Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Petržalka City po novom s Gaudím

27.10.2011 | Ľuboš Mistrík

Diskusia (25 reakcií) Pravidlá diskusie

27.10.2011 | Hektor23

Volna plocha? Rozryt, znicit, vyrubat, zastavat, zaasfaltovat!
A ked budu ludia chciet zelene plochy a parky, postavit to centralizovane, daleko od ludi nech musia chodit autami a autobusmi, aby sme potom opat mohli nicit, rubat a asfaltovat nove cesty a parkoviska!
Zastavat oblast okolo Chorvatskeho ramena je rovnaky degesizmus, ako bola myslienka postavit Novy most. Namiesto toho, aby sa vytvoril jeden "centralny" dlhy park pre 120 tisic ludi pozdlz ramena, ideme aj tento "zeleny nezastavany sliz" zabetonovat.
A potom pride farizej Durkovsky s genialnym napadom postavit na konci Petrzalky jeden velky mestsky park! Applaus, standing ovations pre kádeháka za tieto genialne vymysly!

27.10.2011 | vlado80

...zobud sa chlape...vies vobec kde sa to stavia?...doteraz tam bola 20 rokov velka divoka luka kde srali psy z okolia. Oproti je jeden storocny autoservis alebo co to je...inak o nicom prostredie...Petrzalka je tak do8bana ze tam nemoze uskodit nic...toto ked uz nic aspon pomoze zatraktivnit lokalitu a zostava len dufat ze sa zrevitalizuje aj okolie ramena tak ako to slubuje developer...

... a ze jeden mestky park? ..a kto to zaplati a bude udrziavat???...ved mesto nie je schopne udrziavat ani sucasne parky, sa chod pozriet do medickej zahrady alebo Sadu...

..to su rovnake fantasmagorie ako PKO co vychytrali "akoze aktivisti" chceli zachranovat akurat ze nemali ziaden plan co po jeho zachrane bude...tak sa tam staci ist pozriet ake je to smetisko...hold treba sa zmierit s tym, ze od mesta netreba nic cakat a mozno len dufat, ze konkurencne prostredie donuti developerov upravovat aj okolie aby to bolo pre kupujeho zaujimava oblast ako napr. Eurovea...

27.10.2011 | Hektor23

No tak to je fantasticka motivacia. Nieco je "pokazene" - pokazme to este viac!
Vzhladom na to, ze nedaleko tejto vznikajucej stavby byvam viem velmi dobre, kde to idu postavit. Ano, srali tam psy z okolia - logicke, kedze tam bol volny vybeh psov. Nie som ziaden psickar - ale co si myslis, kam teraz budu ludia so svojimi psami chodit? Bude to vyzera tak, ako pri inych petrzalskych barakoch - ******* budu chodniky a tie male travnate plochy okolo domov.
Tato stavba mi je vsak povediac jedno. Dana budova je totizto len zaciatok. A podla mna je zastavanie okolia Chorvatskeho ramena neskutocne idiotsky napad. Existuju ine moznosti riesenia tohto uzemia. Petrzalka by sa mala rozrastat inymi smermi - najma smerom na juh - a nie zastavovat uz tak ci husto zabetonovane jadro.
Ten jeden mestsky park je vyplodom choreho farizejskeho mozgu Durkovskeho, nie moj. Ja ale hovorim o alternativach k tomu, s prepacenim, *********** napadu. Plan zriadit "centralny mestsky park" v okoli Maleho Drazdiaka bol uz predstaveny - - vid urbanisticka studia http://www.google.s...
Dnes mozno nie su peniaze na vytvaranie parkov. Ale skor ci neskor to obyvatelia budu chciet (chcu uz dnes, akurat sa, ako obvykle, na obyvatelov tejto krajiny z vysoka serie). Je to vsak tento druh kratkodobeho kratkozrakeho nastelovania a rozhodovania, vdaka ktoremu cele mesto vyzera tak skantrene, ako vyzera. Nemame peniaze na revitalizaciu Hodzovho namestia? Buchnime tam velku sklenenu kancelarsku skatulu! Nie su peniaze na obnovenie zeleznicneho koridoru krizom cez mesto? Predajme pozemky a nechajme ich zastavat! Nie su peniaze na elektricku? Postavme len prvy kilometer!
Takychto nekoncepcnych zivelnych kratkodobych nepremyslenych "rieseni" mam plne zuby...

