Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Menej nakupovania, viac rozmanitosti. Nákupné centrá čaká prerod

06.02.2018, 14:00 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

Nákupné centrá čaká prerod. Ľudia do nich nebudú chodiť len za nákupmi, ale štandardne budú mať zmiešané využitie. Ich základnou súčasťou sa stanú služby zdravotnej starostlivosti, vzdelávanie a zariadenia pre voľný čas, tvrdí realitno-poradenská spoločnosť CBRE vo svojej predpovedi, ako bude vyzerať nakupovanie v roku 2030.

  • Tlačiť
  • 1

Správcovia nákupných centier a developeri onedlho a vo zvýšenej miere začnú vytvárať integrované spoločenské centrá, v ktorých budú ľudia žiť, pracovať a nakupovať. Okrem zdravotníckych zariadení a vzdelávacích priestorov si v nich nájdu priestor tiež coworkingové kancelárie či miesta na distribúciu a zber produktov.

Neprehliadnite

„Trend „leasure centier“, zameraných primárne nie na nakupovanie, ale na trávenie voľného času na Slovensku iba začal naberať na dynamike,“ poznamenáva analytik retailového oddelenia slovenskej pobočky CBRE Róbert Pollák. Staršie centrá, ktoré sa neprispôsobia novým trendom, budú mať veľké problémy s prenájmom a budú zívať prázdnotou.

Zmeny v nákupných centrách možno pozorovať na množstve doteraz neštandardných atrakcií a inováciách v mixe nájomcov. Dôkazom tohto trendu je napríklad rastúci podiel kvalitných reštaurácií a občerstvenia, vyplýva zo správy Food & Beverage z dielne CBRE.

Udržať návštevníka dlhší čas

„Jednoznačne vidíme trend prísť do nákupného centra na dlhší čas. Preto treba priestory navrhovať tak, aby ľudí lákali zostať dlhšie,“ uvádza vo vlaňajšom rozhovore pre TREND Jorge Morgadinho zo spoločnosti Sonae Sierra, ktorá pripravuje koncept rozšírenia bratislavskej Eurovey.

Priestory na posedenie treba podľa neho prispôsobiť tak, aby slúžili ľuďom každého veku na stretávanie, študovanie, aby boli priateľské k rodinám. Komfort návštevníkov nákupného centra zvyšuje napríklad USB nabíjanie, elektrické zásuvky, WiFi zdarma, vešiaky, pohodlné vaky na sedenie, šatne či stojany na bicykle.

Eurovea 2 - vizualizácia interiéru rozšírenia nákupného centra 09Zdroj: J&T Real Estate

Vlastníci nákupných centier na Slovensku by mali v rámci rastúcej konkurencie, najmä v hlavnom meste, uvažovať pri plánovaní svojich projektov vizionársky. „Potreba diferenciácie bude rokmi už iba narastať. Každá chystaná zmena by preto mala zahŕňať prípravu pre aplikáciu nových technológií, aby mohli udržať krok s novými projektmi na trhu,“ konštatuje R. Pollák.

Poradenská spoločnosť predpokladá tiež transformáciu čerpacích staníc na dôležité mini logistické miesta. Predurčujú ich na to lokality, v ktorých sa nachádzajú. Čerpačky sú ideálnym miestom pre zberné a výdajné miesta pre zákazníkov, ktorí nakupujú on-line.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy CBRE, nákupné centrá