Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Stanica Nivy – nová autobusová stanica v Bratislave odhalená

19.11.2015 | Ľuboš Mistrík

Diskusia (33 reakcií) Pravidlá diskusie

19.11.2015 | TotoTuSomJa

Na to, že ide o významný dopravný úzol, to podľa vizualizácie vyzerá, že investor sa zameral skôr na funkciu obchodného ako dopravného centra. Ráta sa vôbec s rezervou na prístup električiek smerom zo Šafárikovho námestia a Petržalky? Skôr či neskôr sa to prepojí a treba rýtať s rezervou na dopravný terminál k AS.
Zo strany VÚb je to veľmi natlačené, minimum priestoru pre cestujúcich. To sa investor už vôbec nepoučil zo súčasnej situácie (chodci pobehujúcic kade tade medzi autami a busmi)?
Tie atá pomedzi zástavky pri VÚBke nemajú čo robiť, mal by to byť priestor bezpečný pre cestujúch MHD, vybudovať tam treba slušný prestupný terminál bez áut a autám urobiť prístup inde, ale nie medzi pendlujúcimi a ponáhľajúcimi sa ľuďmi, veď myslime aj na ich bezpečnosť.

19.11.2015 | romancek

To že je to natlačené zo strany VÚB mne osobne nevadí, keďže hlavný vchod je situovaný po novom zo strany ulice Mlynské Nivy (čo je logickejšie ako súčasný stav aj vzhľadom na to, že tadiaľ chodí MHD). Zaujali má zrušené zastávky vystúpišťa a nástupišťa 21 a 210, to je konzultované s DP? Aký je nový variant? Veľmi sa mi páči aj vchod zo strany Svätoplukovej, nebude treba ako teraz obchádzať celú stanicu pre tých, čo pôjdu z tejto strany ako teraz. Tiež by ma zaujímalo, či sa namiesto zrušeného nádchou plánuje podchod s eskalátormi, pretože prechod po dobudovaní budov Twin city juh a penťáckeho projektu určite nebude stačiť...

19.11.2015 | petoBA

takze s jednou normalnou prijemnou upravenou nakupnou ulicou v Bratislave sa mozeme nadobro rozlucit. Mrzi ma, ze aj v tomto meste nakoniec zvitazil koncept napratania vsetkych obchodov do monolitnych skatul...

19.11.2015 | Power 150

Tak to je nádhera.Už sa na to teším.Dávam palec hore :-) :-)

19.11.2015 | mba

Papier znesie vela, ale projekt nema komercny zmysel (s vynimkou tuzby developera). Bory nevedeli prenajmut 55.000 m2, ale HB si trufa na70.000 m2 v centre vedla dalších 3 zabehnutych NC a Obchodnej. Co k tomu dodat? Skoda len, ze to poskodi i ostatne NC poklesom a vo finále s velkou pravdepodobnostou nebude v BA spokojny nikto.

Som velmi zvedavy, ktore nadnarodne retazce s velkymi odevnymi obchodmi tam otvoria. Aj ked by teoreticky do centra vstupili Billa, Intersport, C+A, NY, H+M, Inditex, kina, fitko so 17.000 m2, kto obsadi ostatnych 53.000 m2 (teda cele Bory)?

Snad po zlyhani uradnikov a jednotlivých vedeni mesta, prehnanych ocakavaniach investora, budu mat rozum aspon samotni obchodnici/najomnici a nestrelia si prenajmom v projekte do vlastnej nohy.

Autobusova stanica mala byt logicky blizko zeleznicnej stanice (nadnarodnej/regionalnej) a primarne mala zostat dopravnym uzlom. V niektorych mestach sa pritom zvezie aj par obchodov, ale ani zdaleka nie 70.000 m2.

Viedenska hlavna vlakova stanica s dennou navstevnostou viac ako 100.000 ludi - ovela bonitnejsich zakaznikov - ma polovicne SC ako zamer HB v tretinovej Bratislave, s polovicnou az tretinovou kupnou silou (v porovnani s Viednou).

19.11.2015 | citatelTrendu

Ty si naozaj myslíš že tam prídu značky ktoré sú hneď za rohom v Eurovei, Centráli a Auparku? Projekt zameraný na obchody je jednonačne predimenzovaný a opačne, dopravnú funkciu postráda. Niekedy je menej viac, ale mestskí páni by mali tlačiť projekt najmä na dopravnú funkciu autobusovej stanice. Celé zlé, veď verejný priestor ráta s obyčajnými zástavkami, žiadne prestupné terminály, žiadny parkovací dom, priestor pre taxíky ale najmäú pre bezpečný pohyb cestujúcich-tisícov denne cestujúcich.

