Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prvý slovenský outlet smeruje do reštrukturalizácie

06.07.2016, 10:10 | © 2016 News and Media Holding

Prvé slovenské outletové obchodné centrum vo Voderadoch smeruje do reštrukturalizácie. Výrazne medializovaný komerčný projekt, ktorý pred rokmi bojoval o svoje miesto na trhu spolu s neďalekou konkurenciou, má hľadať nového investora. Podľa toho súčasného ide o pragmatické riešenie.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy

outlet

„Umožní projekt zastabilizovať, zvýšiť jeho potenciál, ochráni obchodných partnerov a v neposlednom rade vytvorí pevnú pôdu pre vstup možného strategického partnera,“ informuje Matej Kostúr, spolumajiteľ projektu One Fashion Outlet. Cieľom má byť posilniť investorskú firmu a zabezpečiť jej ďalší rast.

„Prioritou spoločnosti do najbližších mesiacov je uzatvoriť pozitívne naštartované rokovania o vstupe nových obchodných partnerov a významných značiek, ktoré by pomohli ďalej zvyšovať atraktivitu centra,“ približuje M. Kostúr. Najväčší veriteľ, ktorým je Všeobecná úverová banka, podľa neho tieto kroky podporuje.

Pre zamestnancov a návštevníkov obchodného centra pri diaľnici D1 neďaleko hlavného mesta sa podľa spoločnosti nič nemení, v prevádzke ostávajú všetky obchody. Otázkou je samozrejme ďalšia budúcnosť po prípadnom vstupe strategického investora, o čom už má firma rokovať.

One Fashion Outlet Voderady - aktuálny stavZdroj: Maňo Štrauch

Ťažký trh

„Vedenie spoločnosti považuje za zodpovedné poučiť sa z vlastných chýb a ísť cestou rozvíjania prirodzeného potenciálu centra,“ priznáva M. Kostúr. Rozhodnutie prijali s ohľadom na situáciu na trhu i svetový trend, ktorým je vytváranie portfólií outletov, ktoré nepatria medzi najväčšie, no majú potenciál na rast a ostávajú nezávislé.

Hoci zástupca spoločnosti hovorí o reštrukturalizácii ako pozitívnom kroku pre ďalší vývoj, zároveň dodáva, že trh je veľmi náročný. Outletové centrá majú totiž komplikovanejšiu štruktúru ako klasické obchodné strediská, to prvé slovenské zároveň čelí mimoriadne silnej konkurencii jedného z najúspešnejších európskych projektov v rakúskom Parndorfe. Navyše sa neustále rozrastá.

Konkurenčný slovenský projekt nazvaný D1 Outlet pri Senci len kúsok po diaľnici smerom do Bratislavy napokon napriek dlhoročnej príprave i už začatej výstavbe priestorov neodštartoval. Developer sa rozhodol menšie prevádzky rozpredať čínskym podnikateľom. Mešká napríklad aj najväčší český outlet pri Prahe, ktorý už raz investor zmenil.

Neprehliadnite

Vo Voderadoch po prvý raz

Projekt outletového centra otvorili na jeseň 2013 po niekoľkých rokoch príprav a predbiehania sa so seneckým projektom. Na ploche 15-tisíc m2 priniesol 70 obchodov, medzi inými napríklad Adidas, Nike, Puma, Levi`s, Mustang, Baldinini a ďalšími. Okrem toho sú tu reštaurácie, oddychová zóna s vodnou plochou, časť centra je krytá, časť otvorená. Kapacita parkovísk dosahuje 1 300 státí.

V pláne bola aj výstavba druhej fázy, či už v podobe ďalších obchodov alebo voľnočasových prevádzok, ktorý by celkovú plochu rozšíril na 36-tisíc štvorcových metrov. Zatiaľ sa nerealizovala.

Developerom projektu bola spoločnosť Realiz stojaca napríklad aj za ceneným komplexom Rozadol v Bratislave. V orgánoch outletovej spoločnosti do konca minulého roka sedel aj kontroverzný podnikateľ Ladislav Bašternák.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy outlet