Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Developeri strácali s čakaním trpezlivosť. Bratislava avizuje zásadné zmeny

26.03.2019 | Tomáš Vašuta

Diskusia (34 reakcií) Pravidlá diskusie

26.03.2019 | Uspesny startupista

Vallo team - hviezdy najjasnejsie ! ! !
To vam v trende nie je trapne?

26.03.2019 | Cenek

“Nebudeme uznavat apartmany ako uzemnu vybavenost.
Tak bud apartmany uzemnou vybavenostou podla zakona su, alebo nie su.
Ak nie su, tak nie je o com. Ak vsak su, tak pan Vallo sa pasoval do role ze je nad zakon?

26.03.2019 | al0

...lebo zakony su vzdy napisane dokonalo a neobsahuju ziadne neuplne vymedzenia pojmov ktore potom musi vykladat Ustavny sud

26.03.2019 | Cenek

Zrovna obcianska vybavenost je definivana k obojstrannemu pochopeniu. Takze podla mna stale plati moj prispevok vyssie.

Inak suhlasim.

26.03.2019 | martin33

Kde je definovana obcianska vybavenost ?
Stavebny zakon pozna len "bytove budovy" (najmenej polovica podlahovej plochy urcena na byvanie) a "nebytove budovy" (kam patria aj hotely a ine stavby urcene na kratkodobe ubytovanie).

26.03.2019 | Cenek

Ved prave.
Takze bud sa prehlasi ze apartman = byt (co je podla mna na zalovu voci Valloteamu), alebo sa bude respektovat legislativa a uzemny plan. Inak sa musi zmenit legislativa/uzemny plan. Inej cesty niet.

26.03.2019 | martin33

Striktne povedane by apartman byt skor na urovni hotelu, lebo je urceny na kratkodobe ubytovanie. Predpokladm, ze tak to developeri definovali aj v ziadosti o stavebne povolenie, tak aby suhlasilo s uzemnym planom. Ak by sa apartman zadefinoval ako byt, tak by stavebne povolenie muselo byt zamietnute (a uz postavene stavby zburane) lebo by nebolo v sulade s uzemnym planom.

26.03.2019 | Cenek

Lenze apartman je apartman a nema sluzit na trvale byvanie a je to teda legislativne obcianska vybavenost. Tolko zakon.

Nerobme z toho vacsi holubnik ako to tu uz je, respektujme zakony. A nehrajme sa, ze gruppa vallo je robin hood. Ak treba, zmenme zakony, vyhlasky, uzemne plany, ale fakt sa netvarme, ze nejaka skupina je nadradena zakonom, lebo neviem co.

26.03.2019 | Lukas_Pardubsky

Všetko s čím príde nové vedenie mesta tu z princípu opindáš. Pritom by stačilo si text poriadne prečítať. Lenže to by sa ťažšie pindalo plošne na všetko.

Tu máš odpoveď na otázku, čo s apartmánmi priamo z textu:

"Prípadné neaktuálne nastavenie pomeru bývania a vybavenosti chceme v príslušných lokalitách riešiť miestnou zmenou územného plánu, nie jeho obídením."

26.03.2019 | Andrej_sk

Suhlas. Vallo chce konecne v chlieve, ktory umoznoval korupciu a sluzby len pre vyvolenych, poriadok, ci sa mu to podari uvidime, ale minimalne problem pomenoval a chce ho zmenit.
A je logicke, ze sa tym realitna sekcia Trendu zaobera.
Ale asi to niektorym kole oci. Preco asi?

26.03.2019 | Cenek

Ja mam rad upratovanie chlievov. Len by som bol rad, aby to bolo v zmysle legislativy, nie v zmysle “my sme lepsi, nemusime dodrzat zakon, neuzname apartmany ako obciansku vybavenost.”

Ak to bude v zmysle noveho uzemneho planu, tak tlieskam.

