Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Petržalka schválila spoplatnenie parkovania. Vyznačiť chce 26-tisíc miest

10.09.2019 | TASR

Diskusia (48 reakcií) Pravidlá diskusie

10.09.2019 | Tomas9

Veľmi som zvedavý, ako toto opatrenie dopadne v realite. Kam zmiznú tie tisícky áut, ktoré nepatria rezidentom..

13.09.2019 | alf1

a ja som zase zvedavy, ako sa budu tvarit "rezidenti" napr. z petrzalky, ak na tento system nabehnu aj ostatne mestske casti a ostatne mesta a obce v state. ono totiz... ak si z peeetrzky pojde zatiahnut do karlovky ci lamaca, zaplati za auto 14 € za kazdu noc parkovania. alebo ak pojde na veceru, do kina ci do divadla, priplati si 3 ci 4 €. no a ak to zavedu vsade, pojde navstivit rodicov na valal a kazda noc ho bude stat tiez 14 € parkovania. :-)))

10.09.2019 | citatelTrendu

Bude ešte veselo. Hlavne musia byť kvalitné jednotné značenia (modrá čiara rezidenti, biela čiara návštevníci a dodatkové tabule s časmi regulácie a kontaktami na zasielanie SMS poplatku). Inak budú vypalovať chudákov vo veľkom.

Vidím to tak že pod parkovaciu politiku sa prihlásia všetky MČ, inak tie bez regulácie budú bezplatnými parkoviskami pre mimobratislavčanov a poslancov potom budú vlastní občania prosiť alebo im nadávať aby na park. politiku zaviedli tiež, lebo im autá zahltia cesty v ich MČ. Inej cesty niet.

11.09.2019 | shaggy

Toto mi napadlo, keď som čítal o Vallovej parkovacej politike, kde sa spomínalo, že nebudú takto vyhradené všetky miesta. Potom sa môže stať, že v niektorých častiach, kde je momentálne "slabší" dopyt, budú parkovať všetky mimobratislavské autá z danej lokality a ľudia, ktorí doteraz zaparkovali, už nezaparkujú. Takže to urobiť jednotne a všade, alebo vôbec.

10.09.2019 | A.Č.

Najprv by mali MČ vybudovať parkovania, parkovacie domy a až potom realizovať parkovaciu politiku. Ulice sa nenafúknu...
VZN by mal podrobne preskúmať po správnosti prokurátor, či je v súlade so všetkými s platnými právnymi predpismi SR . Napr. autá, ktoré majú inú ŠPZ vlastníkom môže byť rodič a pod.,avšak vodič môže mať trvalý pobyt v MČ BP, je to ošetrené aj Plnou mocou o používaní vozidla v zmysle platných právnych predpisov. Tiež, keď štát chce zamedziť schránkové firmy, zrazu predstavitelia mesta,obcí, ponúkajú administratívny (schránkový ) trvalý pobyt občanom...??? Ako bude napr. doručovaná takémuto občanovi do vl.rúk zo súdu, polície, atd. predvolanie týmto občanom? Kde nájdu týchto občanov? Budú mať schránky na úrade? Je to zvláštne. Alebo to zle chápem?
https://www.petrzal...

10.09.2019 | martin33

Z akych penazi maju MC vybudovat parkovacie domy ?

10.09.2019 | Staromestsky bonvian

Podielove dane napriklad, uvery. To je ich problem, ak chcu spoplatnovat, nemali by spoplatnovat vzduch, ale za primerany poplatok garantovat slusny zivot. Takto platis poplatok a nic sa ti nedava. Je to len sproste zdanenie.

11.09.2019 | martin33

Z podielovych dani by sa mali financovat len veci, ktore potrebuje kazdy (mestska zelen, chodniky, osvetlenie) Nie kazdy potrebuje parkovat. Parkovanie by malo byt financovane vyhradne z parkovneho.

11.09.2019 | shaggy

Pozor, púšťaš sa do debaty so sockami, ktoré si myslia, že parkovanie je ľudské právo.
Ja zastávam názor (a väčšina primitívnych ľudí nesúhlasí), že ak máš na auto, máš aj na parkovanie.
Tiež si nekúpim slona a nevyplakávam, že mi mestská časť nepostavila na jej pozemku výbeh pre neho.

