Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bratislava mala mať novú dominantu, nakoniec zostane len na papieri

31.01.2018, 10:13 | Tomáš Vašuta | © 2018 News and Media Holding

Veľké nákupné centrum s presklenou strechou, niekoľko výškových budov či moderný multifunkčný komplex. Tak vyzerali návrhy architektov, ktorí riešili územie okolo Kamenného námestia. Veľkolepé plány, s ktorými prichádzal developer Lordship, však nakoniec zostanú len na papieri.

  • Tlačiť
  • 0

Keď v roku 2006 prezentoval Lordship svoje plány na prestavbu Kamenného námestia a hotela Kyjev, mnohých zaskočila veľkosť investície aj odvážne plány developera. Spoločnosť hovorila o investícii vo výške piatich miliárd slovenských korún. Projekt s pracovným názvom Centre Plaza počítal s  variantom výstavby dvoch hotelov, polyfunkčnej budovy a novej budovy obchodného domu Tesco.

Strešná kupola

Celý komplex malo obsluhovať parkovisko pre 2 000 áut a jednou z dominánt mali byť dve pešie promenády prekryté veľkou sklenenou guľou. „Pod zastrešujúcou kupolou plánuje spoločnosť zriadiť veľkú skleníkovú záhradu s výhľadom na dominanty Bratislavy. Bude tu záhrada so zeleňou a útulné miesta, kde si budú môcť ľudia posedieť,“ vykresľoval v roku 2006 PR manažér spoločnosti Lordship Ľuboš Jurík.

Návrhy vtedy len opisoval, aj keď uviedol, že existuje štyri alebo päť architektonických alternatív. Na verejnosť sa dostávajú alternatívne koncepty riešenia územia až dnes. Lordship pre verejnosť odkryl štúdie od architektonických štúdii Burrows Cave, Chapman Taylor či BDP Architects.

Neprehliadnite

Ako je dnes známe, ani jeden z nich nebol realizovaný. Lordship síce v roku 2006 predpokladal, že projekt môže byť hotový už o tri roky neskôr, nakoniec sa tak nestalo ani po 12 rokoch. Snahy o premenu celého územia sa navyše developer vzdal.

Nové návrhy

Dôvodom nebola len kríza či neúspech pri zmene územného plánu, ale aj komplikované vlastnícke vzťahy. Pozemky totiž nevlastní len samotný Lordship, ale aj mesto či Tesco Stores SR. Developer dnes po rokoch prieťahov a odkladania avizuje, že sa pustí do prestavby hotela Kyjev.

Projekt s rozpočtom 80 až 100 miliónov eur počíta okrem prestavby výškovej budovy aj so stavbou kancelárskej budovy, nového námestia i podzemného parkoviska pre asi 500 automobilov. Aktuálne plány hovoria o tom, že projekt by sa mohol začať realizovať už budúci rok.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Kamenné námestie, Lordship

Diskusia (0 reakcií)