Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hájpark potvrdil „wow“ dojem aj druhou etapou

11.07.2018, 05:05 | Daniel Suchý | © 2018 News and Media Holding

V Petržalke nám padla sánka, napísal kolega pri hodnotení prvej etapy projektu Hájpark v bratislavskej Petržalke. Po necelých dvoch rokoch sme sa boli pozrieť, či sa podarilo developerskej spoločnosti architektov Imagine Development udržať „wow efekt“ aj po dokončení celého projektu.

  • Tlačiť
  • 5

Rande s realitou - menu:

Hájpark tvoria bytové domy usporiadané do bloku s pôdorysom tvaru U uzatvárajúce súkromný dvor koncipovaný tak, aby podporil susedskú komunitu. Kým prvá fáza pozostáva z dvoch samostatne oproti sebe stojacich objektov s výškou päť a šesť podlaží, druhú etapu tvoria prepojené objekty s výškou od troch do siedmich podlaží s podzemnou garážou. Koncept navrhol renomovaný ateliér GutGut, výsledný návrh projektu vytvoril spolu s architektmi z Imagine Development.

Charakteristické pre jednoduchú architektúru tvorenú bielymi kvádrami sú uskakujúce výšky vytvárajúce množstvo terás nielen na najvyšších podlažiach a nielen k väčším bytom. Nápadné sú aj drevené oplotenia predzáhradiek so skladmi, ktoré sú v rovnakom dizajne aj na terasách. Tento u nás doposiaľ neznámy prvok na terasách nepôsobí rušivo, avšak s masívnym oplotením predzáhradiek ide proti duchu spoločného dvora.

Jednotka a dvojka sa líšia

K 27 bytom dokončeným v prvej etape v lete 2016 pribudlo ďalších 81 jednotiek. V porovnaní s prvou etapou je najvýznamnejším rozdielom vybudovanie podzemného podlažia so 135 parkovacími miestami a takmer stovkou pivničných kobiek (zo stojísk aj kobiek po 14 prislúcha k prvej etape).

Hájpark - druhá etapa - podzemná garážZdroj: TREND Reality

Už v prvej fáze vzniklo 60 vonkajších parkovacích miest. Objekty v prvej etape boli navrhnuté užšie a bez podzemných podlaží, aby sa mohli zachovať pôvodné stromy vo dvore. V druhej etape tak odpadla asi najväčšia nevýhoda prvej fázy, najmä bytovky vzdialenejšej od parkoviska.

Ďalším významným rozdielom sú spomínané predzáhradky a nahradenie balkónov lodžiami. Je to asi vec vkusu, výhodou lodžií je možnosť zasklenia a tým ich celoročné využitie. Súčasťou štandardu je predpríprava na zasklenie, takže stačí domontovať hornú koľajnicu a samotné sklo. Celý systém jednotne navrhli architekti projektu a pôsobí elegantne aj prakticky, pritom si nevyžaduje veľké dodatočné náklady.

Hájpark - druhá etapa - zasklenie lodžieZdroj: TREND Reality

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy Hájpark, Imagine Development, Rande s realitou