Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Centrál otvára, čaká 25-tisíc ľudí denne

17.10.2012, 14:20 | Jana Hambálková | © 2012 News and Media Holding

V novembri sa pridá bazén, na budúci rok lekári a hotel

  • Tlačiť
  • 1

Na Trnavskom Mýte v Bratislave zajtra otvára nové nákupné centrum. Centrál očakáva, že denne priláka 20- až 25-tisíc ľudí. Pre nakupujúcich je k dispozícii na 36-tisíc štvorcových metroch a štyroch podlažiach 150 obchodov, reštaurácií a kaviarní.

Súčasťou komplexu je fitnescentrum s wellness zónou, saunami a plaveckým 25-metrovým bazénom a piatimi dráhami, ktoré otvorí zhruba v polovici novembra tohto roka. Vo februári by malo na 4-tisíc m2 spustiť prevádzku súkromné medicínske centrum ProCare. Mesiac na to je naplánované otvorenie štvorhviezdičkového hotela. Administratívna časť, ktorú celú zaplnil operátor Orange, je v prevádzke už niekoľko týždňov.

Na troch podlažiach je parkovisko pre 1 385 áut. Pre nakupujúcich sú vyhradené dve podlažia, každé po 450 miest, ostatné sú určené pre administratívu a hotel. Parkovacia politika Centrálu je podobná ako v konkurenčnom Poluse či Eurovea. Prvé tri hodiny v týždni sú zdarma, potom sa platí. Cez víkend je možné bezplatne parkovať päť hodín.

Priestory nákupného centra sú aktuálne prenajaté na 97 percent. Voľných zostalo posledných do desať predajných miest. So zhruba 90 percentami nájomníkov je pritom zmluva dlhodobá, na desať rokov. Za miesto v centre platia základnú sadzbu závislú od lokality, veľkosti obchodu či typu služby a k tomu percento z obratu.

„Centrál prináša približne tri desiatky značiek, ktoré ešte v Bratislave nemali zastúpenie,“ uviedol Rüdiger Dany z nemeckej spoločnosti ECE, ktorá centrum spravuje. Ide napríklad o značky U.S. Polo, Vagabond, či Marella zo skupiny Max Mara.

Podobne ako konkurencia, aj v Centráli sa budú snažiť zákazníkov prilákať na rozličné akcie ako módne prehliadky, ochutnávky či výstavy. Súčasťou centra sú tri najväčšie banky na trhu, pobočka pošty, mobilných operátorov aj čistiareň.

Celkové náklady projektu dosiahli 200 miliónov eur, návratnosť očakáva investičný riaditeľ developerskej spoločnosti Immocap Group Martin Šramko v priebehu 10 až 12 rokov. Záujem predať polyfunkčné centrum inému investorovi zatiaľ podľa predsedu predstavenstva Immocapu Petra Lukeša v plánoch nie je.

Rovnako sa zatiaľ nepočíta s výstavbou bytov, ktorých malo byť v rámci projektu pôvodne okolo troch stoviek. „Prišla kríza, preto sme sa rozhodli v prvej etape byty nestavať. Ak by bol záujem, bolo by možné ich postaviť, možno by to však bola škoda. Stavali by sa totiž na úkor vonkajšieho parku a ďalších častí,“ dodal P. Lukeš.

Pozrite si fotogalériu zvnútra Centrálu na tomto linku.

Foto - Maňo Štrauch

  • Tlačiť
  • 1