Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

J&T Real Estate: Podklady pre električku máme na 90 percent hotové

21.05.2019 | Tomáš Vašuta

Diskusia (66 reakcií) Pravidlá diskusie

21.05.2019 | Falco

Trasa, ktora vyhovuje len J&T. Obchadza autobusovu stanicu a odreze narodne divadlo od nabrezia. Tam,kde by mala byt pesia zona, bude elektricka. a to pokracovanie cez kosicku je tiez sialene. To budu musiet vyrubat vsetky stromy a viest rusnu cestu priamo pod oknami, alebo tam dopravu nepustit vobec. V kazdom kulturnom meste je autobusova stanica navizana na metro, alebo aspon elektricku

21.05.2019 | krang

Sokujuce novinky. Chcem vediet viac na kanale KomunistaTV.

Fakt sokujuce ze firma zainvestuje svoje prachy do veci ktore jej vyhovuju

21.05.2019 | Falco

Tvoja reakcia je primitivna bez stipky argumentov. Firma ma zaujem o projekt, ktory nie je v zaujme obyvatelov mesta. Jediny zaujem J&T je "Udelenie štatútu významnej investície na developerský projekt" aby si v tom pristore mohli robit, co sa im zapaci, aj ked to nie je v zaujme obyvatelov mesta. Primator ma robit rozhodnutia, ktore su v zaujme obcanov, inak mu to v nasledujucich volbach ludia zrataju. Tomu sa hovori demokraticka obcianska spolocnost.

21.05.2019 | Marek Šiška

Argument jediny a dostacujuci.... aspom oni daco robia ked uz mesto nie je schopne BODKA. To ze to ma obsluzit ich nove kvazi mrakodrapove centrum? No a co, konecnce bude mat Bratislava okrem stareho aj nove centrum hodne hlavneho mesta. Ak ma primator robit rozhodnutia ktore su v zaujme obcanov ako pisete, tak to podpori okamzite. Pretoze ta elektricka v akomkolvek trasovani je v zaujme obcanov a mesto by malo byt len rado ze to dakto zacvaka. Vzdy sa najde niekto komu daco vadi.

21.05.2019 | Falco

Hovori sa, ze aktivny blbec je horsi ako triedny nepriatel. To ze akakolvek elektricka je lepsia ako nic, je blbost, nie argument. Dokazom je aj nizsie spominane Hurbanovo namestie. Presne tak dopadne slusny verejny priestor. Ako komunikacia. tych je v bratislave vela.

21.05.2019 | krang

Odstrel sa slnieckar.

21.05.2019 | Falco

reakcia hodna idiota - nemam nazor ako J&T, tak som slnieckar.. :) Ked nemas argument a mentalnu vybavu na diskusiu, tak treba hodit dehonestujucu nalepku.

21.05.2019 | krang

Nie kamo jedine dementne prispevky tu pises ty kvoli tvojej antipatii k developerovi.
Developer chcel ziskat statut vyzn. investicie lebo nieco vybavit v tejto retard krajine trva 31059135103501 rokov.

A samozrejme kazdy entitled picus ako ty ma za kilo namietok na vsetko. Ale ved dobre.

Tak sa developer rozhodol zo svojich penazi postavit elektricku a vypracoval projekt tak aby ZA JEHO peniaze mal on NAJVACSI uzitok.

A toto ty cerveny kmer komunista nevies pochopit.

Si tie elektricky postavte sami henti sa na to vyprdnu a postavia veze vo Varsave.

A slopaci ako vzdy utru hubou.

21.05.2019 | Falco

Tvoje prispevky hovoria o tvojej mentalnej urovni. Ziadna antipatia. To je len tvoja hra, aby si dehonestoval moje prispevky. Ked je nieco zle tak je to zle. Ked moze obycajny obcan vybavovat na uradoch standardnym sposobom, tak moze aj developer. Ten statut nechce pre rychlejsie vybavovanie, ale preto, aby mohol robit veci, ktore by za normalnych okolnosti nemohol a obyvatelia mesta, ktorym ma to mesto sluzit potom nemozu nic zmenit.

