Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nová električka od J&T Real Estate? Štúdia určila víťaznú trasu

05.09.2018 | Tomáš Vašuta

Diskusia (50 reakcií) Pravidlá diskusie

05.09.2018 | Emasculate

Je to cele pixovina na entu, a teda nemoze ist o realne mysleny navrh. Nieco ine sa tym sleduje, akurat este nikto nevie co.

05.09.2018 | shaggy

Ako ťa tak sledujem, tak z teba sa stáva druhý Kanala. Nebudeš jeho syn? Ale na to si moc starý a on nemal nikdy ženu.
Tak si u neho na stáži?

05.09.2018 | Roman Kanala

Aha, toto je sheggy. Špinavý anonym, rozumu to veľa nepochytilo, podobá sa na špinavého anonyma, ktorého hľadá polícia. Vymýšľa si fakty, ktorým chce veriť, špiní, útočí, fabuluje. Čo tam po téme, pes šteká na osoby.

06.09.2018 | shaggy

"Špinavý anonym, rozumu to veľa nepochytilo, podobá sa na špinavého anonyma, ktorého hľadá polícia."
Niekedy nie je dobré vystupovať pod vlastným menom. Ak by som nejakému psychiatrovi ukázal tvoje príspevky, tak za všetky tie diagnózy by ťa možno aj svojprávnosti zbavil. A to by si predsa nechcel :)

06.09.2018 | Roman Kanala

Takto to dopadne, keď sa zrazia dva svety. Pes dáva na rovnakú váhu svoje hlúpe štekanie na osoby a odbornú diskusiu k téme, na ktorú nemá a je to preň len príspevok ako príspevok. Pes je anonynmný, expert má meno a priezvisko. Pes potom môže vrtieť chvostom, ako pekne poskákal človeku nohavice a ušpinil ho.

Odborné vyjadrenia sú v tejto diskusii až na samom konci.

06.09.2018 | shaggy

Musím ťa sklamať, tvoj komentár už nie je na konci, ty pes.
Inak sa mi páči, že imigrant vo Švajčiarsku, pôvodom z Rožňavy, je expert na Bratislavu :)
Hlasno štekáš, ale experta to z teba neurobí.

06.09.2018 | shalalii

sorry jako, ale ty si aj expert na bratislavsku dopravu?

06.09.2018 | BrunteIes

Roman, ty si fakt ešte panic? Tak, to je to Švajčiarsko naozaj o kus pred nami, keď sa tam panici dožívajú dôchodku :)

06.09.2018 | shaggy

On je incel. Z toho pramení jeho frustrácia. Pre dobro Švajčiarov dúfam, že nezačne robiť to, čo robia incelovia vo svete. Ale spolu s jeho paranojou si nie som istý, či mu jedného dňa seriózne neprepne.

08.09.2018 | Roman Kanala

Ešte keby sme poznali význam slov, ktoré používame, všakáno, a ich adekvátnosť.

Všeobecne je možné konštatovať, že análny otvor prezentovaný ako "sheggy" trpí anatomickými a fyziologickými anomáliami: análny otvor namiesto úst, análny otvor namiesto mozgu, absencia akejkoľvek známky mozgovej činnosti a absencia akejkoľvek prostej ľudskej dôstojnosti.

08.09.2018 | Roman Kanala

BrunteIes: pre Vás som pán Kanala alebo doktor Kanala. Neviem, čo oprávňuje nejakého anonymného hajzla dovoľovať si takéto nejapnosti.

05.09.2018 | Emasculate

Inac nikto nema problem s tym ze tu mafia navrhuje a urcuje podobu a formy verejnej dopravy? Akoze kde sme?

05.09.2018 | shaggy

Ja s tým mám problém, ale bohužiaľ, väčšina ľudí (vrátane teba) tú mafiu podporuje.
Teda... máš na mysli samosprávu, však?

05.09.2018 | Adam.

