Diskusia

Diskusia (18 reakcií )

  • 4.12.2009 / zvedavecpo / Reagovať

    Slovensko síce v tomto roku tiež tvrdo pocítilo, čo znamená kríza, no tak zle na tom nie je. Najnegatívnejším ukazovateľom je pomer ceny bytu k príjmom domácností, ostatné čísla sú výrazne lepšie než v prímorskej krajine. Hrubý domáci produkt by mal po tohtoročnom zosune v budúcom roku opäť rásť, voľných bytov je v krajine oveľa menej, ani zaúverovanosť obyvateľstva nie je vysoká. Slovensko sa spamätá rýchlejšie.

    Hura už to opat porastie. Rychlo kupujte co sa da!

  • disponibilné príjmy vs. nájomné

    4.12.2009 / palobulla / Reagovať

    disponibilné príjmy považujem ja ako ukazovateľ hodnoty nehnuteľností je dosť nezmyselný ukazovateľ. horšie je to keď sa pozrieme na trh nájmov. luxusné kancelárie sa dajú zohnať za 11-12 € za m2, byty sa neprenajímajú za vyše ako 7-8 €. keď si zoberiem, že priemerný retailový klient porovnáva splátku voči nájmu a je ochotný si priplatiť "za splácanie svojeho", tak jediná cesta ako aspoň stabilizovať trh je iba znižovanie úrokov na hypotékach. ak sa dostanú hypotéky hlboko pod 4%, tak sa predaj bytov ako tak rozbehne aspoň v Bratislave, ale ceny sa pekne vrátia do rozpätia 1200 - 1800 €. A to ešte netuším čo spraví ponuka bytov na prenájom s trhom nájmov v BA. Ostatné mestá na Slovensku sú na tom ešte horšie.

    • Re: disponibilné príjmy vs. nájomné

      4.12.2009 / Frayer / Reagovať

      > disponibilné príjmy
      su na zapade beznym a zakladnym ukazovatelom dostupnosti cien bytov.
      www.pricedout.org.uk

      > ak sa dostanú hypotéky hlboko pod 4%
      hypoteky sa teoreticky aj mozu dostat, otazne je ci banky zacnu rozdavat tieto uveru ludom na dobu urcitu pripade (a kedze sa objavila novela zakona: ekonomika.sme.sk rizikovejsim zamestnavatelom...

      > priemerna doba financnej krizy je cca 4.5 az 5 rokov a s tym suvisi aj moznost nastartovania novej uver. expanzie zo strany bank.

      • Re: Re: disponibilné príjmy vs. nájomné

        4.12.2009 / palobulla / Reagovať

        dostupnosti možno áno ale hodnoty nie. hodnota hocijakého aktíva sa počíta podľa príjmu, ktorý dokáže vygenerovať počas svojej životnosti, preto mám nájom radšej. funguje to pri kanceláriách, neviem prečo by nemalo pri bytoch. rast disponibilných príjmov by sa mal podpísať pod rast nájomného v danej lokalite a tým aj v ocenení nehnuteľností. ale vôbec tomu tak nemusí byť, lebo neexistuje pravidlo, že koľko disponibilného príjmu musí ísť na bývanie.

        v Amerike tiež riešia krízu tým, že chcú znížiť úroky a napratať ľudom nové úvery, aby zastavili prepad cien a aby vyrovnali pomerový ukaovateľ "buy to rent". keď centrálne banky dlhodobo sľúbia, že budú bankám požičiavať za 0%, tak je otázkou času, kedy pôjdu úroky k 2-3%. nie pre všetkých. a nezabúdam na tú prémiu, ktorá je na slovensku silnejšia ako možno inde a to je prémia za "splácanie svojeho".

        • Re: Re: Re: disponibilné príjmy vs. nájomné

          4.12.2009 / Frayer / Reagovať

          indikatorov je dost, kazdy ma nieco do seba a charakterizuje trh...
          prijem = f(casu, a tiez stavu trhu) a rozhodne to nie je konstanta... kady ukazovatel je znacne relativny

          par z nich:
          * Price to Rent Ratio (or Yield)
          * Relative Prices
          * Affordability
          * Price to Replacement Cost

          • Re: Re: Re: Re: disponibilné príjmy vs. nájomné

            4.12.2009 / palobulla / Reagovať

            nevravím že neexistujú, mne sa páči ako hodnoverný ukazovateľ ceny bytu nájomné a jeho prepokladaný vývoj a zatiaľ čo furt čítam o tom ako pôjdu ceny nehnuteľností, nikto sa nevyjadruje k trhu s nájomnými bytmi ako podklad k takémuto vývoju - žiadna štatistika obsadenosti, nájmov na m2, lokalita, prepoklad vývoja "prisťahovalcov" z iných lokalít...