21.05.2019 | Marek Šiška

Slusny verejny priestor? Nechcem sa zastavat developerov, ale ak by ich nebolo, tak je tam teraz burina stale. Z mojho pohladu najlepsie trasovanie je to co navrhuju a pokial budu zit negativne zmyslajuci ludia ako vy, tak bude ta burina rast aj nadalej vsade tam, kde by inak mohla vklude ist elektricka pre ludi.... vid ele. Petrzalka. Koli idiotom meskanie 2r.

21.05.2019 | Falco

Nechces sa zastavat developerov? tak preco to robis? Dokonca tak nekriticky, ze klames v inom prispevku. Takze chapem, ze kriticky prispevok onalepkujes ako negativizmus. Ja len hovorim o tom, ze trasa by mala byt vhodnejsie vyberana, aby zohladnovala potreby sirsieho okruhu bratislavcanov, nie len tych, ktori si kupili byt v projekte J&T.

21.05.2019 | shaggy

Národné divadlo má nejaké právo na nábrežie?
Ako obchádza autobusovú stanicu? Veď trasa povedie takmer pri nej.
A hlavne - všetci sa sťažujú, ako sa zhorší doprava po dostavaní všetkých výškových budov v lokalite (ktoré nie sú len projektami J&T). Takto aspoň vyriešia MHD pre obyvateľov, ktorých tam pribudne dosť.

21.05.2019 | Falco

Nie. Ludia maju pravo na civilizovane verejne prostredie. Tvoje "Takmer pri nej" je asi 150-200 m. S cestovnymi kuframi je to neprimerana vzdialenost. Postavit jednu velku budovu za druhou na mieste kde to nie je vhodne a potom sa vyhovarat na dopravu... nemalo by to byt naopak? Podobne aj s parkovanim..

21.05.2019 | Diskuter1

Nova AS bude mat dva hlavne vstupy, jeden cca. v povodnej polohe, druhy zo Svatoplukovej ulice. Od zastavky elektricky to bude asi 150-200m, ale to je stale pripustna vzdialenost.

Otazku lepsieho napojenia AS na trat elektricky riesi mesto, pripravovanou biskupickou radialou, co by mala byt trat vedena po Dunajskej a Mlynskych nivach.

V tejto suvislosti je akurat velkou skodou, ze napriek tomu, ze sa projekt PB radialy zacal riesit este niekolko rokov pred vystavbou AS, novy bulvar sa stavia bez akejkolvek pripravy na elektricku (aj ked to HBR deklaruje).

21.05.2019 | Ivan Petráš

150-200 metrov neprimeraná vzdialenosť :)))
Pán bude asi jeden z tých, ktorí pri shopping centrách parkujú na miestach pre invalidov.
Lebo 150 metrov je neprimeraná vzdialenosť...

21.05.2019 | Diskuter1

Podla seba sudim teba..
Reakcia hodna idiota

21.05.2019 | shaggy

Prosím, ukáž mi chartu ľudských práv, kde sa píše o tom, že ľudia majú právo na civilizované prostredie. A čo to civilizované prostredie je. Ďakujem.

21.05.2019 | Falco

To myslis vazne, ze sa tu ides ohanat chartou ZAKLADNYCH ludskych prav? A ake pravo ma na nabrezie J&T?

21.05.2019 | Marek Šiška

take ze si ho kupilo...kup si ho ty a rob si tam snim co chces potom....

21.05.2019 | Falco

blbost nekupilo si ho - mozno tvoje zelanie, nie fakt. O tom co bude s verejnym (statnym, ci mestskym) majetkom maju rozhodnut obcania, nie developer.

