Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Spustenie parkovacej politiky v Bratislave je naplánované na budúci rok

01.03.2019 | TASR

Diskusia (32 reakcií) Pravidlá diskusie

01.03.2019 | Jana3

Mal by byť nárok, aby na 1 byt bola vydaná jedna parkovacia karta s nižšou cenou na rok (napr. 10 Eur na mesiac = 120 Eur na rok). Uvádzam na jeden byt kvôli tomu, že tak sa dosiahne spravodlivosť. V BA je množstvo bytov v nájme (skupovanie bytov predražuje ceny nájmov a aj samotné ceny bytov, čo má vplyv aj na príjmy mesta cez dane), kde sú rodiny nútené žiť na týždňovky, a to kvôli podmienkam vytváraným vedením štátu a teda nie je reálne, aby si niekto zmenil trvalé bydlisko ako sa to požadovalo predtým. Tým budú mať vytvorené rovnaké podmienky všetci, ktorí bývajú v BA a v BA vytvárajú hodnoty. A nebudú sa tu zbytočne vyvolávať vášne typu Bratislavčan a mimo Bratislavčan.

01.03.2019 | Morris

Dnes sa plati za parkovanie v Starom meste tusim 20 euro za rok.

Fakt sa cudujem, ze sa najde i-d-i-o-t alebo plateny troll, ktory sa dozaduje 6 nasobneho zvysenia. Pozri Jana3 - ked chces platit 120 euro za rok, ved to plat. Napr 3x zle zaparkuj, dostanes papucu a tieto prostriedky idu do kasy mesta.

Ja ako platitel dani mestu budem velmi citlivo vnimat kazdu zmenu platby a ak bude navrh na zvysenie ceny, chcem vidiet na aky ucet tieto peniaze pojdu a na co budu pouzite. Lebo slovenska klasika je - dvihneme ceny, a ja aj tak lepsie nezaparkujem.

01.03.2019 | shaggy

Správne, nárok na 1 byt 1 karta by mal byť.
Veď auto je základné ľudské právo. A ešte aj benzín by mala dávať mestská časť. 20 litrov mesačne.

300€ je úplne v poriadku suma za parkovacie miesto. Ak niekto má na auto, má aj na jeho parkovanie.
Píšem to ako človek, ktorého sa to dotkne.

01.03.2019 | Morris

vo Viedni platia domaci 90 az 120 euro rocne a tu sa najde dalsi magor, co chce platit 300.

01.03.2019 | Cenek

Ja platim 2400. Tusim bez dph. Inak nezaparkujem. Zato mi tam denne zaparkuje 10 “jasombollennachvilockusomnevedel”.
Takze cool, pokial sa vypovie zmluva BPS, usetrim. Lebo terazky su na ulici 4 (styri) miesta pre obyvatelov.

01.03.2019 | Morris

ved ale to povedz hentym dvom obmedzencom vyssie, co si myslia, ze ked zaplatia 15 nasobok toho co dnes, tak lepsie zaparkuju.
Zjavne ani 200 nasobok nemusi stacit...

tu treba nastolit jasne pravidla a ciele, a podla toho nastavit financovanie. A nie hadzat sumy od stola.

01.03.2019 | sunkaster1

ked ste si to uz vysvetlili medzi sebou, vysvetlite teraz sprostemu: co je to ta parkovacia karta? to si musim kupit, ked byvam v bratislave a mam svoju garaz? ako to je?

01.03.2019 | Morris

ked mas svoju garaz tak tu kartu mat nemusis.
Ale vo vedlajsom clanku su dalsi chytraci, ktori doporucuju radikalne zvysit dane z nehnutelnosti. Takze je mozne, ze aj parkovanie na sukromnom ta zachvilu vyjde pekne draho...

