Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

5 hlavných trendov v komerčných nehnuteľnostiach v roku 2015

29.12.2015 | Daniel Suchý

Diskusia (5 reakcií) Pravidlá diskusie

29.12.2015 | mba

Retailove projekty chcu tazit z dopravnych uzlov, a nie naopak. Twin City stavia svoju viziu uspechu o.i. na cestujucich z autobusovej stanice, co je podla mna nespravny odhad: je ich na NC malo a su malo solventni. Twin City budu komercny prepadak, pretoze BA uz je preplnena NC (dokazom su trvalo neuspesne Bory)

Ak pan Nesrovnal chce byt uspesnym primatorom, mal by co najskor zacat riesit s BSK, MC i vladou dopravny uzol (regio) zeleznice, primestskej autobusovej dopravy a MHD. Z akt. dispozicie mesta idealne asi na Trnavskom myte, ktore azda ako jedine by tuto funkciu dokazalo splnit: ma Filialku, priestor, velku dopravnu krizovatku, mhd uzol s elektrickami blizko centra...

Aj ked HB kupil BA Sadku najma kvoli developmentu na Nivach, Nesrovnal by sa nemal bat vytvorit zmysluplnu a dlhodobo potencialnu vec. Hl. autobusova stanica na Nivach nema velke racio. Okrem toho, ze stanicu chce HB "vyuzit" vo svojom projekte Twiin City.

Vo Viedni obe stanice budovali statne zeleznice, v spolupraci s mestom a dopravnym podnikom mesta, NC vlastnia rakuske zeleznice a NC im iba spravuje profi firma v odbore - ECE...

Preco aj BA nemoze robit veci zmysluplne a ucelne?! To su naozaj vsetci v BA uz tak skorumpovani, vydieratelni a neschopni?! Alebo zeby Nesrovnal prekvapil? Podla doterajsich jeho krokov tomu prilis neverim...

03.01.2016 | shaggy

Prečo by preboha mala niečo Bratislava stavať svojpomocne? Tam by si zažil tú korupciu a neschopnosť. Ak bude nákupné centrum v novej autobusovej stanici prepadák, tak na tom bude stratový iba súkromný investor. Takto by to išlo z vrecák všetkých. Máš ty osobne na tom nejaký záujem, aby sa tieto obchody platili z verejných peňazí?

05.01.2016 | mba

To nie je o vlastnom, ale o verejnom zaujme.

Myslis si, ze vo Viedni obe stanice stavali podla SC zo sukromnych penazi? NIE!

Mali viziu, statne zeleznice s dalsimi subjektami si to naprojektovali podla seba a dopravnych potrieb mesta a ECE do toho az potom podla sutaznych podmienok OBB zakreslila obchody, ktore generuju prijem pre statne zeleznice.

Slovenska HB verzia? Hb potrebuje zarobit na SC a pozemkoch, tak od mesta pod cenu kupi Marianum a pod., predtym sprivatizuje SAD BA cez FNM, pripravi SC a do toho napasuje stanicu tak, aby ludia museli chodit okol ich (neobsadenych) obchodov...

Co tam po nejakej priamej navaznosti stanice na mhd, vlaky, rychle vertikalne prepojenia medzi jednotlivymi druhmi dopravy...?

Hlavne, ze HB zarobi, stanica k tomu posluzi, projekt preda anonymnemu fondu a Slovakom zostane pre kazdodenny zivot stanica v NC, ktore bude mat problem zaplnit svojich 70.000 m2. Slovaci budu opat nadavat na dalsiu skvostnu stanicu s poloprazdnym SC v meste, pricom si povzdychnu nad tym, aku peknu ju maju vo Viedni, z ktorej profituje OBB...

05.01.2016 | shaggy

Čo je to verejný záujem?
V mene verejného záujmu sa vyvražďovalo, kradlo a nikdy to nebol záujem všetkých, vždy za tým bol niekoho vlastný záujem.
Preto sa ešte raz pýtam - čo by si mal ty z toho, že by sa to stavalo z mestských peňazí?

Mne je úplne jedno, z akých peňazí sa to stavalo vo Viedni. Našťastie nepatrím k týmto obmedzeným socialistom, preto sa o to nemusím zaujímať. Ale nesúhlasím, aby moje dane išli na niekoho zábavky len preto, že nejaký "mba" si myslí, že jeho záujem je nadradený mojim záujmom.
Ak chceš vlastniť nákupné centrum, kúp si akcie nejakej firmy, ktorá ich vlastní.

08.01.2016 | espe

Celý "geniálny" nápad s Filiálkou a dotiahnutím vlakovej dopravy na Trnavské mýto bol akurát spôsob ako zopakovať problémy s hlučnou a nebezpečnou masovou dopravou prímestských ľudí do širšieho centra Bratislavy z minulosti (kedy tu vlaky jazdili, ale predovšetkým nákladné). A samozrejme spôsob ako financovať obrí projekt, z ktorého sa tak dobre kradne "realizátorom" stavby. Všetky trendy dnešnej dopravy hovoria, že masové, hlučné a koncentrované dopravné uzly majú byť na okraji miest (nie na okraji starého mesta v oblasti s hustou dopravnou obslužnosťou a bytmi), odkiaľ má mesto organizovať pohodlnú dopravu do mestských štvrtí - ideálne rýchloelektričkami! To isté v bledomodrom platí pre automobilovú dopravu cca. 350 tisíc ľudí denne dochádzajúcich do BA, majú parkovať na parkoviskách na okrajoch mesta typu P+R a napojiť sa na MHD do mesta., aj keď im to je menej pohodlné. V meste nebývajú, musia sa prispôsobiť potrebám jeho obyvateľov, nie naopak.