26.03.2019 | Cenek

Ja kaslem na nejake stare a nejake nove vedenie.
Umyslom kazdeho v historii bola zmena uzemneho planu. Tuto psiu povinnost ma aj nove vedenie.
Ak zmeni uzemny plan, tak moze v jeho zmysle konat. Pokial nie je uzemny plan zmeneny, tak musia konat v zmysle stareho.

Cize text nema zniet, ze sa nebudu uznavat apartmany ako obcianska vybavenost, ale ze sa znizi koeficient obcinskej vybavenosti. Niekedy.

A uz to nie je take uderne, ze?

26.03.2019 | olivertwist

zlodejsko je na cca 150 mieste v "rýchlosti" povoľovaní stavieb, t.j. na úrovni zaostalých afrických krajín !!! ... čo sa týka bratislavy tak tam to je absolútna katastrofa, nefunkčný a nejasný ÚPN, chýbajúce zonálne plány, "záväzné stanoviská" magistrátu trvajú roky !, ... stavebné úrady a mestské časti to je korupčný extrakt sám s sebe..... a nič sa to nelepší !?!

26.03.2019 | Hi Ma

No aaale, veď to je "neviditeľná ruka trhu" - vyššia berie, to znamená, že keď podplatíš, vybavíš - máš, ak tak nespravíš - nemáš. To sa volá kapitalizmus.

26.03.2019 | reddington

Nie je pravda.

Aj velke projekty na Nivach trvali roky kym sa poschvalovali. A to J&T,Penta,HBR maju ine financne moznosti ako podplatit.

26.03.2019 | al0

balkansky kapitalizmus

26.03.2019 | rodo

Začať by mohli pravidelnou aktualizáciou územného plánu. A v územnom pláne by sa mali nachádzať reálne veci a nie aby to bola zmes želaní developerov a politicko-mafistických klanov v zastupiteľstve.

26.03.2019 | Thomas9

Keď príde kríza, ktorú tu všetci očakávajú, tak sa prestane veľmi rýchlo prestane stavať, ako naposledy pred 10 rokmi, a máte čas na zmenu UP aj nastavenie pravidiel. Držím palce, aby sa aspoň niečo podarilo a zmenilo k lepšiemu.

26.03.2019 | mudr.lant

Zaujímavé na vyjadrení je "odporúčania k investičným zámerom tak, aby boli projekty kvalitnejšie a rešpektovali verejný záujem. „Od investorov budeme požadovať investície do kvality života, do riešenia dopravy a výziev spojených so zahusťovaním mesta a s budovaním kvalitných verejných priestorov"! Nie je toto náhodou úloha mesta? Nie je toto úloha štátu? Si robia srandu? Načo platíme dane? Načo sa platí poplatok za rozvoj? Toto je len ďalšia forma vydierania a svojvôle magistrátu okorenená hipsterskou rétorikou!
Ďalšia perlička - "platným ÚPN a v rozpore s verejným záujmom" - je UPN platným dokumentom, ktorý reguluje výstavbu? Ak áno, tak tam musí byť obsiahnutý verejný záujem. Ak nie, tak treba povedať, že UPN je zdrap papiera a my (to znamená nové vedenie) budeme určovať kto môže čo a kto nie. A sme tam, kde sme boli!
Nečakajme zmenu, je to len dokonalá PR kampaň s novým obsadením.

26.03.2019 | al0

Ked si investor postavi Slnecnice, snad sa mu nebudeme MY skladat na rozsirenie pristupovych komunikacii aby JEHO klienti netrcali v zapchach. Ked rozsah vystavby sposobi dopravne komplikacie, ocakavam ze ich bude riesit investor vo svojej rezii a nebudeme sa na ne skladat my vsetci z nasich dani. Rovnako ked zaberie zelenu plochu, nestaci ked na chodnik polozi 3 kvetinace.

Je na case aby sa tu prestali stavat len najlacnejsie krabice jedna na druhej len kvoli maximalizacii zisku.