01.03.2019 | Valec57

Pôvodný návrh pre obyvateľov s pobytom v BA bol:
- 20 až 100 € za rezidentskú kartu oprávňujúcu parkovať v rámci tvojej ulice/štvrte; táto karta ti zároveň umožní parkovať so zľavou mimo tvojej oblasti; cenu a oblasti si určí každá mestská časť samostatne, pričom MČ nemusí určiť žiadne spoplatnené oblasti
- 20 € za univerzálnu kartu, ktorá ti umožní parkovať so zľavou kdekoľvek v meste.
Obyvatelia bez trvalého pobytu v BA mali mať nárok kúpiť si kartu ktorej cena mala byť o nejaký násobok vyššia (tuším 5-násobok).

Takže ako vlastník parkovacieho miesta/garáže si nemusíš vybavovať ani jednu, alebo len tú druhú... podľa toho na aké účely auto využívaš a aké sú tam parkovacie možnosti. Napr. my by sme veľmi zvažovali, či sa nám vôbec oplatí tá druhá.

Ako to bude po novom ani srnky netušia.

02.03.2019 | citatelTrendu

valec57-pôvodné pravidlá sú úplne zlé. Bratislavčania nie sú daňovníci len 1 mestskej časti, ale celého mesta. nech sa parkuje podľa počtu vozidiel.

1. auto symbolický poplatok, ostatné zdaniť vyššími poplatkami odstupňovane.

Ale parkovacia kartička nech platí pre celé mesto. Majú to tak nastavené aj iné mestá, naor. Šamorín. Dokonca aj Praha zvažuje zrušenie parkovania podľa štvrtí a zavedenie celometského systému. tak s apoučme od nich.

01.03.2019 | romancek

Mne tiež príde 300 eur v pohode suma., Myslím, že je to adekvátna suma.

01.03.2019 | citatelTrendu

Presne tak, 1 auto-trvalé bydlisko alebo sídlo firmy, opstatné pregresívne zdaniť (ale nie symbolicky, ale výrazne). parkovanie platné v celom meste, sme predsa Bratislvčania a platíme tu dane, nielen našej MČ. A na karte musí byť vyznačená ŠPZ vozidla, aby si ich ľudia aktuálne nevymieňali podľa potreby.

V podstate by sa to dalo jednoducho a prehľad zrealizovať: plošný zákaz parkovania na chodníkoch a verejných plochách okrem vyznačených miest.

1. auto-100 € ročná daň, 2. auto 2-násobok, 3. auto 3-násobok a pod., to si hneď každý rozmyslí koľko áut má. Podnikateľom poplatky vyššie.

01.03.2019 | Janci1982

Suhlasim s politikou 1karta = byt, este by som to rozsiril o to, ze aby nebola viazana na SPZ ale na byt, lebo moje auto moze byt aj pol roka mimo BA a preco by som nemal narok na parkovanie, ked som ho zaplatil.
Riesilo by to vela problemov a administrativi pri predaji a kupe auta, alebo aj ak mam auto v servise a mam zatial pozicane servisne auto. Vydala by sa 1 karta, ktora by sa mohla presuvat medzi autami.
Kompromisom ohlade trvaleho pobytu (TP) by som videl, ze ak v byte ma niekto nahlaseny trvaly pobyt, tak ten dostane dodatocnu zlavu (odmena za to, ze financuje mesto a prispieva na dopravu aj prostrednictvom dani z prijmu FO). Cize ak zoberem priklad hore 120€/ parkovacia karta rok. Ak ziadatel nema TP v byte, na ktory ziada kartu, tak dostane kartu za 120€/rok. Ten, co ma tam TP by platil napr. len 80€/rok.

01.03.2019 | bluehen

Najlepsie jeto ako to je. Parkovaniu v starom meste by pomohla skor maxiamalna denna doba parkovania na ulicu/blok, a jej vymahanie, skor nez nejake karticky, a domnele naroky rezident vs nerezident.