11.09.2019 | Staromestsky bonvian

Neblbni, mam 4 vlastne podzemne parkovacie miesta, 2 prenajte v inej garazi, jedno vyhradene na ulici v starom meste a dalsie na firme. ;)

14.09.2019 | sammy_dlx

Kupujes si pravo parkovat na oozemkoch mesta resp. mestskej casti.
Co je na tom n pochopitelne? Dopyt po priestoroch ja vacsi nez jeho pomuka, je na case si zaplatit za privilegium oarkovat na ulici.

11.09.2019 | f3rl0

Inými slovami malo by sa čakať do roku 2050 kým bude všetko dokonale nadimenzovane, pretože chcem naplniť svoje ústavné právo zaparkovať 4 metre od domu zadarmo.

Nie! Ak chces menej áut nerobí sa to tak že postavim najprv ešte viac ciest, parkovísk a potom začnem ľudí presviedčať že choďte všetci autobusom bicyklom alebo pešo, je to super.

12.09.2019 | BrunoBruno

Máš pravdu. Počkajme do konca storočia. Dovtedy by mal poklesnúť počet slovákov asi o milión. Plus možná automatizácia dopravy. Možno bude teda menej áut. Potom by sme opatrne, ale veľmi opatrne mohli tuto problematiku zvážiť. Samozrejme dovtedy na to budeme zodpovedne zbierať data a analyzovst ich.

10.09.2019 | blanquefort

Prihlasenim sa na "administrativny pobyt" ziska cezpolny rovnake prava ako petrzalcan? Aky to ma potom zmysel?
Pride mi, ze sa takto BA rozdeli na mensie "dediny" cim sa efektivne vypaluju aj domaci. Na co je potom cloveku auto ak nemoze prejst bez platenia z jednej stvrte do druhej?
Mozno sa nakoniec pride na to, ze ti cezpolni az takym problemom nie su.

10.09.2019 | martin33

"Na co je potom cloveku auto ak nemoze prejst bez platenia z jednej stvrte do druhej? "
Vsetky naklady na pouzivanie auta, vratane nakladov na zaberanie verejneho priestoru parkovanim, by mal znasat majitel auta. Okrem parkovneho na verejnom priestore by mali byt na majitelov aut prenasane aj vsetky naklady na vystavbu a udrzbu ciest vo forme cestnej dane zavislej od poctu najazdenych kilometrov a hmotnosti auta (ktora ovplyvnuje nicenie ciest). Ak niekto nie je ochotny tieto naklady znasat, tak nech sa auta zbavi. To je jedina cesta ako zabezpecit dostatocnu infrastrukturu aj na parkovanie aj na presun. Za takychto podmienok sa totiz vystavba novych parkovisk a ciest mestam, obciam a aj statu vyplati.

10.09.2019 | Staromestsky bonvian

Jasne, ale potom zrusme vsetky podielove dane, a podme si povedat, co mi mestska cast poskytuje, co chcem aby mi poskytovala , a na to jej dam.
Kludne. Mne napriklad netreba skolku, lebo platim sukromnu.
Jaaaaaj, ci to takto akoze by sa Vam nelubilo, ze? ;)

10.09.2019 | salamoon

sukromne nedostavaju normativy ?

11.09.2019 | martin33

Z podielovych dani by sa mali financovat len tie veci, ktore vyuzivaju vsetci. Teda ani parkovanie a ani skolky.

11.09.2019 | Staromestsky bonvian

Suhlasim. Tak podme na to. Ja nechodim ani na mestsku plavaren, ani do Propelera, ani na stolicky okolo starej trznice...

13.09.2019 | martin33

Ani ja.

10.09.2019 | Staromestsky bonvian

Kto si nezodpovedne vysulozil dieta by mal adekvatne hradit vsetky naklady bla bla bla.
A argumentacne si f ****.

11.09.2019 | martin33

Ja suhlasim. Naklady na deti nech si kazdy hradi sam.

11.09.2019 | shaggy

Ako rodič dieťaťa sa k tomuto pridávam tiež. Nechápem, prečo by moje rozhodnutie mal financovať niekto iný.

11.09.2019 | Staromestsky bonvian

Tak nemame rozpor. Len zial situacia je ina.

12.09.2019 | Bacil.BA

Cestná daň bola zavedená už za socíku. Nepáčilo sa to ale tým, ktorí málo jazdili. Tak sa zrušila cestná daň a poplatok sa premietol do ceny benzínu a nafty tak, aby ten kto viac jazdí, viac platil. Kde tie peniaze navyše, z benzínu a nafty (viac ako 50% ich ceny), skutočne skončia, ani srnka netuší... Okrem toho firemné vozidlá už znova platia aj cestnú daň.