21.05.2019 | salamunovi bratia

Tie pozemky, kde sa plánuje výstavba trate patria (tie v blízkosti Eurovea) mestu Bratislava a Slovenskej republike

23.05.2019 | nicomunerozumiem

preco nemoze ist po karadzicovej? Ahaa to by viedla po trase HB reavis nie po trase JaT... a co keby viedla aj popri divadle aj po karadzicke a bude to konecne nadimenzovane poriadne?

21.05.2019 | antisulikovec

Presne tak sedlač z J&T chce zas arogantne zasiahnuť do verejného priestranstva, tá trať popred divadlo je čistý hnus. Keď to tam tak strašne chcú ťahať nech to potiahnu pod zemou.

21.05.2019 | TotoTuSomJa

S väčšinou trate súhlasím, ale tras povedľa SND je naozaj nevhodná. Určite je vhodnejšia trasa po Dostojevského rade a potom nech sa napojí na Pribinovu a Landererovu (najlepšie s odbočkou na AS MN).

Tiež sa mi páči trasa na Košickej ulici, už ale vidím ľudí ako budú hndrať že im ubudli parkovacie miesta (MHD ale musí mať prednosť pre parkovaním áut).

21.05.2019 | shaggy

Prečo je trasa popri SND nevhodná?

21.05.2019 | Falco

a preco nepotiahnut elektricku cez hviezdoslavove namestie ako zbytocne obchadzat carlton? ved tam bude viac ludi ako na nabrezi...

21.05.2019 | Diskuter1

Naozaj elektricka odrezala aj Hurbanovo namestie, ktore je urcite cennejsie ako okolie noveho SND, tvori na Obchodnej alebo Mostovej barieru a rozdeluje tieto ulice?

Inak do roku 1970 jazdili elektricky aj krizom cez Hviezdoslavovo namestie, zrusili ich az pocas vystavby mostu SNP, kedze jeho bezcitne zasadenie do uzemia s nimi priestorovo neratalo.

21.05.2019 | Falco

Hurbanove namestie je kompletne roztriestene aj vdaka cestnym komunikaciam. Naviac su tam v blizkosti rusne cesty. Uz ako námestie ani nefunguje. Preto si myslim, ze priestor medzi národným divadlom, euroveou a nábrezim je lepsi a mal by fungovat ako pesia zona. Je to velmi dobry priestor na stretavanie ludi a rozne akcie.

21.05.2019 | Valec57

"priestor medzi národným divadlom, euroveou a nábrezim je lepsi a mal by fungovat ako pesia zona"

Eurovea je tam už dobrých 5 rokov (nechce sa mi presne hľadať) a dodnes to tam nefunguje. Pešia zóna po ktorej ľudia radi chodia je na nábrežnej strane Eurovei (keď je pekne, tak sa tadiaľ ani nedá prejsť), nejaké akcie sa konajú na námestí medzi budovami Eurovei. Ale nepamätám si, že by sa niečo niekedy konalo na tej pešej časti Pribinovej.

Mimochodom, aký silný je peší vzťah divadlo - nábrežie? Prejdú tadiaľ nanajvýš návštevníci divadla (kapacita cca 1600 ľudí) 2x za deň (pred a po predstavení), aj to je najmä večer. Takže vzájomne si tam s električkami zavadzať nebudú.

21.05.2019 | shaggy

Ďakujem, že si neodpovedal (aj keď otázka nešla pôvodne na teba). Iba si ukázal, že je to viac o vašich pocitoch, než o argumentoch.

