Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

HB Reavis ukazuje Twin City Tower, kvôli ktorej odišlo Swiss Re

30.03.2016 | Ľuboš Mistrík

Diskusia (28 reakcií) Pravidlá diskusie

30.03.2016 | petrisko

Tak uz sa ani necudujem Swiss Re. Ved ta podnoz veze, kompletne zabila vsetky kancelarie, ktore maju okna do tej strany. To uz je skoro ako ked postavili ten novy barak v petrzalke hned vedla stareho panelaku :D
Vyborneeee :D

30.03.2016 | milan_k

mala byt viac v pozadi...nie na prieceli namestia a tie prilepene 'kridla' po bokoch ...cele zle....dufam ze to takto nakoniec nedopadne, ak by vezu posunuli za 'prvu liniu' budov podla povodneho planu tak by som si to tam vedel predstavit.

30.03.2016 | RolloTomassi

Ale dopadne! A prídu ešte horšie časy pre Bratislavu...

30.03.2016 | Koky5

Super tak 32-tis m2 prenajímateľnej plochy a "AŽ" 500 miest na parkovanie. To chcem vidieť kde budú parkovať zamestnanci, či priamo na autobusovej zastávke?

30.03.2016 | petrisko

Správne a kedze ma veza 22 podlazi, na kazdom moze pracovat maximalne 20 ludi. Presne pre tolkych je navrhnute parkovanie :D , Tieto vypocty su vzdy take smiesne. Staci, ze 5 poschodi zoberie IBM, kde na kazdom bude pracovat 150 - 200 ludi. Parkovanie nestaci ani pre manazerov a riaditelov. Vznikne cierny trh s parkovanim tak ako pri Tower 115, kde chodia miesta za 300 eur na mesiac.

30.03.2016 | 1red

chlapci, v suvislosti s parkovanim mate viacero moznosti (vyberam len zopar):

- budete chodit do roboty s MHD
- stanete sa manazerom a budete mat parkovacie miesto
- budete pracovat inde, kde sa da parkovat

30.03.2016 | martin33

Presne tak, tie moznosti tu existuju vzdy. Ja osobne v situacii, kde sa neda "civilizovane" zaparkovat, automaticky volim MHD.
Keby sa ten vyssie uvedeny "cierny trh" s parkovacimi miestami zlegalizoval, teda by napriklad mesto v lokalitach, kde su problemy s parkovanim, organizovalo elektronicku "drazbu" parkovacich miest, ktora by ukazala, aka je trhova cena parkovacieho miesta, tak by stavebne firmy videli, ze stavat budovy s dostatkom parkovacich miest (ktore mozu nasledne prenajimat za trhovu cenu) sa oplati.
300 €/mesiac za cca. 10m2 parkovacieho miesta (teda 30€/m2) , je lepsia cena pre prenajimatela ako 10 €/m2 pri kancelarskych priestoroch.
Nutnou podmienkou na fungovanie takeho trhu je samozrejme dosledne vymahanie zakazu parkovania na miestach, kde je to zakazane (napriklad po 3 pokutach by nasledovalo zadrzanie vodicaku aspon na mesiac).

30.03.2016 | qwerty28

skor by sa mali zamyslat, preco sa nerozvija elektrickova doprava, kludne tade moze ist jedna vetva. S velkou slavou sa mesto chvali tym kuskom elektricky do Petrzalky ale paralelne by mali planovat dalsie rozsirenia aj v inych oblastiach (a aj vypracovavat dokumentaciu pre stavebne povolenie).

30.03.2016 | stvrty

300€ za mesiac? nemylis sa?

31.03.2016 | al0

parkuje v asi v Carltone na Hviezdoslavovom :)

31.03.2016 | petrisko

Nemylim sa :) ... zrusila sa cela parkovacia plocha pred Tower 115, parkovisko pre IBM sa zmensilo na polovicu. Kedze, vsetky miesta v parkovacom dome boli uz davno predtym prenajate, handluje sa s nimi na cierno a ano ceny su aj 300 eur na mesiac. Ale tak povedz nejakemu riaditelovi alebo manazerovi, ze nemozes chodit na aute lebo nemame pre teba miesto. Teraz tam, dostavuju este centralu Johnson, to bude este lepsie :)

30.03.2016 | B0B

s verziou ,ze by developer postavil dostatok parkovacich miest evidentne nikdo nepocita.
vtipne ako sa zo vsetkych developerov stali priatelia MHD a bicyklov ...

30.03.2016 | qwerty28

mali by prispievat na MHD ako vo Viedni, tam pred par rokmi platili 9 EUR na zamestnanca mesacne.

30.03.2016 | martin33

Developer ich postavi, ak mu ich niekto zaplati.
Som zvedavy, ci by niekto so zamestnancov akceptoval, ak by mu zamestnavatel garantoval parkovacie miesto, ale kazdy mesiac by mu z platu strhaval 100-300 € (podla lokality) za jeho prenajom (+dan z prijmu za nepenazny prijem). Alebo by manazer ako sluzobne auto dostal miesto Passatu Fabiu. (rozdiel v splatke leasingu by isiel na prenajom parkovacieho miesta).

30.03.2016 | qwerty28

neplatia sa dane ani za auto na sukromne ucely, nieto za parkovacie miesto. Okrem toho ak by mu z platu strhavali poplatok za prenajom, uz by nebol dovod povazovat to za nepenazny prijem a nebolo by to zdanene.

