Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hrozí Ružinovu ďalšia „Hirošima“? Takmer hotový projekt Sputnik dostal stopku

22.08.2019 | Vladimíra Púpavová

Diskusia (30 reakcií) Pravidlá diskusie

22.08.2019 | Staromestsky bonvian

A teraz pravny pohlad.
Developer stavbu nedostavia, zbura, mestska cast ktora mu vydala uzemko a stavebko nahradi skodu + usly zisk.
Solved.

22.08.2019 | Roman Kamala

Tá stavba čo je pri železničnom priecestí ma vôbec nezaujíma, skôr by som mal otázku na nového starostu Ružinova - trpaslíka Chrena, ako vyrieši ten prejazd cez železnicu. Už tri roky sa vystatuje v ružinovskom Echu, že tam spraví kruháč a zrazu keď sa stal starostom, tak sa nevie vykoktať. To sa tam budú otáčať na Mesačnej autá ešte koľko rokov? A policajti budú pokutovať cezpoľných úbožiakov, ktorí si nevšimli zákaz odbočenia ešte koľko rokov? Chren, čiň sa, lebo ťa nakopem do zadku, keď ťa stretnem!

22.08.2019 | enko

developer dostavia a ak este nemal zazmluvnene byty, tak dnes ich preda o min. 20% drahsie :)

22.08.2019 | Martinoid

Aspon vidiet ze mestke casti su zbytocni darmozraci a treba ich zrusit. 270 poslancov v MC a 17 starostov a potom ze niesu peniaze na chod a udrzbu mesta. V posledných volbach som volil primátora a poslancov, ale listoky na volbou starostu a pos. MC som nechal prazdne.

22.08.2019 | Roman Kamala

No tak teda Ty si im vytrel kocúra :)))

22.08.2019 | martinS.

dobrý deň p. Chren,
Keď sa tak veľmi tešíte z nešťastia ľudí ktorí si v projekte kúpili byty, zaplatili zálohy za ne, zobrali si na to hypotéky, zadĺžili sa na desiatky rokov, určite im pomôžete a poradíte čo majú teraz robiť. Patrím totiž medzi nich. Bývame s manželkou a dvomi malými deťmi v podnájme z ktorého sa máme do konca roka vysťahovať nakoľko projekt mal byť skolaudovaný v októbri 2019. Na byt sa chodíme každý deň pozerať, deti sa tešia ako budú mať vlastnú detskú izbu ( teraz sa tlačíme v jednoizbáku ale to si vy asi neviete predstaviť), radšej som im to ani nehovoril čo sa stalo. Ale raz keď vás stretneme s nimi tak im poviem: " Aha deti toto je ten ujo vďaka ktorému nemôžete bývať vo vlastnej izbe a on sa ešte z toho teší."

22.08.2019 | Ykb

Mrzi ma vasa situacia a suhlasim, ze toto nie je nieco, z coho by sa mal starosta tesit. Tiez by som ocakaval skor riesenie z jeho strany, ako status, ze bytovku v tomto stadiu stavby zastavili

22.08.2019 | gejza77

zodpovedný podnikateľ by v prípade vzniku rizika (a odpor obyvateľov okolia spojený s petíciami a žalobami takým rizikom určite je) dodržal "zásadu opatrnosti" a v zmysle zákona o účtovníctve vytvoril na krytie takéhoto rizika adekvátnu rezervu a v prípade potreby z tejto rezervy sanoval prípadné škody .... otázka znie - ide v tomto prípade o zodpovedného podnikateľa ? ak áno, tak po prehre prizná chybu a uhradí všetky škody .....

.... osobne som si pri kúpe bytu realizoval "analýzu rizika" tak, aby som nenaletel nejakému podvodníkovi ... odporúčam to aj ostatným ....

22.08.2019 | martin33

"Urobit si" dve deti, pokial nemam vyriesene zodpovedajuce byvanie, je dost nezodpovedne.

23.08.2019 | Bejbe01

kupovat nieco na papieri, ktore od zaciatku vyzera problemovo?
ty nemas rad svoje peniaze? v bratislave je tolko projektov a bytov, ze sa da vybrat nieco ine, mozno nie tak "super cool" ako ten byt co si kupil v tomto projekte, avsak skolaudovany a bezproblemovy

