Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vydrica sa odhaľuje. Pozrite si, ako má vyzerať nové centrum Bratislavy

03.04.2019 | Tomáš Vašuta

Diskusia (35 reakcií) Pravidlá diskusie

03.04.2019 | gejza77

z historických zdrojov vyplýva, že Vydrica bola štvrť obývaná prostitútkami a inými ľuďmi z podsvetia .... otázka znie, či si bývanie v novopostavených krabiciach bude môcť dovoliť normálny človek alebo aj tam aj teraz skončí podobná klientela ako v minulosti

03.04.2019 | martin33

Asi tu bude rovnaka "klientela" ako v minulosti. V blizkosti uz jedna k... byt vlastni :-)
"Priamo susedí s najmedializovanejším bytom posledných týždňov vo vlastníctve premiéra Petra Pellegriniho."
https://reality.etr...

03.04.2019 | romancek

Bola to židovská štvrť (do roku 1852 samostatná obec obývaná židmi, ktorí nesmeli bývať v meste), na jednom konci židovský cintorín (pri dnešnom tuneli), na druhom synagóga (zbúraná celou štvrťou v 60. rokoch). Ale možno vaša stará mama tam kedysi šľapala...

04.04.2019 | shaggy

Teraz najnovšie sa prostitútky a ľudia z podsvetia presunuli do oblasti Trnávky, Prievozu (čomu nasvedčuje aj situovanie klientského centra do tých končín). Chápem, že by si sa rád vrátil na tie miesta, ale bohužiaľ, budeš si musieť zostať na periférii.

06.04.2019 | Vyktorka

Smutný pohľad - hrozné búdy, bez štipku ducha, ešte aj niekdajšie gazdovskú humná po dedinách mali viac človečenstva, kto to vychováva takýchto umelcov ? Jeden jano z dolnej fary by to architektonicky lepšie stvoril.
Tam sa mali snúbiť budovy, alebo bloky urbanisicky priliehavé k samotnému hradu a nie presklené monštrá, čo vy Blaváci tam robíte, že ste toto dopustili, matka ježišova.

09.04.2019 | alf1

sam si si odpovedal - co tam robia blavaci. ze toto dopustili. tak, ako ked to kedysi blavaci zburali. svoje sopy na valaloch nie, tie im tam stoja dodnes.

prespurakov ani bratislavcanov sa nikto nepytal.

03.04.2019 | citatelTrendu

Zase rovnaké chyby ako už urobilo J&T na nábreží. Budovy prilepené až k ulici, žiadna zeleň pred budovami, budovy tak nahusto že si budú navzájom tieniť äako s atam asi bude deriť tým pár zatieneným stromom), kvalita žiadna. Dúfam že si stavebný úrad dupne a nepustí to bez úprav. Toto je hnus, do centra mesta takýto paškvil nepatrí.

03.04.2019 | zakaznik

No ty si génius. Lebo v Starom meste sú pred každým domom stromy a rozostupy medzi domami ako v Petržalke, takže predstavený projekt sa do centra nehodí.

04.04.2019 | citatelTrendu

zakaznik-Je to novostavba na rozdiel od budov v Starom meste. takže áno, láskavo nech zredukuje zo svojho pozemku developer a nechá priestor aj na uličnú zeleň.

Vážne si si nevšimol tie klimatické zmeny? Ja viem že si asi vychovaný panelák, ale kedy tu poriadne pršalo, bol riadny lejak? Slovensko vysychá, tých pár kvapiek to nezachráni, aj táto jar je veľmi suchá, vody v pôde je veľmi málo.

Bratislava, aj zvyšok Slovenska musí skutočne začať bojovať za zlepšenie klímy v krajine a najmä v mestách-viac priepustných plôch, viac zelene. Aj tebe a tvojim deťom to prospeje, aj keď si to neuvedomuješ.

03.04.2019 | Darija

Súhlasím. Budovy sú nahusto zastavané, nerozumiem prečo ich tam musí byť toľko. Biela farba na budovách mi nesedí. Malo by to celé kopírovať historický ráz tejto inak zaujímavej oblasti.

03.04.2019 | romancek

Však ulice sú trasované ako v minulosti. Na jednej strane sa dožadujete histórie, na druhej o nej nič neviete.

04.04.2019 | Darija

Hlavne, že vy všetko viete. K téme. Myslela som to tak, že nie je potrebné v dnešnej dobe kopírovať všetky potreby, prípadne chyby, dobových dejín.

