Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kratochvílová: Električka pred Euroveou? Rokujeme, hovoríme o celom území Nív

28.03.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (23 reakcií) Pravidlá diskusie

28.03.2019 | bluehen

V com tie trate modernizuju za tie stovky mi eur? Vymienaju kolaje co umozni maly narast rychlosti. Nadalej zapratavaju pesie zony a prechate krizovatky vlakmi - namiesto aby robili napr mimourovnove trate kde sa len da. Premrhane peniaze.

28.03.2019 | citatelTrendu

Prioritou by malo byť napojenie električky z Petržalky a zo smeru západnej Bratislavy k novej budove autobusovej stanice. Tiež sa mali na Šafku prepojiť koľaje z Petržalky na západnú Bratislavu. Tí ľudia teraz robia obchádzkovú trasu centrom mesta, ale predsa ak chceme aby ľudia využívali MHD musí byť rýchla.

V lete začína rekonštrukcia koľají v KV, snáď sa poučili z Dúbravky a zástavky nebudú tak nahusto ako teraz. Pochopte politici že ak majú ľudia vliezť do MHD, musí byť RÝCHLA a kvalitná, cena nie je až taká dôležitá ako spoľahlivosť, rýchlosť a kvalita (čisté nízkopodlažné vozidlá, kvalitné zástavky, infotabule, presnosť spojov).

28.03.2019 | lampion

A aké dopravné prúdy (kto by chodil) by využívali spojenie Petržalky zo západnou Bratislavou?

28.03.2019 | jurajz

Tak KV a Dubravka v spicke je predpokladam slusny dopyt k bizniskam na Einsteinovej (prestup na Kapucinskej, resp. pod Mostom SNP nie je uplne funkcny).
Ja som z oblasti Hajov, predvlani som rok pracoval na Dvorakovom nabrezi. Cesta tam MHD mi trvala do pol hodiny, kym v druhom kancli v Mlynskej Doline som bol do 15 minut (linka 92/192). Cestou tam mi to najpraktickejsie a najrychlejsie prislo Zochova/Kapucinska, cestou spat cez Safko. Ale do idealu to malo daleko.
Teraz chodim rano dva krat tyzdenne do Iuventy, tam je to spojenie lepsie, ale stale je tam kriticky prestup na Kapucinskej.
Tolko moje dopravne potreby, verim ze v 130-tisicovej Petrzalke sa ich najde dost. Treba to zanalyzovat, ale apriori povedat ze neexistuju je blbost. A to nevravim vikendova doprava, ak ideme za bratom na Dlhe Diely (2-3 prestupy).

28.03.2019 | lampion

Ja som nepovedal a priori, že je to blbosť. Ja som práveže položil otázku. :)

Aj keď ja si osobne myslím, že dopravná atraktivita medzi týmito oblasťami je slabá, nakoľko obe majú takmer výhradne obytnú funkciu (výnimka sú možno Digital Park a VW DNV).

29.03.2019 | jurajz

bizniska su na oboch stranach ako pisem - nezabudaj River Park, Zuckermandel, niektore fakulty v Mlynskej doline su lepsie dostupne od Botanickej zahrady, takze oboma smermi bude aj za pracou, plus ked sa dostavaju dalsie kancle v Lide, dopyt sa zvysi. A predlzenie do DNV a dopyt smer na VW by mohol byt velmi zaujimavy (aj ked narazovy).
Uprimne 6tka z Petrzalky na zapadny smer by bola ovela uzitocnejsia ako existujuca trojka, smer na Racu je pre 80% obyvatelov Petrzalky rychlejsia kombinacia 98/cokolvek na radiale.

28.03.2019 | citatelTrendu

To myslíš vážne? 34-tisíc obyvateľov Dúbravky+33-tisíc KV+1500 Devín, možno časť z DNV (niekoľkotisíc), myslíš že nemajú cestu do Petržalky? To je predpokladám vtip. Jasné že dopyt by bol.