27.10.2011 | vlado80

..a čo by si chcel budovať za štátne?...park??...a za čo ked nie je na chleba...komunizmus skončil v 89tom,teraz tu mame demokraciu (karpatskeho typu) v style pomoz si kto môžeš...nemôžeš čakať že stat resp. mesto tu bude budovať nejaké parady, maximalne sem tam nejaké detské ihrisko pred voľbami nech sa ovce nazeru. Ak na to máš tak to skús v politike otočiť sám... Lebo kritzovat vie každý ... z môjho pohladu je aktuálne jedinou možnosťou pre mesto čo najefektivnejsie vyjednávať s developermi so snahou o čo najpriatelnejsiu výsledku podobnú okolia tak ako je to v tomto prípade...bez súkromných peňazí si žiadne mesto či mestská časť neskrtne...

27.10.2011 | ulicnik24

preco sa musi volna plocha predat? Preco sa nemoze nechat zelenou plochou?

27.10.2011 | vlado80

..pretože pokial sa naozaj podari zrevitalizovat prostredie Chorvátskeho ramena tak to môže tejto oblasti len pomôcť..

28.10.2011 | ulicnik24

revitalizacia nemusi bytlen zastavanie.Stacilo nasadit par stromov a castejsie kosit

28.10.2011 | Arts01

Presne , uz teraz je to tu prehustene , a toto bola jedinna vacsia zelen a pribudne TU len X aut a prachu a pod .. .

27.10.2011 | cinematic

píšeč presne ako všetci, čo toto mesto ničia... nechápu (ani ty) nič z mestského urbanizmu.. to nie je o kritike pre kritiku. hektor23 presne pomenoval pomýlené trendy tohto mesta. žiaľ, začali to už komunisti, keď kvoli jednemu mostu zburali polovicu centra.. a pokracujú nenazrani developeri, ktorym idu vsetci na magistrate po ruke... myslis ze sa neda za "statne" teda v tomto pripade mestske budovat park? tak chod do new yourku. ti nenazrani kapitalisti urobili park este aj na moste zruseneho kolajiska vlaku.

28.10.2011 | Lineker

parky?! zeleň?! udržiavané zelené plochy?! preboha nebláznite, mo.mentálne sme na takéto čosi nedorástli... ;)

28.10.2011 | Hektor23

Opat - to ze dnes nie su prachy neznamena, ze musime nieco ESTE VIAC SKANTRIT.
Chodte vsetci do riti s takymto pristupom.
Otazka: potrebuje Petrzalka v danom priestore dalsie obchody a byty? Skutocne to tam je nevyhnutne alebo potrebne, z hocijakeho hladiska?
Ak hej - preco mestska cast radsej nepodnikne iniciativu na revitalizaciu petrzalskych teras, ktore boli kedysi plne obchodov a zivota a vyzerali uplne inac? Pred 20 rokmi Namestie hraniciarov ZILO - ako vyzera dnes? Vdaka Auparku, Tescu a Carrefouru bol kompletne vycucnuty a zlikvidovany maloobchod a zivot z tychto teras. A vsetko vyzera tak, ako vyzera. De facto doslo k monopolizacii obchodnych priestorov. V tomto by si malo mesto brat priklad z nemeckych zakonov na ochranu maloobchodu.
Potrebujeme este viac ZASTAVAT stred najhustejsie zastavaneho sidliska na Slovensku?
Petrzalka sa musi rozrastat inymi smermi a nie este viac zahustovat!

28.10.2011 | zabudolsomnick

Konecne niekto. Mittelstand tvori v Nemecku okolo 70% vsetkych pracovnych miest.

Malo kapitalu na Slovensku a hlavne jeho koncentracia v rukach par skupin monopolizuje vsetko. Obchod, rozhodovanie, zaujmy...

To znamena:
a) vyjednavacia sila skupin je extremna,
b) vyjednavacia sila statnej a verejnej spravy miziva,
c) pozicia beznych ludi zufala.

