Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo prinesie Bratislave parkovacia politika? 10 otázok a odpovedí

11.04.2019 | Martin Poláš

Diskusia (47 reakcií) Pravidlá diskusie

11.04.2019 | Hatatitlova kobyla

11. Zneprijemnenie zivota skutocnym obyvatelom. Nie CPckarom. Diky.

11.04.2019 | _martin_

? ako, nejaký hodnotný argument by som očakával...

11.04.2019 | Falco

tak ja ti jeden dam. System nie je systemom, ak sa ako system neriesi.
Priklad: Vraj nie vsade treba spoplatnit. napr. v Petrzakle cez den nie je problem s parkovanim, tam netreba cez den platit..
1. Ako kde (problem je v miestach, ktore uz teraz vyuzivaju ludia pracujuci na lavom brehu dunaja, kde sa uz neda z kapacitnych dovodov parkovat)
2. Ak cez den nebude spoplatnene parkovanie v Petrzalke, tak cezpolni z okolia sa autom dovezu do Petrzalky, tam zdarma zaparkuju (btw rano pretazia mosty) a prejdu, prevezu sa do centra. Petrzalka bude sluzit ako zachytne parkovisko, so vsetkymi negativnymi dopadmi na jej obyvatelov.

11.04.2019 | _mito

Ak ta to zaujima, mozno si pozri tu tlacovku. System bude dynamicky, priblizne chcu spoplatnenie v zonach a casoch, kde je obsadenost viac ako 90%. Rataju s tym, ze sa to casom bude menit, ale zonacia nebude na urovni celych mestskych casti. Navyse to bude plne v kompetencii mestskych casti takze ak napr. Petrzalka zisti, ze nieco je problem, tak si to prestavia.

2. Sa mi nezda, lebo tam je velky rozptyl toho, odkial a kam ludia idu. Niektorym sa mozno bude oplatit nechat auto v petrzalke, inym nie, kazdopadne doprava sa rozleje a nevidim v tom az taky problem ak su tie parkoviska prazdne. Minimalne kratkodobo, kym sa zisti viac o preferenciach dochadzajucich, to je ok.

11.04.2019 | Falco

tlacovku som pocuval a to o Petrzalke hovoril hned na zaciatku. Ale ty by si mal citat po sebe. Takze este raz System nie je systemom, ak sa ako system neriesi. Ked si bude kazda cast riesit "svoju" parkovaciu politiku, tak to nebude parkovacia politika Bratislavy.
ad 2 nic sa nerozleje, lebo vsetko ide cez lieviky (mosty) a preco by obyvatelia bytovych domov mali byt zatazeni dopravou naviac, riesit parkovanie stareho mesta a ked chcu parkovat v centre, tak maju platit vzdy?

11.04.2019 | _mito

Priznam sa, v ani jednom pripade nevidim, preco by ten argument mal fungovat, resp. co vobec je argument. Co z toho robi ne-system ze zony sa nastavuju podla lokalnych potrieb, a nie nadriadenym organom? Preco vsetci nerezidenti chodia cez mosty? Na lavom brehu je 100% obsadenost a vsetkym sa casovo aj financne oplati ist cez most do Petrzalky a potom naspat mhd? Btw dopravou su zatazeni vsetci, co su v blizkosti parkovisk alebo ciest, cize vsetci. Inak v niektorej inej diskusii niekto zase pisal, ze ako rezident Stareho Mesta je absolutne nahraty, kedze kvoli tym 2 hodinam bude pre ostatnych extremne vyhodne parkovat tam, kde byva (piatky, vianocne trhy, atp). Chapem to spravne, ze ty hovoris, ze praveze je pre teba extremne nevyhodne to, coho sa on tak obaval?

11.04.2019 | Falco

Nie. Hovorim o tom, ze system je ako spojene nadoby - a ked bude kazda mestska cast robit "svoju" politiku, tak svojim rozhodnutim budu (a zrejme casto) aj negativne ovplyvnovat ostatne "nadoby" Reakcia ostatnych bude nejake protiopatrenie a tak dalej dookola. Cize nie SYSTEM, ale nestabilny paskvil.
K tym mostom - cielom je znizit zatazenie dopravou v Bratislave, ale pokial budu jazdit auta hore dolu len aby zaparkovali, tak to dufam uznas nie je dobry napad, ako ten ciel dosiahnut...Takze tym Valovym "odbornikom" by som nedal ani cent.

