Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Biznis centrum v Trnave

18.06.2007, 12:34 | Stanislava Luppová

V krajskom meste začali s výstavbou najväčšej kancelárskej budovy.

  • Tlačiť
  • 0

Bratislavská spoločnosť Karavela, a.s. stavia v Trnave prvé biznis centrum v kraji. Názov budúceho komplexu bude Business Center Trnava. Firma je súčasťou developerskej skupiny Vencorp.

Komplex Karavela, pozostávajúci z troch častí bude určený na prenájom administratívnych priestorov. Okrem kancelárií v ňom nájdu miesto aj obchody, reštaurácie, wellness či ubytovanie.

Areál vznikne neďaleko frekventovanej križovatky Clementisovej, Veternej, Bučianskej a Piešťanskej ulice vo východnej časti mesta. Neďaleko budúceho objektu sa nachádzajú viaceré predajne maloobchodných a diskontných reťazcov, ako napríklad nákupné centrum Tesco alebo Arkádia.

karavela.jpg

S výstavbou sa začalo v máji 2007, kolaudácia je naplánovaná najneskôr na január 2009.Predpokladané náklady dosiahnu približne pol miliardy korún. Biznis centrum s celkovou zastavanou plochou pozemku takmer 3-tisíc m2 a úžitkovou plochou bezmála 25-tisíc m2 sa bude skladať z troch objektov zoradených vedľa seba. Vyrastú do výšky štyroch, šiestich a siedmich podlaží. Medzi dvoma vyššími objektmi postavia aj kongresovú sálu pre 200 až 400 návštevníkov.

Pri najvyššom sedempodlažnom objekte bude presklené prízemie vysunuté dopredu, naopak dve najvyššie poschodia budú ustúpené, čo umožní vznik terás porastených zeleňou. Pod dvoma vyššími objektmi budú po dve podzemné podlažia, v ktorých môže zaparkovať 300 áut. Ďalších tridsať parkovacích miest vznikne na prízemí.

Komplex poskytne priestor najmä pre kancelárske priestory, ale aj reštaurácie, banku, wellness, prechodné ubytovanie a ďalšie. Kancelárie s kapacitou 400 miest sa budú nachádzať na 4. až 6. podlaží vyšších objektov, pričom tie najdrahšie budú podľa investora na najvyšších podlažiach s terasami. Na prechodné ubytovanie sa má využiť 600 m2, kde nájde nocľah 30 až 50 ľudí.

Podľa Petra Humla z Karavely, ktorá centrum developuje sa spoločnosť pôvodne plánovala na projekte aj investične podieľať. Neskôr však reagovali na ponuku žilinskej spoločnosti Prodeal, a.s., ktorá prejavila záujem o investovanie do centra a stala sa tak strategickým investorom projektu. Firma je prepojená so žilinskou Slovenskou investičnou a realitnou spoločnosťou Georga Trabelssieho.

karavela1.jpg

V posledných rokoch sa Trnava stala cieľovou stanicou mnohých zahraničných investorov, medzi inými napríklad automobilky PSA Peugeot-Citroën či elektroniky Samsung. Ekonomický rozvoj prináša potrebu pre vyhovujúce biznis priestory. Preto bude primárnou funkciou centra poskytovanie kancelárií náročnejším klientom.

Firma Karavela sídliaca v Bratislave sa špecializuje na private equity invetície so zameraním na priemyselné odvetvie. Spoločnosť investuje v stavebníctve, ale aj v automobilovom a sklárskom priemysle. Prostredníctvom dcérskych spoločností spravuje aktíva v hodnote miliardy korún a poskytuje zamestnanie pre 1600 ľudí. V oblasti stavebníctva zabezpečuje financie na výstavbu obytných zón – najmä bytových a rodinných domov. V rámci skupiny Vencorp je to napríklad obytná zóna Parnas v Bielom Kostole pri Trnave, či obytný komplex v Rači.

Vizualizácia - Karavela  

Autorka je spolupracovníčka eTRENDu.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)