21.05.2019 | Falco

ja som odpovedal, len ty si nepochopil. Dozadujes sa argumentov, ale tie co dostanes, tak prehladas. O pocitoch su tu prave reakcie ludi, ktori obhajuju projekt J&T

21.05.2019 | salamunovi bratia

Nevhodná môže byť z viacerých hľadísk napr:
- BTS nemá a nebude mať metro, nosný systém sú električky, preto treba zvýšiť ich priemernú cestovnú rýchlosť. Tým že sa to povedie týmto územím budú musieť isť pomalšie oproti trasovaniu po bulvároch
- Technický sa to dá minimalizovať, ale hluk z premávky električiek môže rušiť predstavenia - skúsenosti napr, z Reduty
- Urbanisticky - priestor pred SND je koncipovaný ako veľkolepý nástupný priestor pre národné divadlo. Trasovanie električky degraduje jeho hodnotu verejného priestoru.

Jasné, že toto vysvetlenie nemusíš akceptovať, len aby si pochopil, že niekto uvažuje aj takýmto spôsobom. Rovnako existuje dosť dôvodov, prečo toto trasovanie môže byť vhodné.

22.05.2019 | romancek

Otrasy okoloidúcich električiek cítiť aj v historickej budove SND, ale takisto aj vo Volksoper vo Viedni... Argumentácia, že keď otrasy električiek nevadia divadlám v iných metropolách, prečo by mali vadiť novej budove SND si myslím ani nezaslúži podrobnejší komentár.

Čo sa týka verejného priestoru pred novým SND, pôvodne architekti nového SND, ktorí robili aj územný plán zóny Pribinova, počítali so širším námestím, ktoré pôvodný developer Eurovey 1 zmenšil v prospech väčšej zastavanej plochy shopping mallu. Teraz má nový majiteľ Eurovey 1 zálusk odkrojiť si ďalší kus z námestia pred SND, kde sa nachádza fontána s názvom "Prameň" od doc. Petra Rollera (ide jedinú realizovanú časť konceptu sústavy kaskád, ktorými mala pretekať voda vytvárajúci akýsi potôčik tečúci do Dunaja). Ide v o verejný priestor, ktorý je v majetku SND a pod ktorým sú podzemné garáže SND. (Súhlasím, že "Prameň" sa do daného priestoru nehodí a priestor v súčasnej podobe nie je funkčný).

V tejto súvislosti je zvláštne, že developer kreslí električkovú trať na pozemku SND, ktorá má potenciál vibráciami rušiť predstavenia v budove SND. A prečo si nekreslí trať na vlastných pozemkoch? Lebo si ich zastaval na maxilmálnu možnú mieru, čo mu územný plán povoľoval.

21.05.2019 | maribor

Na jednej z vizualizacii pri Milde sa nejako stratila cesta pre auta a plot :D

Velmi by som chcel vediet viac :)

21.05.2019 | Laco_100

Rátam s tým, že trhovisko na Miletičke bude "orezané" asi tak o 8 metrov, aby tam vošla električka, rovnako ako aj parčík medzi Saleziánmi a Miletičkou.

21.05.2019 | Falco

Keby len trhovisko. Zatial neponukli ziadne seriozne navrhy CO DALEJ. aby to nakoniec neskoncilo len pri tych pentackych veziach a na svetle zajtrajsky nezvysia prostriedky.

21.05.2019 | Peter1001

Uz vcera bolo neskoro, zacnite s tou stavbou co najskor v zaujme celej Bratislavy....Nech sa konecne robi nieco s infrastrukturou. Inac Bratislava sa utopi v problemoch.

21.05.2019 | Falco

problem je, ci sa takymto "riesenim" nevyrobia dalsie.

21.05.2019 | dubovam

"komunikovat" znamena "oznamit ako to bude"? Na jednej strane schvalia Vydrici, ze zrusia najazdy na Novy most, lebo "chcu spojit stare mesto" a na druhej strane drbnu na pesiu zonu elektricku, to sa mi snad sniva :(((

21.05.2019 | Marek Šiška

aj na Obchodnej premavaju v pesej zone XY rokov a nikomu to nevadi.....

21.05.2019 | Thomas9

Premavaju, ale nikoho to nezaujima, lebo Obchodna je tak na 90% humus, bordel a kebab. Jedna z mnohych ulic v centre, ktora je momentalne stratena.