Samozrejme, ze ked si zaplatite "nezavislu" studiu tak Vam vyjde ako pre cely svet najlepsi Vas navrh - teda ten, ktory taha elektricku rovno k Vasim budovam :D Jasne, vekslaci, zerieme slamu. Nastastie ta truba Nesrovnal uz konci tak s nim vela vody neuvarite. A ako ste vyriesili elektricku pred SND? Lebo tam na nu miesto nie je.

05.09.2018 | Emasculate

Vcelku slusnu cast pozemku snd uz ti mafiani zabrali na parkovanie mafianskych aut pre sheratotom. Skus tam vliest s folksvagenom, aj ked ides do hotela, a šašo v klobuku a fraku ta vyhana ako nizsiu kastu (ta ironia). Cize kludne su v tom ze ten pozemok je fakticky ich cely.

05.09.2018 | fatalista

zhodou okolnosti som tam dnes stal 5-10 minut, dokonca s "folksvagenom" a nikto ma nevyhanal.

05.09.2018 | bruciak

smradi ... cize radsej tahat elektricku pred shopping eurovea ako k hlavnej autobusovej stanici a ku konkurencnemu shopingu. To mohli rovno takto napisat ..

05.09.2018 | Valec57

Však hlavná (ako keby sme ich mali viac) autobusová stanica aj s konkurenčným shoppingom bude mať jeden z dvoch hlavných vstupov od navrhovanej zastávky Košická.

05.09.2018 | bruciak

no uprimne netusim kde bude mat vstup a terminaly nova stanica ,vychadzal som z toho ze by to bolo na povodnej urovni. Ale ak tak mi pride logickejsie viest to cez Dostojevskeho, Nivy ako cez to ich Eurovea city. Ubudne ten komplikovany zjazd zo stareho mosta , obsluzi sa nosnym dopravnym systemom vacsie uzemie.

05.09.2018 | fatalista

Je nieco zle na tom tahat elektricku tam kde sa denno-denne premelu tisice ludi? Je mi jasne, ze J&T to velmi pomoze ale eurovea ma naozaj vysoku navstevnost a nevidim dovod preco by sa nam nemohol ulahcit pristup s MHD. Mozno si aj niekto 2x rozmysli ci pojde autom alebo elektrickou rovno pred vchod.

05.09.2018 | Thomas9

Polovica "vyhod" je uplne nezmyselna - rovnako vytazena by bola na landererovej, odkial moze rovno ist na pristavnu, nie je tam trolejbus atd. Toto je vysmech a nie relevantna studia, elektricka pred vchodom do SND je ultimatna blbost hodna tychto sedlakov - pohrobkov divokej privatizacie 90 rokov, ktori nikdy nebudu seriozni developeri ani podnikatelia, lebo cely ich biznis ma od zaciatku v sebe zapisanu spinavu DNA.

05.09.2018 | shaggy

Čo je zlé na električke pred vchodom do SND? To má táto sedliacka ustanovizeň nejaký nedotknuteľný status? Aspoň to budú mať rakúski dôchodcovia bližšie na MHD.

06.09.2018 | Arrakis

Človeče, videl som pár tvojich príspevkov a musím povedať, že taký mentálny invalid ako ty sa len tak nevidí.

06.09.2018 | shaggy

Človeče, ja som tvoje príspevky nevidel (asi budeš jeden z tých konformistov, ktorí idú s davom), ale začať sa prezentovať Kanalovým slovníkom nie je práve najlepšia vizitka.

05.09.2018 | Roman Kanala

Ja som si to pozrel a myslím si, že to je dobrá trasa. Konečne sa pohli projekty koľajovej dopravy aj k Vrakuni, do Lamača a k VW.

06.09.2018 | lampion

Štúdiu na električkovú trasu, teda dopravnú štúdiu, robí nejaké štúdio GFI a nejaký architekt?
Sorry, ale odkedy robia dopravné štúdie architekti? Tí nech sa radšej starajú, akú farbu bude mať fasáda novej Eurovey, ale nie k tomu, kadiaľ má viesť trasa koľajového systému, lebo o tom tak t*t vedia.

