Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

River Park zdražil byty

12.11.2010, 11:00 | Peter Kremský | © 2010 News and Media Holding

O luxusné rezidencie pri Dunaji je záujem, J&T si trúfa plávať proti prúdu

  • Tlačiť
  • 17

Byty v jednom z najdrahších projektov Bratislavy prekvapujúco zdražejú. Developerská spoločnosť J&T Real Estate oznámila zvýšenie cien rezidencií v polyfunkčnom komplexe River Parku na nábreží Dunaja v priemere o 4,5 %. Na začiatku budúceho roka navyše plánuje ďalšie zdraženie o 5 %.

„River Park je dokončený a záujem kupujúcich sa zvyšuje,“ odôvodňuje krok proti prúdu výkonný riaditeľ JTRE Pavel Pelikán. Ceny za štvorcový meter rezidencie v štandarde holobytu sa po prvom zvýšení budú pohybovať medzi 2630 až takmer 5000 eurami vrátane DPH.

P. Pelikán potvrdzuje, že dokončené a skolaudované sú tri zo štyroch obytných blokov. Dokončiť zostáva iba najnápadnejší River House, vypínajúci sa vedľa hotela Kempinski nad promenádou až nad hladinu Dunaja. Práve v ňom sa nachádzajú najluxusnejšie a najdrahšie rezidencie.

Podľa údajov J&T je v River Parku predaných viac ako 78 percent bytov. V komplexe je v prevádzke okrem hotela aj väčšina obchodov a gastro prevádzok, do kancelárskej časti sa nasťahovali nájomníci z firmy KPMG a skupiny J&T.

„Potvrdilo sa, že rezidenčné projekty v luxusnom segmente majú náročnú klientelu. Dôslednejšie zvažuje ponuky, porovnáva projekty a potrebuje vidieť finálny produkt, presvedčiť sa o tom, že je hodný ich peňazí a uspokojí všetky ich potreby a požiadavky,“ vysvetľuje manažér JTRE.

Podľa neho majú šancu uspieť a predať iba projekty, ktoré ponúknu klientom vyššiu pridanú hodnotu v podobe špičkovej lokality, doplnkových služieb, nielen zlaté kľučky v štandardnom vybavení. Dodáva, že luxusná klientela oceňuje najmä prostredie, ktoré ponúka pokoj a dostatok súkromia.

Riv5

„Kupujúci luxusnej rezidencie je náročný a má čas. Znamená to, že si pokojne počká na finálny výsledok projektu a kupuje až keď sa presvedčí, že je dobrý. Podľa všetkého sa predstavy našich klientov do veľkej miery zhodujú s tým, čo River Park ponúka,“ uzaviera Pavel Pelikán.

J&T už raz byty v River Parku plánovala zdražiť začiatkom roka 2008, keď sa dopyt zdal byť neohrozený. Napokon presne pred dvoma rokmi - na jeseň 2008 pristúpila k opačnému kroku, keď ponúkla „vianočnú akciu so zlacnením bytov o 40 percent“.

Zlacnenie bolo reálne nižšie, napriek tomu ostalo v platnosti až doteraz a platilo aj pre zákazníkov, ktorí byty kúpili ešte pred ním. Spôsobilo lavínu na trhu s bytmi najmä v drahšom segmente a prispela k plošnému poklesu cien nehnuteľností v Bratislave počas roka 2009.

fcb promo facebook

Ilustračné foto - Peter Kremský

  • Tlačiť
  • 17