12.04.2019 | Falco

PS: v konecnom dosledku budu vsetci Bratislavcania nespokojni.
Moj nazor je, ze najskor mali urobit kroky, aby individualna doprava do BA bola obmedzena tym, ze obyvatelia mimo BA by platli parkovne, kedze inak neprispievaju na cesty v meste. Na okrajoch zriadit zachytne parkoviska s dobrym napojenim na MHD. Z tychto penazi financovat dalsie parkovacie miesta tam, kde to najviac treba.

12.04.2019 | _mito

"K tym mostom - cielom je znizit zatazenie dopravou v Bratislave, ale pokial budu jazdit auta hore dolu len aby zaparkovali" - akoze hore-dole cez mosty? Naozaj si myslis, ze relevantne vela ludi bude ochotnych ist cez most ktovie-kam hladat parkovacie miesto zadarmo? Vies kolko casu to zaberie a kolko casu bude trvat dostat sa spat? Afaik vodici sa snazia parkovat do 1 min od ciela a rozdiel medzi jednou a tromi minutami je pre nich vyrazny. Nepochybujem, ze to nejaki, mozno vacsina, skusi, dlhodobo a v relevantnych poctoch to je podla mna uplne jasny non-effect. Proste mas nejaky pomerne silny nazor ako to ma byt, ale to co navrhli je paskvil a nedal by si im ani cent, lebo to robia inak a urcite zle. Sice nevies, ako presne to bude, ani nemas cim podlozit svoju predstavu o hromadnom spravani, ale urcite to nebude fungovat.

12.04.2019 | Falco

Pises "ani nemas cim podlozit svoju predstavu o hromadnom spravani" To, ze vela veci nedomysleli je holy fakt - napr. kontrolu navrhovanych opatreni a ich cenu. A v takejto zavaznej veci pracovat systemom pokus-omyl je scestne. To, ze mnohi slovaci su schopni si za euro aj koleno vrtat je tiez fakt. To, ze uz teraz pracujuci v starom meste parkuju na okraji Petrzalky je tiez fakt, a pritom sa este neplati. Moj nazor vychadza z faktov a urcite nemam nejaku utkvelu predstavu - som otvoreny argumentom, ale mi nejake daj a neprehliadaj tie moje.

12.04.2019 | _mito

"To, ze vela veci nedomysleli je holy fakt - napr. kontrolu navrhovanych opatreni a ich cenu." Toto nie su ziadne fakty ale domnienky. Ako to vidim, jedine, z coho to sudis je, ze to neprezentovali na uplne prvej tlacovke, ktora bola navyse narychlo zbuchana lebo sa sirili famy. Zdravy rozum hovori, ze kedze parkovaciu politiku maju uz zavedene prakticky vsetky mesta v regione aj Europe, tak pristupy, technologia, a aj vycislenie realnych nakladov existuju a predpokladam ze su pomerne lahko dostupne. Zaroven ale nevidim preco by mal byt nejaky vazny problem ci naklady budu 3 alebo 5%. Suhlasim s tym, ze nemaju presny odhad vynosov, ale opat, jednak nevidim ako by bolo mozne v tejto situacii presny odhad ziskat, ani preco by to mal byt dealbreaker alebo co.

"To, ze mnohi slovaci su schopni si za euro aj koleno vrtat je tiez fakt." ano, toto je fakt, ale presne preto hovorim ze _jazdit_ hore dole cez mosty skoro nikto nebude, lebo za to prejazdene euricko to radsej zaparkuju co najblizsie k robote a este usetria pol hodinu. Alebo hodinu.

