Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nákupné centrá potrebujú nové háčiky. Ako budú „loviť“ zákazníkov?

18.07.2018, 05:03 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

Slováci radi trávia čas a utrácajú peniaze v nákupných centrách. Trh je však nimi už prakticky nasýtený a boom opadáva. Ak chcú v budúcnosti prilákať ľudí, musia ponúknuť oveľa viac ako len možnosť nákupu a dobrú dispozíciu. Už v súčasnosti nejde prevažne o nákup, ale skôr zážitok s ním spojený. Kto nezachytí trendy, môže ísť z kola von.

  • Tlačiť
  • 8

Na Slovensku, podobne ako v rozvinutejších krajinách, dochádza k stabilizácii alebo poklesu návštevnosti nákupných centier. Spotrebiteľ má veľa možností a nevyberá si už len podľa toho, ako blízko je centrum k miestu, kde žije či pracuje alebo na základe rozmanitosti mixu nájomcov. Čas, ktorého nemá veľa, chce tráviť čo najkvalitnejšie.

Podľa Kataríny Paule, vedúcej retailového tímu spoločnosti Cushman & Wakefield na Slovensku, v budúcnosti nepôjde už len o to, aby sa človek do nákupného centra dobre dostal, zaparkoval, cítil sa príjemne a splnil cieľ, za ktorým prišiel. „Pôjde o to, aby sa zákazník a jeho okolie, teda ľudia, s ktorými trávi čas, prípadne chce na nich urobiť dojem, s centrom identifikoval, cítil sa pochopený a na mieste, kde chce byť.“

Neprehliadnite

Centrum budúcnosti bude musieť byť schopné citlivo reagovať. Najmä na preferencie a životný štýl dorastajúcej generácie mileniálov. Dôležité bude sledovať najnovšie trendy a technológie, pochopiť zákazníka, správne ho osloviť, splniť jeho očakávania a k tomu priniesť ešte niečo extra. Či už pôjde o značky, technológie, zákaznícky servis alebo kvalitu obslužného personálu.

Zážitkové návnady

V budúcnosti budú nákupné centrá v prvom rade poskytovať služby rozmanitej gastro ponuky, aktívneho oddychu, medicínske služby, možnosti vzdelávania či co-workingové centrá.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 8

Tagy nákupné centrá