Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zuckermandel zverejnil ceny bytov, preč je už 80 percent

09.04.2015 | Ľuboš Mistrík

Diskusia (43 reakcií) Pravidlá diskusie

09.04.2015 | citatelTrendu

Blázni, miesto 3 izbového bytu za 261 000 eur si postavím novostavbu rodinného domu, proti bytu je to nebe a dudy.

09.04.2015 | al0

..a potom zabijes kazdy den 2 hodiny cestovanim.... kazdy mame ine priority, ja by som do satelitu isiel jedine ako dochodca..
aj ked ex-sidliskovi susedia co kazdy vikend musia grilovat aby dohnali co im cely zivot "chybalo" ma teda vobec nelakaju

09.04.2015 | čézare

a postavíš si ho aj v centre BA rovno na pozemku kde je Zuckermadel??? asi tazko ... Ja napr. nechcem tak isto cestovať do prace 2 hodny z tvojho katalogoveho RD ---- RD je sice nebe a dudy ale ako pre koho. Skratka nie si cieľová skupina .... to že je 80% preč hovorí jasnou rečou ...

10.04.2015 | PaloSlav

Ja som kupoval trojizbák mierne pod 200t na tretom poschodí, 84,xx m2 + balkón, vyšlo mi to na 2150€ za meter 2 v štandarde. Na porovnanie, Pri Mýte, Blumentál ale aj Panorama nie sú lacnejšie, naopak.
Za štandard ako drevené podlahy, vlastná BOS stanica v každom byte murované interierove priečky a dvojizolované medzibytové železobetónové, dyhované dvere a kompletná kúpeľna a WC, mi to nepríde úplne prestrelené.

Zároveň sa jedná o lokalitu, ktorá má potenciál - tri veľké banky (centrála J&T, Poštovej Banky a najnovšie ČSOB), KPMG auditing, a kto vie čo všetko ešte bude v novom projekte kde sú tri ďalšie objekty pre kancelárie. Za 5minút si teda pešo k centru a niekoľkým potencionálnym zamestnávateľom, kde sa nerobí zrovna za priemernú mzdu. Takže tieto byty potenciál majú, samozrejme, ak ich nekupuješ už v tejto myslím že 4.fáze predaja, kde sa cenovky 3x menili hore pre obrovský záujem, ale trojizbák za 190t, hoc iba na "druhom" poschodí, máš potenciál predať aj za drahšie, než si kúpil, viď niektoré podobné projekty ako TatraCity či Panorama, ktoré sa predávajú už dnes z druhej ruky za podstatne vyššiu cenu než nakúpili...

Ten predaj je reálny, kto kecá že nie - nech si to overí, napíše mail alebo zavolá, či jeden z tých "predaných" mu dajú za trojnásob ceny ;)
Samozrejme ešte majú fázu, ktorá v predaji nie je ak sa nemýlim (vzadu smerom na Vydricu bude ešte jeden objekt) a taktiež tie rožné v bloku A sa nepredávajú (zrejme s nimi majú iné plány), takže +-40 bytov ešte do predaja len pôjde.

Napriek tomu, ak sú byty v oficialnom predaji iba týžden-dva a idú takto, zrejme ten záujem je.

A to že ty PREFERUJEŠ bývanie v RD na sateliste, je pekné a tvoja osobná vec. Netreba podľa svojich chutí odsudzovať iných, pretože je to o životnom štýle a časových možnostiach - ja mám tak náročné práce (-e!), že dochádzať každý deň dve hodiny rozhodne nemám čas a ubije ma to viac, než o tých 100€ drahšia hypotéka, čo si človek ani nevšimne.

A k financovaniu bytu, je možné overiť na stránke - musíš mať nachystaných 20% hodnoty a vložiť si ich na terminák ktorý je síce pod tvojím menom ale vinkulovaný, tuším 1,5% ani presne neviem, no nie nevýhodne. Zvyšok riešiš až po kolaudácie, čo bude ešte nejaký ten mesiac. Takže mi nehovorte, že človeku - rodine o dvoch zarabajúcich ľudoch čo by len priemerný plat v BA (1200€), robí problém došporiť tak aby si bol na hypotéke pod 70%, kde dnes vieš dostať sadzbu aj pod 2%. Celkovo ťa potom bývanie - splátka hypotéky + energie + poistenie, výjdu do 800€, čo pri obyčajnom priemernom plate dvoch ľudí (á 2000€) nie je položka pre ktorú by museli živoriť a ktorá je nedosažiteľná!"!