"To, ze uz teraz pracujuci v starom meste parkuju na okraji Petrzalky je tiez fakt, a pritom sa este neplati." lenze oni tam parkuju nie preto, ze 'pritom sa este neplati', ale prave preto, ze sa neplati. Neviem o akych castiach Petrzalky konkretne hovoris, viem iba, ze sa parkuje pod mostom SNP, co je imho uplne v pohode, a viem si predstavit, ze sa moze niekomu oplatit parkovat pri Panonskej alebo pri petrzalskej elektricke v castiach relativne blizko k staremu mestu. Ale opat, nerozumiem co je na tom zle - kazdy, kto tam zaparkuje, odlahci dopravu na moste, odlahci dopravu v centre, zvysi prijem mhd, a po novom aj zvysi prijem petrzalke. Zda sa mi, ze ten argument co naznacujes, ale nejak ho nehovoris explicitne, je, ze sa kvanta aut nahromadia na zopar konkretnych miestach (tu konkretne v Petrzalke) a zahltia ich. Je tak? Podla mna ale vsetko hovori proti - 1) tych parkovacich miest je tam relativne malo a ludia to rychlo zistia 2) bude to drahe 3) takychto porovnatelne-dobrych (cize stale relativne zlych) potencialnych miest na parkovanie je relativne vela, lebo v podstate zvysujes obvod centra, takze doprava a parkovanie v nich budu redsie 4) diminishing returns - cim je ten obvod 'centra' vacsi, tym si od neho dalej a tym menej sa ti to oplati, ergo pokles dopytu.

Ak vseobecne namietas voci vyuzitiu existujucich 'rezidentskych' parkovacich ploch ako P+R, tak s tymto ako principialnym argumentom nesuhlasim, lebo to je podla mna efektivnejsie vyuzitie penazi ako (iba) stavat nove parkoviska. Ak ti ide iba o mnozstvo takto vzniknutej dopravy v rezidencnych zonach, tak to vidim rovnako - tej dopravy by malo byt malo. Akurat potom uz chcem vidiet ten argument ze preco to nevyriesi znizenie dopytu cez stupajuce casove naklady a stupajucu cenu (ano, miestami to nakoniec mozno bude omnoho viac ako tych 2e na hodinu). Klucove tu bude naviazat takto ziskane prostriedky priamo do rozvoja danej mikro-oblasti na skvalitnenie verejneho priestoru a rozvoj (neautomobilovej) infrastruktury. Toto je standardny odporucany aj pouzivany pristup v zahranici a obyvatelia potom taketo opatrenia podporuju. Akurat vidis, ako to je presne opacna vec ako ten pristup co vela ludi naznacuje a to naviazat ziskane prostriedky na vystavbu parkovisk alebo P+R alebo co.

12.04.2019 | _mito

"viem iba, ze sa parkuje pod mostom SNP" - chcelo byt pod Starym mostom.

11.04.2019 | atko

Ak to urobia ako teraz ked premalovali zjazd z Pristavneho mosta na Bajkalsku tak boh opatruj Bratislavu.
Doteraz sa islo pekne z mosta vsetci sa zipsovali a brzdili to iba semafory. Teraz po genialnom zasahu na sprejazdnenie sa nezipsuje su tam zbytocne prednosti v jazde a vsetci sa tlacia ako chcu. Len tak dalej. Este nejake plagaty a vyhlasenia a bude parkovacia politika ako vysita

11.04.2019 | TotoTuSomJa

Dnes som tade šla (zjazd z Prístavneho mosta na Bajkalskú), je to v poriadku. Čo sa ti na tých oddelených pruhoch nepozdáva? Je to lepšie ako predtým.

11.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Cez den som tade omylom siel, lebo som sa pozabudol a bolo to okej. Ale v spicke si to nechcem predstavovat.

11.04.2019 | TotoTuSomJa

Otázky a pripomienky:
1. SZČO s jedným autom a so sídlom v domácnosti bude braný ako obyvateľ (49 €) alebo ako podnikateľ (500€)?
2. Karty ZŤP bude niekto kontrolovať či sú využívané len postihnutými ľuďmi, alebo sa bude ako doteraz tolerovať ich zneužívanie? Mimochodom, MV SR rieši samé blbosti, ale že by zneužívanie kariet ZŤP trestali ako trestný čin a stanovili vysokú, aspoň 3000 € pokutou, to nie. Pritom je až výsmech ako sú zneužívané pracháčmi.
3. Zakážte paušálne parkovanie na chodníkoch, sú určené na bezpečný prechod chodcom. Terajší stav až dehonestuje chodcov pod úroveň plecháčov, je to hanebné.
4. pakrovaciu politku v celom meste aby sa autá nepresúvali do okrajových častí mesta.

12.04.2019 | shaggy

Tipujem, že záleží, či to auto máš písané na súkromnú osobu - nepodnikateľa, alebo na živnosť.

12.04.2019 | Sparky159

karty ZTP sa nemozu zneuzivat kedze su vydavane iba na zaklade lekarskeho potvrdenia o ochoreni napr. ktore ma trvale nasledky.