            • Re: Re: Re: Re: Re: disponibilné príjmy vs. nájomné

              4.12.2009 / Frayer / Reagovať

              Suhlasim, je to jeden z najlepsich (tiez ho mam velmi rad a da sa rychlo ziskat) ukazovatelov...

              V Spanielsku vsak zlyhal, pretoze ludia neprenajimali byty kt. kupovali ale casto ich kupovali za ucelom buduceho rastu cien a castokrat ostavali byty neobsadene, co ponuku prenajmov znizovalo a umoznovalo zvysovat najomne (da sa povedat, ze tak trosku aj umelo, ale je to zas na druhej strane specifikum Spanielska), cize ukazovatel vynosnosti rocne najomne / cena bytu mohol vychadzat este ako relativne vynosna investicia, co sa ale ukazalo ako nespolahlive...
              Spanielsky trh ale nie je nuteny za kazdu cenu byt obsadit, pretoze zimy su podstatne menej krutsie (teda nizsie prevadzkove naklady) nez napr. na SK.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: disponibilné príjmy vs. nájomné

                5.12.2009 / palobulla / Reagovať

                money.cnn.com

                v Amerike to aspoň dáva nejakú logiku, u nás takmer žiadnu

  • d

    4.12.2009 / zvedavecpo / Reagovať

    A čo také náklady v stavebníctve?
    Nedávno v správach bolo, že firmy ktoré fyzicky postavili diaľničné stredisko Mengusovce nedostanú asi ani cent za prácu a materiál, ktorý tam dodali. Dôvod je celkom jednoduchý a na Slovensku bežný. Peniaze preši od diaľničnej spoločnosti asi ešte cez dva spoločnosti a potom sa v tretej zastavil ( v súčasnosti je už v konkurze). Ta už nevyplatila firmy, ktoré skutočne postavili niečo a nie len na papieri.

    V stavebníctve je to bežný jav že sa na konečnej cene nabalí zopár firiem, ktoré majú buď dobré kontakty v banke, politike v administratívnej byrokracii. Ak by banky mali ozaj profesionálnu úroveň teda ľudia, ktorý riadia tok peňazí a schvaľujú úvery na projekty vyzeralo by to inak.

    1: ako riaditeľ banky by som ihneď vyhodil niekoho kto si nevyžiada celu štruktúru firiem ktoré budú realizovať projekt.
    2: ak nikto odsúhlasí projekt, kde k firme, ktorá skutočne realizuje stavbu je viac ako jeden medzičlánok dal by som mu celý uver preplatiť.
    3: Ako bankár by som poreferoval ako developera stavebnú spoločnosť.
    4: Ak je developer iná spoločnosť ako stavebná musela by vytvoriť spoločný podnik so stavebnou firmou na daný projekt. V podniku by ručili obidvaja rovnakým dielom a dokončenú stavbu by spravovali minimálne tri rokov.

    Súčasné stavebníctvo na Slovensku nedosahuje ani úroveň socialistického. V tých časoch dokázali postaviť viac bytov za rok ako teraz za päť rokov.

    • Re: d

      4.12.2009 / grgo / Reagovať

      Bohuzial mate pravdu. Priciny tohto stavu "medziclankov" a nimi vyvolanej druhej vlny meciarovskej "druhotnej platobnej neschopnosti" si staci pozriet tento clanok: ekonomika.etrend.sk
      .
      A v stavebnictve bude este horsie (z pohladu korupcie a marazmu). Sukromne stavby nahradia tie statom garantovane - ide sa zateplovat, pripravuje sa sirokorozchodna atd.