Takže netreba odsudzovať. Ja verím, že nejaký čas v Zukri pobývame a potom, keď bude rodina kompletná (rozumej zatial bez detí) a vyrastená, sa po splatený hypo presťahujeme na tebou spomínaný satelit - nevylučujem to. To už ale budeš mať splatenú nehnuteľnosť v centra bratislavy, ktorú vždy nad 200t predáš. Zato ako hovoríš, postavíš a nemáš žiadne ďalšie hypotéky. Takže tie životné varianty sú rôzne, označiť jednu za zlú a druhú za dobrú len preto, že jej viac veríš, je trochu mimo moje chápanie (ale zrejme by som sa nemal čudovať...)

10.04.2015 | pablissimo

Davat 40% (620E hypo 160k na 30 rokov + 180E Energie, z 2000) z celkoveho prijmu rodiny ako naklad na byvanie mi zrovna rozumne nepride. A to este bez amortizacie samotneho bytu a zariadenia, pri terajsich najnizsich sadzbach za poslednych 30 rokov. Takyto model rodinky co si predostrel na to decko nebude mat peniaze, o predcasnom splateni hypo nehovoriac.

13.04.2015 | al0

Dal blby priklad. Priemerna rodina nekupuje novostavby. Ak, tak niekde vo Vrakuni :)
200tisic za 85 metrovy trojizbak v standarde nie je zla cena. Cielova rodinka ma ale prijem 2500-3000, urcite nie priemer.

16.04.2015 | PaloSlav

Sorry ale priemerná rodina nevyžije s čistým príjmom 1200€?
Nehnevaj sa ale tolko väčšina domácností nemá aj bez toho.

Priemerný bratislavský plat v sektore v okolí stavby je 1300€, teda tisícka v čistom. 1200€ trojčlenná rodina prežije, dovolím si tvrdiť, luxusne...

11.04.2015 | kupony

A ako si sa o predaji toho bytu v 1. faze za take dobre ceny dozvedel? Skutocne je treba byt klientom J&T banky, aby mal clovek pristup k 1. vlne takychto predajov? Za 2150/m2 sa mi to zda ako super cena na tu lokalitu... no skoda, ze som zmeskal ten vlak...

11.04.2015 | PaloSlav

Išli sme po Panoramu, vyšli sme s Zuckerom :) - ešte tam len osádzali pulty a banery, úplne prvý deň, leták ani nemali, ale spýtali sme sa nato (keďže sme čo to o tom už vedeli, očakvali sme však, že to bude ďaleko nad náš rozpočet), cena prekvapila, jednali sme rýchlo lebo sme už boli nachystaný, vyšlo to (3izb na 2.poschodí v bloku A 192t, 84m2 + balkon 6m).
Mali tam naozaj fofry. Či to išlo najskôr pre klientov J&T repsektíve zamestnancov, neviem potvrdiť, nato sme sa neinformovali a ani to už neriešili, ale je to možné, keďže oficiálne stránky a "reklamu" mali až tri týždne od nášho podpisu, tak to dáva logiku, že to mali najskôr pre nich, no už keď sme tam boli tak nás asi nevyhodili a hovorím, jednali sme rýchlo, pretože tých 20% musíš mať do 5 resp 30dní, pričom hypo ti v tejto fáze na čerpanie ešte nikto nedá, tj mať ich vo vlastnej režii nachystané (alebo spotrebák..)

výhoda je tá, že zvyšok ceny a tj aj hypotéku začnej platiť/splácať až kolaudačným rozhodnutím a odovzdaním listu vlastníctva, čo nie je úplne štandardné - predtým sme riešili Pri Mýte a tam chceli podpisom zmluvy okamžité postupné splácanie a čerpanie, hoc sa ešte ani nezačalo stavať - veľký rozdiel, to bol pre nás pomerne problém (keďže teraz žijeme v prenájme, platili by sme 2x)