3. je super napad

4. tiez suhlasim, v mestach kde su parkovacie zony iba v najblizsiom centre mesta, tak v mestkych castiach ktore su blizko centra sa proste neda zaparkovat.

11.04.2019 | Roman Piater

Pohodička. Ako cezpoľný, ktorý kvôli firme dochádza často do Bratislavy, rád zaplatím. S mestskými časťami, s ktorými obchodujeme si zvýšené náklady budeme musieť vyvážiť vyššími cenami. Nakoniec moje parkovanie zaplatia obyvatelia mesta cez svoje dane. Ale verím, že veľa áut ubudne, najmä domáci tu parkujú autá týždne bez pohnutia.

11.04.2019 | Jaroslav Raztocny

pan Piater, nesirte paniku a skuste vyratat, kolko po novom zaplatite na parkovnom a o kolko budete chciet teda navysit Vase sluzby mestskym castiam rocne. Potom to vydelte poctom obyvatelov v tych castiach a ukazte nam taketo navysenie cez jednotkovu cenu na jedneho obyvatela rocne.
Alebo si myslite, ze Vam v Mnichove budu platit viac, pretoze ste zaparkoval a zaplatil za parkovne? Btw v Munich modrej zone 0,5€ za 12minut, max. na 2hod v case od 8:00 do 19:00hod. Preparkovat vobec nie je sranda. Po 19:00hod 0,2€ za 12min, vtedy uz do rana 8:00hod. Ak nie je modra zona oznacena, tak nezaparkujete.
Plakat vedia vsetci, ale najst riesenie je uz cosi ine.

11.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Preco to delit poctom obyvatelov?
Preda 5ks tovaru/sluzieb, a musi to premietnut do tych 5ks.

(Alebo 5000ks, 50.000ks...)

Delit to poctom obyvatelov je bud nevedomostou, alebo cielenym zavadzanim.

11.04.2019 | Jaroslav Raztocny

precitajte si zadanie:
Nakoniec moje parkovanie zaplatia obyvatelia mesta cez svoje dane.
Potom si precitajte Vas prispevok. A ak ani potom nebudete rozumiet, tak Vam zelam pekny vecer.

15.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Jeden konkretny obcan zaplati 0.01centu naviac, ale to nic nemeni, ze toner do tlaciarne bude mestsku kasu stat 5eur za toner a 5 za parkovanie. Cize napriklad na tomto mojom blbom priklade double.
Ak by sme sli Vasou logikou, tak je fuk, ze na tuneli Visnove sa rozkradne 5milionov eur, lebo je to len euro na slovaka a to je predsa jedna kava.

11.04.2019 | bozsky

Niekde som videl krasne video, kde sa 5 ludia dohodli, vzdy po cca 2 hodinach zisli dole, prvy vyparkoval, nacuval a ostatni 4 si posunuli auta o 1 miesto dopredu, aby on mohol parkovat ako posledny :-D

12.04.2019 | Martinoid

Ide o dve hodiny parkovania v zone, nie na mieste!

11.04.2019 | mirrmurr

Tak neviem, čím všetkým obchodujete, ale keď nemáte monopol prípadne neposkytuje nejaké výnimočné služby, ľahko sa môže stať, že mestská časť si najme niekoho lacnejšieho a potom do Bratislavy ani nebudete musieť dochádzať.

12.04.2019 | Roman Piater

Pri našich službách cena nie je prvoradá, je nás málo, čo poskytujeme podobné služby. Na margo vašich nárekov, ja ako podnikateľ si predsa musím zvýšené náklady premietnuť do ceny? Vy robíte zadarmo??? Všetky subjekty pôjdu cenovo vyššie, každý si zvýšené náklady premietne do ceny. To je vedľajší efekt týchto opatrení.

11.04.2019 | Darija

Parkovaciu politiku treba zaviesť celoplošne a bez debaty.

12.04.2019 | citatelTrendu

Presne tak, celoplošne. Ešte pripomienka: postupne by sa mali chodníky prerábať na užšie s tými zálivmi (alebo ako sa to volá) kde b ude určený priestor na pakrovanie vozidiel. Tak ako je to v celej Viedni, postupne tak robia v Starom Meste.
https://www.stareme...