22.08.2019 | Dumatel

Dobry den, rad by som reagoval. V prvom rade p. Chren je podla mna absolutne nemiestne a nepremyslene sa takto vyjadrovat vo Vasej pozicii. Vy ste zastupca vsetkych ludi a teda aj tych ktory si tam zakupili byvanie. V prvom rade ste sa na facebooku vyjadrili k rozsudku, ktory v danom case este nebol pravoplatny. Som Ruzinovcan a byvam v susedctve. A preto Vam nieco poviem. Dlho tam bola len oplotena jama a zacali sa tam zbierat bezdomovci. Povedzte mi komu pomoze zastavenie tejto stavby? Ved je uz skoro hotova. Vam? Ruzinovu? Obyvatelom Sputnikovej ulice? Vam neviem,mozno politicky kapital, Ruzinovu asi tazko,prinesie nove dane, susedom pomoze skor dostavanie ako konzervovanie. Prinesie mozno nove sluzby. Skuste sa opytat ludi co tam byvaju na ich problemy.Skuste sa opytat ci hluk zo zeleznice sa postavenim stavby zmensil alebo zvacsil. Je komicke ze sa tu skupina ludi stazuje ze buduci majitelia budu mat hluk v byte a pritom tam byvat nebudu.To je snad na rozhodnuti tych co si tam kupia byt. A ty co uz tam byvaju v susedctve hluk nepocuju? Viete co mna trapi ako obyvatela Sputnikovej ulice? Ze nemam pomaly kde parkovat, aj by som kupil garaz ale nemam kde,lebo sa nepredava,lebo sa nestavia. Dalej ma trapi, ze ked chcem prejst cez zeleznicny prechod na Ivansku tak neprejdem na chodnik a to si musim dobre davat pozor. Ze mamicky s kocikom musia ist po ceste. Ze by stacilo male rozsirenie cesty smerom na Vrakunsku a auta by nemuseli chodit po trave ked ide vlak alebo sa stoji v kolone. Ze sa vsetci otacaju na parkovisku a vznikaju tam kolizie a to nehovorim ako sa odtial supersky vychadza na hlavnu cestu smerom do mesta. Ze ked chcete nechat hrat svoje dieta v parku na Ostretkoch na 90% pride s hovienkom na topanke, niekedy aj na ruke. Chodia tam skolkary sa hrat, tak preco nespravite zonu pre psickarov vo vrchnej casti a v spodnej pre deti. Ani raz som tam nestretol mestkeho policajta aby kontroloval psickarov. A to nehovorim o volnom pohybe psov. Nemam nic proti psikom ale pochopte, ze ked robite v zime snehuliaka so svojim 3r synom a namiesto snehovej gule tlacite kopu .... tak to nie je nic prijemne a uz vobec nie, ked Vam este pocas stavania ocika nejaky psik hned vedla panicky s mobilom ktoru to ani nenapadne ze sa tam hra dieta. Pytam sa,kde su tie peniaze za predaj toho pozemku? Kolko z nich sa investovalo do tejto casti? Kto predal ten pozemok ako stavebny, vtedy boli peniazky za odpredaj dobre ze? Ste starosta tak rieste realne problemy ludi a nie 10r sudne spory. Kto je vlastnikom parku Ostredky? Toto teraz chrante a nie dokoncenu stavbu. A samozrejme nerozumiem postoju ze v jednom prispevku sa tesite z nestastia ludi a v druhom pisete ze ako mestska cast s tym nemate nic a ze je to sudny spor obyvatelov Sputnikovej ulice. Tak preco si na tom prihrievate polievocku.

22.08.2019 | Tomas9

palec hore Dumatel - viete, prečo nikto nerieši reálne problémy, ktoré spomínate? Lebo trvajú dlhšie, na to aby ste to spravil musíte mať víziu a koncepciu, vyriešiť to, znamená ísť do konfliktov a je to celkovo náročnejšie ako si primitívne ohriať polievočku a nakoniec dať ruky preč - lebo nevieme, nemáme, nedá sa, nezáujem. A tak je to v celej BA - SR.

23.08.2019 | FeroImrecze

Naši volení zástupcovia za svoje nadpriemerné platy radi kecaju do médií a vypisuju statusy. Ale na to aby sa vyriešili bežne problémy ako parky, doprava a poriadok to by museli aj niečo reálne robiť. Mravenčiu prácu. A to sa dnes nikomu nechce. Tak si prihrievaju polievočku mediálnymi vystupmi aby vznikol dojem že si tie svoje platy zaslúžia.

22.08.2019 | pablissimo

absolutny suhlas, drzim palce nech zdravy rozum a pravna istota zvytazi nad nezmyselnym aktivizmom.

22.08.2019 | martin33

"Vy ste zastupca vsetkych ludi a teda aj tych ktory si tam zakupili byvanie"
Pokial ti ludia nebyvaju v Ruzinove, tak Chren ich zastupcom nie je. Stane sa nim az vtedy, ked sa tam nastahuju a nahlasia si trvaly pobyt.

22.08.2019 | Staromestsky bonvian

Preco vychadzas z premisy, ze doteraz nebyvali o ulicu vedla?