Čo sa týka tých priečok, nie som expert, mali tam rez a z toho čo som videl - je to železobetón šedý, oddelení 20cm z dvoch strán vatou (alebo penou) a z každej strany bola ešte nejaká vrstva (asi sadro? neviem...). V sumáre tá priečka mala aspoň 70cm), preto nepredpokladám, že by bol problém s hlukom - v interieri sa to rieši obyčajnou tehlou, zrejme kvôli šetreniu.

Každopádne celá technológia a štandard sa dá dohladať na ich stránkach zuckermandel.sk, kde majú aj telefón, prípadne sa tam skočte rovno pozreť keď Vás to tak zaujíma, ide to aj bez osobných útokou, shill... :)

btw 262 by som zato nevysolil ani ja, to len aby nevyzeralo farizejsky, limit bol do 200 a v prvej fáze predaja tam bolo 10 trojizbákov v tejto cene, dokonca na 1.poschodí aj pod 180t...

13.04.2015 | pablissimo

Zvacsa sa rata podlahova plocha len interieru bytu pri vypocte ceny za m2, plocha balkonov a pivnic sa nerata. Pri postupnom cerpani hypoteky platis len urok z vycerpanej sumy, istinu zacnes platit az ked uver vycerpas uplne. Skoda len tych 25200 co pytaju za parkovacie statie.

16.04.2015 | PaloSlav

Suhlasím, no hypo ešte neriešime, keďže ani oni od nás nič nechcú. Iba 20%, čo má človek našporené. Hypo začneme riešiť, ked to bude aktuálne, tj za rok-dva. Do kolaudačného procesu od nás nič nechcú...

AJ pri garážiach platí, že ceny išli hore. My máme garáž za 18t (s DPH)

09.04.2015 | mino6

Už len tie hliníkové okná v byte sú úžasná výhra! To je ako bývať v kancelárii, také isté ohavnosti montujú aj na dvoch vežiakoch vedľa J&T. Len ***** sa môže na celý život zadĺžiť a zotročiť kvôli takému bývaniu. Predpokladám však že z tých 80% predaných bytov väčšinu kúpili realitky ktoré si myslia že sa na tom napakujú a celé to nakoniec dopadne ako s tromi vežami na Bajkalskej, 75 % bytov je prázdnych!!!

09.04.2015 | pablissimo

Zuckermandel ciastocne ale River Park detto, su nehnutelnosti ktore sa marketuju pre "vyvolenych". Ludia tam nekupuju byty pre hlinikove okna s trojsklom, ale pre susedov, ze za susedov nebudu mat "luuuzu" ale svojich znamych z rovnakych kruhov, smotanu, zincicu, chapes ?

09.04.2015 | Pu-ji

Co mas proti hlinikovim oknam? Najviac vydrzia, su esteticke ( pokial to tak navrhnu a vyrobia ), nestracaju farbu ani tvar, su skoro bez udrzby, otvori mozu byt velke, byt presvetleny.
Od tretej vety súhlasím.
Nedisponujem presnimy cislami v "3 Veze".

09.04.2015 | čézare

3 veže je stavebný a architektonicky omyl 30 rocia ... to nemôžeš predsa porovnavat s Zuckermandlom predsa ...

10.04.2015 | PaloSlav

hliník je odjakživa drahší než plast. Svoje výhody to má jednoznačné, pri dnešných technológiách. Zrejme si expert na výrobu okien, potom beriem, inak tvoju poznámku nechápem...

Byt som tam kúpil, "zadĺžil" som sa na 20r, ale pri hoc priemernom plate dvoch ľudí v domácnosti v BA to nevyjde viac aj s energiami ako PRIEMERNÁ cena prenájmu. A zároveň platí, že si splácaš niečo svoje, ktoré ti potom ostane a ktoré potom vieš rozumne riešiť ďalej.

