Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mesto počíta, koľko by stála hlavná stanica

09.05.2014 | ds

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

09.05.2014 | ali.t

vidím, že niekto chce silou mocou dať zarobiť IPR...

09.05.2014 | micru

Akcia Predstaničné námestie bola pripravovaná v stavebnom boome a dnes nie ja šanca nájsť investora, ktorý by mal postaviť v rámci svojej investície do komerčných a rezidenčných priestorov aj verejnoprospešné stavby vo finančnom rozsahu cca 40 percent z nákladov - podzemný dopravný terminál, rekonštrukcia stanice.. Okrem toho na území sa nachádzajú nehnuteľnosti iných subjektov : Dopravný podnik, Tenisový klub Lokomotíva atd.. to treba tiež zaplatiť.
V kultúrnych krajinách si stanice rekonštruuje štát alebo mestá.
Spoliehať sa pri tvorbe kultúrne spôsobilej železničnej stavice na čistotu úmyslov predstaviteľov mesta a zástupcu pomaly skrachovaného projektu je prejavom idiotizmu....zobuďme sa!

10.05.2014 | righty

No neviem, ale kultúrne krajiny a štáty majú práve na svedomí model, kedy verejné priestory rekonštruuje súkromný investor a zo získava v nich priestor. z fleku len Viedeň.

09.05.2014 | bluehen

ked ma niekto v tejto krajine peniaze na nezmysly typu outlet voderady, vselijake lanovky po tatrach, NC po BA v presytenych lokalitach, je dost zahadou ze sa pomaly za 20 rokov co sa zacalo vo velkom kradnut niekto nenajde na tento projekt v ktorom ma isty najom na desiatky percent plochy od zeleznic, pre obchody istych zakaznikov (rychliky stale chodia plne), lepsie dopravne dostupne priestory pre firmy ako keby boli zasite niekde v lamaci.

10.05.2014 | righty

hoci sa trh začína preberať, šanca na nové (veľké) nákupné centrum v Bratislave už nie je. koncom roka sa majú otvárať Bory a tým sa trh možno na desaťročie uzavrie. okrem toho by železničná stanica poškodila tak maximálne Centrál. Aupark, Eurovea, Avion sú dlhodobo úspešné, Polus dávno splatený. Centrál však spravujú Nemci, a tí vedia, ako si poradiť.

11.05.2014 | Adrian Gubčo

Čoskoro možno pôjde do výstavby nákupné centrum väčšie ako Aupark - NC v rámci Twin City. Stratégia developerov je vzájomne sa požrať a mesto, ktoré koná na úrovni mentálne retardovaného, samozrejme proti tomu nijako nezakročí.

10.05.2014 | čézare

Vlakova a autobusova stanica su jedine miesta kde ma zmysel investovať a stavať aj polyfunkciu spolu so stanicou. Problem je ale pristup mesta.
Ten by mal cokolvek podmienit najskor vystavbou staníc a následne doprovnej obsluhy a az na záver obchodných centier a pod.
Pointa by mala byt verejný záujem stanica, dotiahnute MHD, prekrytie cez strechou, parkovisko a kratkodobe statie na nastup a vystup pre cestujucich ...
nieco na styl letísk v zahranicí ...
ale kedze sme na Slovensku vsetko bude okrem verejneho zaujmu a staníc ... lebo uplatky a iné ...