Preco? Zistite si, kolko % HDP na Slovensku je tvorene lokalnou spotrebou.

Nasledok: sme totalne nezaujimavy trh pre tych, ktori vytvaraju pridanu hodnotu. Sme nikto. Tento narod je narod 'trenovanych opic'.

Moze to zmenit, ako vsetko, no nechce. Boji sa, ma respekt z 'akoze autorit', jednoducho nema na to gule... Ak tak, tak na pisanie hrunych prispevkov v anonymnej diskusii.

27.10.2011 | posoniensis

keď už píšete o stavbách, tak sa konečne naučte uvádzať aj autora projektu! developer nikoho nezaujíma - zväčša sú to nejaké vylízané hlavy, ktoré permanentne neplatia dane a majú kontakty na banky, miestnych politikov, ktorých korumpujú, získavajú pokútne úvery a pozemky a raz sa volajú XY a potom YX... Prvá vizualizácia bola dosť o ničom a pokiaľ viem, architektom bol P. Moravčík, ak robil aj na druhom návrhu, tak sa posunul dopredu a developer zredukoval objemy...

27.10.2011 | R.S.

Zeby uz na slovensku konecne bola odvaha pre spickovu a nie len okazalu architekturu? toto vyzera skvele. kto je architekt? drzim palce

27.10.2011 | cinematic

objekt vyzera fakt skvele, ide ale skor o to, ako bude vyzerat toto mesto o 250 rokov. kde je koncepcny plan rozvoja?... nie ten paskvil, ktory sa vola uzemny plan a vydrzal iba 3 - 4 roky od schvalenia a uz sa musi prerabat

28.10.2011 | Revolucionar

Takze aby som panov ´´vsevediacich´´ uviedol na spravnu mieru. Lokalita , kde sa tato stavba je atraktivna. Odjakziva mala sluzit ako ´´srdce´´ Petrzalky, len sa cakalo, kym sa zasypu tunely od hotoveho metra.
dnesny investor navrhoval stavby tak, ze su v sulade s okolim. Nezabudol na jeden velky centralny park, ktory sa bude nachadzat v strede celej luky. Okrem toho si zobral ako podmienku, ze zrevitalizuje cele okolie remena. Cize uz dnesna situacia okolia, kde sa pohybuje mnozstvo ludi, ktori vykonavanju tzv. jogging, budu mat lepsie a krajsie prostredie. Pre mamicky a rodiny sa zatraktivny cele okolie a nezabudlo sa ani na psickarov, ktori budu mat vybeh v parku.
Podla mojho subjektivneho nazoru,je tento projekt prinosom nie len pre Petrzalku, ale hlavne je to velke plus pre cele mesto. V Bratislave sa vytvori pekna zona oddychu, sluzieb, byvania a relaxu- podmienkou je aj plavaren.
Z mojej strany niet co dodat, staci sa teda iba zamysliet. Nikomu neberiem subjektivny nazor, predsa kazdy sme iny. Ale treba prehodnotit plusy a minusy projektov,ktore sa planuju vybudovat v Bratislave. Tento projekt z objektivneho hladiska prinasa viac toho kladneho

28.10.2011 | ulicnik24

myslis ze na joggingbudelepsieak budu uprostred premavky?

28.10.2011 | Hektor23

Sorry ale to posledne co chcem je prechadzat sa medzi obchodmi.
To prenecham exotom, ktori povazuju poobedie stravene v Auparku a Eurovey za vydareny vikend.
A okrem toho hovorim hovorim o revitalizacii CELEHO Chorvatskeho ramena - od juhu Drazdiaka az temer po Bosakovu - a nie nejakeho kratkeho 200-metroveho useku.
Mame moznost vytvorit z tohto jedinecneho prvku v Petrzalke nieco super - ale NIE, musime to zastavat. Chore.
Je mi jedno, co sa tam planovalo - to ze sa planovalo NIECO, este neznamena, ze to je dobry napad!
Namiesto toho, aby sa pre ca. 100 tisic ludi vytvoril super priestor vo "walking distance" pre relax - to co Petrzalke enormne BYTOSTNE chyba, sa serie na ludi a zas sa idu stavat A) dalsie nakupne pasaze (namiesto toho, aby bol nastartovany pokus o revitalizaciu panelakovych teras) a B) dalsie obytne budovy (ako keby nebola Petrzalka uz dostatocne husto zastavana!). CHORE CHORE CHORE. Slovaci su majstri sveta v nechavani schatrat veci a potom sa stazovat, ake je vsetko skarede a ake je potrebne postavit to nanovo (vid aj Tehelne Pole)
Ved sa pozri cez leto na hradzu! HRADZA - jedna poondena asfaltova cesta, na ktorej realne nic nie je - a cez leto praska vo svikoch! Preco asi? Lebo ludia NEMAJU KAM INAM IST!

