Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Premena košickej stanice ide do druhej fázy. Začalo sa búrať

29.10.2014, 14:00 | Daniel Suchý | © 2014 News and Media Holding

Modernizácia košickej železničnej stanice sa posunula z interiéru k vonkajšku. Stanica získa prístavbu, ktorá sa začala minulý týždeň búraním fasády zo strany Staničného námestia. Vynovená stanica má byť hotová do konca roku 2016. Celkové náklady by mali dosiahnuť 2,8 milióna eur.

  • Tlačiť
  • 0

„Podstatná časť búracích prác už bola realizovaná v rámci prvej etapy,“ približuje Katarína Maňkošová, projektová manažérka investora Achiles Slovakia. Teraz sa začalo búranie železobetónových konštrukcií, ktoré nevyhovujú zo statického hľadiska pre nadstavbu dvoch podlaží.

Stanica sa na prízemí rozšíri od pravého vchodu po predajňu Lidl. Zo západnej strany pribudne nákladný výťah a únikové schodisko. Na prvom poschodí vznikne priestor predsadený o tri metre oproti prízemiu do priestoru námestia.

„Objekt šošovky na treťom nadzemnom podlaží bude presahovať strechu druhého podlažia, kde bude podopieraný sústavou oceľových šikmých stĺpov osadených do terénu pred objektom,“ opisuje rozšírenie stanice K. Maňkošová.

Železničná stanica KošiceZdroj: Achiles Slovakia

Prvá etapa obnovila priestory príchodovej a odchodovej haly. Druhá následne prinesie nové priestory pre služby cestujúcim.

Po dokončení búracích prác nasledujú zemné práce a na ne nadviaže montáž oceľových konštrukcií. „Vzhľadom na skutočnosť, že všetky uvedené práce sú vykonávané za plnej prevádzky železničnej stanice, budú nevyhnutné obmedzenia pohybu cestujúcich. Všetky sú dôkladne plánované a komunikované s poverenými zástupcami Železníc SR,“ dodáva K. Maňkošová s tým, že o nich budú cestujúcich informovať tabule.

Práce sa začali v decembri 2011. Odvtedy prešiel rozsiahlou rekonštrukciou celý interiér príchodovej haly a časť exterierových prvkov.

„Vo vestibulovej časti bolo vytvorené nové tretie nadzemné podlažie, zrenovovali sa existujúce stavebné prvky ako hydroizolácia strechy vrátane osadenia nových svetlíkov, nová elektroinštalácia, vodovodné a kúrenárske vedenia, výmena pôvodných okien zadnej fasády budovy zo strany 1. nástupišťa, vrátane zateplenia fasády, inštalácia nového evakuačného požiarneho systému a domáceho rozhlasu,“ vyrátala projektová manažérka.

Železničná stanica KošiceZdroj: Achiles Slovakia

Súčasťou rekonštrukcie interiéru bolo aj osadenie troch eskalátorov a výťahu, nová dlažba, zábradlia a schodiská, kompletná výmena osvetlenia vrátane nových svetelných informačných a únikových piktogramov.

Práce realizuje spoločnosť Achiles Slovakia na základe zmluvy o revitalizácii podpísanej so ŽSR. „Našim nosným projektom je revitalizácia železničnej stanice v Košiciach. Plne sa sústredíme na dokončenie prebiehajúcich prác a následné rokovania so záujemcami o prenájom týchto priestorov,“ povedala o spoločnosti K. Maňkošová. Jej predstavitelia podnikali napríklad v nákladnej doprave alebo bezpečnostnej službe.

Aktuálna revitalizácia stanice nezahŕňa nové nástupiská a podchody, prepojenie s autobusovou stanicou ani vybudovanie nákupného centra a výškovej kancelárskej budovy, s ktorými počítali stomiliónové návrhy viacerých záujemcov ešte v čase pred krízou.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)