Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Orco: Realitný trh ožil

27.10.2011 | Ľuboš Mistrík

Diskusia (15 reakcií) Pravidlá diskusie

27.10.2011 | kzr_pzr

Tu sú nejaké moje úvahy, ktoré mi napadli po prečítaní tohoto "článku".

"...ročne sa predá o tretinu viac bytov než pred dvoma rokmi." = Ak som pred dvoma rokmi predal tri byty, tento rok som predal štyri. Jupí! Ale skúsme niečo, kde máme aj základ, nie len percentuálny nárast.

V Parkville predaj medziročne stúpol AŽ O POLOVICU, čím sa dosiahla obsadenosť z 60% (55 bytov) na 70% (64 bytov). "...desaťpercentný rozdiel za rok predaja tak značí približne deväť predaných bytov" (alebo aj 9.7% zo všetkých bytov v Parkville). Minulý rok teda predali 6 bytov (6.5% zo všetkých) a teda na konci roka 2009 bolo predaných cca 49 bytov. Predaj sa začal od februára 2007 takže s prižmúrením jedného oka možno povedať, že za prvé dva roky predali 49 bytov a za druhé dva roky 15 bytov (ok, tento rok ešte neskončil, ale naozaj si niekto myslí, že to bude výrazne lepšie?).

Hm. Takže ako vlastne ten realitný trh ožil? Predalo sa o 3 (slovom TRI) byty viac ako v minulom roku. Priatelia, tri byty. To je podľa ORCO "oživenie realitného trhu". Myslím, že ďalší komentár už nie je potrebný.

Pán Mistrík, som veľký fanúšik reality.etrend.sk, Rande s realitou je skvelé, ale takéto povrchné správy trochu prehlušujú tie skutočne cenné. Skúste si niekedy aj vy dať tú námahu a dopočítať PR čísla od developerov a dať k nim nejaký vlastný komentár.

27.10.2011 | pegy

neviem, ja som z podtitulky (Developer to hodnotí na základe svojho jediného luxusného projektu) vycital jemny naznak toho, ze tie data nie su az tak uplne relevantne...

27.10.2011 | Ľuboš Mistrík

Dobry den. Presne takto by to malo vyzerat. Autor poskytne v texte vsetky relevantne udaje (z tlacovej spravy je tak patina informacii) a medzi riadkami povie to, co chce povedat.

V diskusii to uz citatelia rozvinu a okomentuju, nakolko nase spravodajstvo nemoze komentovat. Takze dakujeme.

27.10.2011 | kzr_pzr

No dobre teda, budem spolupracovať :-)

27.10.2011 | Ľuboš Mistrík

budeme len radi :-)

28.10.2011 | Lukas71

Podla mna za pravdivost a hodnovernost prezentacie informacii v neinzerovanom clanku zodpoveda hlavne redaktor, ktory si ma informacie, ktore ziska overit, tym si ziska kredit. Rande s realitou hodnotim napriek tomu pozitivne. Taktiez treba rozlisovat marketing - prirodzeny v trhovej ekonomike a klamstva na druhej strane, preto OBOZRETNOSTI nie je nikdy dost, co je vsak na skodu dopytu aj ponuky a pacha skody v nasej rozvojovej ekonomike.

30.10.2011 | ulicnik24

preco by ste to nemohohli v redakcii komentovat? Ved to sa bezne robi ak ide o nezavisly clanok. Jedine take clanky co sa spisu pokial sedi novinar s objednavajucom na veceri tie sa nepatri komentovat.

14.03.2012

Tak tak, nepatrí sa komentovať, že obsah je lož. :-)

14.03.2012

Tak tak, nepatrí sa komentovať, že obsah je lož. :-)

27.10.2011 | temp

Robi sa tu nadstavba jednej malej tehlovej bytovky. Bude tam len tusim 6 novych bytov, teda aspon podla vizualizacii.

Uz v case ked to bolo len vo faze odstranenia povodnej strechy, som zbadal v miestnych inzertnych novinach reklamu:
"Nove byty na predaj (znizena cena) - posledne byty na predaj"

:))))
Takze este ani neexistuju tie byty, ale uz vieme ze su za "znizenu cenu", hoci ani nejaka povodna neznizena cena neexistovala (takze teraz puhopuhych 1200eur/m2), este ani neexistuje tych 6 bytov ale uz vieme ze su len posledne na predaj. Ktovie preco ale potom po prekliknuti na stranku realitky inzeruju kazdy jeden byt.

Co uz, je to taky folklor realitiek takto masirovat mozgy potencionalnych kupcov. Ale dost trapne taketo otvorene lzi.

27.10.2011 | martin2000

tie posledne volne byty si pisu myslim uplne vsetci, zatial som nevidel nic ine. to je to iste ako v cestovkach. tiez posledne volne miesta, cize uplne prazdne lietadlo.

27.10.2011

neviem prečo vôbec dostáva priestor developerský skrachovanec na svoje reklamné upútavky?

27.10.2011 | poverenik

Parkville sa mi veľmi páči, architektúrou aj lokalitou pripomína Atény okolo Evaggelismos. Večer sedeli teenangeri na schodoch, laptop na kolenách a veselo chatovali. Ešte keby tam bola aj tá príjemná klíma (stredomorská) ;-).

28.10.2011 | eExcel

Šme še zašmiali.

30.10.2011 | mircik

Isteze trh ozil, prave preto je v BA 3500+ novych volnych bytov. O chvilu o ne bude bitka ako v hypermarkete v Malackach.