Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

HB Reavis odkrýva novú autobusovú stanicu. Dostane aj 30-podlažnú vežu

23.10.2014 | Ľuboš Mistrík

Diskusia (12 reakcií) Pravidlá diskusie

23.10.2014 | TotoTuSomJa

majú v HB Reavis vôbec nejaké analytika na obsadenosť administartívnych plôch v hlavnom meste? Tá 30 poschodová budova bude mať problémy s obsadenosťou, pozrite sa koľko veľkých projektov sa už v súčasnosti realizuje, či už v okolí Patrónky, ale aj na Prístavnej ulice, chystá sa veľký administratívny objekt pri inchebe a v okolí električkovej trate v Petržalke. Ktože tam bude sídliť?

23.10.2014 | PaloK

To je taka otazka, ako ked sa spytate, kto bude chodit nakupovat do stale novych a novych obchodakov, ktore sa stavaju? A o mesiac, dva sa dozviete, ze v blizkosti stavaneho obchadaku sa idu stavat aj rezidencne objekty. Developeri maju evidentne svoje plany, o akych mesto a obyvatelia teraz ani netusia.

23.10.2014 | TotoTuSomJa

tak sa chodte niekedy pozrieť do OC Centrál alebo Eurovea koľko ta, je ľudí, rozhodne už nepraskajú vo švíkoch. Potenciál majú ešte BORY, lebo západná BA je bez väčšieho nákupného centra, rovnako ako Záhorie tam bude chodiť. Neuživí sa tá megabudova, navyše Slováci majú problém s prácou v skleníkoch, viď Lake park, zamestnanci sa húfne sťažujú na nesústredenosť a choroby z klímy a firmy odchádzajú, detto má problém s nespokojnosťou zamestnancov aj IBM.

23.10.2014 | čézare

HB Reavisu je úplne jedno keď niečo postavia ako to dopadne. Na začiatku majú v business modeli jasnú návratnosť následne to odpredaju so ziskom. Problém HB Reavisu ju katastrofálna kvalita, nulová architektúra, žiadna mestotvorna súvislosť a dopravné a parkovacie plochy sú realizované v zmysle menej je lacnejsie s cieľom po nás potopa. Hanbil by som sa keby som bol majitelom a manažérom tejto spoločnosti. V Bratislave zanechavaju otrasný príklad ponovembrového developerskeho akože diela, na ktoré doplatime kvalitou a turizmom. Jt stavia aspoň architektonické minimum ale hbcko nula bodov.

23.10.2014 | cpa

Je pravda, ze JaT ma v tomto lepsie skore ako HB, ale ked sa pozries na to co aktualne dokoncuju za Patronkou v novom Westende, tak to je Mordor, na aky by si ani HB netrufol.

23.10.2014 | petoBA

Mna len stale mrzi, ze jedinym rezidencnym projektom v tejto casti nateraz zostava Panorama City. Ak naozaj cela stvrt bude vyslovene len obchodno-administrativna, tak to bude dalsie mesto duchov. Vacsie Apollo BC 3.
Na jednej strane ako cloveka byvajuceho v lokalite 500 bytov ma to moze tesit, ze moj stary byt nedostane novu konkurenciu. Ale na druhej strane si viem predstavit byvat v bytiku s francuzskymi oknami a mozno aj nejakym vyhladom na mesto. Ale hold temer vsetko bytova vystavba sa aktualne koncentruje akurat tak na periferiu Dubravky ci Petrzalky.

23.10.2014 | Adrian Gubčo

Prepíšem sem to, čo som napísal už inde:

Projekt je úplne zlý.

Síce nástupný priestor pred výškovkou a od autobusovej zastávky Marianum, ale je asi každému jasné, že to je viac kvôli potenciálnym klientom administratívy a nie kvôli cestujúcim. Dobre to vidno pri súčasnej zastávke AS Mlynské Nivy, kde je už súčasný verejný priestor minimalizovaný a ešte viac pri nástupisku a výstupisku L21 a L210, kde je priamo naproti zastávke vstup do garáže a sú aj narušené prirodzené pešie väzby, chýbajú tam prechody.

Ďalej, ak sa bude chcieť cestujúci rýchlo dostať k svojmu autobusu, bude mať problém, lebo najprv musí prekonať tri podlažia obchodného centra, aby sa dostal na štvrté podlažie, kde budú autobusy reálne zastavovať. V prípade, že bude OC frekventované (o čom inak pochybujem), tak to bude vtipné, ako sa tam bude niekto na eskalátore tlačiť s kuframi.