10.09.2019 | Staromestsky bonvian

Jasne ze ciel je vypalit domacich. Na beznu rodinu s dvoma autami pracujucimi kazdy inde je to rocne cca 5000eur. Len ludom to este nedocvaklo.
A ked docvakne, tak na pan Vallo po vallove.

10.09.2019 | Raperko

"beznu rodinu s dvoma autami"

Prosim ta, co sme v Nemecku? "Bezna rodina s 2 autami" ma davno kupeny dom v Rovinke a nie garzonku v Petrzalke.

10.09.2019 | salamoon

raperko, by si sa cudoval kam az siaha demencia tohto naroda.. vidiet drahe auto pred petrzalskym panelakom nie je az taka rarita..

10.09.2019 | Staromestsky bonvian

Dve auta (firemne+rodinne) nie su ozaj nadstandard. Mas asi zle pracovne zaradenie.

10.09.2019 | Laco_100

No, tak potom ak má niekto firemné auto, tak nech firma zaplatí aj poplatok na parkovanie, ak pridelila auto zamestnancovi. Aké jednoduché ...

11.09.2019 | shaggy

Na to, že si staromestský bonvian, tak máš zaujímavé názory.
Ja som prežil celé detstvo v Bratislave bez auta a stále tvrdím, že teraz je to s verejnou dopravou iba lepšie. Na život v BA auto nepotrebuješ. Ak potrebuješ dve autá, tak určite máš peniaze aj na ich parkovanie.

11.09.2019 | Staromestsky bonvian

Mam 4, a peniaze na parkovanie mam. Len nemam rad propagandu o tom, ako bude svet pekny za 39 eur rocne, a pritom to stoji 2500, napriklad. Na ulici parkovat nikdy nebudem.

12.09.2019 | A.Č.

Na život v BA rodina potrebuje auto/autá, keď má 2 a viac deti, a tie navštevujú školy, MŠ aj v iných MČ Ba a deti majú krúžky, šport,...zase nie sú pri bydlisku v budove školy, ale v iných MČ Ba, tak bohužiaľ, rodičia musia deti voziť, aby vôbec stihli či šport tréningy, krúžky...Voľakedy ako deti sme mali v dostupnosti škôl takéto aktivity, teraz je iná doba... preto sa presúva aj veľa áut ...za povinnosťami...

12.09.2019 | shaggy

1. nepotrebuješ. Žilo sa tu s rovnakými mestskými časťami a rovnakými krúžkami aj v minulosti, keď ľudia nemali ani jedno auto. Teraz máš lepšiu verejnú dopravu, lepšie taxíky.
2. aj keď to auto nepotrebuješ, pokojne ho maj. Je každého právo si kúpiť to, na čo má peniaze. Ale nerob to ako socky, čo si kúpia auto a potom nemajú na benzín. Máš na auto? Máš aj na parkovisko. Prestaň natŕčať ruku a žiadať, aby ti ho zaplatil niekto iný.

10.09.2019 | MyslimSiTo

partizanska vojna a era udavacov zacina :)

10.09.2019 | chr

... jediný koho mi je ľúto sme my cezpoľný. Ľudská hlúposť zvýťazila a kráľ je nahý . Hlľadá sa dieťa , ktoré mu to pripomenie .

10.09.2019 | Tazky Tyzden

Mne je luto aj tvojej slovencinarky.

11.09.2019 | f3rl0

A mne cezpoľných ľúto nie je vôbec.

11.09.2019 | A.Č.

Je bežné , že všade vo svete pracujú v hl.mestách občania nielen z daného mesta, ale aj z celého sveta...
Nuž, a boli by ste možno veľmi prekvapený/á, keby ste šli napr.do nemocnice a Váš lekár, zdravotná sestra,...atd. "cezpoľný " by napr. neprišiel do práce atd. a obdobne aj v iných profesiách.... je však potrebné ošetriť dopravu v hl.meste v súlade si zákonmi a možnosťami daného mesta....

11.09.2019 | shaggy

A je bežné, že všade vo svete si títo ľudia za parkovanie platia (alebo im to platí ich firma).

12.09.2019 | A.Č.