23.08.2019 | martin33

Statistika. Byvam tiez v Ruzinove, v dome ktory bol svojho casu novostavba a ked som podpisoval zmluvu o vystavbe, nikto z buducich susedov nemal trvaly pobyt v Ruzinove. Vacsina ludi byvajucich v Ruzinove su "povodni" obyvatelia v dochodkovom veku, ktori zmenu byvania neplanuju a novousadlici s hypotekou na krku, ktori si nemozu dovolit podpisat zmluvu na "byt z papiera".

22.08.2019 | Dumatel

A pokial byvaju a maju tu trvaly pobyt? Co napr. mlady ludia,ktory sa narodili v Ruzinove a chcu sa osamostatnit? Taka moznost Vas nenapada? Vychadzate z coho ze automaticky su vsetci cezpolny? Co ludia co chcu len vymenit napr. byt , 1izbovy na 2 izbovy? Si predstavte ze su ludia ktory tu byvaju dlhodobo v podnajme a chcu sa usadit vo svojom a prave v Ruzinove. A teraz si predstavte ze zastavia stavbu, spor sa bude dlhe roky natahovat a stavba bude chatrat. Ako to pomoze tym ludom co byvaju dookola? Byvam na tej ulici a vobec mi nie je sympaticke ze by to v tejto faze uz nemali dostavat. Radsej nech to dokoncia, ako sa to ma postupne rozpadat nedokoncene.

23.08.2019 | martin33

Treba citat s porozumenim, na zaciatku som napisal "Pokial ti ludia nebyvaju v Ruzinove...".

22.08.2019 | marek81

to je ale riesenie. Zastavit stavbu pred dokoncenim, za par rokov z toho bude pekna Hirosima, pritom ten projekt vobec nieje zly. Radsej nech vyriesia ako sa dostat na druhu stranu cez zeleznicne kolaje do IKEA a officov. Protestovanie buducich susedov to je cisto zavist ze oni nemozu byvat v novom ale v starych panelakoch.

22.08.2019 | martinS.

prečo pán starosta nevybavíte nejakú dotaciu z eurofondov na vybudovanie protihlukovej bariéry pri železnici. A zvýšila by sa tým kvalita bývania ľudí čo už tam bývajú aj tých čo tam budú (teda chcú,ale vy im to komplikujete) bývať. A to nehovorím len o Sputníkovej ulici ale o bytovkách postavených popri celej trati. Na toto ste asi krátky a nemáte na to, ale komplikovať život ľuďom dokonca tým čo vás volili na to máte. Hanbím sa že som vám dal svoj hlas. Ale ako sa hovorí karma je zdarma...

22.08.2019 | Andrej_sk

Vas starosta mi je ukradnuty, ale pripada mi to tu ako antikampan. Pochybujem, ze ma moznost postavit protihlukovu stenu a este k tomu z eurofondov. Eurofondy BA asi tazko dostane, nehovoriac na takyto ucel a MC financie na toto iste nemaju. Protihlukovu stenu predsa ma postavit zeleznica, ak je zdrojom hluku, od tej sa to ma ziadat. Presne ako sa uz desatrocia v Petrzalke a za Sitinou ziada od NDS vybudovanie protihlukovej steny kvoli D2. Stale beznadejne, ale aj keby som chcel, nemozem vinit starostu. Kedze ZSR aj NDS su statne firmy, tak tym smerom treba upriamit hnev. Starosta predsa zastupuje aj obyvatelov okolia a logicky vzato, ti su mu asi prednejsi, ako ti potencionalni, co sa v buducnosti maju nastahovat. Chren nie je starostom majitelov bytov, ale tych co tam maju trvaly pobyt. Okrem toho, stavebne konanie pozastavil okresny sud, tak ako je to s tymi vycitkami na Chrena?
Takisto tu nikto nesopti na developera, ktory zaciatkom roka z ekonomickych dovodov posunul termin dokoncenia. To zdrzane uz nikomu nevadi?
Ze maju buduci majitelia bytovky problem chapem, ale to je to riziko, do ktoreho idu, ked sa kupuju papierove byty. Takychto problemov je v BA a okoli hojne, ale nikto tu neroni slzy.