21.05.2019 | enko

ak pravidelne dunenie elektriciek nebude ohrozovat stavbu divadla, tak nech tam elektricka ide, po vybudovani novej autobusovej stanice bude na elektricku kolko ? zo zastavky Kosicka je to tak 5 minut peso k novej autobusovej stanici - to mi pride v pohode

21.05.2019 | Diskuter1

Ono to dunenie je dost sposobene aj technickym prevedenim elektrickovej trate. Staci sa napriklad prejst po Spitalskej (kde jazdia aj nove tazke elektricky) a potom ist o ulicu vedla na Radlinskeho.
V prvom pripade je trat ticha, v druhom je to ozaj katastrofa.

21.05.2019 | Falco

S velkou batozinou v dazdi to bude uplne super, ze. Ved tam nebudu ludia cestovat na vychadzky do prirody. Ak to ma mat zmysel, zastavka musi byt v mieste, kde priamo prejdes na stanicu.

21.05.2019 | Adam Libuša

Hej, to, že pôjde pred SND je síce nevýhoda, ale jednoduché spočítanie na koľkých križovatkách by musela električka stáť v každom z variantov Landererova/Pribinova vám da jednoznačnú odpoveď, ktorá možnosť je lepšia.

A navyše, električka po Landererovej znižuje šancu, že niekedy pôjde električka cez Dunajskú a Mlynské Nivy.

21.05.2019 | Falco

krizovatka nie je ziadny problem. Staci to nastavit tak, ze elektricka bude mat zelenu. problem je, ze elektricka popred SND znici dalsi priestor pre ludi

21.05.2019 | mudr.lant

Si už bol niekedy na "námestí" pred divadlom? To je podľa teba korzo? Všetci ľudia sa prechádzajú po nábreží a nie v hluchom priestore vydláždenej plochy, kde zdochol pes! Divadlo otvárajú pred predstavením a celý deň je zatvorené. Kto by sa tam prechádzal a prečo? Nie je tam žiadny cieľový bod, navyše budovy vytvárajú koridor, ktorý je vo veternom počasí neschodný. Alternatíva po Dunajskej a Grosslingovej je nepodarený vtip. Grosslingova je široká cca 12 metrov a okolo sú byty. Z hľadiska hlučnosti je to nepriechodné. to bude vzbura a hygiena to jednoducho nepustí. Prejdi si celú trasu, všetci spomínajú iba divadlo, ale zvyšok je absolútne čistý, dostatočne vzdialený od bytoviek a s minimom križovaní cestnej siete, v samostatných koridoroch! Palec hore!

21.05.2019 | Falco

ano poznam to tam - stacilo by ten priestor trochu upravit, aby bol atraktivny od divadla az po nabrezie. Elektricka by mala ist cez Landererovu, kedze po jej oboch stranach bude zastavana vezami. Tam by bola trasa, ktora by bola blizko pre kazdeho. Kto bude z opacnej strany Landererovej chodit na zastavku pri SND?
A ako bude vyzerat kosicka s elektrickou? Tam to bude podobny problem. Je to uzke.

21.05.2019 | Thomas9

elina po Landererovej obsluzi vacsiu cast uzemia z jednej aj druhej strany, nielen Euroveu, je lepsie ked pojde poza SND, nie pred nim ako u hotentotov, aj ked sme v BA.
To, ze ma ist elina po Dunajskej je cista fantazmagoria, neverim, ze im to prejde :D

21.05.2019 | Falco

presne tak, Landererova je na ten ucel vhodnejsia. Som zvedavy, ci sa Vallo zachova ako bratislavcan, alebo ako buduci projektant budov J&T

21.05.2019 | Valec57

Choďte sa tam pozrieť.
Landererova je hnusná "výpadovka", z ktorej je okrem vstupov do Panorama City niekoľko vjazdov do garáží. Proste otrasné miesto pre to, aby sme tam dopravovali ľudí.
Naproti tomu Pribinova je priamo v cieli cesty väčšiny cestujúcich - pri nákupnom centre, pri nábreží, oproti vchodu do divadla.

