Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Aupark sa chce rozšíriť, mesto žiada o povolenia

04.01.2017 | Tomáš Vašuta | © 2017 News and Media Holding

Zdá sa, že Bratislavu čaká v najbližších rokoch veľký súboj nákupných centier. Po tom, čo svoje plány odkryla Eurovea či chystané centrum Nivy sa k slovu hlási aj Aupark. Práve druhé najstaršie nákupné centrum v Bratislave potichu pripravuje rozšírenie.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 21

V apríli minulého roka spoločnosť JLL Slovensko vypočítala, že v našom hlavnom meste vychádza na tisíc obyvateľov 736 štvorcových metrov plochy moderných nákupných centier, čo je najviac spomedzi všetkých metropol strednej a východnej Európy. A tieto čísla sa v ďalších rokoch ešte viac nafúknu.

Koncom novembra oznámil HB Reavis, že získal územné rozhodnutie na výstavbu Stanice Nivy. Projekt, ktorý spojí obchodné priestory s autobusovou stanicou, chce ponúknuť 70-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy. Ani nie týždeň po ňom kontrovala aj neďaleká Eurovea, ktorá oznámila rozšírenie prenajímateľnej plochy o ďalších 25-tisíc štvorcových metrov.

Plány však posúva bližšie k realizácii aj ďalšie bratislavské nákupné centrum. Petržalský Aupark žiada mestskú časť o územné rozhodnutie. Jeho cieľom je rozšíriť nákupné plochy na Einsteinovej ulici. „Navrhovaný obchodný dom je ako samostatne stojaci objekt, ktorý obsahuje 85 parkovacích miest na úrovni 1. podzemného podlažia a na 1. až 3. nadzemnom podlaží bude slúžiť pre obchodné účely,“ píše sa v dokumentoch, ktorý úradom predložila spoločnosť UR P6.

Za firmou stoja podľa obchodného registra ako spoločníci spoločnosti Aupark a Unibail Rodamco. Podľa dokumentov má byť objekt „napojený na nadradený komunikačný systém cez vnútorný komunikačný systém končiaci okružnou križovatkou na Einsteinovej ulici.“ Ďalšie informácie ako veľkosť nákupnej plochy či umiestnenie sa zo žiadosti nedozviete, keďže nie je zverejnená.

Neprehliadnite

TREND Reality žiadali sprístupniť žiadosť o územné rozhodnutie, nepochodili však. „Stavebný úrad musí návrh spolu s dokumentmi a projektovou dokumentáciou preskúmať, vyhodnotiť a posúdiť. Na základe týchto skutočností určí okruh účastníkov konania a okruh dotknutých orgánov. Až na základe oznámenia o začatí územného konania môžu len účastníci a dotknuté orgány nahliadnuť do spisu a spisového materiálu, robiť si z neho odpisy a kópie,“ písalo sa v odpovedi zo strany mestskej časti Petržalka. Vedenie investora na otázky TREND Reality nechcelo reagovať.

Aupark otvorili v roku 2001, keď ponúkol 44-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy. Už štyri roky po otvorení sa rozširoval. Druhá fáza, ktorú otvorili v auguste 2007, priniesla nákupnému centru ďalších 15-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy. Dnes je na druhom mieste v rebríčku najväčších nákupných centier v Bratislave.

Po zmenách, ktoré ohlásila Eurovea a otvorení Nív by však Aupark klesol až na štvrtú pozíciu. Aj to mohol byť jeden z motívov expanzie nákupného centra. Najväčším nákupným centrom na Slovensku je Avion Shopping Park, ktorý vrátane predajne Ikea ponúka 103-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 21

Tagy Aupark, Eurovea, Petržalka