22.08.2019 | Dumatel

Dobry den, ano mate pravdu,ze protihlukova stena je asi zalezitost ZSR, no chodnik na Ivansku je asi vecou MC, rovnako riesenie ciest okolo priecestia. Skuste tam prejst autom pocas spicky a pripadne sa dostat z parkoviska na hlavnu cestu. A to teraz hovorim o odbocke na Mesacnu, Maximiliama Hella a Trnavku.
Priestor na rozsirenie cesty tam je. Pokial by si MC dala ako podmienku SP upravit vjazd na Mesacnu to by som chapal. Ale samozrejme ze su to vsetko investicie a na to treba MC peniaze a hlavne to nie je take jednoduche ako tarat dve na tri na fuj fuj zleho developera. A kto mu predal ten pozemok? Kde isli tie peniaze? Preco toto pan Chren neriesi. Ja pracujem v sukromnom sektore kde nesiem Zodpovednost za svoje ciny. Tuto jeden preda, a druhy ukazuje aky zly developer, to si pani mysleli ze to niekto kupuje aby tam nechal luku? A mimochodom odkial viete ze ludia co tam kupili byt nie su trvalym pobytom Ruzinovcania? A este mi povedzte ked niekto dostane stavebne povolenie a vsetko je v poriadku ako ma kupujuci vediet,ze v tomto pravnom state je mozne ho zrusit po tolkych rokoch? Prosim este mi povedzte ako v Ba nekupit normalnu novostavbu bez toho aby to bol papierovy byt? Bud je dispozicne uplne mimo alebo tam nieco je, pretoze pre situaciu aka je sa inak ani kupovat v Ba neda. Ps: Nie je to utok na starostu, fandil som mu, ale to vyjadrenie ako sa z toho tesi mi nepride celkom v poriadku...

22.08.2019 | Andrej_sk

Skor nez som zacal pisat, som si aspon na Trende precital vsetko dostupne k tomuto projektu. Predpokladam, ze aj vy. Developer v 2006 dostal uzemne rozhodnutie a v 2008 stavebne povolenie. Starostom Ruzinova bol v 2006 Kubovic a po nom Drozd. Nechce sa mi patrat, ktory konkretne ma v com prsty. Pointa je, ze ten projekt sa taha 13 rokov, boli v tom nejake nedoveryhodne hlukove studie,... a obcania z okolia sa samozrejme stazovali, lebo to malo by pasmo zelene, ale predalo sa to ako stavebny pozemok. Aj ja by som protestoval (az tam budete byvat, tiez budete proti akejkolvek vystavbe naokolo). A tak si to sudy pohadzovali. Myslim, ze aby dnes Chren riesil co bolo pred 13 rokmi, je ziadost od veci. To by mohol riesit kazdy bozi rok od 1989. A ze drzal stranu obyvatelom, ktori spor s developerom vedu uz 13 rokov, to sa mi zda tiez logicke.
Ja chapem vase poziadavky, ale nariekate na nespravnom mieste. To tu mozeme vyplakavat vsetci, lebo asi malokto na Slovensku povie, ze to jeho okolie je bohovske.
Tie svoje poziadavky aspon napiste na Chrenov FB, lebo pisat to tu je o nicom.
Ze ako kupit byt v BA vam tiez samozrejme neporadim, len tolko poviem, ze ja by som papierovo nekupoval. Potom uz radsej podnajom, aj ked to papierovo vyjde drahsie, ale nezadlzim sa a stale mam velku mieru flexibility. Ale to je kazdeho osbna vec, cize diskutovat o tom nemienim. Napisal som, lebo ste sa pytali.

23.08.2019 | salamoon

dotaciu ?.. a odkedy pravicovi fundamentalisti resp. hayekovci typu Chren ziadaju o dotacie ?.. furt verklikoval, ze trh vsetko vyriesi..

22.08.2019 | olivertwist

v právnom štáte by VŠETKY ŠKODY ZAPLATIL ŠTÁT - vzhľadom na to, že bolo dvakrát vydané SP - a stavebník staval v dobrej viere.... škody by bolo treba zosobniť - áno aj, súdruhovi CHrenovi !!!

22.08.2019 | gejza77

v právnom štáte by sa developkárovi znárodnil celý majetok (majetok firmy, spoločníkov, štatutárov aj ich rodín) do takej výšky, aby sa dokázali sanovať všetky vzniknuté škody ..... v niektorých právnych štátoch, kde existuje inštitút trestu smrti za ekonomickú kriminalitu a korupciu, by navyše zodpovedných aj obesili

.... pokiaľ si spomínam, v čase vydania príslušných podkladov bola v úrade starostu iná persóna .....

22.08.2019 | Staromestsky bonvian

Developer nic neporusil. Ojekabatil ho "statny aparat", a kazdy sud vyhra. Na jeho mieste by som odteraz spaval velmi kludne, pretoze tie nepredane byty by som planova prenajimat tych 13rokov kym sud rozhodne a az potom ich planoval predat...

23.08.2019 | olivertwist

developer staval v dobrej viere - môže si dnes uplstniť obrovské škody voči štátu - prajem mu to !

23.08.2019 | Bujoslav Prkvas

Problem s pochybenim uradnika je spominany aj tu:
https://reality.etr...
(odporucam pozriet dalsie blogy toho blogera)
Nechcem zdanenim prispievat na nahradu skod. Krajsie riesenie by mohlo byt v takomto style:
http://www.naseslov...