Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bratislava bude modernizovať Ružinovskú radiálu, pre cyklistov prinesie zmeny

05.11.2019 | TASR

Diskusia (14 reakcií) Pravidlá diskusie

05.11.2019 | PaloK

Priemerka 25km/h je CIELOM? A potom sa cuduju, ze ludia nechcu cestovat tymto vlacikom blavacikom.

05.11.2019 | Thunder

to je bezna priemerna rychlost metra pokial su hustejsie zastavky (Parizske metro ma priemerku 25 km/h a priemernu vzdialenost zastavok 600 metrov), ak chces ist na priemer cez 30 km/h tak to obvykle treba zastavky aspon kilometer od seba, Londyn ma priemerku 33 km/h prikladne.

05.11.2019 | martin33

Autom po meste, pokial idem len po cestach, kde je maximalka 50 km/h, mam podla PP priemer okolo 30 km/h. Cez vikend, ked nie su zapchy a to do uplneho centra autom nejazdim. Cez pracovny den sa na trase Ruzinov-Centrum pozdlz trasy elektricky tych 25 km/h dosiahnut autom neda.

05.11.2019 | piggee

Matematika asi nebola vasa silna stranka, ze?

Iba tak pre zaujimavost: V mestach Köln, Dortmund, Hannover, Stuttgart, Düsseldorf, Essen nie je nikde priemerna rychlost metra vyssia ako 30 km/h. Iba Bochum ma tesne cez 30 km/h. Ale zase v Dortmunde je to napr. iba 24,9 km/h.

06.11.2019 | PaloK

Ak pod matematikou myslíte malú násobilku, tak veru nie. Nikdy mi nešla. Našťastie sa štátnice nerobia z malej násobilky.

Priemerku 25km/h mám NA BICYKLI, do práce aj z práce. Na to nepotrebujem X-tonovú smradľavú, pomalú, prekúrenú kovovú škatuľu.

06.11.2019 | martin33

Ak by bicyklom isli vsetci co sa vezu v tej elektricke, tak by na cyklotrasach vznikali take zapchy, ze viac ako 10 km/h by sa ist nedalo. Elektricka je totiz HROMADNA doprava, kym bicykel je forma INDIVIDUALNEJ dopravy (ktora nedokaze pri konstatnej infrastrukture prepravit tolko cestujucich ako ta hromadna).

06.11.2019 | PaloK

Choď sa pozrieť do Fínska, kde majú v porovnaní s BA velmi slabú MHD a bicyklom tam efektívne cestuje násobne viac ľudí ako tu.

06.11.2019 | PaloK

@martin33. Problém je v tom,ze Tu v skutočnosti žiadne cyklotrasy nie sú. Ani odvaha na ich vybudovanie.

Len plne huby reči o cyklotrasách, a natiahnuté dlane putajuce eurofondy na 1km úzkeho cyklochodníka za 1M €.

05.11.2019 | zakaznik

Rýchlosť sa dá zvýšiť okrem iného aj širšími nástupišťami. V Bratislave električky musia brzdiť skôr než prídu k zastávke, lebo cestujúci stoja príliš blízko nástupnej hrany.

05.11.2019 | shaggy

Aj keby boli kilometrové nástupištia, ľudia by stáli hneď pri koľajniciach.

06.11.2019 | Martinoid

To az teraz idu robit projek. dokumentaciu na trat v petrzalke? CO tam robili doteraz?!
Inac nechapem preco na radialach nedaju 60ku.

06.11.2019 | piggee

Zaujimave, ze niektorych jedincov naucili pisat, ale citat sa nikdy nenaucili.Nedokazu precitat, ze sa jedna o Ruzinov a nie o maximalku, ale priemerku.

06.11.2019 | Martinoid

Pekne si sa strapnil:
Taktiež aj na zámer predĺženia električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor, a to na projektovú dokumentáciu a inžiniersku činnosť.
trať projektovať na rýchlosť 50 kilometrov za hodinu,

08.11.2019 | romancek

By ma zaujímalo, či zadávatelia mysleli aj na vybudovanie odbočky na plánovanú trasu cez Košickú, aby sa už hotový projekt znovu nemusel kvôli tomu prepracovávať (a teda aj dvakrát platiť) ako je už na Slovensku zvykom.