19.11.2015 | mba

Neverim, ale teoreticky to vylucit nemozno. Napriek tomu, ani pri teoretickom obsadeni centra vyssie uvedenymi kotevnymi najomcami si myslim, ze obsadit dalsich 53.000 m2 nie je aktualne v BA realne. Podobne ako uvazovane rozsirenie Eurovei.

Samotne Unibail-Rodamco - majitel bratislavského Auparku - upustil od planovaneho rozsirenia centra a nakoniec ho iba obnovilo. Asi vedelo preco. A to UR patri medzi europsku spicku, s moznostou balickovych obchodov napriec celou Europou, so schopnostou pritiahnut nove znacky prostrednictvom balickov, co sa HB moze iba snivat. Ich alternativny projekt v Hradci Kralove nie je totiz natolko zaujimavy, aby tak mohol robit.

HB doteraz zije z ery predpredajoveho obdobia Auparku Bratislava, ale dnes je situacia na trhu uplne ina rovnako ako kvalita niektorych projektov HB. O staticky problematických administrativách radsej ani nepisem.

19.11.2015 | čézare

zabudli ste na ruku trhu. AK na AS denne prejde niekoko tisic ludi co ine nakupne centra nemaju + tam pojde cele okolie + zamestnanci od Twin city + karadzicovej + obyvatelia okolia kludne sa moze stat ze taky Polus alebo Central pojde do kitek ... nakupne centrum na autobuovej stanici vzdy prezije.

19.11.2015 | mba

Mate pocit, ze ti, co sa dnes pohybuju na autobusovej stanici maju vo vacsine na to, nakupovat v tych nakupnych centrach pravidelne odevy?

Len, aby na tej Karadzicovej niekto bol. Apollo je uz poloprazdne. Kancelarie v BA sa dostali do roviny pretahovania z jednej budovy do druhej.

Na obsluznu zonu s potravinami Vam kludne postaci celkom 5.000 m2, na to nepotrebujete 70.000 m2. Bez odevnych retazcov velke nakupne centrum neprenajmete.

Uvazovane centrum nemá zatial nic, co by ho odlisovalo od ostatnych - zavedenych. Uvidime

19.11.2015 | romancek

Twin City juh + projekt Penty je cca 5000 ľudí... myslím, že o potenciálnych zákazníkov nebude núdza dôležitý bude mix obchodov a služieb, ktoré sa im ponúknu (dizajn veľmi chválim)

19.11.2015 | Fidzi_

MBA veľmi výstižne napísané. Namiesto nezmyselne naddimenzovanej predajnej plochy, Bratislava stratí šancu vybudovať prepravný uzol vlaková stanica Trnavské mýto - autobusová stanica Mlynské Nivy. Projekt neráta s prístupom električky, rýchlodráhy či metra v budúcnosti.
Celé je to len zbožné želanie developera, ktoré má pri budúcom predaji maximalizovať zisk. V dopravnom uzle by som logicky očakával napr. hotel. Ale načo by ste v Bratislave prespávali ? Aby ste si pozreli mega nákupné centrum ? Čo nestihli posrať komunisti, to dokončia kapitalisti :(

19.11.2015 | Fidzi_

MBA veľmi výstižne napísané. Namiesto nezmyselne naddimenzovanej predajnej plochy, Bratislava stratí šancu vybudovať prepravný uzol vlaková stanica Trnavské mýto - autobusová stanica Mlynské Nivy. Projekt neráta s prístupom električky, rýchlodráhy či metra v budúcnosti.
Celé je to len zbožné želanie developera, ktoré má pri budúcom predaji maximalizovať zisk. V dopravnom uzle by som logicky očakával napr. hotel. Ale načo by ste v Bratislave prespávali ? Aby ste si pozreli mega nákupné centrum ? Čo nestihli posrať komunisti, to dokončia kapitalisti :(

19.11.2015 | mba

Tomu sa hovori budovanie Bratislavskej integrovanej dopravy po slovensky. Radsej postavit velky okruh za miliardy eur, ponechat hlavnu autobusovu stanicu od starej, zapachajucej vlakovej stanice na 15 min. MHD, s dalšími regionalnymi stanicami okolo....

19.11.2015 | romancek

Práve som sa vrátil z Tokya a Ríma, kde je asi 10 tisíc značiek, ktoré na Slovensku nie sú. Vrátil som sa s plnými dvomi kuframi, pretože bohužiaľ, v Bratislave je stále málo značiek a tie čo sú tu majú malý sortiment. Stačí si pozrieť 5 poschodovú Zaru v Ríme na Corse, ktorá by naplnila sama minimálne 10% plochy... Myslim, ze je v Bratislave čoraz viac ľudí čo sa rado pekne oblieka a na to aj majú, len nie je z čoho moc vyberať... Takisto čo sa týka zábavy voľného času je tu ešte pomerne veľký priestor, zatiaľ sa centrá obmedzovali na kiná, fitness a detské kútiky, vymyslieť sa dá oveľa viac...