04.04.2019 | Vauban

zelen predsta nie je podstatna, ocividne je klucove zabezpecit pre buducu smotanku danej oblasti (radovo max 500 luxusných aut denne) samostatne semafory, ktore zabrzdia celu dopravu...aj tu vysnivanu s "absolútnou preferenciou MHD"...podla mna v danom uzemi a na zaklade skusenosti z zuckermandelu treba dat svetelnu krizovatku priamo do zjazdu z centra/mosta SNP a potom este minimalne jednu o kusok dalej...pisem minimalne lebo na obrazku vizualizacie vidno asi 4-5 vyjazdov pre auta z danej oblasti ale to tolko semaforov by bol asi len vlhky sen

bohate postaci ak tam bude elektricka stat kazdych 100 metrov vzdy ked niekto bude chciet vyjst von s luxusnym autom

04.04.2019 | citatelTrendu

Vauban - Súhlasím s tebou, je zaujímavé prečo mesto povoľuje developerom odbočky, veď to môžu riešiť ako v civilizovaných mestách na západe, kde im povolia odbočenie až na najbližšej križovatke (t.j. ani tu netreba odbočku cez koľaje k projektu. Nech autá idú smerom do centra za hotel Danube, tam sa môžu otočiť a ísť k svojim barákom), žiadna odbočka a semafór na úkor spomalenia električiek.

Tiež každá odbočka cez električkové koľaje zvyšuje šancu na nehody=nespoľahlivosť električiek, MHD. MHD má mať prednosť pred pohodlím IAD.

04.04.2019 | Adam Libuša

Kancelárie nalepené až k ulici odizolujú štvrť od hluku dopravy. Príliš veľké rozostupy medzi budovami a parky medzi budovami a cestami modernistickej architektúry (u nás rozumej komunistickej) umŕtvujú mesto. Takto stavané mestá sú stavané pre autá, nie pre peších. Nič proti parkom, ale tie majú byť vo vnútroblokoch, nie pri ceste.

04.04.2019 | asdfasdf

Pokial ides v klimatozovanom aute z garaze do garaze, stromy su zbytocne. Ale su ludia, co musia v letnych horucavach prejst aj peso...ti si nezasluzia trochu tepelneho komfortu?

04.04.2019 | Adam Libuša

Stromoradie medzi cestou a chodníkom je super vec. Ja som hovoril o 10 - 20 metrových pásoch zelene, čo oddeľujú cesty od budov à la Tomášikova. To sme sa snáď už poučili, že takto by sa to robiť nemalo.

03.04.2019 | Rakosnik

Nie sú náhodou vizualizácie 5-9 neaktuálne ?

04.04.2019 | asdfasdf

Tie krabice vyzeraju otrasne. Skutocny, architektonicky skvost:D....za sociku by to lepsie nedo.bali.....co tak zbalit buchty do satky a ist do sveta na skusy, ako sa riesi zapojenie modernych budov s historickymi....napr., v GB....

04.04.2019 | Patriot85

No myslim že všeobecne sa čakalo od tohto projektu trochu viac. Akoby tehličková fasáda bol všeliek toho čo ma pripomenúť minulosť Bratislavy. Nehovorím že tam mali postaviť repliky, ale tuším v Nemecku a Poľsku sa s takýmto typom výstavby vysporiadali lepšie napr. Drážďany, Frankfurt, Varšava... aj keď niesom si istý či v týchto mestách presne nekopírovali zničené štvrte počas 2.svetovej vojny.

04.04.2019 | olivertwist

je to PRÍLIŠ HISTORIZUJÚCE, chcelo by to nejakú výraznejšiu modernú nadčasovú architektúru - ale to by slopáci v zlodejsku nepochopili :)

04.04.2019 | Notiz

a co si take konkretne predstavujes pod pojmom "vyraznejsia moderna nadcasova architektura" ?

04.04.2019 | olivertwist

ZŠ M.Hodžu, Manderla, starý OD Dunaj, nemocnica na Bezručke, Živnodom, Baťa .... to sú nadčasové stavby

04.04.2019 | Notiz

s tvojou volbou suhlasim. Problem je v tom, ze terazky potrebuju urobit celu ulicu, ci dokonca ulicky. Tie ktore tam historicky boli. Teda tam potrebuju urobit akoby celu stvrt. To sa spravit jednoducho neda, aby si z kazdej budovy mal tebou spominane stavby. Podla dnes zverejnenych vizualizacii budu tie budovy nizsie nez Zucker + Riverpark. Dokonca je mozne, ze zburaju aj tu otrasnu kvazi pristavbu rokokovej rybarskej basty, ktora patri medzi najkrajsie domy v starej Bratislave.