15.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Ano, suhlas. Od Ciernej nad Tisou po Malacky!

11.04.2019 | peterval

Že neprinesie nič? ani nové parkovacie miesta, ani metro do BA, ani lepšiu dopravu, ani garanciu že vôbec sa bude dať zaparkovať v noci na sídlisku? Ale prinesie, vynásobené počtom áut v BA stámilióny eur do vreciek Valovi, progresívnemu slovensku a sponzorom, ktorí Valla nanominovali. A to ide. O občana nie. Pretože súdny človek by predsa nechcel, aby ludia platili za to, že musím ísť navštíviť chorých rodičov, ísť pre deti, či iné povinnosti 2 eura za hodinu, napriek tomu, že už platím miestne dane. Ako vidno, Vallo sa vyfarbil, typický socialista, zvyšovať dane áno, dat za ne niečo nazad, to nie. Pretože vybrazé dane sa prerozdeluju, po socialisticky, svojim.

11.04.2019 | peterval

Dovolím si copy jedného bratislavčana:

Súhlasím, opatrenie v tomto podaní nič nerieši. Len naplnenie mestskej pokladnice a zdratie ľudí. Naša rodina tu žije generácie a nie len prostredníctvom daní sme budovali toto mesto. Žili tu naši rodičia, my a dnes naše deti. Keby som nemal garážové státie, nemám kde pred vlastným domom parkovať. Na parkoviskách je minimálne 30% aut so značkami mimo BA a BL. Aj to som možno napísal málo. Poplatky je treba zaviesť pre obyvateľov, ktorí sem dochádzajú, pracujú tu alebo len prebývajú bez TP - takýchto dane odchádzajú do miesta ich trvalého bydliska. Pre naše mesto nerobia zhola nič. Je to čista diskriminácia voči nám, ktorí sme do tohto mesta celý život investovali. Toto by si mali prioritne zodpovední uvedomiť. suma sumárum, kúpil som si drahé garážové parkovanie v dome, platím si drahé garážové parkovanie vo firme a ešte budem platiť za to, že vlastním auto. Pritom kamkoľvek prídem, do inej časti BA, nebudem mať stále kde parkovať, ale budem platiť. Klasické Slovenské riešenie, zhrabnúť peniaze a žiadna pridaná hodnota pre obyvateľa.

11.04.2019 | Darija

Asi tak.

12.04.2019 | Martinoid

To bude invalid, ked ma auto namiesto noh. A invalidi nebudu za kartu platit.

14.04.2019 | Scotti

Kazdy bez TP v Ba ked zaparkuje vo štvrti z regulaciou zaplati za kazdu hodinu parkovania (kedy plati regulacia lebo nie všade bude platit 24h) t.j zaplatí ovela viac ako obcan s TP v BA. Co je v rozpore s príspevkom ktorý citujete.
Obcan co parkuje v garazi nemusí platit nic ale pokial chce 100h parkovania vo svojej stvrti pre navsetvu a pod a zaroven 2 hod parkovania mimo svojej stvrti gratis. moze zaplatit 10eur. Co je v rozpore s príspevkom ktorý citujete.
Miesto na ktorom parkujeme autá na ulici je majektom mesta alebo ho v sprave takze ma pravo a ja si myslim ze aj povinnost si pytat penmiaze od tych ktorý tento majetok vyuzivaju vo svoj prospech, teda od tých ktorí si tam odlozia svoje auto. Pokail by som si tam umiestnil Maringotku a zacal tam bývať bolo by to vporiadku? Aky je rozdiel medzi parkovaním auta a zabratim priestoru na byvanie (hoci na 4 kolesach)?

