Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slováci, za dunaj!

31.07.2006, 17:01 | Ján Blažej

  • Tlačiť
  • 0

Bratislavské predmestia sú už aj za rakúskou hranicou

Lacnejšie pozemky, do centra Bratislavy desať minút autom, rýchle stavebné povolenie. To sú argumenty slovenských stavebníkov, keď sa ich v tisícovej rakúskej pohraničnej dedinke pýtajú, čo ich k nim láka.

Medzi rozostavanými domami počuť slovenčinu a autá podľa značiek očividne nepatria ľuďom, ktorí prichádzajú do Rakúska načierno pracovať. Vo Wolfsthale bývajú už štyri desiatky Slovákov. Niektoré ženy sa tam vydali, väčšina rodín si však kúpila stavebný pozemok a vybudovala príbytok. Rovnako je to aj v Bergu, Kittsee a ďalších prihraničných rakúskych obciach. Bratislavčania si začínajú kupovať v rakúskom pohraničí aj byty. Napríklad v Hainburgu. Veľmi pekný dvojizbový byt je v prepočte už od 2,5 milióna korún.

Prví záujemcovia o pozemky prišli pred piatimi-šiestimi rokmi. Vstupom Slovenska do Európskej únie ich pribudlo. „Sme členskou krajinou Európskej únie, kde je voľný pohyb osôb, preto sa u nás môže usadiť každý občan z inej krajiny únie,“ vraví starosta Wolfsthalu Gerhard Schödinger. Upozorňuje však, že to neznamená automaticky pracovné povolenie, pretože na občanov nových členských krajín sa vzťahujú rakúske prechodné obmedzujúce opatrenia. Nasťahovaním do „starej“ krajiny EÚ sa nedajú obísť.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy PR články, PR články, PR články, PR články, PR články, PR články, PR články

Diskusia (0 reakcií)