Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kancelárie potrebujú dobrú dopravu

09.04.2008, 13:25 | Martin Rojko | © 2008 News and Media Holding

Prieskum C&W očakáva aj menšie využívanie otvorených priestorov.

  • Tlačiť
  • 0

Blízkosť významnej dopravnej križovatky je najdôležitejším faktorom umiestnenia pre majiteľov a nájomcov kancelárskych budov. Na druhom mieste je dobrá dostupnosť automobilom. Vyplýva to z prieskumu realitnej konzultačnej spoločnosti Cushman & Wakefield „Landlord and Tenant Survey“.

Spomedzi samotných vlastností budovy je najdôležitejšie prirodzené svetlo. Na druhom mieste uvádzajú užívatelia splnenie zdravotných noriem, majitelia parkovanie pre vedúcich pracovníkov. Najmenej dôležitým faktorom pre majiteľov aj nájomcov sú existujúce bezdrôtové siete v budove.

0804/Aupark_vnutro_text.jpg

Ideálna podlahová plocha v budovách v centre mesta sa pohybuje medzi tisíc a dva a pol tisíc m2. Pre majiteľov je najvýhodnejšie trvanie nájmu v dĺžke päť až desať rokov, pre nájomcov tri až päť rokov.

Podľa Radky Novak, vedúcej tímu služieb developerom v pražskej pobočke Cushman & Wakefield, výsledky prieskumu potvrdili trend z ostatných dvoch rokov. “Nájomcovia dbajú oveľa viac na pracovné prostredie a spoločenskú zodpovednosť firiem. Skutočnosť, že pri vlastnej budove je najdôležitejším faktorom prírodné svetlo, hovorí za všetko.”

Priemerná čistá kancelárska plocha pripadajúca na jedného zamestnanca dosahuje 13 m2. Takmer 60% užívateľov si myslí, že by mohli využívať podlahovú plochu efektívnejšie. Štyridsať percent oslovených firiem v ostatných 12 mesiacoch zvýšilo hustotu osídlenia vo svojich priestoroch a 33% očakáva, že miera využitia v nasledujúcom roku zvýši.

Tretina spoločností zvýšila za ostatný rok mieru využitia veľkopriestorových kancelárií bez prepážok, pričom 10% zvýšilo mieru využitia zdieľaných pracovísk a ďalších flexibilných pracovných praktík, napríklad prácu z domu a podobne.

C&W očakáva, že v nasledujúcom období sa využívanie veľkopriestorových kancelárií bez prepážok (open space) bude spomaľovať, a firmy budú využívať zdieľané pracoviská a ďalšie flexibilné možnosti viac ako doteraz.

Tretina firiem oslovených v prieskume uvádza, že v spôsobe využitia plôch neočakáva žiadne zmeny. Dôvodom na zmenu pracovných praktík je znižovanie nákladov. Viac ako polovica nájomcov využíva priestory naviac ako rezervu pre prípadné rozšírenie, pričom francúzske firmy si obvykle takúto rezervu neponechávajú.

Vizualizácia - Aupark

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)