12.04.2019 | Jaroslav Raztocny

ked si tak citam prispevky niektorych diskuterov, tak mam pocit, ze tu mame samych Elonov Muskov a pod, ktory do tohto mesta celozivotne investovali a odmietaju stracat “virtualne istoty”. Ich predstava, ze mesto ma nekonecne zdroje na cokolvek, co je hlavne spojene s prijemnejsim byvanim je len potvrdenim toho, co uz dlho tvrdim - 80% ludi sa len vezie a myslia len na seba “ja, ja, ja jenom ja” - ako spievali Olympici. Mesto za poslednych 30 rokov vyrastlo extremne rychlo a to hlavne vdaka nekoncepcnej politike “urbanistov” zo sociku, ktory pretrval az do dnes. Vlastnictvo auta nie je ustavou garantovany pozitok. S vlastnictvom auta mnoho ludi nerata (a zjavne aj odmieta ratat) s nakladmi, a to nie len v podobe PHM, ale aj s pouzivanim priestoru na parkovanie. A tak vsetci vychytralkovia zacali parkovat kade, tade. Bez ohladu, ci su CPckari alebo domaci. Preto musela byt vytvorena regulacia.
Ak vlastnite auto - a je Vam vela zaplatit 49€ rocne za jeho existenciu v meste Vasho trvaleho pobytu, tak by ste mali zvazovat jeho predaj. Jedna sa o 4€ mesacne = 1€ tyzden. Ak je toto pre Vas existencna hrozba, tak to potom isto chodte radsej peso, lebo pri cene PHM Vam to zhltne aut za tretou zakrutou.
Obdobne je to s “pravom” zaparkovat kdekolvek a najlepsie zdarma.

12.04.2019 | sammy_dlx

Mili diskuteri, ste banda darmozracov, aby z vas neubudlo kvoli tym 50 euram a odteraz castejsim jazdam autobusom ;-)
Aj ten verejny priestor nieco stoji. Zjavne ho je nedostatok. Ak chcete zaberat verejny priestor, TAK SI HO ZAPLATTE. Vase auta zaberaju plochu, je vas prilis vela, takze jediny sposob je trochu vas preriedit. Minule sa manzelka nevedela s kocikom dostat do obchodu, pretoze nejaki 2 dobraci zapratali chodnik, takze to musela obchadzat po ceste. Ak parkovacia politika toto trochu obmedzi, som vsetkymi 10timi za.
A budte radi, ze nebyvate v Hong Kongu alebo Singapure, tam by sa vam o aute mohlo snivat. Bratislava je v tomto smere aj po zavedeni parkovacej politiky luxusne velkorysa. V SG alebo HK platis clo na auto, licenciu na prevadzku auta radovo vo vyssich tis. dolarov / nizsich desattisicov a bez toho aby si vlastnil parkovacie miesto ti auto ani nedovolia kupit (radovo desiatky tisic dolarov!).
Parkovaciu politiku plne podporujem!

12.04.2019 | Bertil

Súhlas.

12.04.2019 | Falco

Dalsi chrobak truhlik. Ale hodit vsetko do jedneho vreca a en block dehonestovat je prejavom urcitej mentalnej tuposti.

13.04.2019 | peterval

re sammy .. s prepáčením, ste sa s zrazil s niečím? Tu nejde o tých 49 eur ročne, ale o násobky, stovky ba aj tisícky eur, ktoré budem platiť ak budem dochádzať k chorému rodičovi tak ak to robím teraz. A paltiť 2 eur za hodinu. A čo sa týka Vášho argumentu Singapurom.. Singapur nielenže má lepšiu dopravu ako BA, ale priemerný plat v Singapure je cca 6000 dolárov mesačne. V Ba máte spústu ludí, ktorí dostávajú 600 -800 eur a musia z toho ešte aj sa starť o rodičov Vallo navyše za vybraté miliony eur nejde nič riešiť, iba kozmetické upravy zástavok dpmb a podobne. Celý návrh Valla a jeho postkomunisrického Progresívneh Slovenska je iba o amorálnom vytiahnutí milionov eur z vreciek občana. Pokial by Valllo chcel niečo riešiť, to by sa dalo efektívnym zdanením tých čo maju viac aut a tých čo nemaju pobyt v BA. Ale doslova vypalovat bratislavcanom tým, že budu platit ak prejdu autom z devinskej do dubravky za lekarom alebo az rodinou,, to je na psychiatra, pre Valla

14.04.2019 | Scotti

Ako ste prišli na 100 až tisícky Eur kvôly dochádzaniu k chorému rodičovi ako to robíte doteraz? Ak váš rodič ma trvalý pobyt v BA môže vam dať 150h parkovania zadarmo v zmysle članku. Možete za ním jazdiť MHD - viem niektoré lokality sú ťažko dostupné (sám v takej lokalite žijem) , takže táto rada nemusí byť pre vás vhodná.
Z vlastnej skúsenosti viem, že sa to dá, v rodine máme taký istý prípad a už teraz dochádzame sa starať MHD.
BTW.pred 25 rokmi 85% bratislavčanov chodilo MHD takže sme len zleniveli.
Ked prejdes niekam vramci BA mas 2hod zadara. co vacsinu casu tým pokryjes a na rozdiel od súčastného stvu možno najdes aj blizsie miesto k lekarovi ako teraz.
A dalej regulacia nebude platit celoplosne cize sa mozno vobec nedotkne DnV a Dubravky zaroven nebude platit 24 hod na vacsine miest kde predpokladam bude regulacia iba v case 17:00-7:00 cize nie v case ked chodis k doktorovi.

