Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ktoré nákupné centrá chystajú otvorenie

04.05.2016 | Daniel Suchý

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

07.05.2016 | righty

Páči sa mi ten pokus o zaradenie Bory Mall do "prvotriednych" nákupných centier. V ktorých iných "prvotriednych" centrách je už luxusná značka Pepco? Nové značky už vykapávajú (viď aktuálne Gas, Primigi, či predtým Pickwick).

Ako víkend fajn, ale ináč druhá liga ako Polus či Palace. Snáď tam už niektoré značky začali platiť nájom, keď už im Penta zafinancovala zariadenie predajne.

08.05.2016 | qwerty28

hladaj suvis medzi majitelmi Borry Mall a majitelom tohto servera :-)

08.05.2016 | Daniel Suchý

Do tejto kategórie ich zaraďujú realitné poradenské spoločnosti podľa oficiálnych kritérií ako sú veľkosť, spádová oblasť, obrat, kvalita nájomcov, ponuka služieb, jedla, zábavy a pod...

08.05.2016 | qwerty28

kde su stanovene tie standardy a ktore su tie realitky? Na taketo posudzovazky by mali byt nezavisle organizacie a nie realitky co chcu zvysit kredibilitu tovaru ktory predavaju.

09.05.2016 | righty

veľkosť: nafúknutá až megalomanská, čo bude aj dôvod, prečo sa v článku nespomína možné rozšírenie.

spádová oblasť: relatívne slabá s nízkou kúpnou silou zo Záhoria a severo-západu BA, ostatné uspokojujú iné centrá. bolo to jasné ešte pri projekte. mylne si mysleli, že Avion funguje aj bez Ikei.

obrat: oproti prvotriednym silne druhotriedny, zväčša vytváraný cez víkend, čo môže byť aj dôvod čoskorého odchodu kotevných nájomcov.

kvalita nájomcov: silne ovplyvnená dotovaním vlastníka, čoskoro sa bude znižovať. treba sa spýtať, prečo New Yorker vycúval.

ponuka služieb, jedla, zábavy: výborná a vysoko nadštandardná, avšak znižujúca obrat, keďže platí menší nájom.


samozrejme, realitky môžu robiť nejaké kategórie a pod., ale v konečnom dôsledku silu centra preverí záujem o jeho kúpu. mýlil som sa v prípade Centralu, keďže ho kúpil realitný fond Allianz. v Boroch však nie sú kancelárie, okolitá zástavba s vysokou kúpnou silou, výborné dopravné spojenie pre mladých ľudí a pod.

22.05.2016 | CJ

Zaujimave ze graf v clanku ukazuje Nitru na 1.mieste v prepocte pocet obyvatelov : nakupna plocha, v texte sa vsak pise o Bratislave. Prvotriedne nakupne centra su len v BA podla clanku... strasna uroven.

22.05.2016 | Daniel Suchý

V článku sa píše: "Napriek tomu, že Bratislava má najväčšiu obchodnú plochu na obyvateľa spomedzi všetkých metropol regiónu strednej a východnej Európy..." Nepíše sa, že má najväčšiu plochu na Slovensku.