28.03.2019 | citatelTrendu

PS: Keďže nemocnice na záade dosť časti kolabujú (napr. mamografia je u nás problém), dosť obyvateľov chodí napr. do nemocnice Antolská a to je snáď dosť dôležitý uzol aj pre teba.

28.03.2019 | lampion

"Dosť obyvateľov" chodí "napr. do nemocnice Antolská". No to je mi už len exaktné a podložené vyčíslenie dopravného dopytu.

28.03.2019 | lampion

Nebol to vtip a nie je vôbec jasné, že by bol nejaký ekonomicky zaujímavý dopyt. Prečo by to malo byť jasné?

To, že v oblasti A býva X obyvateľov a v oblasti B býva Y obyvateľov, neznamená, že existuje medzi nimi natoľko dopravne atraktívna väzba, aby sa uvažovalo napríklad o samostatnej koľajovej linke.
Zvlášť, keď oblasť A (Bratislava IV) aj oblasť B (Petržalka) plnia takmer výhradne obytné funkcie. Na čo by tí ľudia mali každý deň cestovať z A do B a naopak?

28.03.2019 | citatelTrendu

Nestavajme nič, taky dobre. Len sa potom nedivme že ľudia lezú do áut. Ak by to aj bolo neefektívne, sú investície ktoré sa robia pre vyššie dobro (menej áut v tom smere).

PS: Keď sme pri tom, začína sa stavať Vydrica, stavebný pohyb je aj v priestore bývalého PKO, neviem si predstaviť čo to spraví s dopravou ak tam hajzli z J&T nadrbú ďalšie byty a kancle. Zabijú nábrežie, veď to kolabuje už teraz.

28.03.2019 | Cenek

Auto ma donesie kam potrebujem. Ty mi ako alternativu davas odkial nepotrebujem kam nepotrebujem.
Tak musim skonstatovat, ze si ma akosi nepresvedcil.

28.03.2019 | citatelTrendu

Ak bude doprava na nábreží denne kolabovať a 2 kilometrový úsek bude autom trvať hodinu, hodinu a pol, ľudia prejdú do električiek. Výstavba na nábreží je šialená, obývam s najhoršieho /po dostavbe Vydrice a projektov J&T).

28.03.2019 | Cenek

Pre koho chces stavat elektricku odtial hentam a opacne? Neblazni. To je jak prazdne cyklochodniky. Najprv postavime a potom zistime ze tade chodia akurat rekreacni cyklisti na hradzu a 7hipsterov za den.

28.03.2019 | lampion

Pani Kratochvílová by mala reálne zvážiť dôchodok.

Pre Bratislavu prináša rovnakú kvalitu a atmosféru ako dopravný inžinier T. Schlosser za Ftáčnika.

Stará pani blúzni o bus pruhoch na Šancovej. Stará pani sa nevie rozhodnúť, či treba zahustiť zastávky alebo preriediť. Stará pani točí o nejakej preferencii električiek, o čom blúznia všetci komunálni politici 30 rokov a myslí si, ako naskáče stotisíc ľudí do električky, lebo z Dúbravky do Rače sa skráti cesta o 2 minúty.

Haló, budíček!

28.03.2019 | TotoTuSomJa

Práve že preferencia funguje, ukázalo sa teraz pri obmedzeniach s diaľničným obchvatom. Kopec ľudí prešlo do mhd, lebo zistili že sa dostanú mhd rýchlejšie. Len tam chýábajú kamery čo budú posielať pokuty vodičom za jazdu v bus pruhoch. Na tomto by mali popracovať.
Všetci sme boli už viac krát vo Viedni určite, tam sú kamery všade a pokuty posielajú automaticky poštou, preto si tam šoféri nedovolia zneužívať BUS pruhy ako u nás.