06.09.2018 | Roman Kanala

Dopravný generel republiky robila na zadanie Ministerstva životného prostredia jedna nitrianska eseróčka. Strašný paškvil. Aby to vyzeralo akože vedecky, tak si vzali ESRI Arc/Info, do ktorého vložili vektorovú mapu všetkých cestných ťahov. A potom naivne spočítali počet pracovných miest pozdĺž ciest a do určitej vzdialenosti. Počítali existujúce pracovné miesta, a nezamestnaných nechali bokom. Tak im vyšlo, že nakoľko víťaz žerie všetko, že diaľnicu treba Žiline a nikam inam. Aha, a ešte aj na Skalité, aby náhodou diaľnica neviedla z Považskej priamo na Rajec a Vrútky.

Odoborný dohľad im robili dvaja docenti, no hádajte odkiaľ, zo Žiliny. Cementoví upatlanci, ktorí o trasovaní veľa nevedeli, ale vedeli miešať betón a stavať diaľnice. Eseróčka dostala dobre zaplatené, lebo licencia Arc/Info je drahá a odborní dozorcovia tiež. A žilinisti dostali pseudovedecké ailibi na výstavbu drahých kopcov, cez ktoré pôjdu tunely. O nákladoch samozrejme ani slovo, tie boli tabu až kým sa nezačalo s poslednými úsekmi. A tak diaľnica nie je dodnes a ani nebude.

Títo architekti na to šli tak, že dumali z urbanistického hľadiska. Ak porovnávali štyri varianty, tak ide o naivný spôsob optimizácie vymenúvaním riešení, ktoré sú potom porovnané. To sa dá pri malom počte alternatív. Metodológia nebola spomenutá, matematici by robili multikriteriálny bodový systém s váhami pre každé kritérium. Tí architekti to urobili po svojom.

Dobré je, že sa niečo bude stavať a že sa to dá predĺžiť na Vrakuňu. Ak sa postaví toto riešenie, v ničom to neodporuje, aby neskôr električka šla aj po Bajkalskej či Karadžičovej, ak by to bolo potrebné.

06.09.2018 | Brano L.

Jasné, je to dobrý návrh.
Samozrejme škoda, že mesto samo nemá kvalitne spracované štúdie a posúdenie návrhov na rozvoj ED v BA.
Ale je to také slovenské.
Žiaľ. Mne chýba ešte jedno (čo sa samozrejme dnes už nedá urobiť). Smerovanie električky cez most Apollo do Petržialky a tým pádom priama linka Petržalka - Miletičova - Trnavské mýto.

06.09.2018 | EuroSMS

Dopracovali sme sa do stadia, ze na to, aby do Eurovea dotiahli ludi z Ruzinova a Petrzalky, obetuje J&T nejake miliony, ktore sa sice rychlo vratia, ale v konecnom dosledku budu mat vedlajsi pozitivny efekt pre mesto. Teda pokial sa mesto pohne, lebo zadarmo to zase nebude.

06.09.2018 | Roman Kanala

Pôjde bratislavská električka až po Volkswagen?
Pravda Kali & Bejby, TASR 04.09.2018 17:34
Predĺženie električkovej trate po Bory a ďalej až do Devínskej Novej Vsi je spôsobom, akým môže hlavné mesto pomôcť jednému z najdôležitejších zamestnávateľov v regióne zabezpečiť bezproblémovú prevádzku bez výpadkov pracovných síl.
https://spravy.prav...

06.09.2018 | volim teda som

trasa popred "slovenske nahodne dividlo" je čovina...

06.09.2018 | EuroSMS

Inymi slovami by sa zislo povedat, ale ano.
V Redute kedysi natacali vaznu hudbu. Dialo sa tak rano o tretej, ked nejazdili elektricky.
Ak nejaka presla, rezonoval organ, klavir a znehodnotil sa cely zaznam.
Nahravali zvuk po kratkych usekoch, ked mlcala doprava.

