Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Príbeh Mariahilfer Straße: Pešia zóna to ani vo Viedni nemá ľahké

22.06.2016 | Daniel Suchý

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

22.06.2016 | Riman098

palec hore za to, ze to dokazali nakoniec zrealizovat. uprimne im mozeme zavidiet.

23.06.2016 | shaggy

Čo im môžeme závidieť? Že 53% ľudí rozhodlo aj za zvyšných 47%, ktorí boli proti? To sa deje aj tu, vo voľbách.
Aj v Bratislave máš pešiu ulicu (Obchodnú), ale obchodníci asi tak nadšení nie sú.

22.06.2016 | Adrian Gubčo

A teraz sa pozrieť do diskusie spred roka, keď to dokončili, ako niektorí miestni diskutéri hneď vedeli, že to dopadne zle :)

22.06.2016 | Truhlik999

Same zvasty.
Prosim, nech cituju aspon par ludi, ktori tam ziju, podnikaju. Ako to vnimaju.
Nech povedia, kolko boli trzby predtym a kolko su teraz.
Doposial nie je jedine miesto na svete, kde by boko vylucenie dopravy priospesne.
Odstranis auta z ulice, okamzite sa dobre obchody stahuju prec.
Zostanu leb herne a cinaky.
Dobro*eri sa mozu aj ***t, ale to su fakty.

22.06.2016 | Valec57

Dúfam, že k tvrdeniu "Doposial nie je jedine miesto na svete, kde by boko vylucenie dopravy priospesne." doložíš rovnaké fakty, ako žiadaš od druhých.

Inak k tomu názoru:
Bol som na prezentácii v gréckom Serres, kde nás z miestnej radnice povodili po uliciach, ktoré sú dnes pešou zónou a pred tým neboli. Keď rozhodli o premene prvej takejto ulice, tiež zaznievali od obchodníkov rovnaké hlasy ako od teba... po pol roku začali obchodníci z ostatných ulíc požadovať, aby sa pešia zóna rozšírila aj tam. Keby chceli všetkým požiadavkám vyhovieť, tak môžu za pešiu zónu vyhlásiť polovicu mesta. Vo večerných hodinách (cez deň sme tadiaľ veľmi nechodili) bolo potom aj krásne vidieť, kde mesto žilo (na peších zónach) a kde nie (ostatné ulice v okolí oparkované autami na slovenský spôsob).

Na inej prednáške (asi 6 rokov dozadu) univerzitný profesor na príklade jedného holanského mesta (názov si nespomínam) na reálnych faktoch prezentoval, ako často navštevovali prevádzky v centre toho mesta ľudia cestujúci autami a ľudia cestujúci verejnou dopravou alebo pešo. Človek cestujúci verejnou dopravou alebo pešo síce minul v obchode pri nákupe menej ako ten s autom, ale počas týždňa sa tam otočil viac krát a v konečnom dôsledku boli tržby od neho vyššie. Po prezentácii tejto štúdii v danom meste zrazu prestali obchodníci viacerí obchodníci (ktorí dovtedy tvrdili, že bez parkovania prídu o biznis) platiť za prenájom parkovacie miesta pre svojich zákazníkov a dnes je ulica súčasťou pešej zóny.

23.06.2016 | Adrian Gubčo

K tomu len pridám, podobné obavy boli v NYC, keď začali uzatvárať Broadway - výsledok presne opačný, obchodníkom narástli tržby. Po skúšobnej prevádzke na Times sq. tam už natvrdo spravili pešiu zónu. V Kodani začali ako prvej masovo rozširovať pešie zóny, robia to už 50 rokov, s úspechom - navyše Kodaň má skvelú dátovú základňu, čiže sa to dá určite zistiť. V Hamburgu v jednej štvrti (Nikolai) obchodníci sami založili iniciatívu, v rámci ktorej sa rozšíria chodníky na miestnej obchodnej ulici (myslím, že sa volá Grosser Burstah) na úkor jazdných pruhov a čiastočne aj parkovania.

Všade na svete to funguje, ak sa to spraví rozumne. U nás sa premárnila veľká šanca so Štúrovou...

23.06.2016 | zyves

ale da sa zachranit este s Kamennym a SNP :)