28.03.2019 | Darija

Kratochvilova je na magistráte minimálne 20 rokov. U nej fakt nehrozí, že by sa hlboko zamyslela, analyzovala stav a reštartla svoje uvažovanie. Nevidí veci “z vtáčej perspektívy”. Vždy bola pomalá a dovolím si tvrdiť, nekompetentná. Mám s ňou zopár osobných skúseností.

29.03.2019 | lampion

Presne moje slová.

A ešte doplním, že je z niečoho zakomplexovaná a má pocit, že jej neustále niekto krivdí.

28.03.2019 | nickto

Kedy niekto komplexne, na zaklade dat, zhodnoti dovody a navrhne ucelenu strategiu?

Do a z mesta sa denne vali X tisic aut z primestkych casti ako aj dedin/miest v okoli BA (rozumej vratane PK, TT, Samorin, td) -- ak spocitam rozne prestupy z vlakov/autobusov na MHD, stale je posuvanie sa v zapche efektivnejsi variant.

p.Kratochvilova sa tu vyjadruje o zrychleni busov (pruhoch) a elektriciek, ale najvacsie straty su predsa pri prestupoch. Napr. v takom Mnichove, ked nasadnem v dedine "Feldkrichen > Slovensky Grob", vystupim z toho isteho vlaku v centre "Minocha > BA (rozumej ozajstne centrum, nemecka dedina je trosku vacsia nez nasa)". Preco, ked uz napr. elektricka z Vjanorskej nie je potiahnuta do Vajnor a dalej, nechodi aspon autobus MHD namiesto konecnej do Vajnor az na napr. Ciernu Vodu (su to 2km!!!! navyse). Vyriesilo by to straty z prestupov a nedostatocnu frekvenciu, ktoru akoze vykryva Slovak Lines v rannych a poobednych hodinach.

Tiez sa treba zamysliet, pri nedostatocnom pokryti alebo kvalite skol na periferiach, kolko ludi vlaci v rannej spicke decka do skol v meste/BA a model osemrocnych gymnazii tomu asi tiez neprospieva. Ak budu dostupne a kvalitne skoly v pesej dostupnosti z domu, doprava sa moze odlahcit aj tym, ze kezde druhe auto nebude rodicovsky taxik do skoly v centre.

Budovanie business centier, neviem, ci sa to da urbanisticky regulovat, ale roky sa zamyslam, ako niekto mohol umoznit napr. take business centrum na Plynarenskej a okoli, ka sa clovek dostane z vynimkou trolejbusovej radialy iba autom (jasne aj bicyklom, ak nie je zo Samorina).

Co takto vytvorit mestom verejnu internetovu diskusiu S HLASOVANIM? Mozno kompetentny odhalia dovody, o ktorych netusia.

29.03.2019 | citatelTrendu

Len otázka k rekonštrukcii koľají v KV? Skutočne sa miesto tých skalničiek nedá osadiť trávový koberec? Určite by to vyzeralo kvalitnejšie ako burina ktorá tam miesto skalničiek bude rásť. Choďte sa pozrieť ako vyzerá Záhradnícka kultivovanejšie vďaka zatrávnenej koľaji, veď by stačilo urobiť len úpravu v zadaní. Aj doma predsa chcete kvalitu, nie paškvil.

02.04.2019 | IvanPe

Elektrickove pruhy by sa mali dat vyuzivat aj pre autobusy.

30.03.2019 | Lupask

Zlate Karlsruhe. Tam človek sadol do vlaku v hociktorej okolitej hornej dolnej a vystúpil rovno v centre. To by fakt bol taký obrovsky problem aj tu v Bsk?

13.05.2019 | _martin_

Naše električky sú akurát tak na obsluhu centra. Neviem si predstaviť, že sa hodinu poveziem z Borov cez Dubravku, Karlovku... Bratislava potrebuje S-bahn, rýchle spojenie na vzdialenosť v okruhu 20-30 km okolo BA.