06.09.2018 | Lupask

elektricka sa da postavit aj tak aby trat nevibrovala a bola menej hlucna. len tak na okraj, elektricka ide tam 3 metre od budovy reduty kdezto od divadla by to bolo asi trosku dalej. a este vzdy sa da popracovat na tom ze ju zahrabu pod zem, alebo aspon ciastocne zapustia, a pridaju nejake odhlucnovacie kriky alebo burinu

06.09.2018 | mudr.lant

Všetci sa tu odbavujete na "námestí" pred SND. Videl to niekto z Vás aj naživo? ja tam vidím niekoľko priestorov - 1. námestie pred hlavným vstupom do SND, 2. námestie medzi Euroveou a medzipriestor medzi nimi, ktorý sa používa pre peších a cyklistov. Je to aj fyzicky oddelené z juhu nejakou neurčitou jamou, ktorá je asi fontána, ale voda je tam iba pri daždi a zo strany SND sú schody, fontána a zeleň. Doporučujem si pozrieť Google maps (pre tých, čo tu prispievajú a nepoznajú to. pod zem to nikto nezapustí, lebo tam má SND podzemné garáže a vedľa je podzemie Eurovea. Pre tých, čo vajatajú o trasovaní po Landererovej, ktorá je jednou z najvyťaženejších komunikácií BA - skúste zrušiť dva jazdné pruhy a bude stáť polovica dopravy...

06.09.2018 | čézare

nerozumiem prečo hejtujete všetko ... podla mna aj ked trasa jasne ide tade ako potrebuje navrhovatel a HB reavis .. je dobry vymyslená. Ak sledujete tento portál a viete pocitat lahko zistite ze cela štvrť nivy po dokončení len dnes znamych objektov dostane dopravne zabrať tak ze vsetci budu stav v jednej velkej kolóne vrátane verejnej dopravy. jednine co ide ked je zapcha v BA je električka. nezabúdajte, ze pristavny most po dokončenie D4/R7 zatvoria a musia ho cely opravit ... nasledne cele mesto skolabuje. Navrh je racionalny a paci sa mi v principe ina moznost ani nie je kade trasovat nieco ako elektricku + konecne treba okruh mestom lebo ludia sa nemaju ako dostat z jednej strany na druhu efektivne. Toto cele je navrh ale stoji na meste a kedze mesto nevie robit nic poriadne a na cas .... pripravte sa hejtaci na kolaps a masaker ...

06.09.2018 | Thomas9

osobne nehejtujem električku ako takú, tá je nevyhnutná. Otázna je jej trasa - kde boli zverejnené možné trasy? Aké boli kritériá? Kde sú zverejnené výsledky štúdie? Nič také nevidno, iba pôvodný návrh developera podporený štúdiou, ktorú si zaplatili. To však neznamená, že to je najlepšie riešenie.

Na záver - ak si niekto myslí, že tú štvrť, kde plánujú pohyb 200 tisíc ľudí denne, zachráni jedna električková trať, tak sú totálne naivní. Túto "výkladnú" štvrť čaká dopravný kolaps, tomu sa nedá vyhnúť ani to odvrátiť. Lenže to je chyba magistrátu a mnohých ľudí roky dozadu, ktorí predali pozemky, dovolili búrať a stavať hlava-nehlava bez koncepcie.

06.09.2018 | čézare

jo caka ju kolaps ale cudoval by si sa ako ludia zmenia navyky ked realne zistia ze denne trcia v zapche 2 hodiny a nemaju kde parkovat ... kombinacia parkovacej politiky kde kazdy kto nema TP je navstevnik tak parkuje na platenom parkovisku a dobudovania aspon tejto uz nakreslenej trate pomoze k mensiemu kolapsu... Ja by vam v centre roky a vsade chodim peso alebo pouzivam bicykel... dovod je to rychlejsie a praktickejsie ...

06.09.2018 | shaggy

A čo je zlé na električke v nimi navrhovanej podobe? Pýtal som sa to aj hore, ale dostal som iba urážky ako odpoveď.
Tak sa pýtam ešte raz - prečo je nimi navrhovaná trasa zlá?

07.09.2018 | fatalista

Tiez sa pytam preco je to zle? Obidve ulice idu paralelne vedla seba takze teoreticky obsluzia aj Landererovu aj Pribinovu a popri SND to bude vyhodnejsie pre ovela viac ludi ako pri Panorama City.