Ak má byť MHD preferovaná, nemôže viesť po rôznych neatraktívnych "výpadovkách", ale doviesť ľudí čo najbližšie k cieľu. Či očakávate, že niekto pôjde električkou do divadla, aby pri ceste musel celé divadlo pešo obísť, cestou minie veľké parkovisko (aha, tu sme mohli zaparkovať a nemuseli sme sa sem trepať toľko peši) a šliapal kus na zastávku?

21.05.2019 | Falco

landererova bude koplet obstavana. ziadna hnusna vypadovka. tam by mala vist trasa elektricky. to je verejny zaujem, popred divadlo je zaujem J&T

21.05.2019 | shaggy

U ktorých hotentotov si myslel?
Tých v Prahe, ktorí majú električku prakticky pred vchodom do Národného divadla?
Alebo tých v Budapešti, ktorých Národné divadlo stojí doslova pár metrov od železničnej trate.
Rád sa nechám poučiť.

21.05.2019 | volim teda som

takze sa ukazuje ze metro je nevyhnutnostou..... uz aj varsava to pochopila, len zadubena slovac nie...

21.05.2019 | zajo-

A táto lávka cez Dunaj pred SND má byť v ktorom roku vybdovaná?

https://www.etrend....

https://www.etrend....

21.05.2019 | Aprilovy

Kto sa tu oháňate divadlom - skočte sa pozrieť do Prahy, kde je Národné divadlo obohnané električkami z dvoch strán (a s minimálnym odstupom) a z každej strany ešte aj frekventovanými cestami. Električka je silný mestotvorný prvok, ktorý do toho miesta prinesie aj niečo iné než chlad a komerciu okolitých nákupných centier.

21.05.2019 | Brano L.

+++

21.05.2019 | Thomas9

Praha nie je argument - je to historická budova, ktorá sa nedá presídliť a elinu tam dali komunisti myslím, tí si nepotrpeli na veľa vecí. Navyše nájdeme aj 20 príkladov v západnej EU kde to tak nie je.
To, že priestor pred SND a Euroveou nie je využitý na 100% neznamená automaticky, že tam buchneme elinu, to je čo za logiku? Tu sa tieto dva objekty postavili - dostavali v 21. storočí, takže áno, asi máme aj iné očakávania na využitie miesta a potenciálu.

21.05.2019 | Falco

dakujem, napisal si to za mna. To ze to niekde je zle, neznamena, ze to tak musime mat aj na slovensku.

21.05.2019 | krang

Ja mam take ocakavania ze pokial neprispejes na infra minimalne 50m budes drzat hubu a krok.

21.05.2019 | Aprilovy

Okolo ND v Prahe boli postavené trate ešte v 19. storočí, žiadni komunisti. Ak to Pražáci dokázali už vtedy s ich technológiami, nevadilo im to v divadle vtedy a ani dnes (nikdy som tu nepočul že by sa na to niekto sťažoval, a to v centre tie električky drncajú dosť kvalitne, obzvlášť na krížení tratí ktoré je aj rovno pred divadlom), prečo by to mal byť problém v Blave, kde v roku 2019 nebude problém postaviť tichú trať?
Takže áno, Praha je argument. dá sa tam dnes postaviť tichá trať, ktorá môže využiť málo využívaný priestor, ktorá bude na úrovni dlažby a nikomu nebude brániť v pohybe - stačí sa len obzrieť či niečo nejde, a ktorá môže priviesť ľudí bližšie k hlavným cieľom v oblasti atď. Skúste radšej vyvinúť tlak na kvalitu novej trate, než hejtovať že ju chce niekto vôbec postaviť.

