mýto by sa mohlo stať konečnou pre dochádzajúcich.

10.01.2017 | Brano L.

Ano, dá sa to riešiť týmto spôsobom.
Potom to však nikdy nebude ako v Švajčiarsku, kde stanica v Zurichu, Berne, Biele, Geneve a ďalších mestách je miestom, kde môžem ľahko prestúpiť z jedného cieľa do druhého.

Realitná inzercia

PREDAJ - 5 izbový byt s terasou 265 m2

PREDAJ - 5 izbový byt s terasou 265 m2 HERRYS exkluzívne ponúka na predaj tento 5i byt s výmerou 265 m2 na Kutuzovovej ulici v Bratislave. Byt má dve kúpeľne, veľkú terasu, krb a mnohé iné.

PREDAJ - 1i byt, 43 m2 - Šancová ul.

PREDAJ - 1i byt, 43 m2 - Šancová ul. HERRYS exkluzívne ponúka na predaj veľký 1i byt na Šancovej ulici v Bratislave. Byt je na 3. poschodí a po čiastočnej rekonštrukcií. Cena 95 000 EUR

Moderné alebo klasické domy Dedinka

Moderné alebo klasické domy Dedinka Vyberte si moderný alebo klasický 4-izbový bungalov v lokalite s vlastným jazerom a lesoparkom. Ceny domov už od 157 tis. EUR.

VILADOMY MARIANKA

VILADOMY MARIANKA 4-izbové byty vo viladome s vlastnou záhradou, terasou a dvomi parkovacími miestami v cene bytu. Nepremeškajte predpredajovú zľavu 5000 EUR z cenníkovej ceny!

Nové byty v Podunajských Biskupiciach

Nové byty v Podunajských Biskupiciach 1 až 4 izbové byty v dobrej cene na Kazanskej ulici, kolaudácia - koniec roka 2016.

Nové byty v Dúbravke - TUJETOIN

Nové byty v Dúbravke -  TUJETOIN Výborná občianska vybavenosť a pestré možnosti trávenia voľného času v blízkosti Devínskej Kobyly zaručujú pohodové bývanie - 3.etapa, 1-3 izb. byty

Kancelárske priestory na okamžitý prenájom

Kancelárske priestory na okamžitý prenájom Dve podlažia moderne zariadených kancelárskych priestorov s rozlohou 1 679 m2 na prenájom v celku, alebo po častiach: 1250 m2 alebo 429 m2.

Hypokalkulačka na výpočet hypotéky s RPMN

Hypokalkulačka na výpočet hypotéky s RPMN Poradíme vám ako vybaviť výhodnú hypotéku bez stresu a námahy. Úverové ponuky zo všetkých bánk vám pripraví hypotekárny broker zo spoločnosti Smart Brokers.

Pridať inzerát