Navštívil som autobusové stanice vo viacerých mestách, ale nikde si nepamätám taký komplikovaný prístup k nástupiskám. Ak má byť projekt takýto, tak ľudia budú radšej za súčasný stav alebo za dočasný, keď vznikne dočasná AS na Bottovej.

Čo sa týka OC, to už je škoda o tom hovoriť. Už teraz je stav v Bratislave s OC neúnosný, ulice umierajú, niečo také ako nákupná ulica v Bratislave už hádam ani nebude nikdy existovať, lebo všetko sa sústreďuje do OC. V okruhu jedného kilometra Eurovea, ktorá sa možno bude rozširovať, Central, My na Kamennom námestí...

Absencia cyklotrás a ten diaľničný ťah, na ktorý sa premení ulica Mlynské Nivy, kde sa mala postaviť električka a zriadiť kompletná ulica, je už len taká čerešnička.

Krásne vidno, ako HB Reavis serie na ľudí a ide mu iba o obyčajný zisk.

23.10.2014 | citatelTrendu

Súhlas, návrh umiestnenia AS je úplne zlý, až desivý. Ak chcú AS premiestniť tak trebárs nech ju preložia paralelne cez ulicu, ale nie až na roh ako je Marianum. A o tých prestupoch škoda jovoriť, dnes je trend bezbariérovosť a my ideme cestujúcich buzerovať chodením po podlažiach, aké slovensky developerské.

23.10.2014 | Adrian Gubčo

Trošku som sa s tými podlažiami sekol, AS bude v prvom podzemnom podlaží, ale aj tak prístup bude cez prvé podlažie OC. Čo sa však týka riešenia verejných priestranstiev, tam platí,čo som napísal.

23.10.2014 | Adrian Gubčo

Trošku som sa s tými podlažiami sekol, AS bude v prvom podzemnom podlaží, ale aj tak prístup bude cez prvé podlažie OC. Čo sa však týka riešenia verejných priestranstiev, tam platí,čo som napísal.

26.10.2014 | mba

Podla vsetkeho HB Reavis ziadnu autobusovu stanicu nepostavi. Ide iba o medialnu hru. Bude ju v projekte tak velmi a tak dlho znevyhodnovat, az to bude neakceptovatelne a nakoniec stania mozno vznikne uplne inde.

HB Reavis zatial nevie robit kvalitny development. V Londyne ho to snad naucia viac. Ani v Prahe mu zatial nedovolili postavit uplne psie kusy podobne tym v BA/na SK.

Cudujem sa, preco mu to dovolia zrovna rodni Slovaci a on voci nim. Mozno zlyhala vychova v rodine, alebo je to mozno i tou slovenskou, privelkou uplatnostou SK uradnikov a apatiou SK verejnosti, ktora sa zatial nikdy proti nicomu nepostavila...Kazdy ma, co si zasluzi...

Jedneho dna bude svoj život bilancovat i pan Chrenko. Prajem mu, aby mu vysla pozitivna bilancia. Zatial v profesnej oblasti ma podla mna co dohanat. Peniaze nie su vsetko a su dost relativne...Stav konta nikoho po jeho smrti nebude okrem dedicov zaujímat. Okolo jeho diela vsak este dlho budeme musiet chodit, pozerat sa ne, pracovat v nich...Ak dovtedy same nespadnu. Jedny staticke manevre uz totiz v BBC zazili...

26.10.2014 | mba

O modeli pretahovania administrativnych najomcov z jednej povodne vlastnej budovy do dalsej novej zatial vlastnej budovy (kym to opat nepreda nezorientovanym) radsej pomlcat...

Je na zvazeni mestskych radnic upravit svoje uzemne plany tak, aby v nich definovali i celkovy maximalne pripustny objem administrativních a malooobchodnych ploch ako to robia i v inych civilizovanejsich krajinach...Ak chce niekto postavit novy projekt, bude tak nuteny prebudovat existujuci brownfield/prazdnu budovu. Alebo město navysit limit, ale toto bude musiet vediet obhajit před verejnostou...

Snad v buducnosti bude i Slovakom viac prekazat korupcia ako im zatial prekaza dnes, kde este mnohi i bezni z nej ziju, a preto je de facto tolerovana...