Diskusia

Diskusia (21 reakcií )

  • Holandsko

    13.1.2012 / Najkrajsi Pixel / Reagovať

    Slečna/Pani Pasečná.
    Zhodou okolností som chvíľku v jednom z holandských ateliérov pôsobil a dovolím si tvrdiť že aplikovanie daného systému na slovensku je takmer nemožné a nerealizovateľné.

    Začnem bicyklami

    Samozrejme rozvoj bicyklovej dopravy je potrebné stimulovať a rozvíjať avšak "všadeprítomná" cyklistika v NL má svoje dôvody aj inde ako v ekologickom zmýšľaní.

    a) Holanďania sú škrti - drvivá väčšina jazdí na bicykli hlavne preto že vlastniť auto je strašne drahé. Spraviť si vodičák stojí celý majetok. Daň z auta je obrovská. Dane a poplatky zo starších áut sú nižšie, čoho následok je taký že vozový park v holandských mestách je katastrofálny. Ekologický prínos je teda otázny.

    b) Bicykle sa používajú takisto preto že doprava MHD je katastrofálna a hlavne drahá (2,5€ za hodinový lístok , v prípade že máte električenku je minimálne jazdné 1€). MHD jazdí veľmi riedko, oplatí sa len na výrazne dlhšie trasy. Bratislavská MHD je naproti holandskej hviezdna.

    c) Holandsko je doska. Viete si predstaviť šľapať denne z Petržalky hore na Kolibu? Kondičku by ste mali famóznu :)

    d) Stimulácia bicyklovej dopravy v holandsku je násilne presadzovaná vládou. Budovám sa umelo znižuje maximálne povolené množstvo parkovania, holanďania do práce jazdia bicyklom aj preto že jednoducho nemôžu nikde parkovať. Denné parkovné v centrách miest sa môže vyšplhať bežne na 20-30€

    e) celá uhlíková stopa je pojem tak nekonkrétny a všeobecne používaný pojem že už aj stráca zmysel, ak nejaký niekedy mal. Podobne ako celá ekoteroristická loby proti jadrovým elektrárňam. Viete napríklad že uhlíková stopa vyprodukovaná elektromobilom (energia je produkovaná predsa aj v uhoľných elektrárňach, o náročnej neekologickej produkcii batérií nehovoriac) je na úrovni benzínového šesťvalca?

    Verím že môj pohľad na vec bude podnetom pre ďalšie zamyslenie a produktívnu diskusiu

    • Re: Holandsko

      17.1.2012 / Strummer / Reagovať

      "Viete napríklad že uhlíková stopa vyprodukovaná elektromobilom (energia je produkovaná predsa aj v uhoľných elektrárňach, o náročnej neekologickej produkcii batérií nehovoriac) je na úrovni benzínového šesťvalca?"

      Je vam jasne, ze je absurdne porovnavat technologiu, ktora ma za sebou 100 rokov vyvoja a optimalizacie, s technologiou ktora je v plienkach? Pri elektromobiloch nie je dolezite, aku uhlikovu stopu maju dnes, ale aky potencial maju do buducna.

  • re

    13.1.2012 / ivanapasecna / Reagovať

    Zaujímavé. Nemyslím si, že Holanďania si nemôžu niečo dovoliť, keď sú na 6. mieste čo sa týka životnej úrovne na svete. Možno sú ,,škrti'' ale to je aj väčšina Slovákov (čo pramení z našej naopak nízkej životnej úrovne) a väčšina mojich známych už upúšťa od cestovania MHD, pretože je to už drahé.
    Nie som expert na energetiku a ani propagátor elektrobicykla. To, že holanďania jazdia do práce bicyklom kôli nemožnosti parkovania v mieste práce je už takmer porovnateľné s Bratislavou.
    Takže nepriamo násilné tlačenie ľudí do alternatívnych formiem dopravy môže nastať. V bode c) popisujete extrémnu situáciu. Aké sú benefity z cestovania bicyklom? Nemáte problém s parkovaním a ušetríte tak kopec času (aj stráveného v zápche). Je to lacnejšie a možno aj rýchlejšie. Článkom nechcem povedať, že majú teraz všetci jazdiť na bicykli, ale že by to malo byť umožnené určitej skupine ľudí. U nás podmienky vytvorené nie sú. Cesty hrozné. Šoféri nerešpektujúci.
    Čo sa týka Bratislavy, je to takmer rovina. Koľko % plochy mesta zaberá Koliba?
    Dnes ráno som mala stretnutie s doktorandkou, ktorá robí výskum na tému benefitov čo sa týka zdravia z cestovania bicyklom v mestách. Vraj to vôbec nie je zdravá forma dopravy. Potom v mojom vnímaní ani pešia chôdza nie je zdravá. Najzdravšie je potom cestovať v uzatvorenom priestore.
    Stále ste však nedokázali ma svojími argumentmi presvedčiť prečo je aplikovanie daného systému na Slovesnku takmer nemožné a nerealizovateľné.
    V Ljubljane tento systém zaviedli nedávno (minulý rok) vďaka kompetentnému človeku s pozíciou na magistráte mesta.

