Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Na východe sú populárnejší ako Alza, teraz mieria na západ Slovenska

21.03.2017 | Tomáš Vašuta | © 2017 News and Media Holding

Kde jeden končí, tam druhý začína. Košický obchod Datacomp ohlásil expanziu na opačnom konci krajiny. Firma otvára pobočku v Bratislave a avizuje, že v ďalších mesiacoch chce otvárať aj ďalšie po celom Slovensku. V Košiciach zas plánuje výstavbu novej centrály. Deje sa to v čase, keď na trhu zatvárajú roky etablované obchody.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 4

Košičania sú klasickým príkladom toho, ako sa dá z malej firmy vybudovať predajca, ktorý dokáže konkurovať aj veľkým hráčom. Bratia Hakulinovci začínali  pred sedemnástimi rokmi s malou predajňou na Hlavnej ulici v Košiciach. Špecializovali sa na výpočtovú techniku a postupne rástli. A nielen v tržbách.

K jednej predajni pribudla druhá, neskôr tretia aj štvrtá. Dnes má firma v Košiciach a Prešove štyri kamenné predajne a jeden logistický sklad. „Najdôležitejšie sú inovácie. Zameriavame sa prevažne na zvyšovanie konkurencieschopnosti internetového obchodu a zvyšovanie kvalifikácie predajcov,“ vysvetľuje pre TREND Reality majiteľ Datacompu Martin Hakulin.

Práve stávka na internet bola kľúčom k úspechu firmy. Len na porovnanie, ešte v roku 2009 dosiahli tržby spoločnosti úroveň 5,3 milióna eur, v roku 2015 to bolo už 12,4 milióna eur. Za uvedený rok vyhrali Košičania so svojim e-shopom aj kategóriu Výpočtová a telekomunikačná technika v ankete ShopRoku.

Neprehliadnite

Kým doteraz sa zameriavali najmä na východ republiky, po novom chcú Košičania rozšíriť pôsobenie aj na západné Slovensko, keď otvárajú pobočku v Bratislave. „Hlavným dôvodom otvorenia kamennej predajne v Bratislave bolo vytvoriť v rámci západného Slovenska centrálu vo vlastných priestoroch a zároveň byť bližšie k zákazníkom,“ vysvetľuje M. Hakulin. Pobočka na Patrónke ponúkne okrem predajných priestorov aj servisné stredisko výrobkov.

Nemá však zostať len pri Bratislave. „V priebehu ďalších dvoch rokov plánujeme expandovať aj do miest ako sú Žilina, Nitra, Banská Bystrica,“ naznačuje majiteľ  a dodáva, že zmeny súvisiace s rastom celej firmy sa dotknú aj domovských Košíc. „Plánujeme výstavbu unikátneho showroomu v Košiciach vo vlastných predajných priestoroch. Nová budova Datacomp bude zároveň slúžiť aj ako expedičné centrum,“ naznačuje M. Hakulin.

Trh s internetovými obchodmi zažíva v poslednom čase čistku. Vo februári po 20 rokoch existencie ukončil činnosť predajca Shark Computers. Firma sa pritom spoliehala nielen na overené meno, ale aj kamenné pobočky. Problémy má aj ďalší e-shop, ktorý bol na trhu už etablovaný. Z technických príčin neprijíma objednávky ani InterStore.sk. 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 4