12.04.2019 | gladius70

Tieto argumenty, že 4 EUR mesačne, alebo 50 EUR ročne nie sú veľa, považujem za taký prejav boľševizmu. Akurát zabudli, že aj Marx tvrdí, že "hodnoty sa tvoria prácou rúk" a nie vypaľovaním. Celá táto politika je iba o tom, ako nahnať peniaze do rozpočtu mesta a ja ako Bratislavčan z toho nebudem mať nič, len viac šikany. Podotýkam, že vlastním dve garáže a svojimi autami nezaberám, žiaden verejný priestor a daň za garáž už teraz nie je v malej výške.
Ako ďalší krok vidím argumenty, že naše dane z nehnuteľností sú voči Singapúru, alebo USA veľmi nízke a treba ich zvýšiť niekoľkonásobne. Veď kto má na byt za 100 000, alebo 200 000 EUR, tak bude mať aj na daň z nehnuteľností vo výške 1 000 EUR ročne. Veď je to len 1, resp 0,5% !
Celé zle. Aspoň ľudia uvidia, čo sú progresívci zač. Viac a vyššie dane a potom vyšší počet úradníkov, mestských policajtov a pod.
Človek nemusí byť znalec dopravy, aby vedel, že bez nosného koľajového dopravného systému sa nevyrieši nič. A môžeme to nazvať ako chceme, t.j. nadzemka, podzemka, kombi, ľahké metro ......

14.04.2019 | Scotti

Kedy si isiel naposledy elektrickou? podla mna je dost rýchla a iba o kusok pomalsia ako kolajový nosný systém.
Mestu by prospelo keby vedelo na MHD a prímeskú dopravu ovela viac vyuziť existujuce kolaje v sprave ZSR. O to sa Mesto snaži ale bohuzial vladny zastupitelia SR to neriesia dostatocne rýchlo.

16.04.2019 | Jozko Ferko

absolútny súhlas. Ide iba o obyčajné zvyšovanie daní. Porovnávať Hong Kong a Bratislavu to nepotrebuje komentár.Za parkovanie v Bratislave sú zodpovední všetci starostovia, ktorí tu doteraz boli a vydávali pre developerov stavebné povolenia .Žiadne parkovacie miesta ale za to majú plné vrecká peňazí...a politickú zodpovednosť...Progresívne slovensko je skupina ľavičiarskych boľševikov a bude to ešte horšie.

12.04.2019 | Lukocko

Ked v byte mame traja TP. A ja si budem kartu vybavovat ako posledny, budem platit 500 Eur, lebo ma predbehli? :-O

13.04.2019 | peterval

A Vallovi pre jeho mecenasov nebudu stacit vybrate desatmiliony eur z vypalneho za auta... neviem co povedia ludia, ked tento neokomunista aj s jeho socialistickým progresivnym slovenskom naseka rapidne dalsie dvojnasobne zvysenie dani z nehnutelnosti pre kazdeho bratislavcana. To totiz ohlasoval uz pre zvolenim. Hlas mu dali vacsinou tipujem ti, co si ani neprecitalil ako ide odrat obyvatelov ba.
Takze
Valovina cislo 1) Vybrat niekolko desiatok milionov eur dvojnasobnym zdanenim aut bez toho, aby vzniklo viac parkovacich miest alebo sa nejako efektvne zacala riesit doprava
Valovina cislo 2) 100% zvysenie dane z nehnutelnosti
Valovinu cislo 3 si ani nedomyslam.. este budeme na zlodeja Fica spominat v dobrom, pokial Progresivne Slovensko zacne vypalovat obcanov takým tempom, ako to zacal Vallo v Bratislave

14.04.2019 | bozsky

btw pamatajte, ze Vallo je ako projektant oligarchov priamo zodpovedny za stav parkovania v BA.