Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bory rýchlo napredujú, Penta kreslí Bývanie III

16.05.2018 | Daniel Suchý

Diskusia (10 reakcií) Pravidlá diskusie

16.05.2018 | latsio

električka ninčem?

16.05.2018 | PaloK

Ninčem. Tak ako škôlky, školy, lekári. Takže všetci obyvatelia budú autami vláčiť svoje deti denno denne do Dúbravky, Lamača, DNV.

16.05.2018 | dufus

Skolka - musel by developer postavit a odovzdat MC. Prevadzkovat sukromnu skolku je po poslednych zmenach velky problem.
Skola - rovnako ako skolka
Lekari - srsly? Penta tam ide stavat nemocnicu, ako chces mat blizsie lekarov?
Elektricka - nemoze to robit developer sam, potrebuje sucinnost mesta, ktore je co sa tyka investicii do infrastruktury totalne impotentne uz peknych par rokov.

16.05.2018 | pinpo

takze to, ze je mesto neschopne este neznamena, ze musi byt aj developer

16.05.2018 | halmir

V štátoch ktorým závidíme infraštruktúru rieši tieto veci štát resp obec z prostriedkov získaných z majetkových daní.
U nás sa vymýšľajú veci ako 'nech na to prispeje developer'. V konečnom dôsledku by na to prispeli kupujúci hneď pri kúpe nehnuteľností.
Forma daní je najspravodlivejšia pre všetkých:
-odradí špekulantov kupovať nehnuteľnosť 'na sklad' a nebudú predražovať nehnuteľnosti dopytom,
-na infraštruktúru prispejú aj ľudia ktorí už vlastnia nehnuteľnosť s chýbajúcou infraštruktúrou a kúpili ju teda lacnejšie - im sa potom nehnuteľnosť zhodnotí
-developer nemusí navyšovať cenu kvôli dodatočným nákladom
-vďaka pripravenej infraštruktúre by bolo dostupnejších viac pozemkov na výstavbu a teda aj vyššia ponuka a teda aj ...

Už by to chcelo potom len jedno - aby sa vyzbierané dane naozaj efektívne využili..

16.05.2018 | čézare

toto je cesta ako píšete ale spravodlivé a možné je to az po tom co sa tam nastahuju vsetci majitelia resp. si tam daju trvalý pobyt a nasledne mestska cas dostane ich dane k sebe, po tom za tieto prijmi moze realizovat co pisete ... uvediem priklad vy bvate v lamaci ... dajme tomu ze Bory spadaju pod Lamac ... platite dane ... namiesto toho aby z vasich dani zveladili vasu cast lamaca investuju to do borov zadlzia sa spravia elektricku .... asi by sa vam to nepacilo ... o totmto to asi je presne ... chyba je niekde v systeme .... inak povedane ak chce developer stavat ok .... mesto tam ma postavit infrastrukturu ... tak ako to bolo za sociku stavali dubravku postavili skoly, skolky a jasle a aj dopravu ... ono to ide pri celkoch ako su Slnecnice a Bory ... ale komunalny politik a riaditel DPB su tu na nieco ine ... nie na dlhodobe a funkcne riesenia ale na pozlatko a komunalny marketing ... vid rozkopane cele mesto a 1,5 milionovu investiciu do svetelnych tabul MHD co je obr kravina ..... a totalne mrhanie peniazmi kede uz vidime vysledok ...

16.05.2018 | halmir

Neviem či príklad s elektrickou je celkom presný. To by mal byť celobratislavsky projekt (a aj celobratislavské dane)
Aj problém s prihlásením trvalého pobytu súvisí len so spôsobom ako sa nalievajú štátne dane do komunálu. Majetkové dane sú od toho nezávislé ak sa nemýlim.
Ale máte pravdu s tými nezmyselnými výdavkami - možno je tých finančných prostriedkov tak akurát len na takéto frcky. Alebo ešte stále sú v komunálnej politike ľudia robiaci ľúbivú politiku bez dlhodobejšej vízie?

17.05.2018 | Neeo

V čom je problém pre developera postaviť školu, škôlku a následne sa dohodnúť s mestom o splácaní. Ak dane nepokryjú výstavbu tak sa stále dá nájsť riešenie. Splátky sa dajú nastaviť rozumne a nikoho nezruinujú. Tu je problém iný, ľudia ktorí tieto projekty schvaľujú čakajú všimné a to za túto oblasť výstavby developerom nestojí. Jednoducho radšej do toho nepôjdu a problém je vyriešený. Prenesú problém na mesto alebo mestskú časť. Ak mesto o to nejaví záujem a už pri samotnom schvaľovaní projektu nie sú žiadne výhrady, prečo by to developera malo trápiť? Nič sa nezmení ak celý systém schvaľovania a prípravy sa neprerobí.
A ešte jedna poznámka. Všetko je to v ľuďoch. Ak kupujem byt vo výstavbe, čmárajú mi tam pekné obrázky, ako to bude vyzerať tak prvá otázka každého kupujúceho by mala byť "kde je škôlka, škola, doprava a ako ďaleko budú potraviny, zastávka". Ibaže každý tupec sa uspokojí s autom a potom sa čuduje a hraje sa na dobrého občana, že prečo nemáme služby a pod. Osobne som vždy podobné argumenty odmietol a radšej odišiel z realitky, ktorá mi podobné bludy mazala pod nos.

18.05.2018 | IvanPe

Tak neviem, ale nemala Penta problemy s majetkovym vysporiadanim pozemkov, na ktorych chce/ la stavat?
Penta/ Lamač?

24.05.2018 | Adam Libuša

Žiadne námestie, žiadna centrálna pešia os s obchodmi, walkability ako zo 70. rokov. Ako chápem, že motivácia je, aby sa ľudia socializovali v blízkom nákupnom stredisku. Ale to sme sa vážne od socialistických sídlisk nikam nepohli? Na prvý pohľad to vyzerá ako štvrť na prespávanie, nie bývanie. Človek by si myslel, že sme z Petržalky poučili. A že zrovna Penta, ktorá je inak na architektúru pomerne náročná.