Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

HB Reavis chce prepojiť novú autobusovú stanicu a Petržalku „lanovkou“

07.03.2017 | Tomáš Vašuta

Diskusia (18 reakcií) Pravidlá diskusie

07.03.2017 | salamoon

v principe suhlasim s tym J. Uhlerom...podla mna nadzemna draha dava zmysel len vtedy, ked je to plynula sucast dopravy cize metra ako som zazil napr. v Kuala Lumpur... samostatny monorail ako navrhuje HB som zazil napr. v Sydney, chodi to poloprazdne az prazdne, kedze jediny, kto sa na tom vozi su turisti, otravuje to zbytocne znacnym hlukom a zrejme aj banuju, ze to vobec postavili, kedze uz boli aj aktivity, aby sa to zburalo

07.03.2017 | ivansk

tá jednokolajka nebola postavená iba pre turistov? ved to chodí od nikadial nikam, len ako atrakcia.

07.03.2017 | salamoon

Ked zacali robit z Darling Harbour modernu stvrt (pristavna / zabavna /scasti obytna cast) na okraji CBD cize centra v 80tych rokoch, tak sa rozhodovali, ze ako to so CBD prepoja. Mesto chcelo normalnu elektricku, ale nakoniec sa rozhodlo pre monorail. Potiahli to cez centrum pomedzi mrakodrapy s par zastavkami takou oklukou ku ChinaTown na dalsom okraji, nedaleko hlavnej vlakovej stanice. Chodili tym aj niektori domaci, ti co pracuju v Darling Harbour (megakasino, gastronomia, akvarium, kino, cestovky, muzeum...), ale celkovo to chodilo poloprazdne, lebo vyuzitelnost pre drvivu vacsinu bola nulova, kedze mas aj ine druhy dopravy resp. svoje nohy. Bol treba na to extra listok, esteticky to len zohavovalo priestor a strasilo ta to hlukom, ked ti to prechadzalo ponad hlavu, komplikovalo to rozne ine developerske projekty. Vacsina domacich to pocas celej existencie pokladala za nezmysel a boli by najradsej keby sa to nebolo postavilo. Vlada NSW to od sukromnika 5r. dozadu odkupila, prevadzka skoncila, rozobralo sa to, zachovali sa na pamiatku len nejake casti.

Ono druhou castou toho projektu bola aj elektricka, ktora premavala nedaleko ChinaTown a Entertaiment Centre na Haymarket na takom malom kuse. V ramci lokalneho developmentu, aby sa nemuseli so sukromnym vlastnikom natahovat, tak to cele (aj lightrail aj monorail aj s firmou) vlada NSW kupila do vlastnictva. Monorail zavreli, vacsinu odstranili. Elektricku chcu rozsirovat resp. postiahnut uplne novu od Circular Quay (teda Opery) smerom na juhovych. stvrte Randwick a Kingsford.

07.03.2017 | Život

vyzerá to perfektne a môžem to len privítať... ale akosi - medzi tými skicami - okrem načrtnutia možného vedenia línie nevidieť ani samotný vizuál visutej dráhy a zakomponovanie jej stanice do priestoru, resp. spôsob prepojenia s autobusovou stanicou (žeby pohyblivým chodníkom v sklenom tuneli nad bulvárom Mlynské Nivy?), a stále ani samotné priestory autobusovej stanice - ako sa bude prichádzať k autobusom, kde sú lístkové terminály, informačné pulty...
Stále omieľate len tie komerčné priestory, čoho sú už ľudia prejedení...

07.03.2017 | Brano L.

No ale im ide o komerčné priestory, neviem či už Blava tým nie je presýtená. Rád by som sa mýlil.

07.03.2017 | Guniva

Presne to vyjadruje zaver tejto PR spravy:
"Stanicu Nivy plánuje developer otvárať v roku 2020...Nákupná plocha nového obchodného centra bude 73-tisíc štvorcových metrov....Súčasťou komplexu má byť aj autobusová stanica, ktorá bude mať rozlohu 30-tisíc štvorcových metrov."
Inymi slovami ta autobusova stanica je taky bonus popri v poradi 25. C&A a 14. Peek&Cloppenburg v BA.

07.03.2017 | al0

neprehanaj, P&C tu su len 3 :)

07.03.2017 | salamoon

no mne nadzemne drahy az tak "perfektne vyzerajuce" nepripadaju (predpokladam, ze mas na mysli esteticnost)... v prostredi posobia ako neprirodzeny prvok a iba ho viac zohavuju, prekazaju vo vyhladoch... ako keby toho zosidiveneho nagrafitovaneho zeleza a betonu bolo malo aj bez toho... ale asi vec nazoru

08.03.2017 | Život

presne - vec názoru. Ja si viem predstaviť spojiť takto vlakovú stanicu v Petržalke a pár ďalších centrálnych bodov (aspoň 1 významný) s Nivami. Nič škrípajúce, ale pekne mäkko sa pohybujúce na elektromagnetoch alebo niečo modernejšom, pilóty aj tuba v kombinácii svetlého kovu a skloplastu a obrastená niečím zeleným... Podľa mňa sa to dá zakomponovať a nemusí to stať majland.

