Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V Petržalke vyrastú druhé Slnečnice, Lucron chystá novú štvrť

03.01.2018 | Daniel Suchý

Diskusia (23 reakcií) Pravidlá diskusie

03.01.2018 | Emasculate

Toto je dost neuvazene. Do 2030 bude uz bude vacsina sucasnej Petrzalky bud odstranena alebo odstranovana, cim mesto ziska obrovske plochy na novu vystavbu. Netreba to tlacit zufalo rovno na hranicnu ciaru.

03.01.2018 | Andrej_sk

A kam bude odstranena?

03.01.2018 | OliWer1

Asi myslí, že technická životnosť prvých (najstarších) panelákov na začiatku Petržalky sa bude blížiť ku koncu. Sám som zvedavý, ako sa k tomuto postaví štát (resp. skôr populistickí politici), pretože pôjde o desaťtisíce potenciálnych voličov, ktorí budú pindať a požadovať, aby ich byty sanoval štát úplne a on to urobí tak, že sa bude na sanácii podieľať čiastočne. V celoštátnom meradle pôjde o stovky tisíc voličov.

03.01.2018 | martin33

Vzhladom k tomu, ze dost tych petrzalskych bytov je zatazenych hypotekou (netyka sa to len povodnych najomnikov, neskor vlastnikov) budu mat na rieseni tohto problemu dost velky zaujem banky.
Myslim si, ze sa to "vyriesi" politicky a technicka zivotnost panelakov sa jednoducho zakonom predlzi a dlhodobe "riesenie" urobi nasledne demografia.

03.01.2018 | OliWer1

S tými bankami máš pravdu, teoreticky banky môžu požadovať predčasné splatenie hypotéky, čím by dostali množstvo ľudí do crossdefaultu, ergo ešte väčší tlak na štát, aby urobil niečo ako Maďari s hypotékami vo švajčiarskych frankoch.

03.01.2018 | Strummer

"Asi myslí, že technická životnosť prvých (najstarších) panelákov na začiatku Petržalky sa bude blížiť ku koncu."

V Ruzinove su panelaky o 20 rokov starsie nez Petrzalka, ich zivotnost teda skoncila? Podla toho ako v nich ludia kupuju byty za ceny takmer zhodne s novostavbami v inych mestskych castiach sa mi to nezda :-)))

03.01.2018 | Emasculate

Ano, to ze to pitomci kupuju ako besni je jasny a nespochybnitelny dokaz o tom ze domy su ok, pretoze niet objektivnejsieho dokazu o zdravej konstrukcnej itegrite tychto budov.

03.01.2018 | Strummer

Sak daj nejake linky dokumentujuce stav budov. Takmer vsetky Ruzinovske panelanky su uz zateplene, a pri zatepleniach sa robili revizie. Jeden priklad: na nasom panelaku zo zaciatku 70tych rokov su zavesne balkony. Teda ocelova konstrukcia zavesena na dvoch hakoch. Pri zatepleni sa menili balkony a robila sa staticka revizia hakov. VSETKY boli v poriadku, ani jeden hak zo stoviek nebolo treba menit. Ide o kovove haky trciace von z panelu, 40 rokov vystavene vsetkym poveternostnym vplyvom. Takze v takoto tragickom stave su dnes panelaky :-) Takisto su v Ruzinove panelaky este o 10 rokov starsie (prva polovica 60 tych rokov) bez akychkolvek problemov.

03.01.2018 | @@@

prečo by to mal robiť štat ?.....ved trh všetko vyrieši :D :D

03.01.2018 | Emasculate

‘Kam’ nedava ziaden zmysel. Odstranuje sa ‘od niekial’.

03.01.2018 | albertstein

Keby mal sukromnik cakat na stat / mesto tak nic nepostavi a nezarobi pretoze tu v byrokracii robia neschopaci.

Petrzalku jednoznacne zburat a postavit vyskove budovy.

03.01.2018 | čézare

nezmysel nikdy sa nestane stav ze dom kde maju byty pokupovane na hypo na 30 rokov tak v roku 2030 zburaju ...
budu ho udrziavat co to da ... myslim si ze zatepleny panelak vydrzi urcite viac ... nas dom kde byvam ja bude mat za chvilu 100 rokov ano je to tehla ale aj tak ...

03.01.2018 | Emasculate

Ano suhlasim, ten polystyren to udrzi.

03.01.2018 | čézare

pokial viem panelaky sa zvarali do seba a ak to nezateka nema preco sa to rozpadnut.
btw. 1 panelak v BA a Slovensku postavili v roku 1965 tusim a stoji do dnes a nerozpadava sa ani nahodou ...
a to je iny panel ako pouzili uz pri petrzalke ... PS: samozrejme ze to zateplenie neudrzi ale ochrani ...

03.01.2018 | Strummer

Prvy bol o 10 rokov skor, 1955. V 1965 sa uz stavali cele sidliska.

03.01.2018 | Thomas9

Ak si niekto myslí, že paneláky sa po 70-80 rokoch "rozpadnú" a budú neobývateľné, je na omyle. Pokiaľ sa o barák (hocijaký) ľudia starajú, vydrží všetko, otázka je cena údržby a kvalita prác pri rekonštrukcii. Ako sa staráme o svoje bývanie a celkovo infraštruktúru je tá správna otázka na diskusiu.

04.01.2018 | volim teda som

krasne dopravne dostupna lokalita....

04.01.2018 | Jozko Ferko

najvyšší čas aby k tým bytom developer zadarmo dával jeden čln na prekonanie Dunaja ráno a večer. Už teraz sa stojí hodinu v zápche pred mostami.Teraz pribudne do kolóny niekoľko tisíc ďaľších áut... Prečo súdruh všetko Zrovnal nerieši výstavbu nového mosta cez Dunaj? Teraz keď by vedel získať na výstavbu eurofondy. Aha všetky pozemky pri Dunaji predal firme Ja a Ty. Tak veľa štastia a pokoja v dopravných kolónach novým majiteľom bytov v super lokalite.

08.01.2018 | f3rl0

Neviem o akých hodinovách zápchach hovoríš - ja v Petržalke žijem celý život, nehovorím, že je to ideálne ale rozhodne je to omnoho lepšie než hocikde inde.

08.01.2018 | čézare

no rozumny clovek su kupuje bývanie cca tam kde ma svoju pracu alebo vybudovanu infrastrukturu tak, aby robil co najmenej presunov cez dopravne uzly a uzke hrdla akou su mosty cez dunaj ...

08.01.2018 | f3rl0

Čo tá železničná zástavka na pláne zóny? ja neviem o tom, že by sa tam niečo plánovalo.
To developer len tak fantazíruje? alebo mi chce niekto tvrdiť, že OEBB, ktoré tam jazdí chce kvôli nim meniť grafikony?

11.01.2018 | Arrakis

Kto by to nebral, každý deň sa tam dopravovať autobusom 80 spolu s tým osadenstvom z Kopčian. :)

22.01.2018 | gejza77

mňa by len zaujímalo, ako budú riešiť situáciu, keď o pár rokov padne EÚ a opätovne sa obnovia štátne hranice ... predpokladám, že budovy v hraničnom pásme budú asanované bez ohľadu na ich vek