Porovnávať tragický projekt na Bajkalskej, ktorý zateká a nedá sa v ňom bývať (dnes by nedostali povolenie na označenie BYT, ale iba APP), je trochu mimo. Navyše aj lokalita neporovnateľná, pritom keď si pozrieš ceny, porovnateľné. Kvalita niekde inde, stačí pozrieť na štandard a technológie...

09.04.2015 | Barman26

80% (rozumej tiez ziadny s dobrou orientaciou/vyhladom koli ktoremu tie byty boli zaujimave) bolo predanych v case spustenia predaja teda vlastne este pred nim. Teda ako uz bolo pisane, realitky mozno zamestnanci developera vsetko skupili a cela tato reklama len tah ako virtualne este viac dvihnut ceny a nasledne predat. Darmo, marketing hybe svetom.
Osobne si myslim ze projekt ako taky bol v ramci BA TOP, skoda len ako funguje predaj, bude to tam vyzerat podobne ako v RiverParku teda poloprazdny areal bez zivota.

09.04.2015 | kupony

No neviem - pozrel som si tu ich stranku a teda tie byty co ostali su vacsinou otocene od Dunaja... za take ceny ktoze by ich uz len chcel. Ano, byty s peknym vyhladom na Dunaj, tak za ne pytat vyssie ceny je ok, tie ale asi vsetky pobrali "investori". Pochybujem, ze to je nejaky marketing.

09.04.2015 | grimaldi

Zucekrmandel nema predane skoro ziane byty, to je tah ako pritlacit na zakaznikov aby rychlo kupovali. Chcu vytvorit z bytov nedostatkovy tovar, aby ich mohli draho predavat a aby zvysili zaujem. Jasny jednoduchy marketingovy tah, ako osklbat zakaznika. Typicky jednoduche a citatelne J&T. Samozrejme prjekt stoji za nic, cestu nezapustili pod zem, nevytvorili namiesto zapustenej cesty park, len zahustit uzemie, premavku, tot vse. Kto ma prachy, je pan. Ale cely projekt z architektonickej casti a spolocenskeho uzitku nestoji za vela. Ja by som tam viac ako 100.000 eur za byt nedaval. Vsetko nad je uz prijem pre J&T.

09.04.2015 | al0

Toto uz 10 rokov nefunguje, ludia sa poucili.

Za 100tisic kupis v Bratislave byt v 40 rocnom panelaku a tvojich 80 susedov v bytovke budu studenti, CPckari a vselijaki pristahovalci.
Vsetkych budes samozrejme cez tie steny stale pocut a kazdy vecer ked prides z prace budes trpiet ako daleko od domu sa ti podari zaparkovat.

Toto je realita kazdeho jedneho sidliska v BA, a situacia sa uz bude len zhorsovat. Za lepsie byvanie treba zaplatit 2-5x tolko.

09.04.2015 | noname2

tak to zu moze zvolit nejake in mesto v EU pri tej cene! ;-P

09.04.2015 | al0

Nikto sa nebude stahovat do Portugalska len preto, ze tam kupi 3 izbovy byt lacnejsie ako v BA.

V Nemecku su ceny uplne inde.

09.04.2015 | grimaldi

Ceny v Nemecku su inde? znama kupila 3-izbak v Berline za 85 tisic, brat v Passau krasny zrekonstruovany 3-izbak (80m stvorcovych) za 90-tisic, mi to nepride ako vyssie ceny v Bratislave. Druha vec je zi pri tychto novostavbach ak si clovek nekupi parkovacie miesto, tiez nema kde parkovat. Tretia vec, myslim ze panelaky su o dost lepsie odizolovane ako tieto novostavby s papierovymi stenami, kde pocut vsetko cez 4 steny. A to este nehovorim o kvalite stavby, vacsinna novostavieb je na tom kvalitativne dost uboho. V minulosti na tom boli remeselnici ovela lepsie, a nesetrilo sa tak ako teraz. Cize panelaky su urcite kvalitnejsie stavby ako tieto novostavby. A podme k lepsiemu byvaniu. Krasny dom s bazenom vratane ceny pozemku si clovek moze postavit kdekolvek pri Bratislave v cene tychto bytov, samorejme s rozlohou 3-nasobnou. Cize ano, ne-inteligent zaplati 2-5x nasobok za nekvalitny novy byt. Niekto kto peniaze nezarobil, ale ukradol alebo zdedil, bo ten clovek co peniaze zarobil vlastnou hlavou a usilim ich takto zbytocne neutrati. A len kvoli tomu kupit byt, ze by som sa pred kamosmi ukazal, to je typicke pre jednoduchych slovakov...