01.03.2019 | peterval

Valo bude to isté ako bol Nesrovnal. Všetko sa bude riešiť zdražovaním. Už sa objavujú návrhy na zvýšenie dani z nehnuteľnosti, absurdné poplatky mestu za parkovanie. To že slovák zarába x- násobok menej ako rakúšan, Vala nezaujíma. Taktiež fakt, že poodrátaní všetkých daní a výdajov zostane slovákovi v peňaženke minimum. V pomere k slovenským platom by poplatok za parkovanie/rok v BA mal byť max 10 - 20 eur. Numerá v niekoľkých sto eur sú doslova ďaľším vydieraním a vypalovaním úradníkov typu Valo smerom k občanovi. A ak si niekto myslí, že zaplatí mestu ďaľšiu daň a bude mať za to volné miesto ked príde večer na sídlisko, je na omyle. Vo Francúzsku ak by si štát dovolil takto kálať na hlavu občana dane a dane, tak by magistrátu hrozila defenestrácia. Slovák bude platiť. Čo na tom, že opäť idú odvody hore, čo na tom, že poplatky na úradoch, povolenia, išli hore. Poďme platiť 300 eur daľšiu daň. hanba. Pokiaľ by sa nerozkrádal štát, a to aj na úrovni mesta, tak by mesto malo dosť prostriedkov vybudovať parkovanie. Ale Slovensko je korupciou prehnité, aj na bratislavskom magistráte. Valo ide problémy riešiť tak ako Nesrovnal, - občan plať viac.

01.03.2019 | romancek

Nerob zase zo Slovákov socky. Každý má dnes minimálne 1 auto, tak asi na tom až tak zle nie sme. Auto má dnes aj posledná upratovačka, takže asi ma aj na STK, servisné kontroly, benzín a pod.

02.03.2019 | peterval

Kým napíšete podobnú hlúposť ako ste napísali, chodte si aspoň prečítať štatistiku miezd na Slovensku. Platiť niekoľko sto eur za parkovanie, čiže inak povedané ďaľšie vypalovanie, si veľa ľudí nemôže dovoliť.

01.03.2019 | citatelTrendu

V článku chýbajú zásadné informácie:
- bude parkovacia politika stanovená odstupnene podľa počtu áut v rodine alebo firme?
- parkovanie bude platiť pre celé mesto alebo ako si to za Nesrovnala vylobovali MČ len v konkrétnej MČ?
- parkovacia politika bude v celom meste, alebo okrajové MČ budú slúžiť ako odkladisko pre autá z regulovaných MČ?

Novinári, za čo beriete výpatu? Očakávam aspoň základné informácie z článku, nie všeobecné kecy.

01.03.2019 | čézare

parkovacia politika v kocke
kazdy musi platit a v kazdej mestkej casti lebo nic nieje zadarmo
cely princip musi byt na TP tzn. kto ma TP ma vyhody lebo plati DANE
1 auto platba napríklad 100 - 120 euro na byt podmienka vlastnictvo k bytu + vlastnictvo alebo preukazatelne od firmy doklad + podklad v daniach ze je to auto na sukromne ucely ...
2 auto platba min 500 euro /rok ... povinnosti rovnake vzdy TP a doklad o uzivani ...
3 auto 1000 a viac

ina mestska cast platba plus .... tzn dokupim si na rok jednu MC (kde parkujem lebo tam mam rodinu alebo pracujem) za 50 euro alebo cele mesto za 100 euro ...
to iste naopak ...

ziadne vyhradene miesta iba pre vozickarov to tvrdo kontrolovat ...
kazdy den hliadky pokutovat a pokutovat tích co nemaju zaplatene parkovanie
+ absolutny zakaz parkovania na chodníkom v celej Bratislave ...

alebo inak vid priklad jarne prázdniny ... uplne UPLNE prazdne mesto .. dovod rodicia nevozia deti ...
tzn. zakaz prijimat deti napr. do jasli a skolok do Stareho mesta ked tam dieta nema TP a ani rodic ...
tym padom sa skonci Auto TURISTIKA za skolkami a zapchy ... lebo dieta co býva v dunajskej luznej bude aj tam chodit dso skolky ...
nic viac nic menej vcera bolo neskoro ...


01.03.2019 | Morris

Takže keď som staromestan tak nebudem môcť dať deti do školy pre nadané deti v novom meste?