21.05.2019 | Falco

Nech by to postavili aj za Svatopluka, nemusime robit rovnake chyby, ale ved nejde len o vibracie. tato trasa posluzi len obyvatelom vezi J&T Preco tu elektricku neviest trasou, kde obsluzi ovela viac ludi?

21.05.2019 | citatelTrendu

Falco má pravdu. Toto bude nová trať, má sa prisôsobiť potrebám mesta, nielen investora. Zásah na námestie popri SND je nežiadúci.

Práve opačne by sme mali budovať kvalitné pešie zóny, bulváry a nie rušiť námestia kvôli developerským plánom. Okrem toho J&T zarobilo na Bratislave brutálne, posunpť trochu trať električky je drobák k tomu ako na Bratislave zbohatli.

Toto sa u nás stať nemôže, že by zbúrali nevyužité budovy a prerobili to na nový veľký park
https://www.radynac...

Alebo vo Viedni
https://www.zenyvme...

PS: Za tú opachu (River Park 2) by tu malo J&T vybudovať metro! Teraz pripravujú takú opachu čo zatieni snáď kilometer cesty na nábreží.Žiadny výhľad na nábrežie, súvislá dlhá stavba bez prieluk. Architektonický HNUS! Ukážka morálky tých pánov z J&T, tí tu vážne asi nežijú, lebo sa im musí dvíhať žalúdok z toho čo vidia čo tu vybudovali v porovnaní s civilizovanými krajinami.

22.05.2019 | Thomas9

Okej, je to takmer rovnako ako v BA pri starej budove SND a Redute - lebo história, neriešim. Nové SND a Eurovea sú postavené v 21. storočí, kedy sú objektívne iné požiadavky na priestor a jeho využitie. Nebudeme predsa stavať tak ako v 19 storočí, alebo áno? Ak áno, tak nestavajme vysoké skleníky a netvárme sa, že je to moderné, už dávno tie škatule nie sú "in", určite nie tie, čo stavajú v BA.
Čo sa týka kvality stavby trate - kde v BA postavili novú tichú trať za posledných 30 rokov? Navyše na úrovni dlažby?? Veď nikto nič také nehovorí ani na míle ďaleko. Preto som voči tomu skeptický. Povesť Ja a Ty tomu nepridáva na dôveryhodnosti, za čo si môžu sami. Stavbu a potrebu výstavby eliny nikto nespochybňuje - spochybňuje sa vyslovene jej trasa.

22.05.2019 | TotoTuSomJa

Myslím si že sa na celý projekt električkovej trate treba pozerať globálne. Takže 1. vznikne nový okruh električiek a neskôr sa môžu napojiť a predĺžiť trate aj smerom na Vrakuňu a PB. Nemám problém ani s "orezaním" trhoviska na Miletičke, podstatné je že trať je pokračovaním Košickej ulice (veľký záber obývaného územia).


Osobne vidím 2 problémy: Koľaje priamo pri SND a zničenie námestia pri ňom (naozaj by sme mali začať budovať kvalitné verejné priestory a neustupovať developrom) a po druhé napojenie na budovu AS MN. Zástavka elín by mala byť čo najbližšie ku vchodu, aby to bolo pre cestujúcich pohodlné, nemrzli, nezmokli, nevláčili sa s ťažkou batožinou a pod. Treba si uvedomiť že ak majú ľudia využívať MHD, musia byť prestupy pohodlné a dostupné. Je to trend aj vo svete.

Tiež by ma potešilo čo najväčšie zatrávnenie trate, zlepšuje to klímu aj vzhľad celého okolia.

22.05.2019 | B0B

trasa mhd co kresli developer je dalsie z povestnych slovenskych specifik..odhliadnuc od toho,ze doprava mala byt naplanovana davno predtym, nez sa v celej zone chalupkova zacne stavat, tak samozrejme developer si nakreli trasu ako vyhovuje jemu, nie ako je objektivne najlepsia... cele na hlavu