09.04.2015 | al0

lol, ale v akych lokalitach ?
4 izbovy 130 metrovy byt v sirsom centre v novostavbe stoji od 500-600 tisic hore.

V panelaku som vyrastal cele detstvo. Ty zjavne nie, inak by si netvrdil ze su zvukovo dobre izolovane. Susedov bolo pocut akoby sedeli v nasej izbe a ked niekto vrtal, pocut to bolo 6 poschodi hore aj dole. A so stovkou socialistickych bytov vrtal niekto KAZDY vikend. Aj ta najhorsia novostavba ponukne kvalitnejsie byvanie ako panelak. To ze ty to nemozes porovnat, je tvoja vec. Ja to porovnat viem, pretoze som byval 20+ rokov v panelaku, 10 rokov v malej starej tehlovej bytovke a posledny rok v novostavbe.

Komfort je absolutne neporovnatelny. A ked chces hovorit o "kvalitnych" remeselnikov, chod sapozriet na 50 rocne tehlove bytovky v Bratislave ake maju krive steny, podlahy, a vobec vsetko. Kvalitne sa stavalo mozno pred 100 rokmi. Urcite nie za socializmu.

09.04.2015 | martin33

Prezradim ti jedno tajomstvo. Vrtanie pocut aj v novostavbe.

10.04.2015 | al0

Nie tak ako v panelaku. A pri 8-12 bytoch v bytovke je frekvencia vrtania daleko mensia ako v panelaku so stovkou bytov.

09.04.2015 | neptun

al0, len ma zaujima, o aku novostavbu ide? Pocuvam stale protichodne nazory na kvalitu / nekvalitu novostavieb...

10.04.2015 | al0

Bol to maly projekt v istej "lukrativnej" lokalite, ceny boli prestrelene ale dalo sa dohodnut. Podla LVciek je to uz rozpredane.

Vo vseobecnosti asi plati, ze cim vacsia masovka, tym horsia kvalita. Treba pozerat komornejsie projekty, aj byvanie je potom komfortnejsie. Samozrejme vsetko nieco stoji.

10.04.2015 | čézare

Berlin je uplne ina kava ... Tam je uplne ina situacia s realitami. Zo zapadeho Berlina sa ludia stahuju do Vychodneho ale do starej casti nie panelakov. Tak isto tam zburali 1000ky bytov lebo ludia isli prec z Berlina na zapad nemecka. ...
Ano byt sa tam da kupit lacnejsie (mimo centra) ... ale aku pracu tam zozenies? Doprava lokalne MHD je drahe ako slak trasy su zle vedene nakolko to boli 2 mesta ... a pod ... Porovnavajme porovnatelne.
Zuckermadel lokalita napriek svojim výhodam a nevyhodam je v centre tzn. skus si pozriet kolko stoji novostavba na Alexanderplatz napr ... a zistis ze byty tu su oproti centru Berlina celkom lacne ...

To ze byty su predane je jasne. JT RE ich financiu cez banku a privatne bankovnictvo a projekty je jasne ze ak niekto dal do toho projektu investicne love tak si vybral svoj novy byt za svoju cenu.... to co ostalo je jasne na predaj. Podla mna nikto umelo ceny nedviha ono to ma svoju cenu. Ale len pre toho kto to vie ocenit. Ja by vam v centre ale do zuckermadlu by som nesiel ...

09.04.2015 | Adrian Gubčo

V skutočnosti sú predané už skoro všetky byty.

10.04.2015 | dufus

Potom mi ale nie je uplne jasne, preco sa rozbieha reklamna kampan, ked je teda v podstate vsetko vypredane.