    • Trhova ekonomika ma caro samoregulacie

      5.12.2009 / mba / Reagovať

      a teda aj ked by na stavebnych zakazkach zarabali rozne medziclanky, vzdy je to o tom, kolko % si taketo medziclanky vezmu a ci za finalnu cenu bude vykonny clanok retazca schopny a ochotny stavat.
      Ak stavebna firma nebude ochotna/schopna stavat za peniaze, ktore zostanu poslednemu clanku, stavat sa nebude, tj. nebudu ani medziclanky.
      Ak stavebna firma bude schopna a ochotna za konecnu cenu stavat a medziclanky si medzi sebou rozdelia vela penazi, vstupna investicia bude predrazena, do oci bijuca.
      V tom pripade, ak nezaberie kriterium porovnatelnosti zo zahranicia a tlak medii, urcite pomoze vzajomna rivalita medzi politikmi, ktori peniaze rozdeluju, lebo tym padom bude na menej akcii (v opacnom pripade nam casom banky prestanu poziciavat uplne, resp. za velky urok, co znova povedie k obmedzenemu poctu akcii). Ak sa teda bude menej robit, uplatky sa budu kumulovat do uzkej skupiny ludi, zostane viac "hladnych", cim narastie odpor a sanca na zmenu. Uvidime, co z toho na SK nastane...Ina alternativa ma spontanne nenapada.

      • Sukromnici nie su zvacsa anonymni neschopaci

        5.12.2009 / mba / Reagovať

        Zaroven by som sukromnikov uplne nepodcenoval. Ak by ich aj niekto "natiahol", natiahne ich zvacsa iba raz. Ak prestane platit dovera medzi podnikatelmi, opat sa masivne rozbehne na SK tak dobre znamy "zalohovy system" - platba vopred na drevo s nasledkami platobnej neschopnosti a prebytocnych penazi v bankach, cim sa zo dna na den miznuce a parazitujuce clanky vyrusia, pretoze oni zvacsa peniaze vopred na drevo nemaju, resp. nedaju....

  • f

    4.12.2009 / zvedavecpo / Reagovať

    Supervýhodné úvery na bývanie však nie sú pre každého. "Je to klient s príjmom nad 1 992 eur, s vysokoškolským vzdelaním, topmanažér prosperujúcej spoločnosti, prípadne jej majiteľ, akcionár,“ vymenúva niekoľko parametrov vyžadovaných bankami Jana Šlachtičová z Hypocentra. Dodala, že prím hrajú aj dlhodobo zamestnaní v štátnej správe, tí, čo vlastnia nehnuteľnosť, majú nad 30 rokov, sú ženatí a majú záujem o doplnkové produkty k hypotéke. "Samozrejme nie každá banka má hodnotenie bonitného klienta rovnaké,“ dodala.

    hnonline.sk

    • Re: f

      4.12.2009 / zvedavecpo / Reagovať

      Hoci roboty je málo, platy na Slovensku napriek kríze naďalej rastú. Priemerná mesačná mzda sa v treťom štvrťroku podľa štatistikov zvýšila
      o 2,5 percenta na 722,5 eura (21 766 korún). Reálne v pluse sú však platy v krajine už len vďaka výplatám v štátnej sfére. V priemysle, ktorý zamestnáva viac ako štvrtinu pracujúcich, platy spadli o 0,4 percenta, na necelých 741 eur.

      profesia.pravda.sk

      • Re: Re: f

        4.12.2009 / grgo / Reagovať

        No nanestastie (pre pozickychtivych), alebo na stastie (pre vsetkych ostatnych) su banky uz opatrnejsie a zrejme si vedia dat 2 a 2 dohromady. Sucasne deficity statneho rozpoctu davaju rastu miezd nohy z blata.
        .
        Na rozdiel od volicov je kazdem trochu rozumne zmyslajucemu cloveku jasne, ze tento trend sa neda udrzat. V strednodobom horizonte 3-5 rokov nas cakaju bud radikalne skrty vydavkov (a znizenie platov v statnej sprave) alebo rast dani (a tym znizenie platov vsade inde). Nenadarmo nas svetova banka zaradila medzi krajiny s vysokym rizikom.