26.03.2019 | reddington

Si robis srandu ty bolsevicka svina vydrbana ?
Developer uz zaplatil za toto pri poplatku za rozvoj!!!

26.03.2019 | al0

zjavne je prilis nizky a treba ho navysit

26.03.2019 | reddington

Ty spina komunisticka len z cudzieho by ste chceli brat.

26.03.2019 | al0

nikto ta nenuti stavat tam, kde ten poplatok vyberaju

26.03.2019 | Cenek

Nikto ta nenuti stavat. Dokonca.

26.03.2019 | mudr.lant

Investor Slnečníc si postavil kompletnú infraštruktúru na svojich pozemkoch (cesty, siete...), prečo by mal rozširovať cesty v okolí a prerábať križovatky? Územný plán priradil toto územie za rozvojovú plochu, čiže počítal, že sa tam bude stavať. UPN dovolil určité objemy, ergo počty bytov, takže UPN je reprezentovaný mestom a mesto ako také má robiť infraštrukturálne úpravy nadradenej komunikačnej siete. Ak to mesto nechce, nech tam zakáže výstavbu a nemusí sa tým zaoberať. Ak ale v UPN má určené lokality na výstavbu, tak musí riešiť dopady takéhoto návrhu na dopravu a inú infraštruktúru. Vaše myslenie je značne komunistické, ako tu už niekto napísal...

26.03.2019 | al0

lol, ale skusilo by mesto namietat pozadovane pocty a hned sa investor zacne stazovat na prilisnu regulaciu a bude chciet pridelit statut vyznamnej investicie aby sa dali ohybat zakony ako pri Nivach... ved sme to zazili...

...oznacovat uprednostnenie verejneho zaujmu pred maximalizaciou zisku za komunizmus je taka Trumpovska retorika, vidim ze aj u nas by sa mu darilo

26.03.2019 | Cenek


Mudr.lant ta rozobral solidne.
Uz mas len aktivistivke vykriky.

27.03.2019 | IvanPe

Ale ja fakt nevidim ziaden dovod na to, aby som niekomu platil pohodlne cestovanie ak sa rozhodol byvat na tazko dostupnom mieste. Ci chcete aby som vam platil dialnicu k vasmu pribytku v korunach stromov v Malych Karpatoch? Lebo ste dostali povolenie na stavbu a zaplatili ste poplatok za rozvoj? A na co vsetko mate zaplatenim toho prispevku a stavebnym povolenim pravo? Pripojenie na mestsku kanalizaciu, skolky, jasle, skoly, vodovod, ...? A co este?

27.03.2019 | IvanPe

Zda sa, ze si tu vacsina zvykla si zamienat demokraciu za pravo zvolit si toho kto ho bude zivit! Uzasna krajina.

27.03.2019 | mudr.lant

Tvoja demagógia je úžasná :-)! bravo

27.03.2019 | IvanPe

Nie mudrlant, iba vase ocakavania sa ukazuju ako mimoriadna hlupost. Zvycajne su nasledovane velkymi sklamaniami a volbou este vacsich hluposti.

26.03.2019 | mudr.lant

Mesto by namietalo leda voči sebe, veď ten UPN vytvorilo!
Co je na tom nezrozumiteľné?
Ja chcem iba jedno, je tu prijatý právny dokument, ktorý je platný a teda všetky záväzné stanoviská MUSIA rešpektovať UPN!
V článku je svojvoľný výklad podmieňujúci kladné stanovisko požiadavkami nad rámec UPN ("verejný záujem").
Snažil som sa to vysvetliť, ale asi niekomu není zhúra dáno...

26.03.2019 | Cenek

Pokial developer VSETKO splni, nie je dovod tu nejakym hipsterskym teamom zavadzat akesi pseudopovonnosti...
(Nocny starosta, vyklad/nevyklad zakonov...)