Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Na Slovensko prichádza nemecký konkurent Ikey, stavať chce pri Boroch

16.02.2017 | Tomáš Vašuta | © 2017 News and Media Holding

Konkurencia na trhu s nábytkom a bytovými doplnkami sa zvýši. Vstup na slovenský trh plánuje značka Porta. Jej majiteľ už skúsenosti s pôsobením na Slovensku má. Prevádzkuje totiž predajne pod logom ASKO. A práve obe spomenuté značky chce umiestniť do pripravovaného centra.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Nemecká nábytkárska značka ASKO vstúpila na slovenský trh ešte v roku 2006, keď otvorila svoju prvú veľkoformátovú predajňu v Nitre. Neskôr k nej pribudli aj prevádzky v Poprade, Prievidzi, Košiciach či v Bratislave. Dnes pôsobí v šiestich slovenských mestách. V roku 2011 však došlo v zmene majiteľa. Slovenské pobočky kúpila nemecká skupina Porta Holding, ktorá cez ne expandovala na nové trhy.

Nový majiteľ pritom vo fachu nie je žiadnym nováčikom. Firma vznikla v roku 1965 a postupne sa vypracovala medzi najväčších predajcov nábytku a bytových doplnkov v krajine, kde prevádzkuje obchody pod značkami Porta, Hausmann a SB Möbel Boss.

Po piatich rokoch od vstupu na slovenský trh skupina nielenže pripravuje novú veľkoformatovú predajňu ASKO, chystá aj vstup novej značky. Úrady aktuálne posudzujú zámer projektu Výstavno-predajného centra ASKO – Porta. Vyrásť má lokalite pri obchodnom centre Bory.

Neprehliadnite

„Pozostáva z dvoch hlavných objektov situovaných v tvare „L“, v ktorých sú umiestnené obchodné prevádzky zaoberajúce sa predajom nábytku a bytových doplnkov. Budú realizované v dvoch etapách,“ píše sa v zámere. V prvej etape sa má realizovať objekt ASKO, v druhej predajňa značky Porta.

Kým ASKO má mať podlahovú plochu na úrovni 9 225 štvorcových metrov, nová značka Porta má byť dvakrát väčšia, investor ju naplánoval na 19 030 štvorcových metrov. S takýmito rozmermi by sa predajňa zaradila medzi najväčších obchodníkov na trhu.

So stavebnými prácami by investor mal začať už v prvej polovici tohto roka. Kým v prípade ASKA sú investičné náklady vyčíslené na 7,8 milióna eur, v prípade časti Porta ide o sumu na úrovni 16,8 milióna eur. Investor počíta s vytvorením 310 parkovacích miest.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2