Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

IKEA dostane v Bratislave konkurenciu, pozrite si ako vyzerá nové centrum

01.02.2017 | Tomáš Vašuta | © 2017 News and Media Holding

Už o mesiac otvoria v Bratislave nové nákupné centrum. V priestoroch, ktoré boli určené pre druhú etapu projektu Shopping Palace, otvoria 4. marca obchodné centrum Styla. Oproti iným nákupným komplexom sa bude odlišovať najmä tým, že ponúkne len produkty a služby určené pre bývanie.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 39

Nové centrum vzniká v priestoroch, ktoré pôvodne mali rozširovať nákupné možnosti v Shopping Palace. Nikdy však neslúžili účelu, ktorý si pôvodný majiteľ vytýčil. So stavbou začal ešte pred vypuknutím krízy rakúsky developer Soravia a v projekte s rozpočtom na úrovni 55 až 60 miliónov eur chcel ponúknuť 34-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy.

Investor plánoval, že v komplexe nájdu domov najmä módne značky, rozšírený food court či najväčší detský kútik v Bratislave s rozlohou 1 200 štvorcových metrov. Projektu však nepriala doba, čo bolo badateľné pri čiastočnom otvorení koncom novembra 2009. Návštevníci totiž v rozšírenej časti centra našli len jeden obchod – predajcu elektroniky Technomarket.

Majiteľ tejto časti centra, rakúska spoločnosť Soravia, mala problémy s hľadaním nájomníkov. Aj takmer päť rokov po otvorení bola táto časť komplexu prázdna. Aj preto nebolo prekvapením, keď sa v roku 2015 vymenil majiteľ. Od Rakúšanov kúpila centrum spoločnosť Všetko pre bývanie.

Neprehliadnite

Už pri prevzatí komplexu firma avizovala, že chce na ploche takmer 25-tisíc štvorcových metrov ponúkať monotematické zameranie. „Našim zámerom je z pohľadu komplexnosti sortimentu a komfortu nákupu vytvoriť vlajkovú loď pre nábytok a bývanie pre hlavné mesto a širšie okolie,“ vysvetľoval v septembri 2015 predseda predstavenstva Všetko pre bývanie Martin Borkovič.

Firma pôvodne plánovala, že centrum M2 otvorí v lete 2016, nakoniec sa tak udeje až tento rok, v sobotu 4. marca. „Na otvorenie centra sme boli pripravení pár dní pred Vianocami. Z obchodného hľadiska však nám, a najmä našim nájomcom, prišlo rozumnejšie počkať na začiatok jarnej sezóny,“ vysvetľuje pre TREND Reality M. Borkovič.

V centre aktuálne prebiehajú posledné úpravy. Komplex zmenil svoj pôvodný pracovný názov, začiatkom marca otvorí pod názvom Styla. Na ploche 24,3 tisíca štvorcových metrov ponúkne služby a produkty 45 prevádzok. V ponuke budú dominovať najmä predajne s nábytkom, dopĺňajú ich predajcovia kobercov, podláh a krytín, bytových doplnkov či textilu.

Obchodné centrum StylaZdroj: TREND Reality

Medzi najväčších nájomcov patria Eurosofa, Tempo Kondela, Merito, ProfiSvietidla či Indigo Decor. Dánsky nábytkársky gigant IDdesign zatiaľ medzi nájomcami nefiguruje, aj keď sa v médiách objavili informácie o jeho príchode na Slovensko. „S firmou vedieme živé rokovania. Bolo by však predčasné komentovať ich priebeh prostredníctvom médií,“ prezrádza M. Borkovič. Súčasťou centra má byť aj špeciálna zábavno-oddychová časť určená ako pre návštevníkov centra, tak aj pre team building.

Na Zlatých pieskoch sa nechcú porovnávať s obchodným domom IKEA. „Určite by sme si želali byť tak finančné úspešní ako IKEA, ale švédsky reťazec nepovažujeme za priamu konkurenciu. Chceme obslúžiť iný segment zákazníkov, mať pre nich násobne širší výber a ponúknuť viac individuálny prístup,“ konštatuje M. Borkovič a jedným dychom dodáva, že kým u konkurenčného predajcu je napríklad jedno oddelenie so sedačkami, v ich centre je hneď šestica špecialistov na sedačky.

Štruktúra nájomcov je zameraná na nižší stredný až vyšší stredný segment. „Ako prví na Slovensku sme nadviazali spoluprácu s celosvetovou sieťou architektov Inspireli. Zákazníci tak budú môcť na jednom mieste vyriešiť zariaďovanie s odborníkmi na design, špecialistami na úžitkové vlastnosti produktu, čiže predajcami a zároveň si aj svoj výber môžu okamžite pozrieť, či vyskúšať,“ vysvetľuje M. Borkovič.

Obchodné centrum StylaZdroj: TREND Reality

Spolumajiteľ centra priznáva, že daný koncept, keď na mieste zhromažďujú viacero prevádzok rovnakého segmentu, odpozorovali od tradičných shopping centier zameraných na módu a šport. „Obdobné koncepty zamerané na bývanie fungujú napríklad v Budapešti či vo Varšave. Cieľom je vytvoriť takú ponuku, aby zákazník nemusel chodiť už nikde inde. Aj preto je napríklad nitriansky veľtrh Nábytok a bývanie taký úspešný, keďže zákazníci vedia porovnať ten istý druh tovaru na jednom mieste,“ hovorí M. Borkovič.

Len pre porovnanie, kým obchodné centrum Styla bude mať rozlohu 24 300 štvorcových metrov predajnej plochy, bratislavská IKEA má predajnú plochu na úrovni 13-tisíc štvorcových metrov (celkovo má 36 700 štvorcových metrov).

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 39

Tagy Shopping Palace, Zlaté piesky