28.10.2011 | Arts01

obchody obchody a obchody. kolko ich este treba ?

Aupark 20 min peso , eurovea 40 min peso , tesco a carrefour 20 min peso . Albert 3min peso a co ja viem este co ... a to este maju dalsie obchody pribudnut pred tescom namiesto parkoviska....

29.10.2011 | Revolucionar

Ano, suhlasim s tebou v mnoho spomenutych veciach.. Vidim, ze tvoja predstava o kvalitnom prostredii sa zaklada na urcitej pravde.
Ale ako som uz spomenul, tento projekt je iba prvou fazou vacsieho celku, ktory rata s kompletnym zrevitalizovanim okolia Chorvatskeho ramena.
Priznajme si farbu, dnes je to naozaj ´´dzungla´´, ktora je prospesna jedine pre psickarov.
Takto sa dourbanizuje Petrzalka. Stredom povedie krasna moderna nadzemna elektricka, okolie trate bude tvorene s nizsich budov, hotelov a sluzieb. Okolie vody naberie uplne nove rozmery. Koryto sa rozsiri, cez vodu pojdu krasne mostiky, spravia sa nove chodniky a miesto pre kulturu.
Po mojom komentari naozaj vidim Petrzalka City ako pozivitny projekt pre cele mesto. To, ze bude vystavba, nezmanena, ze bude cele okolie nevkusne a hlupo zastavane.
Rad by som si vypocul tvoj nazor....

30.10.2011 | Hektor23

Neviem, asi mame uple odlisne informacie ohladom toho, ako ma "Petrzalka City" vyzerat.
Starsi clanok hovoril o kongresovom centre a vyzeralo to skor na MASIVNU zastavbu: http://reality.etre...
Iny clanok: http://reality.etre...
Planovanu zastavbu by som teda urcite za nizku nepovazoval.
Okrem toho, o akej elektricke prosim ta rozpravas??? Ta, ktora ma byt (ak vobec bude) postavena po Bosakovu? :D To, ze Petrzalkou pojde elektricka, uverim az ked to uvidim na vlastne oci.

Ano, dnes to je dzungla, suhlasim. Ale preco je ta oblast taka divoka? Este raz hovorim: Slovaci su majstri sveta v nechavani schatrat hocico. Vid nemocnice, vlakove stanice, Tehelne Pole (a takto by som mohol pokracovat donekonecna). Vsetci sa vyhovaraju, ze nie su peniaze, a tak sa vsetko nechava schatrat, aby sa to kazdych 10 rokov mohlo postavit nanovo.
Avsak to, ze dnes nie su peniaze na revitalizaciu neznamena, ze to mesto musi predat a nechat ledabolo zastavat.

Dalej sa pytam: ktory Petrzalcan v tej oblasti potrebuje hotely ci dalsie byty??? Uz teraz je tam absolutne katastrofalna situacia s parkovanim, oproti na Wolkrovej parkuju auta na zelenych plochach, ci kade-tade na chodnikoch, a to sa tam ide povolovat DALSIA vystavba????? A to nehovorim o vnutri sidliska, smerom k ZST. Ved to je o mozog.
A ak su potrebne sluzby, nech sa Petrzalka zamysli nad tym, ako ozivit existujuce sluzby. Ved terasa napravo nad Vlasteneckym namestim zyva prazdnotou a vyzera katastrofalne.

