Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Koniec divokému parkovaniu, CBC pripravuje nové parkovisko

11.05.2017 | Tomáš Vašuta

Diskusia (19 reakcií) Pravidlá diskusie

11.05.2017 | petrisko

Nielen v druhom rade, hlavne parkujú na celom sídlisku Nivy 500 a ničia zeleň. Chápem, že musia niekde zaparkovať, ale toto sa malo riešiť už dávno.

11.05.2017 | bozsky

A teraz si predstav, ze dokoncia Twin City, AS Mlynske NIvy, ... Kedysi som rozmyslal nad kupou bytu v lokalite 500 bytov. Som rad, ze som od toho upustil.

11.05.2017 | martin33

Prave ze "Musia niekde parkovat" neplati. Neexistuje ziadne pravo zaparkovat zadarmo na verejnom priestore.
Tu pomoze len brutalna represia, ako odoberanie vodicaku alebo technicaku pri viacnasobnom nespravnom parkovani, co donuti ludi alebo vyuzit MHD, alebo si zaplatit komercne parkovanie (a nasledne aj trhovy potencial na vystavbu komercnych parkovacich domov, co dnes investori robia len z donutenia, aby plnili parkovacie normy).

12.05.2017 | Nemo21

presne tak
ludia uz musia konecne pochopit, ze pri kupe auta alebo motorky si musia zabezpecit aj parkovacie miesto a nie sa ho domahat zadarmo ako keby to bolo ludske pravo
a skor nez niekto zacne hviezdit, zistite si, ako je to v zahranici (ktore sa snazi spolocnost imitovat)

12.05.2017 | Andrej_sk

No ono to v tomto okoli nie je uplne tak. Myslim tym, nie je uplne na vine obcan. Na vine su zvacsa firmy, co tu sidlia. Su to firmy, ktore maju vozovy park pre svojich zamestnancov, ale pocet zakupenych parkovacich miest asi polovicny. Zamestnanci nemaju tie sluzobaky len na cestu domov a do prace, ale lietaju po prevadzkach, po klientoch,..., cize nemoze auto len tak odmietnut a prist MHD. Potom su to firmy, co maju predajcov/agentov z celeho Slovenska, ktori prichadzaju na 2-3 dni do materskej firmy, opat vacsinou na sluzobnych autach. Dalej su tu sidliace kaviarne, obchody, banky, agentury,..., ktore maju 1-2 parkovacie miesta, aj na tych stoja zamestnanci prevadzky, ale pocet navstevnikov ovela vacsi. Cize tieto 3 druhy firiem tu sposobuju tieto problemy. Pomohlo by to, keby sa prisnejsie uplatnovali a sankcionovali firmy, ktore (naschval) podhodnotia pocet potrebnych parkovacich miest.
A zoberte si, ako cyklista, ake mate podmienky odparkovania bicykla? Tak tieto veci sa musia poriesit.

15.05.2017 | Nemo21

dobre, tak prosim menovat konkretne firmy.
tiez mam firemne auto pridelene a samozrejme aj firmou platene parkovacie miesto. Mimochodom, firma zabezpecila pre zamestnancov viac parkovacich miest, ako je pocet firemnych aut plus miesta pre navstevnikov. Mozno vynimka, mozno nie.
Ak kritizovat firmy, tak konkretne. Plosne kritizovanie nie je spravodlive a uz vobec nie je prinosne pre zmenu.

11.05.2017 | Emasculate

"Problémy s parkovaním okolo kancelárskeho projektu City Business Center sú, zdá sa, nateraz vyriešené."

To je sarkazmus dufam, aj ked mam dovodnu obavu ze nie. Autor je co sa puka?

99 platenych parkovacich miest vyriesi howno. Chamrad bude parkovat tam kde parkuje do momentu kym jej tie kraksne nebudu odtiahnute alebo prevracane na strechu.

"Chapem ze musia niekde zaparkovat"?

Dnes sa to tu hemzi nesputanym intelektom.

12.05.2017 | petrisko

Myslel som to tak, ze ked prides autom z niekadial tak ho asi musis niekde aj odparkovat. Samozrejme, ze by mali mat vsetci platene parkovanie, ale ako vidis, a citas, firmy by aj chceli viac parkovacich miest ale niet ich. Urcite nesuhlasim, ze maju pravo parkovat. Ale vidis, ze by sa niekam hybala parkovacia politika?

12.05.2017 | martin33

Pokial pride odniekadial autom a neexistuje moznost legalne zaparkovat, tak sa tym autom jednoducho MUSI odviezt tam, kde sa zaparkovat legalne da (ked sa inak neda, tak aj tam odkial povodne prisiel) a odtial pouzit taky sposob dopravy, ktory parkovanie nepotrebuje (MHD, taxi, peso, ..). Ten, ktory tento postup nadodrzuje, je potrestany na zaciatku pokutou a nasledne tak, ze je mu pouzivanie auta uplne znemoznene, pretoze nim obmedzuje slobodu ostatnych (napriklad odobratim vodicaku alebo technicaku, tento postup sa bohuzial u nas zatial neaplikuje).
Co je na tom nepochopitelne ?

11.05.2017 | B0B

predpokladam , ze pozemok na ktorom je parkovisko patri somozrejme mestu...