30.03.2016 | martin33

Odporucam dostudovat zakony, pokuty (a pripadna basa) za porusenie danovych zakonov su dost vysoke.
Dan za pouzivanie firemneho auta na sukromne ucely zamestnacom sa plati vo vyske 1% z nakupnej ceny ( § 5 odsek 3 písm. a) Zak. o dani z prijmov). V pripade strhavania poplatku za prenajom by sa asi neplatila dan z nepenazneho prijmu ale zamestnavatel - platca dph by z tejto "sluzby zamestnancovi" musel odviest DPH (a zamestnanec by ju musel zaplatit).

30.03.2016 | qwerty28

teroriu mas nastudovanu, ale v praxi to pokulhava. Vela aut sa pouziva oficialne na sluzobne ucely a popri tom sa pouzivaju aj na sukromne. Nabehane kilometre nahradis dakou fiktovnou sluzobnou cestou.
No ved zamestnanec ako pises by platil ten najom tak aj DPH (Ak by platil). Tiez ak by si parkovaciew miesta prenajali na seba a nikto by sa netrapil so zdanovanim toho ze niekto tie miesta vyuziva.

30.03.2016 | martin33

Ano, teoriu mam nastudovanu lebo ju potrebujem pre prax (podnikam 12 rokov). A ver tomu, ze jedna danova kontrola (napriklad na zaklade udania nespokojneho zamestnanca) by to "nikto by sa netrapil so zdanovanim" vyriesila velmi rychlo. Podla poslednej novely zakona o uctovnictve, je pokuta za nezauctovanie uctovneho pripadu az 3 miliony eur.

30.03.2016 | qwerty28

za toto ti urcite 3 miliony pokutu nedaju

30.03.2016 | michal h

alebo uplne najobvyklejsia možnosť, ktorú si vyberá 4/ 5 z pracovníkov v biznis centrách

- zaberiem všetky parkovacie miesta v okolitých uliciach pre obyvatelov okolitych domov
- blokujem chodníky
- stojí na zeleni, z ktorú neskôr mesto legalizuje ako oficialne parkovisko

sú predsa reálne skúsenosti ako to vyzerá v okoli stavieb HB reavis - Apollo I a II a CBC a ako tieto stavby ovplyvnili komplet parkovanie v lokalite 500 bytov až po Ružovú dolinu.

31.03.2016 | petrisko

S tymto len suhlas, zabrat vsetky miesta v okoli, postavit sa hocikde, zabrat chodniky, z dvorov a parkov a ihrisk postupne legalizovat na volne parkovanie. A ak sa bavime o lokalite 500 bytov, pripomeniem este ludi pracujucich v zahranici, ktori pridu, odparkuju svoje auto na tyzden aj mesiac aj viac, odcupkaju na autobusovu stanicu a idu zarabat.

31.03.2016 | al0

MHD v Bratislave neexistuje.

Ak mi cesta do prace trva dvoma trolejbusmi 45 minut a autom 15 minut - mam celu polhodinu na to, aby som niekde nasiel parkovacie miesto !

MHD nie je alternativa. Je to posledna moznost pre socky a zopar stoviek ludi ktorym tato forma dopravy urychli cestovanie.

01.04.2016 | citatelTrendu

Ja si neviem predstaviť toto monštrum na Mlynských Nivách, doprava tam skolabuje. O kolapse MHD v tých konšinách radšej nechcem ani pomyslieť. Len taká otázka do pľacu: Kto bude sídliť v toľkých nových kanceláriách, však už teraz je plno prázdnych budov a pribúdajú ďalšie administratívne priestory v BA.

01.04.2016 | latsio

aká to mohla byť pekná stavba, ale s tým 88 metrovým falusom to bude vyzera ako... presne tak.

04.04.2016 | ready

a BA nepotrebuje metro, a basta,,,

05.04.2016 | Peter Rozloznik

Pre odbornikov na staticku dopravu - cast parkovacich miest slúži pre verejnosť, t.j. návštevníkov firiem ktoré tam sidlia alebo zákazníkov obchodov a kantin v parteri a časť sluzi pre samotné firmy, t.j. flotilove autoparky a autá vyššieho, pripadne stredného manažmentu. Tie miesta neslúžia a nemajú slúžiť pre vacdinovu cast radových zamestnancov. Dopravne napojenie MHD je v oblasti Niv jedno z najlepších v Bratislavských, ak nie najlepšie. Takže odporúčam navštíviť imhd.sk

06.04.2016 | qwerty28

urcite bude polovica ludi dochadzat z lazov kde verejna doprava dostupna nie je. IMHD.sk im velmi nepomoze a musis byt realista. okrem toho ludia proste budu chodit autom lebo potom sa povazuju za cosi ako stredna trieda co si to moze dovolit a maju z toho dobry pocit. Budu sice bludit po okoli hodinu a hladat volne miesto ale aj tak dojdu autom.

07.04.2016 | TotoTuSomJa

Jednoznačne tam mali potiahnuť električky z vajsnského nábrežia (zdvojkoľajniť úsek na nábreží) a prepojiť aj Petržalkú vetvu električiek a potiahnuť to až k novej budove aut. stanice na Nivýách. Hlavné dopravné uzly majú byť dostupné separátnou dopravou MHD, bezkolíznou, rýchlou, pohodlnou. Nemáme metro, treba budovať aspoň električkové koľaje, je to aj výrazne lacnejšie ako bzudovanie nejakej Filiálky s intervalmi 20-30 minút pre mestské vlaky. Na taký interval sa im každý vybodne a pôjde radšej autom.