Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Autobusová stanica sa blíži k realizácii

07.12.2012 | Ľuboš Mistrík

Diskusia (9 reakcií) Pravidlá diskusie

08.12.2012 | prasse

Tieto 2 vety nejdu logicky dokopy:

"Bude vyhovovať vyšším nárokom na kvalitu dopravy a zvýšenie komfortu cestujúcich"

a

"Prízemie bude určené pre parkovanie autobusov, ... nástupištia a zázemie pre cestujúcich bude až na prvom poschodí"

Ci po novom sa bude nastupovat do autobusov cez strechu? Myslel som, ze maju viac rozumu ako komunisti, ktori spravili ten nezmysel, co je na Nivach teraz, a to ze cestujuci musia najprv vyjst na prve poschodie, prejst dlhu chodbu a potom znova zist dole, aby nastupili do autobusu.

Ale aspon budeme mat nejake prvenstvo na svete - budeme asi jedine miesto na Zemi, kde autobusy aj cestujuci budu musiet ist na 1. poschodie autobusovej stanice, aby mohli plnit zakladnu ulohu autobusovej stanice. Nie nechat to na prizemi, kde by sa stihlo otocit viac busov aj cestujucich za ten isty cas. Tam totizto podla "logiky" musi byt umyvarka a parkovisko...

08.12.2012 | MIDO

Dobrý postreh - na drvivej väčšine autobusových staníc na svete - napr. pri Victoria Station v Londýne, autobusová stanica v Prahe na Florenci alebo v slovinskom Maribore, čo ma len tak letmo napadá, cestujúci nemusí prekonávať výškový rozdiel a nastupuje na prirodzenej úrovni terénu, len v Bratislave je to inak.

To môže napadnúť len slovenského architekta...

A výsledok?

Návštevníci, pasažieri, či náhodní homelessáci to nerešpektujú a pobehujú kade - tade. Pokiaľ možno čo najkratšie na žiadané nástupište. Stačí niekedy prísť na Mlýnske Nivy. No hrôza.

08.12.2012 | citatelTrendu

S tým nástupišťom na 1.poschodí to zarazilo aj mňa. Tak celosvetový trend je bezbariérovosť, len u nás ideme cestujúcich hnať hore a dole schodmi (eskalátory bývajú často poruchové). Logika a verejný záujem zostali ako vždy, bokom. Mimochodm, načo je až 5 podlažná budova určená pre zázemie? Nie je to prehnané?

08.12.2012 | ulicnik24

to ze bude nastupiste na poschodi, neznaci ze nebude urovnove. Na poschodie urcite pojdu eskalatory a tam kludne moze byt urovnove statie kde prejdete bez pouzitia schodov az k autobusu.

08.12.2012 | DarkSkullBlack

1.tak si vezmi kocik s dietatom, tasku,
alebo
2.sadni si do vozicka a skus si to,
alebo
3.zviaz si nohy, vezmi si barly

a ked to budes robit min. 5 dni, 2x denne, tak mozno pochopis o com pisu vyssie... a mozno to poschopi aj HB Reavis

09.12.2012 | ulicnik24

vzhladom na to ze to bude novinka predpokladam ze tam bude zabezpeceny pristup aj pre imobilnych, ale nikto tu este nevidel realitu ale vsetci uz mudruju.

09.12.2012 | MIDO

Autobusmi dnes cestujú okrem študentov hlavne dôchodcovia.

Milý "uličník24", neviem či máš rodičov, ale vidieť štatisticky priemerného slovenského dôchodcu či dôchodkyňu po sedemdesiatke s miernou nadváhou, so zničenými kĺbmi, na akomkoľvek eskalátore alebo na pohyblivom chodníku na letisku, tak mne osobne stúpa krvný tlak, ako kto a kam dopadne...

Uznávam, diaľkové autobusy nemôžu byť asi úplne nízkopodlažné, ako mestské, ktoré sa ešte aj nakláňajú, i keď tie poschodové vlastne čiastočne sú, ale predsa len by pri verejnom posudzovaní stavby sa mohli brať do úvahy aj tieto otázky, či nie?

09.12.2012 | Orc

Hehe

Podla mna by mali ist ludia az na 2 poschodie. Na prvom budu luxusne obchody, cez ktore bude treba prejst aby sa dostali k eskelatorom na 2he

10.12.2012 | Ľuboš Mistrík

V Prahe na Hlavnim nadrazi je to riesene rovnako, su tam dlhe eskalatory ako pre nakupne voziky a neviem o tom, ze by s tym mal niekto problem...