04.04.2019 | olivertwist

iste, urbanizmus v podstate OK, ale v architektúre by som "pritvrdil", to malomestské prispôsobovanie sa "histórii" (nemyslím tento projekt) je v BA trápne

04.04.2019 | B0B

postavene v uplne inom case,priestore a kontexte

04.04.2019 | asdfasdf

Bratislava ma tolko zachovaných historických pamiatok, ze ich treba zakryt krabicami....

04.04.2019 | olivertwist

najhodnotnejšie "historické" stavby v BA sú funkcionalistické "krabice" z obdobia 1. republiky !

04.04.2019 | čézare

no hroza cele zle, najhorsie je ze zatvorili SubClub ...

04.04.2019 | B0B

nepochybne lepsie ako predchadzajuci navrh, ale posobi to ako by to niekto zbuchal za jeden den. .aj s tymi domcekmi sa da trochu vyhrat...tehlicky pod hradom, vedla stareho mesta tiez nebudu upne idealne.

06.04.2019 | TotoTuSomJa

"Perfektný" projekt, už 1. fotka ukazuje ako sa hľadí na chodcov, na rušnej ceste na nábreží sú chodci zobrazení ako sa producírujú po tej ceste pomedzi električky. Milujem vizualizácie, zvládnu všetko (hlavne na Slovensku).

Myslí sa v tomto projekte na chodcov? Kde je lejaká lávka pre nich aby sa dostali cez rušnú cestu k Dunaju? Kde je naprojektovaná spoločná zástavka MHD pre ľudí čo budú býva5? Najlšpei v strede projektov Zucermandel a Vydrica? Kde sú stromy a chodník z uličnej strany? Aký toto paškvil, poslať naspäť na prepracovanie, bez zásadných úprav to nepustiť ďalej stav. úradníci!

06.04.2019 | Adam Libuša

Lávky a vertikálna segregácia typov dopravy boli "všeliekom" 70. a 80. rokov. Až potom sa zistilo, že sú problematické. Rozbíjajú panorámu ulice, miesta pod lávkou vyzerajú hrozne, pretože nie sú čistené slnkom a dažďom. A v neposlednom rade ich často ľudia ani nevyužívajú a radšej prebehnú cez ulicu. Menej lávok a plotov a viac prechodov. Na nábreží Ludvíka Svobodu sa hodí skôr prechod ako lávka. Pokiaľ teda nechceme celú štvorprúdovku presunúť pod zem, ale na to nie sú peniaze.

06.04.2019 | TotoTuSomJa

Adam Libuša-choď sa pozrieť ako sa robí lávka teraz, v súlade s prírodou. V Zuckermandeli sa podarila, dobre tam zapadla.

A nie, nemáš pravdu, prechod pomedzirušnú 4-prúdovku kde navyše jazdia v strede električky nie je dobrý nápad. Chodci tú ulicu nebudú môcť kvôli nastaveniu semafórov prejsť na jeden raz a tak budú utláčaní na stredových ostrovčekoch v hluku a exhalátoch.

Takýto veľký projekt nutne potrebuje vkusnú lávku cez túto rušnú cestu. A nezabudnime že oproti Vydrici je významný turistický bod-nábrežná promenáda, ďalší dôvod na výstavbu lávky.

06.04.2019 | ja123321

Rozumiem tomu, ze s tym miestom treba nieco robit, ale ten "genialny napad" s bytmi na rohu krizovatky so spolu 8 pruhmi a 2 elektrickami ? nadherne miesto na byvanie. Predpokladam ale, ze sa najde dostatok kupcov, ktory ochotne zaplatia za premiovy vzduch a nocnu klientelu, len aby to bolo co najblizsie k obchodom a citili sa ako VIP.

Co tak konecne postavit nieco ine ako vydobytky hlavneho mesta postkomunistickej krajiny ? Par navrhov: zelene terasy, park, ihrisko, vobec cele to miesto sa da vyuzit na byvanie iba ak by Staromestsku schovali do tunela a konecne sa tak zbavit komunistickej cesty. Aspon by tam bol dovod, preco to bude mat premiovu cenu. Inak je to iba dalsi bytovy projekt.

10.04.2019 | MyslimSiTo

Maloco vyzera tak zle ako tieto vizualizacie.