Ďalší hlupák sa dostal k počítaču. Dúfam že nie ste z Vallo tímu.

02.03.2019 | citatelTrendu

Presne tak , to že karta bude platiť len v 1 MČ je najväčší problém celej ich slávnej "parkovacej politiky".

*********
Nech ju zavedú, chápem dôvody, ale nech je spravodlivá, teda podľa počtu áut v rodine alebo vo firme. A nech platí v celom meste. Inak to bude obyčajné výpaľníctvo zo strany mesta.

02.03.2019 | gejza77

zo Starého mesta máte luxusné spojenie električkovými linkami na zastávku Riazanská, odtiaľ je to na Teplickú 7 len kúsok ..... električky chodia od cca 04:45 do cca 23:45, interval na račianskej radiále je v špičkách pracovných dní cca 3 minúty .... bližšie informácie o spojení nájdete na www.imhd.sk ....

02.03.2019 | Morris

Čítaj, na čo som reagoval.

04.03.2019 | čézare

nadaných detí je minimum, tu ide o princíp ... že poznám ludi co bývaju v Senci a vozia deti do BA ... toto je problém... lebo to auto nejde do BA napr. jednou cestou ale ide 2 az 3 jazdy navyše a mota sa....
v ramci ba kludne moze kazdy chodit MHD do skolky a skoly.... resp. system by prinutil trh a ludi bývať len tam kde je infrastruktura uz hotova. totalna kravina co sa týka bývania su Bory a Slnecnice ....

04.03.2019 | Morris

tu ide o princip, ze chces obmedzovat slusnym a slobodnym obcanom slobodny vyber skoly pre svoje deti.

26.03.2019 | volim teda som

hmmm zjavne vies vela... (sarkasmus)
zo slnecnic si za 12minut pod mostom snp... rovnako za 12min pri novom snd

02.03.2019 | gejza77

samozrejmosťou by mal byť 50 - 100 násobok sadzby pre vozidlá, na ktoré sa vzťahuje cestná daň so súčasnou nemožnosťou uplatniť si tieto výdavky ako položky odpočítateľné od základu dane ..... taktiež je potrebné dať 10 - 50 násobok pre vozidlá s inou než bratislavskou imatrikuláciou ..... pokiaľ ide o počet áut na bytovú jednotku trvať striktne na princípe jedna bytová jednotka=jedno auto .... realitné podvody typu "apartmán" alebo "ateliér" brať ako nebytové priestory, ku ktorým neprislúcha žiadne parkovacie miesto ..... jednoducho preferovať obyvateľstvo Bratislavy, nie firmy a cezpoľných

02.03.2019 | Morris

Ja navrhujem aby sa poplatok za parkovanie počítal ako pomer dĺžky auta a priemeru jeho zadného kolesa, vynasobeny rokom prvého sobasa svokry so svokrom vydelenym rokom prvého uvedenia vozidla do prevádzky.

03.03.2019 | Cenek

Zabudol si na emisiu.

04.03.2019 | Laborec

A co vystavba novych parkovacich miest ?
Alebo CELA PARKOVACIA POLITIKA JE LEN O ZAVEDENI NOVYCH POPLATKOV ?

06.03.2019 | blanquefort

Samozrejme ze je to len o novych poplatkoch. Kedy naposledy voleni zastupcovia robili nieco pre ludi? :-) (teda okrem tich "nasich").
Zavedu novu formu dane aby spriatelena firma odtahovala, alebo rovno aby sa jej platilo za parkovanie (ako pred nemocnicami). Potom sa predaju dalsie zvysky zelenych ploch na nove panelaciky a niekto zacne tarat o tom ako treba chodit zahmyzenou mhd a sam si rit vyvaza v luxusnom aute ktore ziskal z vsimneho pre spriatelenu firmu.
Za cele tie roky nikto z nich neprisiel s tym, ze sa postavi parkovaci dom a zaplati sa z prevadzky. Jednorazovo je vyhodnejsie predat mestsky pozemok developerovi a "rozdelit sa".