Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nákupné centrá potrebujú nové háčiky. Ako budú „loviť“ zákazníkov?

18.07.2018 | Marek Legéň

Diskusia (8 reakcií) Pravidlá diskusie

18.07.2018 | BranoBal

Najskôr bol článok, že návštevnosť klesá, ale nevadí, lebo tržby sú stále dobré. Teraz je článok, že treba niečo vymyslieť ako prilákať zákazníkov. Zdá sa, že zmena správania sa zákazníkov smerom k aktívnejšiemu životu ešte nebola developermi správne analyzovaná.
Netreba nič zložité. Napríklad cena za prenájom telocvične sa pohybuje od 20Eur na hodinu. Využitie priestoru v nákupnom centre je možné aj 12 hodín denne (ak je v blízkosti škola, atď.). Pri konzervatívnom odhade 8hodín denne x 28 dní v mesiaci x 20Eur za hodinu je to 4480Eur za jeden športový priestor mesačne.
Ihrisko má rozmery cca 400m2, čo predstavuje hypotetický náklad pre komerčného prevádzkovateľa 400x10Eur za m2 mesačne spolu 4000Eur. Takže aj pri zjednodušených podmienkach to vychádza približne plusovo.
V Bratislave extrémne chýbajú indoorové športové plochy za ceny cca 20Eur za hodinu. Zaujímavé pre majiteľa je, že takto je možné priestory využívať aj v nedeľu resp. v štátny sviatok.
V prípade, že je k dispozícii aj hľadisko - stačí mobilné, v spolupráci so športovými klubmi je zabezpečená trvalá návštevnosť. Často hrajú zaujímavé zápasy v priestoroch, kde sa diváci nezmestia.
Nedalo mi to, keď idem po nejakom nákupnom centre, kde to vyzerá ako v Postapo, tak sa čudujem, dokedy to takto vydrží.

18.07.2018 | SAV_zamestnanec

pekna blbost, ja zas potrebujem bazen staci mi jedna plavecka draha na prenajom do 5EURO/hodinu ... preco developeri ma nepocuvaju

18.07.2018 | čézare

blbost to nie je ak bude nakupných centier 10 v celom meste a doprava skolabuje pojdes tam kde to budes mat po ruke a tam kde okrem jedla a nakupov stravis aj inak cas ako nakupovanim s sedením na kave. V parizi je roky OC ktore ma plavaren ... a funguje. Strechy OC u prazdne plochy po vacsinou a tam je priestor ... ale kedze u nas postavia OC a do roku predaju tak preco by sa snazili ... ze ano ... HB a spol ...

19.07.2018 | bruciak

tymto smerom to skusaju Bory, tiez tam stavaju teraz plavaren s viacerymi bazenmi. Inak ani s tou vacsou halou by to nebolo odveci. Ta kalkulacia sice asi uplne nevysla . Obsadenost 12 hod je tazko realizovatelna v pracovne dni.Ale vikendy si viem predstavit. Aj ta cena za prenajom moze byt radovo vyssia. Ale je k tomu treba aj zazemie (satne, recepcia ... ). Ked si zoberiem ze by tam cez vikendy sa hrala napr. Futsal / Bedminton / Volejbal liga ( nie prva ale lokalne... tak kazdu hodinu dokazu priniest do centra +- 40 ludi. Netusim ale ci to je OC neako relevantne ...

19.07.2018 | BranoBal

Jasne, že 12 hod je ideálny stav. Dopoludnia profesionáli, popoludní prípravka, žiaci, dorast a opäť profesionáli.
Ak by tam chodila blízka škola za zadotované peniaze (nemusí stavať halu) o to lepšie.
Ukazuje sa, že telocvik je jediná pohybová aktivita, ktorú deti počas týždňa majú, preto chce MŠ zvýšiť počet hodín týždenne na +1 až +2.
Ozaj, neviem, či je každému jasné, že pri štandardnom športe sa trénuje aj v žiackych kategóriách 5x do týždňa a 2x cez víkend sa hrajú doma zápasy.
Takže tak.

18.07.2018 | Milan Luknar

Jeeej tam si vzdy na obed pojdem natrhat kyticu lucneho maku...

18.07.2018 | Pepo222

To je tak ked sa k retailu vyjadruju firmy ako Cushman&Wakefield alebo CBRE - same frazy, tvrdenia zalozene na pocitoch a pod. Pritom tie data maju len ich nevedia interpretovat.

22.07.2018 | mba

Lebo na SK a v CR su malo erudovani a maju vysku fluktuaciu i slabu uvodnu kvalifikaciu.