11.05.2017 | OliWer

Slováci si myslia, že parkovanie zadarmo najviac 100 m od vchodu do práce je ich ústavné právo. Nie sú predsa socky, aby cestovali MHD, najmä ak cestujú až z Karlovej Vsi...
V takmer každej lokalite sa dá nájsť komerčné parkovanie. Kto by však platil za parkovanie, keď posledné peniaze minul na poriadne veľké auto, s ktorým sa parádne jazdí a parkuje v meste, a už ani nezostalo na smerovky.
Reálna skúsenosť - cena vyhradeného parkovania 65,00 eur/mesiac, možnosť parkovania 2 áut. Takže vedia sa vystriedať aj napr. dvaja kolegovia, ak sa dohodnú, kedy kto z nich potrebuje prísť do práce autom. Nezáujem... Vraj je to drahé....

11.05.2017 | Oxy33

Všetky projekty HB Reavisu z pohľadu parkovania sú čistá katastrofa, oni vybudujú vežu pre 3000 ľudí a dajú tam 100 parkovacích miest. je to otras ľudia parkujú na chodníkoch, ved si len pozrite Aupark Tower, my ako firma ani nemôžme kúpiť viac miest jednoducho nieje kde, chyba je v zákone že im umožni budovať veľké kancelárske veže bez adekvátnej infraštruktúry. kde je parkovisko P+R v BA ? aká je alternatíva v meste pred autom? bus čo stojí v zápche? bicykel keď bývam 20km od mesta ? ako môže niekto udeliť povolenie na výstavbu kancelárskej veže s 30 poschodiami bez parkoviska.

12.05.2017 | petrisko

Tak ako vyuzivaju/zneuzivaju pravidla ludia, robia to aj developer, pretoze sak aj oni su ludia. Cize zle su nastavene pravidla. Ak by nedovolovali taketo spravanie, tak by sa develper spraval inak.

12.05.2017 | Valec57

"my ako firma ani nemôžme kúpiť viac miest jednoducho nieje kde"

A podľa čoho ste si ako firma vyberali priestory? Ak niekde prenajímateľ neponúka to, čo požadujem, tak idem inde. A do tej budovy nech sa nasťahuje taká firma, ktorá parkovacie miesta nepotrebuje.

"bus čo stojí v zápche?"
A to máme zápchy autobusov po Bratislave? Nie, zápchy spôsobujú práve tí, čo sa "musia" autom až do obývačky dostať. A potom argumentujú, že verejná doprava je pomalá lebo stojí v zápchach.

11.05.2017 | Oxy33

pozrite sa ako postavili novy objekt ROSUM, hneď sú všetky príjazdové cesty / chodníky zapratané autami, to je neskutočne čo si dovoľujú developery, tie neboli vybudované pre súkromníka ale pre ľudí zo spoločného rozpočtu. na tom nemôžu parazitovať.

12.05.2017 | EuroSMS

Ak ide cloviecik nakupovat, ma parkovanie zdarma (Eurovea, AuPark,.. ), ale ak ide do prace, musi sa postarat zamestnavatel. Pokial chce mat najlepsich ludi. MHD ku kancelarskym priestorom nepremava presvedcivo. Kopec ludi byva v satelitnhch dedinach BA bez sance cestovat verejnou dopravou. Auta visia s kandelabrov, stoja v pieskoviskach, rypu travniky.

12.05.2017 | martin33

Ano, zamestnavatel moze svojim zamestnancom zabezpecit parkovacie miesto, je to urcita forma benefitu. V konecnom dosledku to ale zaplati aj tak zamestnanec, pretoze o cenu parkovacieho miesta sa mu znizia ine benefity (napriklad premie).

12.05.2017 | Valec57

Ak ideš nakupovať, tak parkovanie si zaplatíš v cene nakúpeného tovaru a služieb. Či myslíš, že investor Auparku zabezpečuje parkovanie ako charitu?

13.05.2017 | Marek Vrbka

reavis a parkovanie v ich budovach je smutnym prikladom toho, ako funguje povolovanie stavieb v tomtom meste.
autami zapratane verejne priestranstva v okoli vsetkych ich stavieb (aupark,cbc,apollo).
vypocty statickej dopravy boli vzdy samozrejme v sulade s normou, nevadi, ze trosicka zmanipulovane. uradnik si to v navale prace nema cas vsimnut, nakoniec, jemu nic neprikazuje projekt preverit, staci, ze je opeciatkovany opravnenou osobou.
co tam po tom, ze v budovach nakoniec pracuje ovela viac ludi, ako bolo uvedene vo vypoctoch;-)
no vsak kto mohol vediet, ze sa v tych sklenikoch trosku viac potlacia, vsakze. a kazal im niekto chodit do roboty autom?
preslo to raz, druhy raz, s jedlom rastie chut, tak teraz vymysleli lanovku. kvoli vystavbe shoppingu s pridruzenou autobusovou stanicou zavrieme na rok jednu z hlavnych dopravnych tepien mesta. vsak im to povolili. no a co?
ale ani sa im vlastne velmi necudujem, ze to tak robili, ked to urady pustaju.
je to urcite lacnejsie, ako stavat drahe podzemne garaze tak, aby auta nezasvinili cele okolie.
a kali nahana doktorov, ktorym niekto doniesol bonbonieru.