07.09.2018 | Thomas9

Podla mna je elina lepsia cez landererovu, lebo obsluzi cely komplex eurovea z jednej strany a zaroven z druhej strany kancle twin city a zahu, co stavia penta, bude mat teda sirsi zaber. Chapem, ze pre J&T je normalne dat si elinu stredom svojej celej stvrte.

Preto som sa pytal tie otazky - kde su studie, mozne trasy a spisane vyhody - nevyhody jednotlivych rieseni? Lebo jedine co vidim je iba predstava developera, ktora vsak nemusi byt najvyhodnejsia pre mesto a novu stvrt ako taku.

12.09.2018 | hytat1

a vies ze neda?
popred redutu uz rekonstruovali elektrickovu trat asi 3x a furt je to naovno

12.09.2018 | hytat1

ako potrbuje hb reavis? a ako potrbuju ludia? namestie eurovea je jediny verejny priestor vzniknuty po dlhom case za ktory sa nemusime hanbit! kulturny priestor kde v pohode po posedeni pri dunaji pokojne prejdes do divadla bez toho aby si musel uskakovat elektrickam ktore by tu mali jazdit ako dive - podla diskusii co tu boli zhruba pred rokom ked im neschvalili investiciu ktora by znamenala ze si budu robit co chcu
toto je dalsi pokus

07.09.2018 | mba

Pokial viem, ani v Prahe, ani vo Viedni elektricky priamo pred budovami narodnych divadiel nejazdia.

Je vidiet, ze Bratislavu smeruju burani. Maju mozno (nakradnute) love, ale kulturnosti, umu, zrelosti malo.

Nuz pocitajte cely zivot bankovky, pani Chrenko i Korbacka a spol.! Je mi Vas uprimne luto a stve ma, ze takito ludia urcuju smerovanie Ba, lebo ludia typu pana Nesrovnala to nemaju v hlave srovnane a nevedia mamonarov usmernit ako kazdy spravny magistrat.

Ba centrum dopravne uz coskoro totalne skolabuje.

07.09.2018 | shaggy

Tak toho vieš o Prahe veľmi málo.
Len pre teba, budova Národního divadla obkolesená hustou električkovou dopravou:
https://goo.gl/maps...

07.09.2018 | sunogdy

no vo Viedni tiež pred národným divadlom jazdí električka - https://goo.gl/bM3u6e

v Budapešti dokonca vlak hned vedľa budovy (čo vnímam ako hlučnejšie ako moderné električky) a električky tak možno 100-120metrov od nej - https://goo.gl/FUYnV5

17.11.2018 | romancek

Áno, ja do Viedne chodím na predstavenia do Volksoper, vždy keď ide električka okolo, budova sa doslova trasie. Naozaj to ruší.

07.09.2018 | fab0

Pekny projekt. Toto by mal stat zaplatit a nie nejaky Komtrikov stadionovy nakupak.

09.09.2018 | Roman Kanala

Ak by to bol štát normálny a nie zločinný, tak by platil infraštrukturálne investície pre ľudí a nie fantazmagórie oligarchov. Ale potom by neboli sociálne hodinky vlastnou hlavou.

07.09.2018 | salamoon

elektricka tadeto ci tamto, bez metra to casom podla mna aj tak nepojde...

17.11.2018 | romancek

Prečo by mala električka dopravné obsluhovať iba projekty J&TV, ale nie Penty (Sky Park), HB Reavis (Twin City)? Myslím, že stanica Nivy s plánovaným shoppingom bude potrebovať väčšiu dopravnú obslužnosť ako shopping Eurovea. A medzi Košickou a stanicou vyrastie Zwirn, kto bude ťahať tade kufre pol kilometra? Najlogickejšie je kopírovať trasu ako kedysi chodil od trhovidka bus 23 (=terajšia 50 s tým, že po zastávke Twin City neodbočí na Panorama city, ale pokračuje Malá scéna a na Starý most). Terajší bus 50 by sa zrušil.