10.04.2015 | al0

ja som ziadnu reklamnu kampan nezaregistroval - ci clanok o projekte na portali ktory sa zaobera realitami povazujes za reklamnu kampan ?

10.04.2015 | dufus

To, ze ty si nieco nezaregistroval je absolutne nepodstatne a tvoja dojmologia. Projekt Zuckermandel na bytovu cast spustil bilboardovu kampan, reklamu v printe a predpokladam, ze pribudnu aj dalsie kanaly.

10.04.2015 | PaloSlav

A vieš mi poslať link alebo aspoň povedať, kde takáto kampaň bola? Ja som ju tiež nezaregistroval, teda až na tie banery priamo pred stavbou čo slúžia ako plot...
Ale to si snáď nemyslel...

takže poprosím, kde si ich presne videl, ten bilboard print a ktoré ďalšie kanály predpokládaš :) Ďakujem

10.04.2015 | Adrian Gubčo

Asi to prekvapilo aj developera a kampaň už bola objednaná, kým sa všetko predalo. Každopádne, Zuckermandel má aj prezentačné video, na Youtube visí už mesiac a má zatiaľ 263 zhliadnutí, z toho 80 odvčera, keď som ho zdieľal na jednom fóre. Teraz je hlavne dôležité, či JTRE pustí von zvyšné byty v dosiaľ nepredávanej časti komplexu.

10.04.2015 | Bosss

Videl som a viem posudit kvalitu stavieb J&T RE. Som z branze, ale nerobim pre J&T a okolie.

Ak by som mal porovnat kvalitu novostavieb bytov napr. RiverPark, Eurovea - stavby su na opacnych poloch stupnice, pricom RP je na kladnej strane, Eurovea na zapornej. Ak postavia Zuckermandel v takej kvalite,ako RiverPark, bude to daleko kvalitativne najlepsie, co sa da v BA ziskat.

Co sa tyka predaja, byty boli okrem klientov J&T banky ponukane aj zamestnancom CSOB so zvyhodnenym financovanim. Ich sposob financovania a marketing je velmi dobre postaveny a preto predat 120 bytov asi nebolo az take narocne.
Dobrym prikladom skveleho marketingu J&T RE bol predaj bytov Panorama.

16.04.2015 | čézare

kvalita stavby ...ok nikto nie je stavbar ale kto to dnes riesi. Normy a zaruka platia takze o kvalitu v tomto projekte by som nemal obavu ...
Inak kto sa zaujimal ceny poznal skor mne pisali aj volali mesiac vopred a to som sa len viac zaujimal pred tým ... a to nie som klientom ani zamestnanec JaT alebo CSOB ...

22.05.2015 | Fidzi_

Marketingové príspevky o výhodnosti bytu ako investície... Si spomínam ako písali o River Parku, že si tam kupuje byt Andrea Slenaříková... No a videl ju tam niekto ?
Zamysleli ste sa pred kúpou či sú tieto byty vhodné aj na bývanie ? Teda myslím bývanie pre normálnu rodinu s deťmi a nie pre televíznu rosničku. Ja by som chcel vedieť, kde je najbližší obchod s potravinami, aby to nedopadlo ako v River Parku, kde existoval jediný "luxusný" obchod Massimo, ktorý nakoniec aj tak skrachoval.
Je v okolí detské ihrisko ? Môžem vypustiť deti z bytu bez obavy, že ich pred vchodom môže zraziť auto ? Kde je najbližšia škôlka ? Aby nebola len súkromná za 300€ mesačne... A čo základná škola ? Možno bude práca blízko, ale každé ráno voziť deti do a poobede zo škôlky či školy v zápche na nábreží bude rovnako stresujúce ako stráviť v nej cestu do práce.
River Park ako aj Zuckermadel je ohraničený z jednej strany frekventovanou štvorprúdovou cestou s električkovou traťou a z druhej strany riekou alebo hradným vrchom. Životný priestor je zúžený na jednu promenádu. Ja si takto vysnívané bývanie nepredstavujem.