    • Re: re

      14.1.2012 / pavelo / Reagovať

      a) to co si clovek moze dovolit je relativne. Puhy fakt rebricka zivotnej urovne nie je velmi podstatny.

      b) parkovanie v Bratislave je vyrazne horsie v DNV ako v centre pri kancelarskych budovach. Hovorit o problemoch s parkovanim v Bratislave ma samozrejme zmysel, ale kriticke to nie je.

      c) ak mate pocit, ze Bratislava je rovina, mate asi dost skresleny pohlad na to co je Bratislava :). Nejde vobec o to, ze "kolko % tvori Koliba". Ide o to, ze "kolko percent tras ma v sebe kopec". Fakt by som nechcel chodit denne po Prazskej, aj keby tade nechodili auta.

      d) nemoznych je malo veci. Skor je asi vhodne povedat: obtiaznost presahuje uzitok.

      e) k samotnemu podnadpisu: ono to samozrejme jestvuje aj v Bratislave: podla vkusu sa to vola bud taxik alebo pozicovna aut :).

      • Re: Re: re

        14.1.2012 / Orc / Reagovať

        a) rozhodne si mozu dovolit auto :-) urcite skorej ako slovak

        b) tu velmi netusim, ale parkovat v meste rozhodne nie je sranda a je to stale horsie. Niekde som cital studiu, ze na slovensku je cca 350 aut na 1000 ludi, kdezto v zapadnej eu je to okolo 600, takze bude hur.

        c) ano mam taky pocit, minimalne z Petrzalky (kde byva min 50% ludi v BA) je dostupnost bajkom do mesta uplne v pohode. Jediny kopec je most. Rozhodne BA je dost rovina, napr. oproti takej Phe.

        d) kde sa chce, tam sa da

        e) suhlasim

        Mne to prave pride, ze BA ma fakt velky potencial na takuto dopravu. Je velmi mala, vacsina uzemia je relativne rovina. Ale je fakt pravda, ze vybavenost na tento system je minimalna a ide skor o zivot. Ale uprimne, co na SK robene pre ludi a hlavne z rozmyslanim do buducnosti? Je take nieco?

      • Re: Re: re

        23.1.2012 / jh206 / Reagovať

        ad b) pri parkovani ide aj o to, aku cast verejneho priestoru chceme ponechat parkujucim autam, co ide samozrejme na ukor jeho ineho vyuzitia (chodniky, parky, ihriska a pod.). Dovolim si povedat, ze Bratislava je uz teraz zahltena parkujucimi autami. A potom nasleduje prirodzene otazka, aku kvalitu zivota prinasa taketo zivotne prostredie: parkovisko vsade naokolo?

        ad c) mestska cyklistika nie je prirodzene recept na vsetko. Ten kto chodi do prace zo Slavina na Kolibu, toho asi velmi neoslovi. Su tu ale tisice ludi (Ruzinov, Petrzalka, Raca, Nove Mesto), pre ktorych by to pri vhodnej infrastrukture mohla byt dobra alternativa na dopravu po meste. Tragedia je, ze v sucasnosti takmer kazdy automaticky siahne po aute aj pri preprave na minimalne vzdialenosti (casto menej ako jeden kilometer), co su trasy uplne v pohode realizovatelne peso alebo na bicykli.

    • Re: reakcia

      26.1.2012 / sandrahrivik / Reagovať

      Mám to šťastie žiť v holandsku a chcela by som sa podpísať po príspevok Najkrajšieho Pixelu. Holanďania sú škrti a so životnou úrovňou to nesúvisí.

      V 1992 si sami Amsterdamčania v referende odhlasovali reštrikcie vedúca k drahému prevážaniu sa autom. To je veľmi dôležitý moment, ktorý si treba uvedomiť. V Bratislave to neprichádza do úvahy, okamžitý "komfort" jednotlivca je pre neho ďaleho dôležitejší než idea udržateľnosti, dýchateľnosti, estetiky atď atď.