Moju totalnu averziu voci veskerym projektom tohto razu vyvolala arogantnost developerov a investorov a servilne, skorumpovane mestske casti, ktore seru na obyvatelov a povolia vystavbu hocicoho, ak za to dostanu lenive uradnicke vsi riadne zaplatene. Preto, zialbohu, neverim, ze projekt bude vyzerat tak, ako je planovany, ci slubovany. Nech sa ten poctivy developer podakuje kolegom z brandze. Neviem aku mas ty predstavu o Chorvatskom ramene, ale tento "sliz" sa taha nejakych 4-5 kilometrov cez celu mestsku cas. Sorry ale to, ze financny investor pojde len tak z pasie revitalizovat 5-kilometrovy usek, lebo na 300 metroch stavia byty za 2000€/m2, tomu uveri mozno len tak male decko.

28.10.2011 | Orc

http://travel.nation...

28.10.2011 | BratislavaPreVsetkych

Architekt nie je Gaudi a tiez je pre mna dolezite vediet kto takyto projekt vymyslel. Architektom je podla tabule pri plote spolocnost Solltech? Nepoznam to a som prekvapena, ze sa niekto odvazil konecne na SLovensku vytvorit nieco zaujimave, a dokonca respektovat okolie, zelen, Chorvatske rameno. Tiez si myslim ze to je PLUS pre Petrzalka a aj pre Blavu a kazdopadne NIE minus, ak by to bola dalej chatrajuca zdevastovana zarastena luka burinou.Bohuzial este nenastal cas investovania a musime sa spolahnut na developerov a ich ochotu investovat, vid Eurovea Ballymore. Drzim palce. Snad sa aj turisti pridu konecne do Petrzalky na nieco zaujimave pozriet, a neodflaknu to 1hod prechadzkou pri Cumilovi ahura naspat do Viedne alebo Budapeste.

28.10.2011 | Hektor23

Zasadne nesuhlasim s pristupom "Hocijaky zasah = dobry zasah".
Este raz: to ze DNES nie su peniaze NEZNAMENA, ze teraz musime mesto nechat napospas hocikomu, kto ma peniaze.
A po druhy raz: skutocne potrebujeme ZAHUSTIT stred najhustejsie zastavaneho sidliska na Slovensku?
Pre mna ta stavba v nicom nepredstavuje plus, prave naopak. Akurat bude opat cez leto trochu teplejsie, kedze stavby sa rychlejsie zohrievaju, nez zelen. V okoli bude este katastrofalnejsia situacia s parkovanim (uz teraz parkuju auta oproti penzionu Dominika na trave), este viac sa zahusti doprava. Ubudne aj to malo travnatej plochy, co je k dispozicii a psickari budu chodit obsierat travniky na okoli. Ako stary Petrzalcan ani pri najlepsej voli nevidim ziadne plusy - dalsich obyvatelov v tej oblasti Petrzalka fakt nepotrebuje. A nakupne moznosti? Nedaleko je Vlastenecke namestie - preco sa radsej neurobi nieco s nim, ak fakt potrebujeme dalsie obchody? Preco sa teda radsej nepostavi nizka mala zastavba s obchodmi, ktore obyvatelom v okoli chybaju?
A ocakavat, ze turisti sa budu chodit pozerat medzi petrzalske panelaky na nejaky jeden barak, je vrcholne detsky naivne.

Na Slovensku nikto nerozmysla koncepcne, dlhodobo, a toto plati 10-nasobne pre Bratislavu.

30.10.2011 | ponovom.sk

Osobne som toho názoru, že peniaze na správnu zástavbu a to aj budovanie parkovacích miest napr. v podobe parkovacích domoch sú. Peniaze stačí iba presmerovať. Bol by som za to, aby sa riešilo zastavovanie na miestach, s ktorými by ľudia súhlasili no boli by to byty, ktoré by boli vo vlastníctve štátu a ich prideľovanie by bolo transparentné - myslím, že ak ľudia dostanú možnosť bývať bez zadlžovania tak to privítajú bez ohľadu na lokalitu resp. lukratívnosť danej lokality.
Toto je však v súčasnej dobe nerealizovateľné - je to totiž otázka charakteru a priorít. Rozvíjať to radšej nebudem lebo viem ako to môže rozvíriť kalné vody a v tých sa aj tak všetko stratí... Na všetko však raz dozreje čas.