Áno, platia, ale mesto im ponúkne alternatívu parkovania, ktorú buď najprv vybuduje a až následne vydáva nariadenia na spoplatnenia. Parkujú totiž obyvatelia po chodníkoch, a ak tam medzi blokmi domov nebudú smieť už parkovať autá , tak neviem, ako to chcú vyriešiť... Tiež aj v Petržalke boli viaceré zámery aj od súkromných investorov na parkovacie domy/parking garáže (rôzne tech. prevedenia) v miestach zapustených parkovísk napr. (Budatínska, Holíčska, Jiráskova, Strečnianska, Rovniankova,....). Bohužiaľ, obyvatelia Petržalky nesúhlasili, nik nechcel mať v blízkosti parkovací dom..atď. Každá lokalita mala navrhnutý parkovací dom. Poslanci sa snažili riešiť parkovanie, boli spracované štúdie atd.....
Citujem rok 2007 materiál do MZ :
Program riešenia statickej dopravy v mestskej časti Bratislava-Petržalka....Mestská časť postupuje v oblasti riešenia statickej dopravy podľa uznesenia Miestneho zastupiteľstva mestskej časti Bratislava-Petržalka č.36/1999, ktorým boli schválené úlohy spojené s riešením statickej dopravy:
1. úloha: Zabezpečiť formou verejného obstarávania Štúdiu rozmiestnenia hromadných garáží v mestskej časti Bratislava–Petržalka – úloha bola splnená.
Bola obstaraná „Štúdia rozmiestnenia hromadných garáží v mestskej časti Bratislava – Petržalka (ďalej len „štúdia“) Obsahom štúdie, je zhodnotenie disponibility súčasného zastavaného územia a už prijatých investičných zámerov na možnosti dobudovania hromadných zariadení pre parkovanie a garážovanie osobných vozidiel, možnosti napojenia týchto objektov na jestvujúci komunikačný systém a technickú infraštruktúru. V štúdii boli vytipované nasledovné lokality na výstavbu viacpodlažných parkovacích garáží:
Lúky
L1-Jasovská-parkovisko - 336 boxov
L2-Jasovská-parkovisko - 309 boxov
L4-Budatínska-parkovisko - 76 boxov
L5-Znievska-parkovisko - 70 boxov /možnosť navýšenia + 70 boxov/
L6-Strečnianska-parkovisko - 96 boxov
L7-Topoľčianska-parkovisko - 145 boxov /možnosť navýšenia + 70 boxov/
L8-Topoľčianska-detské ihrisko - 90 boxov
L9-Starhradská-parkovisko - 154 boxov /možnosť navýšenia + 50 boxov/
L10-Šintavská-parkovisko - 280 boxov
L11-Holíčska-parkovisko - 140 boxov

Háje
H1-Rovniankova-parkovisko - 180 boxov /možnosť navýšenia + 60 boxov/
H2-Dudova-zeleň v jame- 92 boxov /možnosť navýšenia + 70 boxov/
H3-Furdekova-zeleň určená na zástavbu – 96 boxov /možnosť navýšenia + 40 boxov/
H4-Mlynarovičova- parkovisko - 156 boxov /možnosť navýšenia + 70 boxov/

Dvory
D1-Švabinského-parkovisko - 70 boxov /možnosť navýšenia + 70 boxov/
D3-Röntgenova-nezastavaná plocha - 300 boxov
D4-Jungmanova- parkovisko -70 boxov
V rámci týchto garáží by bolo možné umiestniť cca 3 160 vozidiel.
2. úloha: Predložiť štúdiu na rokovanie miestneho zastupiteľstva na schválenie. Po prerokovaní a schválení štúdie v miestnom zastupiteľstve bude táto dokumentácia slúžiť ako podklad pre rozhodovanie pri umiestňovaní stavieb. Na základe vytipovaných lokalít budú vybrané pozemky účelovo blokované len pre funkciu hromadné parkovanie, prípadne garážovanie osobných vozidiel.- úloha splnená.
Miestne zastupiteľstvo mestskej časti Bratislava-Petržalka uznesením č.173/2000 zobralo na vedomie návrh lokalít rozmiestnenia hromadných garáží podľa „Vyhľadávacej urbanistickej štúdie rozmiestnenia viacpodlažných parkovacích garáží na území mestskej časti Bratislava-Petržalka“ vypracovanej firmou PROKOS. ....... atd