19.11.2015 | petoBA

suhlas;)

pravdepodobne rataju s pozitivnou externalitou konkurencneho regiojetu, ktory bude za evro vozit azijskych zakaznikov priamo zo Schwechatu ako na nakupnu medziprestavku:)
a v nedelu aj viedencanov, lebo tam si nenakupia:)

19.11.2015 | Martina Mati Vrablicova

Dufam ze tam ,,nezabudnu,, dat kovove sedacky ako vidim na jednej z obrazkov vizualizacie :-( ....................ved vsak co, nech ludia prechladnu.

19.11.2015 | Krumpi

Som zásadne proti tomu aby tam bola zeleň na streche. Ako poznáme HB tak to zasa padne

19.11.2015 | Power 150

Namiesto toho aby ste sa tešili ,tak reakcie sú úplne opačné.Ja ako Bratislavcan som rád,že sa BA zahustuje a vznikajú nové miesta na voľný čas.Ale vy nie.Koľkokrát neviem kam v BA ist hlavne v zimnom období ,lebo všetky OC mám už prechodene a poznám ich naspamäť.Takže ja sa na nové OC Nivy těším a konecne sa toto miesto stane opäť ďalším,ktoré opäť raz budem navštevovať.

19.11.2015 | mba

A co tak robit aj nieco ine ako chodit do NC?:-)

19.11.2015 | citatelTrendu

Naňho netreba ani reagovať, je to troll.

19.11.2015 | Power 150

Ty si cely Troll!!!!!Nie som ziadny troll,ale normalny obcan BA,ktory sa z novych veci tesi.

19.11.2015 | Power 150

A co mam robit v zime v BA,okrem chodenia do NC.Stale chodit len na Kolibu na kopec?

19.11.2015 | Power 150

AJ dnes idem napr. do Bory Mall nieco kupit a trocha pochodit.Nemam fakt chut sa po zime vonku prechadzat.Mozno tak za pekneho pocasia chodim po meste,ale v zime sa schovam niekte radsej do OC,alebo nejakych inych Galerii.

19.11.2015 | citatelTrendu

Vidíš a ja radšej vezmem lopatu a idem odhŕňať sneh na našom chodníku. V podstate nechápem tých čo pindajú že sa musia starať o chodníky, my sa niekedy doma bijeme kto to urobí, aspoň sa pri tom zohreješ a si na kyslíku (a vážne o nemyslím ako iróniu). To sme hol´t my starousladlíci z dedinskej časti BA.

19.11.2015 | petoBA

brat OC ako miesto volnocasovej aktivity... to naozaj len ta3: bez komentara...

19.11.2015 | romancek

OC sú určené pre ľudí, čo tam nakupujú, nie čo sa tam chodia prechádzať a dajú si tam maximálne kávu. Z toho OC nevyžije. Treba zvoliť mix obchodu a služieb pre obyvateľov sídliska 500 bytov a ďalšieho okolia, zamestnancov administratívnych centier a cestujúcich... Ak dajú napriklad k dispozícii za prijateľný peniaz možnosť parkovať obyvateľom v okolitých domoch, určite si nakúpia tam a nie niekde inde... takže veľká samoška... Tiež by bolo fajn vybudovať lounge room ako bývajú na letiskách, kde je internet, káva, noviny... myslím že by to prepravcovia radi zapracovali do balíčkov v rámci business class cestovania

19.11.2015 | bluehen

Skusi si niekto tipnut ktore velke NC v BA zavrie brany ako prve?

19.11.2015 | Power 150

Hadam ziadne.

20.11.2015 | čézare

Shopping na zlatých pieskoch ked tam zatvoria Tesco ak ho zatvoria

19.11.2015 | Falco

Ze sa nad tym vzrusujete - ved oni sa sli do Pariza len zviditelnit s nejakymi pomalovanymi papiermi a kym vobec zacnu stavat, pride aj dalsia kriza a bude po divadle.

21.11.2015 | Peter Mayor Z

Iba jedna otazocka, nepadne nam to na hlavu??? :-$ HB???

23.11.2015 | B0B

namiesto autobusovej stanice bude nakupne centrum, autobusy budu len nejaky privesok ale najvacsi pruser bude vyskova budova. dalsi hnus , ktory este ktomu bude odvadial vidiet.
Kedy sa konecne primator a hlavana architektka zacnu starat o kvalitu vystvby v BA

20.12.2015 | Lubo Macho

romancek a power150: to fakt ste taki obmedzeni?