      Popri tom, holandské mestá sú husté, o Amsterdame nehovoriac. Plochou je porovnateľný s Bratislavou, ale priestor medzi koncom Petržalky a Bojnickej ceste, kde tento petržalčan pracuje, nie je veľmi radostne prekonateľný na bicykli. Aj keby tam tá infraštruktúra bola. Aj keď tam nie sú kopce. Čo ja vnímam ako lacné a dobré riešenie pre začiatok je vybudovanie infraštruktúry tam, kde je mesto husté a donútenie DPB, nech prepravuje aj bicykle (osobne som mala niekoľko konfliktov so šoférmi autobusov, ktorí majú napísané v cestovnom poriadku, že môžu odmietnuť bicykle v autobuse. A jeden milý šofér 37čky, v ktorej boli dokopy 3 ľudia vrátane mňa, môj bicykel považoval za nevhodný. O regionálnych SlovakLines nehovoriac)

      Sumasumárum, Bratislava bude ťažko bojovať so svojim sprawlovaním do okolitých dedín a sídlisk. Vzhľadom na topografiu a vzdialenosti je utópia myslieť si, že ráno polovica bratislavy sadne na bicykel a oddupe si to do práce. Ak by však bola možnosť sadnúť na MHD s bicyklom a celý deň sa pohybovať po centre nezávisle na voľné parkovanie, meškajúce trolejbusy a nekonečne pomalú chôdzu.. To by bolo sveta žiť.

      Sandra

  • re

    14.1.2012 / ivanapasecna / Reagovať

    ,,Nemožných je málo vecí'' (Slovinec), alebo ,,Spochybniť sa dá všetko'' (Slovák). Páči sa mi ich prístup, naozaj...najpr možno idealistická vízia a potom štúdia realizovateľnosti v zmysle ,, úžitok presahuje obtiažnosť realizácie ''. Kedy nastane ten bod podľa Vás, kedy sa parkovanie v Bratislave stane kritickým? Ak si obyvateľ Bratislavy nemôže dovoliť cestovať MHD, má chodiť peši? Prečo by ste nechceli chodiť (bicyklom) po Pražskej (kôli dĺžke, kôli vzhľadu)? Požičovňa áut a taxík neznižujú množstvo áut v mestách.

    • Re: re

      14.1.2012 / pavelo / Reagovať

      Vec pristupu: mozte to nazvat konzervativny pristup. Nemam dvadsat rokov, aby som mal pocit, ze zmena znaci automaticky zlepsenie. Defaultne ocakavam opak :).

      Kriticke parkovanie... netusim, mate pravdu, ze situacia sa na sidliskach sa za posledne desatrocia zhorsuje. Ci to speje ku kolapsu je to otazka. Mozno sme konecne dospeli k naplneniu potrieb ludi na pocet aut a za to "zazracne" prestane zhorsovat.

      Nezijeme v rozvojovom svete, viac menej kazdy si moze dovolit pouzivat MHD. Ak mate pocit, ze to tak nie je, je to skor uloha pre socialku.

      Prazka: ano, svah. Mam v zivote skusenost s podobnou situaciu.
      Je samozrejme myslitelne, ze nadkritickemu mnozstvu ludi by to nevadilo. Ale pochybujem.
      Druha vec je vzdialenost. Staci si predstavit, ze byvate v DNV a chodite pracovat povedzme do Polusu/Auparku. Pochybujem, ze by vela ludi uvitalo chodit to byciklom.

      Pozicovna&taxik: Ked pouzivate taxik, nezapchavate mesto ani len parkovanim. Ked si auto viete rozumne pozicat, nepotrebujete vlastne (napr. na prepravu manzelky do porodnice, na co taxik vacsinou nejde pouzit).

  • re

    14.1.2012 / ivanapasecna / Reagovať

    Tá Pražská (kôli svahu).

  • re

    14.1.2012 / ivanapasecna / Reagovať

    V nemeckom meste Freising sa bicykluje normalne a sú tam velké kopce. Jednoducho zosadnete z bicykla. Myslím, že v Bratislave je veľa ľudí, ktorým by to vyhovovalo.

    • Re: re

      14.1.2012 / Orc / Reagovať

      presne tak, je plno malych, lahkych a skladacich bicyklov. V Ba by to uplne bez problemov fungovalo

  • suhlas

    15.1.2012 / Lub / Reagovať

    dobry den, vas clanok sa mi velmi pacil, do LJ cestujem velmi casto na sluzobne cesty a tie bicykle su tam velmi oblubeny sposob dopravy do prace aj vacsiny kolegov. Taktiez pristup Slovincov k zivotu ste presne vystihli: ,,Nemožných je málo vecí'' (Slovinec), alebo ,,Spochybniť sa dá všetko'' (Slovák). Bratislava je velmi male mesto a pokial by sa zlepsili podmienky pre cyklistov, verim, ze by to potesilo vela Bratislavcanov. :)

