Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pri Volkswagene chce bývalý manažér železníc postaviť novú štvrť so 600 bytmi

19.03.2019 | Martin Poláš

Diskusia (9 reakcií) Pravidlá diskusie

19.03.2019 | Bernhard

Tento si zjavne na svoj ruksak dával väčší pozor.

19.03.2019 | Roman Kanala

Nezávisle od osoby konateľa developerskej firmy, dobrou správou je, že v bezprostrednej blízkosti veľkého zamestnávateľa bude veľa nových bytov. Ak sú byty od zamestnávateľa vzdialené, narastá nárok na dopravnú infraštruktúru.

Čudujem sa, že VW to roky neriešil. Baťa to pochopil ešte v minulom storočí. Práve integrovaný sociálny prístup, ktorý nebol obmedzený len na produkciu, je tajomstvom jeho úspechu. Vybudoval štát v štáte, ktorý si optimizoval k vlastnému úžitku. Vedľajším účinkom bol úžitok všetkých okolo firmy.

19.03.2019 | bozsky

Zajtra vo VW koncia vsetci agenturni zamestnanci.

19.03.2019 | salamoon

to pochopili hlavne komunisti stavajuci 3-4izbaky, kde si si mohol zalozit aj rodinu, nie Bata so svojimi garsonkami a internatmi

21.03.2019 | IvanPe

Aale prd.
Komunisti potrebovali nahnat pracovnu silu z hor blizsie k fabrikam, ten socialny umysel, ktory sa im snazite podsuvat, bol iba vedlajsi produkt, ktorym sa dali masy dobre ovladat. Ale iba do momentu kym sa tie hnile byty takmer nerozpadli, alebo do momentu ked sa uz ti zamestnanci nechceli nechat dalej okradat (citaj: uz nebolo z coho kradnut).
Bata je jedinym prikladom pozitivnej socialnej politiky.

26.03.2019 | salamoon

tie "hnile byty" idu aj po tolkych rokoch za skoro rovnako ako novostavby a nebyt ich tak v mestach ludia ani nemaju dnes kde byvat... no nemyslel som len tie... firmy stavali aj samostatne domy a staval si ich aj proletariat.. v 89 v nich byvala polovica obyvatelstva.. ty si sa kde narodil ? ..na Batovom internate so spolocnymi kupelnami a kuchynkami ? :D

21.03.2019 | IvanPe

To plati iba v pripade, ze VW zostane, dobrym, zamestnavatelom. (Ciarky nie su nahoda.)

21.03.2019 | shaggy

Páči sa mi, ako sa vyjadruješ k témam, o ktorých nič nevieš.
Ešte stále chceš ťahať električku na Horné diely?
Do VW chodí plno závodných autobusov + existujú linky (ako napr. 92), ktoré odľahčujú "dopravnú infraštruktúru" (nechodí tam toľko individuálnej dopravy).

Ako by si si predstavoval toto bývanie pri fabrike? Robíš vo VW, kúpiš tam byt. Baví ťa to, tak tam zostaneš 7 rokov. Čo potom? Budeš riešiť presídlenie? Lebo aj v takých USA sa to rieši pri väčších vzdialenostiach a oni sú teda na to viac zvyknutí, než Slováci. Riešiť výmenu bytu v rámci Bratislavy kvôli zmene zamestnania bude riešiť zanedbateľné percento ľudí. A určite nie takí, čo spadajú do robotníckej triedy.

19.03.2019 | Palo11

+ za konkretne info ohladom pozadia developera. Co si pamatam je to prvy takyto clanok, kde som nieco podobne nasiel. Potesilo by to aj pri ostatnych vacsich ci mensich stavbach. Jasne, da sa to dohladat, ale mat to takto poruke je pre mna pridana hodnota autora.