Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dokončili prvú etapu obnovy Kamenného námestia. Pozrite si, v akom je stave

02.11.2018, 11:01 | pol | © 2018 News and Media Holding

Bratislavské Kamenné námestie v centre mesta má za sebou prvú etapu revitalizácie. Na obnove priestoru od augusta pracujú v spolupráci s mestom Aliancia Stará tržnica, developer Lordship a spoločnosť Tesco. Ďalšie úpravy budú nasledovať v budúcom roku.

  • Tlačiť
  • 5

Revitalizácia chátrajúceho Kamenného námestia sa začala tento rok v auguste. Za tri mesiace stihli priestor vyčistiť, vysadiť novú zeleň, ošetriť existujúce dreviny a osadiť zavlažovacie kvetináče.

Ešte skôr z priestoru odstránili nelegálne stánky s rýchlym občerstvením a staré lavičky a začali s rozširovaním trávnatých plôch.

Vlastníci čiernych stavieb na námestí museli priestor opustiť a umiestniť stavby na vlastné pozemky. Kontaktovanie majiteľov stánkov, ktorí roky odolávali úrady, si vzal na starosti developer Lordship.

Zmiznúť majú aj reklamy

Podnikli sa aj kroky na záchranu veľkého stromu Paulownia, ktorý je dlhoročným symbolom námestia, a po ošetrení je jeho šikmý rast spevnený drevenými podperami.

Zároveň sa ešte vyrovnávali asfaltové povrchy, v ktorých zostali diery po odstránení stánkov. Nasledovať bude pridanie nových lavičiek, zimného sedenia a osvetlenia.

Kamenné námestie po prvej etape revitalizácieZdroj: AMI Communications Slovakia

Budúci rok plánuje magistrát v rámci druhej etapy vymeniť asfaltové povrchy za dlažbu, na čo mesto hľadalo prostriedky vo svojom rozpočte.

Z Kamenného námestia majú v najbližšom období zmiznúť aj reklamné tabule. Mesto to docieli tým, že ich nájomcom nepredĺži zmluvy.

Neprehliadnite

O správu námestia sa na základe návrhov Aliancie Stará tržnica a Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť bude starať hlavné mesto v spolupráci s partnermi pôsobiacimi na námestí – firmami či prevádzkami, ktoré tu pôsobia.

Revitalizácia Kamenného námestia vychádza z projektu Živé námestie, ktorý bol výsledkom participatívneho procesu občanov, občianskych združení a prevádzok v okolí námestia. Po dokončení sa má Kamenné námestie prepojiť s Námestím SNP a ďalším okolím.

Obnova čaká aj hotel Kyjev a okolie

Návrhov na premenu Kamenného námestia v centre mesta bolo v minulosti viacero. Lordship tu pôvodne ešte pred 12 rokmi začal chystať väčší projekt, ktorý by priniesol ucelený komplex s novým nákupným centrom, hotelmi, bytmi a kanceláriami.

Návrh mal na strane verejnosti rozporuplné prijatie, vyžadoval by aj zmenu územného plánu, k čomu napokon nedošlo. Nutná by bola aj spolupráca s Tescom, ktoré tu vlastní obchodný dom My, ktorý chcel Lordship prestavať. K finálnej dohode s Tescom neprišlo. To mimochodom z Kamenného námestie môže odísť, britská spoločnosť tento rok potvrdila, že pre svoj obchodný dom hľadá kupca.

Kamenné námestie po prvej etape revitalizácieZdroj: AMI Communications Slovakia

V prípade námestia plány na premenu celého územia padli, začalo sa však aspoň s realizáciou čiastkových projektov na priestranstve pred obchodným domom. Pozemky patria mestu.

V zóne chystá aktuálne obnovu svojich objektov aj Lordship. Aktuálne realizuje architektonickú súťaž na obnovu hotela Kyjev, Slovenská komora architektov však svojim členom neodporučila, aby sa jej zúčastnili.

Lordship ešte neprezentoval finálne rozhodnutie, na čo bude bývalý hotel Kyjev po rekonštrukcii slúžiť. Developer hovorí o viacerých možných variantoch vrátane zachovania hotelovej funkcie, prípadne prestavby na byty a apartmány.

  • Tlačiť
  • 5

Tagy Aliancia Stará tržnica, Kamenné námestie, Lordship, Tesco