  • re

    17.1.2012 / ivanapasecna / Reagovať

    V Long Beach v Kalifornii mesto iniciovalo cyklisticky priateľský nákupný distrikt, ktorý priniesol viac zákazníkov a vitalitu nákupnej štvrti. Obvyklá cena bicykla je 300 dolárov ročne, oproti 7.000 dolárov ročne na auto. Stojany na bicykle pred predajňami (ukazovateľom) zvýšili viditeľnosť obchodov a prinášajú obchodníkom viac zákazníkov. Cieľovou skupinou sú pracujúci profesionáli, ktorí chcú žiť zdravým, planéte príjemným životným štýlom. Tento trend napomohol aj imidžu mesta (predtým mesto vnímané ako chudobná sestra L.A). Peniaze zostávajú v komunite, keď ich nepumpujeme do nádrže a vysokého poistného. Cyklistická ekonómia funguje dobre povedzme tak na vzdialenosť 5km od domova. Znižuje sa potreba investovať do parkovacieho státia pre autá, znižujú sa náklady na zdravotnú starostlivosť, zlepšenie existujúcich spoločenstiev.

  • re: ad

    24.1.2012 / ivanapasecna / Reagovať

    Na základe najnovších správ môže benzín zdražieť na 2 eurá/liter (EU uvalila sankcie na Irán), potom si rozmyslíme, či budeme chodiť do práce autom.

    • Re: re: ad

      24.1.2012 / ulicnik24 / Reagovať

      tak momentalne robim cca 50 km od domu tak asi si to este nerozmyslim ;-)

      • Re: Re: re: ad

        25.1.2012 / vetor / Reagovať

        poznám chlapíka čo chodí denne 80km do práce a praktizuje to už cez 15 rokov. Treba to len vyskúšať:)

        • Re: Re: Re: re: ad

          25.1.2012 / ulicnik24 / Reagovať

          snad to nechodi na bicykli?

          • Re: Re: Re: Re: re: ad

            26.1.2012 / vetor / Reagovať

            Jasne, však preto som to napísal:)

            • Re: Re: Re: Re: Re: re: ad

              26.1.2012 / ulicnik24 / Reagovať

              to zabije 3-4 hodiny cestovanim?

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: re: ad

                27.1.2012 / vetor / Reagovať

                Tak tak, má cez 50 a vyzerá na 40. Ale to už je o inom, sme celkom ušli od témy článku:) Osobne si myslím, že ak budú vytvorené podmienky na cyklo-dopravu v BA(vlastne kdekoľvek na SK) tak to ľudia začnú a budú radi využívať. Sám som si to vyskúšal a môžem len potvrdiť a odporučiť.

Realitná PPC inzercia - ako na to?
Stavebné pozemky BORINKA už od 139 EUR/m2!

Stavebné pozemky BORINKA už od 139 EUR/m2!

Pozemky so skolaudovanými IS vrátane komunikácie len pár minút od Bratislavy! Predaj so stavebným povolením a realizačným projektom.Možnosť okamžitej výstavby!

Investujte v III Vežiach!

Investujte v III Vežiach!

Hľadáte vhodný byt na bývanie ale aj investíciu? Tri Veže - ideálny projekt. S našimi skúsenosťami pre vás vyberieme ten najvhodnejší! Volajte 02/20 86 88 66.

PLÁNUJETE INVESTOVAŤ DO NEHNUTEĽNOSTÍ?

PLÁNUJETE INVESTOVAŤ DO NEHNUTEĽNOSTÍ?

Na základe Vašich individuálnych požiadaviek zostavíme pre vás najvhodnejšiu ponuku.Pre informácie o kompletnom portfóliu nehnuteľností volajte 02/20 86 88 66.

Hypotéka v papučiach

Hypotéka v papučiach

Najlepšiu hypotéku môžete získať i v pohodlí domova. Využite službu HYPOTÉKA CEZ EMAIL a vybavovaním nestratíte už ani minútu navyše.

96€ /m2 za pozemok pri BA

96€ /m2 za pozemok pri BA

Atraktívne Pozemky na Čiernej Vode Len Teraz za špeciálnu cenu 96€ /m2. www.javorova-alej.sk

Pozemky na Čiernej vode

Pozemky na Čiernej vode

Javorová alej s kompletnými IS Len do 31.5. za 96€/m2 www.javorova-alej.sk

Hypotéka za najnižší úrok aj bez poplatkov

Hypotéka za najnižší úrok aj bez poplatkov

Potrebujete vybaviť hypotéku? Kontaktujte hypotekárnych špecialistov s dlhoročnou odbornou praxou, ktorí vám poskytnú BEZPLATNÉ poradenstvo a sprostredkovanie.

JANTÁR JAROVCE - 3kk už od 156.000!

JANTÁR JAROVCE - 3kk už od 156.000!

Najlepší rezidenčný projekt roku 2011! Nadštandardné rodinné bývanie za cenu štandardu. DEŇ OTVORENÝCH DVERÍ každý ŠTVRTOK! Volajte na 02 20 86 88 66!

EXTRA REALITY

Tagy:

Blog Ivany Pasečnej

Realitné kategórie