12.09.2019 | IvanPe

Parkovacou danou sa snazi si mesto urvat svoj kus kolaca z rastu cien nehnutelnosti. Dalsou danou bude zvysena dan z nehnutelnosti, co nas caka ked sa k moci dostane druzina z Pozemnych Stavieb.
Auto nie je luxus ale nevyhnutnost, neriesi naklady, ale volny cas. Rovnako ako vacsina hypermarketov a niektore nakupne centra. Ak mesto vezme zamestnancovi cas na regeneraciu, lebo bude musiet prestupit na hromadnu dopravu, znehodnoti tym vlastnu buducnost. To ze mesta investuju do rychlej dopravy nie je rozmar, ale podmienka na dobre zivotne prostredie. Miesto kde chcem zit. Lenze to mladici bez skusenosti a odbornosti nemaju ako vediet. A ani ich to nezaujima, este nevedia, ze ako 50rocny uz na ziadny bicykel do prace nesadnu, ani na kolobezku, budu radi ked sa vykotulaju z domu. A ani ich nezaujima ze ich deti sa nemaju kedy ucit cudzie jazyky, lebo v mhd nie je ziadne vyucovanie.
Symptomaticke:
Ked mesto zriadi elektricku z Race kazdych 120 sekund tak narastie kapacita transportu o 9000 osob za hodinu.
Ak do BA prichadza denne 120.000 ludi tak ak by vsetci pouzili mhd tak sa niektori dostanu do prace v noci. Ale my vieme (podla sim kariet) ze dochadza 240.000 ludi, takze niektori by uz mali vyrazit lebo na nich dojde rad az zajtra.
Uzasne.

14.09.2019 | sammy_dlx

V hocijakommvacsim meste je riesenim verejna, nie indicidualna doprava.
Auta predsa nebudu zakazane, akurat si zan musis priplatit. Ludia, co ho nepotrebuju, sa ho zbavia. V com je problem?

13.09.2019 | Laborec

IRONICKY SA TESIM, AKY CHAOS NASTANE. CHUDACI PETRZALCANIA, ZAPLATIA SA NIC. NAVYSE BUDE SAME HADKY, MEDZISUSEDSKE, PETRZALCANIA-NEPETRZALCANIA? VNUTRI RODIN.. CHORE.
Normalne vedenie mesta postavi najprv funkce parkovacie domy, verejnu dopravu-METRO, cyklocesty a potom sa mozme bavit o poplatkoch.
BRATISLAVA NEMA NA TO BYT HLAVNYM MESTOM.

13.09.2019 | Martinoid

Preco by to malo platit mesto? Vsak sa poskladajte a postavte si parkovaci dom.

13.09.2019 | Staromestsky bonvian

Vsak kludne, len potom zrusme podielove dane, lebo sa ani nekosi, ani nestavia, ani neopravuje. Vola sa to libertarianizmus, a mne sa to lubi.
Od "statu/mestskej casti" si objednam sluzby, ktore chcem. A zaplatim ich, alebo moje dane pojdu len na to, na co chcem.
Len to potom nebude na pingpongove stoly z betonu na zrusenom parkovisku, ktore mohlo bud generovat brutalne zisky, alebo sa tam mohol postavit dokonca parkovaci dom. Alebo park.
Nebude ani na cervene stolicky zadarmo pre majitelov prevadzok sympatizujucich s hnutim pana Valla. Na to nikto peniaze dat nechce, ale akosi musi...

14.09.2019 | shaggy

Ja som tu prvý za zrušenie daní.
Ale netvárme sa, že väčšinu toho, čo od nás (či priamo, alebo cez štát) získa samospráva, ide na parkovanie. Na to ide, dovolím si tvrdiť, menšina.
A tú koko...koninu menom Komenského námestie si sem fakt nemal ťahať. Dodnes sa mi otvára nožík vo vrecku, keď sa chváli totálne zbytočnými a bezvýznamnými projektami, ale dodnes nedokázal sprevádzkovať výťahy na moste Apollo. A tak, keď náhodou vystúpiš z autobusu, prípadne sa vyberieš peši cez most Apollo a si sama mamička s kočíkom/vozíčkar, tak na mestskej strane zistíš, že Vallo sa ti smeje do xichtu.

14.09.2019 | Staromestsky bonvian

Moja podielova dan moze ist kludne na vytah. Stvu ma betonove pingpogove stoly na zrusenom parkovisku v centre namalovanom na rozbity asfalt zelenou.
Takze nemame rozpor. Mna na parkovani stve nekoncepcnost a vypalnictvo. Platis, ale nedostanes nic. A nepovie sa nahlas, ze to rocne vyjde rodinu na 5000eur. A to je pokrytecke.
Cize suhlas....