Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nový bulvár aj názvy budov, JTRE odhaľuje komplex Eurovea City

28.09.2018 | Tomáš Vašuta

Diskusia (19 reakcií) Pravidlá diskusie

28.09.2018 | Ze2

„Dobrým príkladom je električka vo francúzskom meste Tours, ktoré je veľkosťou skoro ako Bratislava....,“ uviedla B. Galí.

Blahoželám p. Galí k brilantným vedomostiam a východiskovým informáciám, lebo počtom obyvateľstva Tours síce s Bratislavou korešponduje, rozlohou je však Bratislava s 367,6 km2 10x vačšia ako Tours (34,36 km2). Nízka hustota osídlenia a veľké vzdialenosti sú prekliatím bratislavskej dopravy. S Tours sa to nedá ani len porovnať. Tam si električky zrušili, potom v 90. rokoch obnovili, majú spolu 15 km tratí a 29 zastávok.

V Bratislave premávajú električky bez prerušenia od roku 1895 (42 km a 155 zastávok). Stačilo nalistovať vo Wikipedii.

JaT si len kúpili pár farebných kresieb od niekoho, komu je Bratislava u zadele. Díky, Beth.


28.09.2018 | reddington

Ale co by ste do matky <> chceli ? ABY J&T ZACALOVALI 3 miliardy za metro ?
Kazdy DEVELOPER plati poplatok za rozvoj a mate z toho <> lebo tam mate neschopakov. Jedini kto nieco stavia a robi pre obcanov su developeri.

28.09.2018 | fatalista

Bohuzial je to tak, stotoznujem sa s tymto nazorom.

28.09.2018 | reddington

Ja tu nechcem glorifikovat J&T ale mat shit a mat aspon nieco je pre rozvoj mesta tak fatalny rozdiel ze ...ja neviem. Proste slopaci. Nikdy ich neuspokojis.

28.09.2018 | lampion

Dámy a páni, už sa zobuďme konečne.

Tours - mesto má 135 000 obyvateľov a celá metropolitná oblasť 480 000 obyvateľov.
Bratislava samotná - mesto - má 666 000 obyvateľov a každý deň do nej docháza ďalších 130 000 obyvateľov z metropolitnej oblasti. To je 800 000 obyvateľov.
Ale však jasné, pani je architektka, takže skôr umelec a umelec nerieši detaily ani funkciu, ale hlavne estetiku.

Už zabudnite konečne na tie smiešne električky a poďme riešiť poriadnu nosnú koľajovú dopravu.

28.09.2018 | reddington

Jasne. A kto ju zaplati ? ty ? mesto ? fico ?
Ja ti poviem kto jediny ma na to aby poriesil aspon JEDNU linku metra. Developeri.
Developeri su schopni vyskladat horko tazko 2 miliardy eur a potiahnut jednu linku od Slnecnic az k novemu Bratislavskemu downtownu.

Fakt si niekto mysli ze tu za co ? za eurofondy? niekto postavi linku metra ? Nie nepsotavi. Rozkradne sa to ako obvykle.

Nechajme to postavit tym, pre ktorych to je biznis. Dajme im plochy a stavebne povolenia aby na kazdej stanici mohli postavit nejaku polyfunkciu a do 5 rokov tu mame aspon 1 linku metra.

To metro sa musi aj zaplatit a nie len o nom ochkat. Treba donutit cpckarov jednoducho prist do Bratislavy vlakom a z vlakovej stanici metrom kam potrebuju.

29.09.2018 | lampion

Ja som sa ani v najmenšom zatiaľ nevyjadroval k otázke financovania projektu metra, takže nemusíš hneď takým útočným tónom. Rovnako som neodmietal účasť developerov na financovaní metra.

30.09.2018 | B0B

obligatny bullshit o filantropoch a messiasoch nemoze chybat :-))... realita je ,ze developri zatial nepostavili ani meter elektrickovej trate. jedine co sa postavilo ,bolo za peniaza EU. a povedzme si, ze za tych 50mega co jt venoval Nesrovnal za nejaky udajny usly zisk pri pko mozu postavit elektricku az do Viedne

29.09.2018 | shaggy

Tých 666 tisíc obyvateľov BA si si odkiaľ vycucal? Z Kažimírových grafov? Lebo ti tam nejak záhadne pribudlo 200 tisíc ľudí.

29.09.2018 | lampion

To sú posledné čísla na základe pohybov SIM kariet. Určite sú reálnejšie ako odhady ŠÚSR na základe sčítania ľudu z roku 2011.

Vygoogli si, nebudem ti ja robiť google, ty graf.

29.09.2018 | emr

Som zvedavy kolkokrat je tam zapocitany clovek ktory ma 2-3 aktivne SIMKy, takisto ci su odfiltrovane ine zariadenia ktore maju SIMky ale nevies ich namapovat na obyvatela. Takisto ako aproximuju pocet obyvatelov ktori SIMku nemaju (dochodcovia, male deti), resp. ak aj deduplikuju viacere SIMky 1 obyvatela, co ak tu 1 SIMku pouziva ich dieta atd. Takisto ako sa do statistiky zaratavaju firemne SIMky.
Pokial toto nevieme, tak sa mozeme bavit akurat o hrubom odhade.

29.09.2018 | lampion

Toto všetko sú tak priamočiare otázky, ktoré napadnú každému, vrátane autorov projektu sčítania obyvateľov cez SIM karty. Áno, dáta sú štatisticky postprocesované.
Výstupom z projektu nie je POČET SIM KARIET, ale POČET OBYVATEĽOV na základe dát zo SIM kariet.

29.09.2018 | Matwe

Bratislava nikdy metro mat nebude, s tým sa rozlúčte, keď sa nepostavilo za komunizmu teraz už asi ťažko..

29.09.2018 | lampion

A prečo nie?

30.09.2018 | Valec57

Preto, že Bratislava má stále málo obyvateľov a je veľmi rozťahaná => hustota obyvateľstva je nízka => prepravné prúdy sú na nízke na to, aby mala drahá podzemná prevádzka patričné využitie (celý deň, a nie len 2 hodiny v špičke).

Áno, sú lokality, kde by tá hustota bola aj dostatočná, ale koľko ich je? Aký prínos pre dopravu v BA by mala prevádzka metra (alebo hoc akej vysokokapacitnej dráhy) s "piatimi stanicami a 7 km trate"?

01.10.2018 | lampion

Toto je veľmi laický názor.
V Bratislave žije vyše 660 tisíc obyvateľov a denne do nech dochádza ďalších 130 tisíc obyvateľov. Menšie mestá stavajú metro.
Za socializmu sa plánovalo metro s 39 stanicami, pre vašu informáciu.

01.10.2018 | reddington

Lebo to nema kto zaplatit a developerom sa hadzu polena pod nohy.

29.09.2018 | peter sever

svieži koncept...teraz len udržať odvážne základné myšlienky .
vnik malomeštiackych predstáv a vkusu by zase podporil podpriemernosť ,

29.09.2018 | Allan Weber

Tie predošlé vizualizácie mi pripadali omnoho odvážnejšie (pripomínali trochu Dubaj), zatiaľ čo na týchto nových je už vidieť, že projekt sa finančne “optimalizuje” - pomaly sa z neho vytráca wow efekt. V každom prípade to bude pre Bratislavu významný krok vpred.