      • Re: Re: f primerná mzda

        4.12.2009 / Derrik / Reagovať

        Nezabúdaj, že priemerná mzda sa ale vypočítava iba z príjmov zamestnaných ľudí. To znamená, že teraz v čase krízi keď prichádzajú o prácu ľudia - a sú to najmä ľudia s príjmom nižším ako priemerná mzda - o to viac rastie priemerná mzda.
        Priemerná mzda je v hospodárstve irelevantný ukazovateľ, ktorý nehovorí absolútne nič.

        • Re: Re: Re: f primerná mzda

          5.12.2009 / mba / Reagovať

          Tiez si myslim, ze ovela lepsiu vypovedaciu schopnost by malo zverejnenie distribucnej krivky prijmu, tj. kolko % spolocnosti dostava aky prijem. A hned by Slovac pochopila, ako vznika priemerna mzda na Sk.

      • platy v ŠS už klesajú

        5.12.2009 / amen / Reagovať

        najmä v "nižšej" - t.j. výkonnej štátnej správe. Mne napr. tento rok plat znížili tým, že my zvýšili tarifu a o výšku tarify mi súčasne znížili osobné (aj tak malé), minulý rok stagnovala. Odmeny na úrovni 100 eúr 2x do roka sa zmenili na odmeny vo výške cca. 80 eúr raz do roka... Výkony pritom rastú - je nás čoraz menej... Platy rastú len v nevýkonnej ŠS - na ministerstvách, úrade vlády, Krajských úradoch a niektorých ďalších, kde sú politickí nominanti a ich nohsledi a ktoré sú riadené vyslovene politicky - vivat odpolitizovaná ŠS!!!!!

Realitná PPC inzercia - ako na to?
PLÁNUJETE INVESTOVAŤ DO NEHNUTEĽNOSTÍ?

PLÁNUJETE INVESTOVAŤ DO NEHNUTEĽNOSTÍ?

Na základe Vašich individuálnych požiadaviek zostavíme pre vás najvhodnejšiu ponuku.Pre informácie o kompletnom portfóliu nehnuteľností volajte 02/20 86 88 66.

Nové byty v Bratislave za skvelé ceny!

Nové byty v Bratislave za skvelé ceny!

Ponúkame byty s pekným výhľadom. Každý byt má loggiu, balkón, terasu či dokonca záhradu. Slnečný svah, tichá lokalita, len 8 min. od centra. Neváhajte!

Kancelárie presne podľa potrieb

Kancelárie presne podľa potrieb

Westend Tower ponúka moderné kancelárske priestory s doplnkovými službami pre malých i veľkých. Pracujte v skvelej lokalite, už od 9,50€ /m2 /mesiac.

WESTEND TOWER – prenájom od 9,50€/m2/mesačne

WESTEND TOWER – prenájom od 9,50€/m2/mesačne

Priestory na prenájom v lokalite Bratislava - Patrónka za výhodné ceny. Voľné výmery, pôdorysy a bližšie informácie nájdete na www.westendtower.sk

DEŇ OTVORENÝCH DVERÍ

DEŇ OTVORENÝCH DVERÍ

Využite príležitosť prejsť sa po svojom novom byte v novostavbe VINOHRADIS počas DOD každý ŠTVRTOK od 10:00. Viac informácii 02 - 20 86 88 66!

Váš nový výhľad - Penthouse na Kolibe

Váš nový výhľad - Penthouse na Kolibe

Penthouse na Kolibe s nádherným výhľadom na Bratislavu a Karpaty. 4 izby, veľkometrážna terasa, kuchynská linka so spotrebičmi, parkovanie ... 475 tis. €

EXKLUZÍVNA ADRESA - EXKLUZÍVNE MOŽNOSTI

EXKLUZÍVNA ADRESA - EXKLUZÍVNE MOŽNOSTI

Long Stay River Park Apartments ponúkajú prenájom apartmánov s možnosťou využitia všetkého, čo moderný komplex ponúka. Luxusné bývanie už od 1260 €.

Villa Rustica - ZĽAVA na vybrané byty

Villa Rustica - ZĽAVA na vybrané byty

Projekt 5tich mestských víl vo vyššom štandarde. Posledné voľné byty v dokončených vilách na predaj. Posledné 2 vily vo výstavbe, dokončenie leto 2012!

EXTRA REALITY
Realitné kategórie

© TREND Holding, s.r.o. / Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená. / Podmienky používania / Politika Copyrightu