07.03.2017 | Thomas9

Nechapem, preco developer teraz ide akoze "riesit" dopravu cez nadzemku a podobne bludy. V normalnom civilizovanom svete, ked povie developer, ze chce vytvorit "novu stvrt", tak si musi mesto/mestska cast s nim sadnut a dohodnut vopred(!) zaväzne riesenie dopravy a dalsich veci. Nie teraz v procese burania, stavania tu pocuvame nejake priblble navrhy, to kde sme? Navyse, ked v tesnej blizkosti sa stavia nova Cvernovka aj Klingerka, tak si to detto vyzaduje komplexny pristup. Alebo si nevedia vsetci sadnut a dohodnut sa, tak kazdy na vlastnom piesocku vsak.. ake slovenske.

07.03.2017 | salamoon

projekt stanice mal byt povodne primarne dopravny, ale pre investora je to len nechcena pritaz, tak zrejme chcu ludom zalepit oci takymto nezmyslom... okrem toho, popri trase su parcely, ktore by mohli byt dalej do buducnosti zaujimave.. neviem, len rozmyslam

07.03.2017 | salamoon

a tiez mi napadlo, ze zrejme od toho ocakavaju aj zvysenie navstevnosti (kedze vsade to bude v marketingovych materialoch a povazovane ako kvazi "atrakcia"), teda ze im to donesie viac klientov do shoppingu na ukor Auparku, Eurovei... povodny zamer a potreby mesta su mimo a HB si navyse na ukor komplexnych rieseni verejnej dopravy zlepsi este aj logistiku a marketing svojho shoppingu

07.03.2017 | HromBlesk

Podľa mňa je lanovka dobré riešenie. Je to riešenie budúcnosti, ktoré má nízke náklady, nakoľko zasahuje málo do existujúcej infraštruktúry. Wuppertal, Singapure, aj zmienená Kuala tak fungujú..dôležité bude prepojenie na stávajúcu sieť ako tu bolo správne podotknuté. Kolko stál most do PEtržalky????(ok moýu chodiť chodci aj električky) a koľko stojí taká kabínka??? Taká kabína ich vyjde na 10-12 MEUR a to som prehnal. asi 1/3 mosta. a za hodinu prevezie 3000 ľudí....t.j 3000 aut alebo 8-10 električiek...

07.03.2017 | Bejbe01

toto je cisto na efekt sprava aby sa o nivach opat hovorilo
nejaka rozumna doprava na nivy dopadne ako elektricka do Borov, velke halo a skutek utek, mesto staraj sa

07.03.2017 | al0

Cim dalej sa bude odkladat vystavba metra, tym viac to bude stat. Vsetko ostatne je len naivna snaha o oddialenie katastrofy, ktora ale nic neriesi.

07.03.2017 | citatelTrendu

Jáj, toto je aké sci-fi:-) Ak chce investor riešiť budúcu katastrofickú dopravu v okolí aut.stanice, nech zainvestuje do predĺženia električkových koľají na Šafárikovo námestie, prepojenie koľajami do Petržalky a nábrežie by MHD veľmi prospelo.

A miesto toho vztýčeného prostredníka (teda mrakodrapu vtesnaného do nových budov - Twin City Tower) nech vybuduje komerčný podzemný parkovací dom s parkom na povrchu.

Kto im bude platiť za celodenne zatienené administratívne priestory či byty? každý im odtiaľ zdrhne, alebo bude požadovať zľavu na nájomnom.
https://reality.etr...

07.03.2017 | PaloK

V inom clanku sa o tom velmi krasne uvazuje, a diskutujuci aj krasne zhodnotili mozne dovody:
https://reality.etr...

HB Reavis chce k sebe pritiahnut co najviac najomnikov, pretoze v rovnakom case ma otvarat nove priestory aj Eurovea Extended.

HB Reavis sa uporne snazi ziskat statut mimoriadnej investicie, ci ako to volaju, pretoze taka investicia nemusi platit poplatok za rozvoj!!!!!

HB Reavis sa snazi vytvorit dojem, ze vybuduje nove dopravne riesenie, aby mu mesto dovolilo postavit masivnejsi objekt, ktory by inak nedovolilo, pretoze by prilis zatazoval dopravu na okolitych krizovatkach.

11.04.2017 | Notiz

Podla mna patri lanovka do hor a nie do mesta. Vsak to bude ako päst na oko. Vedla elegantneho obluka mosta Apollo budu visiet lana a na nich kabinky - ved to bude ako taka putova atrakcia... Co na to hlavna architektka Bratislavy ?